sug lut Skrevet 18. mars 2015 #26 Skrevet 18. mars 2015 Sju maskiner pluss en god del ekstra? Det ville tatt - tja - fem dager, tenker jeg, og i alle fall om jeg skifta på senger. Store barn, store klær. Store barn, mye dusjing og håndklær. Store barn med bijobber og aktiviteter som gir full uttelling på skitt og møkk, samt svett treningstøy. Pluss mitt eget - jobbtøy, treningstøy, turtøy. Skjønner ikke at det er så vanskelig å se for seg.
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2015 #27 Skrevet 18. mars 2015 Vi har en som tisser i senga fortsatt, så det går sengetøy flere ganger i uka. Kjenner meg igjen i dette... Hvis jeg selv har vært sjuk og/eller hatt en veldig travel jobbeperiode, så kan jeg komme i nærheten av det hun forteller om. Hemmeligheten er jo å aldri la det gå en dag uten klesvask, men det er ikke alltid mulig...
Gjest 5 andre Skrevet 18. mars 2015 #28 Skrevet 18. mars 2015 Mandag og tirsdag vasket jeg 4 maskiner med 40 grader, 1 maskin med ull, 1 maskin med 95 grader. I dag går 3. maskina. Ene ungen hadde uhell og yisset seg skikkelig ut: Dyne, pute, sengetøy, kosedyr. Dessuten har jeg ca. 7 maskiner med vinterklær liggende. Vi er 5 og det er mange dresser/jakker/bukser og votter. Dessuten har det allerde samlet seg opp 2 maskiner med 40 grader, 1 med håndklær + +
Appelsinpiken Skrevet 18. mars 2015 #29 Skrevet 18. mars 2015 Vaskerommet vårt er alltid slik. Vi vasker i skippertak. Det er fordi det er så kaldt og utrivelig på vaskerommet, og det ligger slik til at vi ikke er tilgjengelig for barna når vi er der. Så da blir det slik
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #30 Skrevet 18. mars 2015 Vaskerommet vårt er alltid slik. Vi vasker i skippertak. Det er fordi det er så kaldt og utrivelig på vaskerommet, og det ligger slik til at vi ikke er tilgjengelig for barna når vi er der. Så da blir det slik Men trenger dere ikke klærne som ligger der da? Hi Anonymous poster hash: b5a8f...086
Appelsinpiken Skrevet 18. mars 2015 #31 Skrevet 18. mars 2015 Skippertaket kommer når vi begynner å gå tom etkvart, så vi vasker en gang i uka ca. Av og til litt oftere.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #32 Skrevet 18. mars 2015 Her er jeg alene med 2 barn, ene barnet en tenåring. Tro meg det hoper seg opp med enorme mengder klær. Og når tenåringen først er i gang med å rydde rommet, så kommer det opp sengetøy fra dobbeltseng og 2 dyner, gjerne 8 store håndklær og enorme mengder klær. Nylig hadde jeg bronkitt, og var så syk i 2 uker, at jeg slet mer enn nok med å gå på do. Kan love deg at det var temmelig mange maskiner å vaske når jeg var frisk da. Samme er det etter tenåringen har sine rydderunder. Anonymous poster hash: ed8a3...2eb
Gjest thricane Skrevet 18. mars 2015 #33 Skrevet 18. mars 2015 Kan fint skje her. Gjerne fredag, skiftet sengetøy,treningstøy for 3 personer, håndklær, både jeg og mannen har jobbet overtid eller stilt opp på div arrangement. Ja, blir fort det med ca 14 vask pr uke. Skal ikke mange dagene til før det er bomba.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #34 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har ikke så høye krav til meg selv at jeg må bo i ett kataloghjem. Skittentøy kan hope seg opp når man ofte heller prioriterer å ha det gøy med ungen sin eller å senke skuldrene. Og jepp, jeg har enorme mengder klær, barna mine også Anonymous poster hash: 0153e...dd7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #35 Skrevet 18. mars 2015 Her er jeg alene med 2 barn, ene barnet en tenåring. Tro meg det hoper seg opp med enorme mengder klær. Og når tenåringen først er i gang med å rydde rommet, så kommer det opp sengetøy fra dobbeltseng og 2 dyner, gjerne 8 store håndklær og enorme mengder klær. Nylig hadde jeg bronkitt, og var så syk i 2 uker, at jeg slet mer enn nok med å gå på do. Kan love deg at det var temmelig mange maskiner å vaske når jeg var frisk da. Samme er det etter tenåringen har sine rydderunder. Anonymous poster hash: ed8a3...2eb Lære tenåringen å sette på vaskemaskinen, kanskje? Anonymous poster hash: b5a8f...086
Roheryn Skrevet 18. mars 2015 #36 Skrevet 18. mars 2015 Skulle jeg fint klart jeg og. Ikke har vi mye skittentøy sånn i det store og hele heller, men det er nå en gang sånn at det ligger en haug der av ting som aldri blir tatt unna fordi det er spesivask og ting som må vaskes hver for seg... Vinterklær fra i fjor som snuppa har vokst ut av og som dermed ikke er noe stress å få vaska (spesielt siden jeg må rydde boden før jeg får pakka dem bort uansett), juleduker i ymse farger og kvaliteter som må finvaskes hver for seg, ullklær som skal på oh-my-god-ikke-så-fort-program, gjerne mine som blir brukt en gang i skuddåret fordi jeg ikke tåler ull engang, sengesett til gjestesengene og en og annen håndduk i ukurrant farge som venter fordi den må vaskes sammen med den eneste andre håndduken i ca samme ukurrante farge, og ved siden av alt dette ligger en haug for røde klær, en for superundertøy, en for hvite klær, en for mørke klær, og en for hvite håndduker. Når jeg først somler meg til å vaske klær er det som regel minst en av de sistnevnte fem haugene som får unngjelde, og så blir den store haugen av alt mulig annet (som gjerne rommer minst ti separate maskiner med et plagg eller tre i hver) liggende til en annen passende anledning. Ergo kunne jeg lett kjørt sju maskiner fra den store uformelige håpløs-haugen og fortsatt ikke sett gulvet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #37 Skrevet 18. mars 2015 Jeg vasker stort sett flere maskiner hver dag, da holder jeg haugen nede. Har vi vært vekkreist blir det plutselig mye. Ikke alt kan i samme maskin. Dessuten har vi ikke så stor vaskemaskin. I løpet av en dag kan jeg fint ta en vask med kullørte klær, hvite klær, håndklær, sengetøy, duker, vaskekluter. Det blir 6 vasker bare det. Men jeg har ikke noe behov å fortelle omverdenen om det da. Anonymous poster hash: f64f1...f49 Bare en detalj, men må bare spørre.... vasker du virkelig vaskekluter for seg? Hvor mange vaskekluter har du da? Jeg vasker håndklær og vaskekluter sammen, og noen ganger også sammen med noe sengetøy. Anonymous poster hash: 188ca...797
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #38 Skrevet 18. mars 2015 Hehe, jeg kjenner flere av den typen som tror på skippertak. Ser ikke problemet, det er jo ikke i mitt hjem. Anonymous poster hash: 3c183...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå