Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Har en på Facebook som skrev som status i går at hun hadde vasket 7 maskiner med klær, og enda ikke såg gulvet i vaskerommet! Hvordan slipper man ting så over seg? Og hvor mye klær har de egentlig når så mye kan ligge og flyte? Er klesskapene helt tomme? De er to voksne og tre store barn. Vi har en skittentøyskurv, og når den er full sorterer vi og vasker. Er ikke det normalt? Anonymous poster hash: b5a8f...086
Mamma_til_2 Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Hærlighet hva man skal henge seg opp i, kanskje hun har en maskin som ikke tar mye vask på en gang, kanskje hun har skiftet på alle sengene kanskje det er mye vask som ikke kan vaskes sammen med annet! hun har stor familie og mange har en fast vaskedag i uken!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Haha jeg husker da vi var yngre hvor sinnsykt mye klær det var på vaskerommet. Det er noe med at desto større barna blir desto større blir klærne og da tar de naturligvis mer plass. En skifter gjerne oftere også. Mamma og pappa hadde mye annet å gjøre til tider så ja, forstår godt at det fort kan bli fullt på vaskerommet. Anonymous poster hash: 30d0d...323
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Eneste jeg reagerer på er at du er en god gammeldags torgkjerring. Tror du har for mye fritid. Anonymous poster hash: 2dbbb...755
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Eneste jeg reagerer på er at du er en god gammeldags torgkjerring. Tror du har for mye fritid. Anonymous poster hash: 2dbbb...755 Fordi jeg reagerer på en status på fb? Hvor mye tid trenger du egentlig for å lese og skjønne en tekst??? Men jeg skjønner jo at det er vanligere enn jeg trodde og la ting flyte. Hi Anonymous poster hash: b5a8f...086
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har også en skittentøykurv, og den er alltid full. Det ligger også skittentøy i en balje på vaskerommet, og ungene har som regel noe på rommene sine. Og jeg vasker klær hver dag! Har fire barn mellom 6 og 14 år, de produserer enorme mengder skittentøy. Å vente på at skittentøyskurven blir full og så sortere og vaske...haha Bare ukens gym- og treningstøy er mer enn en full skittentøysakurv. Anonymous poster hash: f0c38...8d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Skiftet på alle senger? Vasker alle vinterklær før de legges bort for sesongen? Store barn = store klær? Mye treningstøy? Anonymous poster hash: 001ed...265
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Jeg vasker stort sett flere maskiner hver dag, da holder jeg haugen nede. Har vi vært vekkreist blir det plutselig mye. Ikke alt kan i samme maskin. Dessuten har vi ikke så stor vaskemaskin. I løpet av en dag kan jeg fint ta en vask med kullørte klær, hvite klær, håndklær, sengetøy, duker, vaskekluter. Det blir 6 vasker bare det. Men jeg har ikke noe behov å fortelle omverdenen om det da. Anonymous poster hash: f64f1...f49
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg vasker stort sett flere maskiner hver dag, da holder jeg haugen nede. Har vi vært vekkreist blir det plutselig mye. Ikke alt kan i samme maskin. Dessuten har vi ikke så stor vaskemaskin. I løpet av en dag kan jeg fint ta en vask med kullørte klær, hvite klær, håndklær, sengetøy, duker, vaskekluter. Det blir 6 vasker bare det. Men jeg har ikke noe behov å fortelle omverdenen om det da. Anonymous poster hash: f64f1...f49 Jeg kan også vaske mange maskiner på en dag, men da viser det virkelig igjen i skittentøyshaugen også. Men hver med sitt, jeg hadde ikke trivdes med å vasse i skittentøy. Anonymous poster hash: b5a8f...086
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Her er alltid gulvet på vaskerommet dekket av skittentøy 😳 Når vi skal pusse opp vaskerommet skal jeg kreve at vi ordner til så vi kan ha to vaskemaskiner. Må jo være hjemmeværende husmor med lite å ta seg til om man skal slippe at det hoper seg opp sånn Anonymous poster hash: afe09...c78
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Det eneste jeg reagerer på er at du bare har en skittentøyskurv. Er den stor kanskje? Jeg har 3, en til ull, en til 60 og en til 40. Når den til 40 er full er det som regel bare nok av enten lyst eller mørkt, og for lite av det andre til å sette på en maskin. Så hvordan får man samlet nok av en sort i EN skittentøyskurv? Anonymous poster hash: 31197...077
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Her er alltid gulvet på vaskerommet dekket av skittentøy Når vi skal pusse opp vaskerommet skal jeg kreve at vi ordner til så vi kan ha to vaskemaskiner. Må jo være hjemmeværende husmor med lite å ta seg til om man skal slippe at det hoper seg opp sånnAnonymous poster hash: afe09...c78 Men det er det jeg ikke skjønner? Hvor mange er dere i familien hvis det å holde haugen nede er så umulig? Vi er to voksne og to barn som trener, dusjer og skifter minst undertøy og sokker hver dag, likevel er det ikke kjempemye arbeid å vaske klærne. Det går vel i snitt en maskin til dagen, noen ganger ingen og noen ganger tre. Og vi er ikke hjemmeværende noen av oss. Hi Anonymous poster hash: b5a8f...086
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Det eneste jeg reagerer på er at du bare har en skittentøyskurv. Er den stor kanskje? Jeg har 3, en til ull, en til 60 og en til 40. Når den til 40 er full er det som regel bare nok av enten lyst eller mørkt, og for lite av det andre til å sette på en maskin. Så hvordan får man samlet nok av en sort i EN skittentøyskurv? Anonymous poster hash: 31197...077 Det er egentlig litt merkelig, jeg er enig i det, men etter at vi flyttet og fikk vaskemaskin på badet, så holder det faktisk med den kurven. Den er ganske stor, og så legger jeg f.eks 60 hvitt i maskinen hvis det er det jeg skal vaske neste gang. Så når den er full, setter jeg på maskinen. Finvask går sjelden med full maskin da, det tar for lang tid å samle opp Hi Anonymous poster hash: b5a8f...086
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Vi har fire barn fra 3 til 11 år. To som skitner seg skikkelig til i barnehagen nå som våren har kommet, og to skolebarn som trener så godt som daglig. Bytting på seks senger merkes, og nå må også yttertøyet til de yngste vaskes daglig. Utrolig hvor sandete de blir. I tillegg har vi en haugammal vaskemaskin som har surret og gått siden studietiden, og som kun tar fire kilo. Blir endel maskiner da. Men virkelig; å engasjere seg nok til å lage en tråd om det her sier mer om trådstarter enn om den som vasker. Anonymous poster hash: c86c5...803
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Oisann, her synes jeg faktisk du bør ringe inn en bekymringsmelding til bv. Det kan umulig være sunt for barna, alt tøyet blir jo liggende og samle støv, som kan medføre astma og allergier. Anonymous poster hash: ffc6e...4c3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #16 Skrevet 18. mars 2015 At det er mye skittentøy er ikke det samme som at det flyter i huset. Vi er 5 i familien. Barna er fra 1-15 år. Mannen bruker en skjorte og en bukse hver dag på jobb. I tillegg kommer klærne som brukes hjemme og hele familiens trenings- og fritidsklær. Her vaskes det 2-3 maskiner hver dag for å beholde kontroll. Rekker vi ikke klesvask en dag blir det kaos. Får en omgangssyken blir det et helvete.. Anonymous poster hash: dcb03...342
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #17 Skrevet 18. mars 2015 Ha ha alt man skal bry seg med! Vi er to voksne og to barn (7,5 år og 10 år) Her er stort sett alltid de to skittentøyskurvene vi har fulle selv om jeg vasker minst en maskin for dagen, som regel to. Skiftes det på senger eller har vi vært bortreist er det kaos på vaskerommet (og vi har stort vaskerom). Kan ikke vaske alt sammen heller, både ift farger og temperatur, så blir lett for at det hoper seg opp. Er vel ikke umulig at denne fb-vennen din har vært bortreist eller har hatt sykdom i hjemmet og dermed akkurat nå hadde fullt opp med skittentøy? Er sikkert ikke en dagligdags ting i og med at hun faktisk lager en fb-status om det Anonymous poster hash: 8f15c...46d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 Oisann, her synes jeg faktisk du bør ringe inn en bekymringsmelding til bv. Det kan umulig være sunt for barna, alt tøyet blir jo liggende og samle støv, som kan medføre astma og allergier. Anonymous poster hash: ffc6e...4c3 God ide! La barnevernet bruke tid og ressurser på dette!! Anonymous poster hash: 339c5...861
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Har en på Facebook som skrev som status i går at hun hadde vasket 7 maskiner med klær, og enda ikke såg gulvet i vaskerommet! Hvordan slipper man ting så over seg? Og hvor mye klær har de egentlig når så mye kan ligge og flyte? Er klesskapene helt tomme? De er to voksne og tre store barn. Vi har en skittentøyskurv, og når den er full sorterer vi og vasker. Er ikke det normalt?Anonymous poster hash: b5a8f...086 Jeg vasker klær hver eneste dag, minst 1-2 maskiner. Når jeg begynner å se en ende på det, er det faan meg fullt igjen. Det tar ALDRI slutt. Her er vi 2 voksne, 1 tenåring og 2 barnehagebarn. Anonymous poster hash: 609ef...2fc
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Vi er en familie på 5. Har 5 skittentøyskurver. 60, 40, ull, finvask og en på badet som bæres ned når den er full. Hvis vi ikke vasker et par maskiner hver dag hoper det seg jo opp. Det er jo ikke bare klær, men sengetøy, håndklær, kluter, utedresser osv Anonymous poster hash: c19c7...a8b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 Hvor mange barn har du HI? Jeg har tre barn, og syns klesvasken var overkommelig da jeg hadde ett og to barn. Nå er den hinsides.Må vaske hver dag for å unngå det som venninna din skisserte.Det er lett å si "Når dunken er full så vasker vi" - men i vår familie på fem blir dunken veldig fort full, og i snitt vasker vi mer enn en maskin om dagen.Vi har både små og litt større barn, så et er snakk om utgrisede klær, skitne uteklær, ofte treningstøy på eldste osv. Dessverre må de ofte bytte alt tøy hver dag. Jeg er også nøye på at alle skal gå i rene klær. Anonymous poster hash: dc74b...6c8
Marriet Skrevet 18. mars 2015 #22 Skrevet 18. mars 2015 Jeg og mini har hatt omgangssyke i tre dager nå. Har full forståelse for at vasken kan flyte. Og her går maskina i ett hele døgnet. Aner ikke hvor mange ganger jeg har kjørt den.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #23 Skrevet 18. mars 2015 Hvor mange barn har du HI? Jeg har tre barn, og syns klesvasken var overkommelig da jeg hadde ett og to barn. Nå er den hinsides. Må vaske hver dag for å unngå det som venninna din skisserte. Det er lett å si "Når dunken er full så vasker vi" - men i vår familie på fem blir dunken veldig fort full, og i snitt vasker vi mer enn en maskin om dagen. Vi har både små og litt større barn, så et er snakk om utgrisede klær, skitne uteklær, ofte treningstøy på eldste osv. Dessverre må de ofte bytte alt tøy hver dag. Jeg er også nøye på at alle skal gå i rene klær. Anonymous poster hash: dc74b...6c8 Jeg har to barn (tenåring og barnehagebarn) hjemme+ en hybelboer som kommer hjem med klesvasken, mann som trener hver dag og ellers en aktiv familie som alle dusjer minst en gang pr dag. Føler vi bruker mye klær, men er som sagt ikke noe problem å holde kontroll på klesvasken. Nå vasker vi klær både mannen og meg da, kanskje mer effektivt det enn om bare en har ansvaret. Anonymous poster hash: b5a8f...086
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #24 Skrevet 18. mars 2015 Tydeligvis er jo ikke dette en normal tilstand i dette hjemmet, ellers hadde det jo ikke vært noe å skrive om på fb. Ergo, ingenting å sitte å lure på. Tenker nå jeg. Anonymous poster hash: 57835...e9d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #25 Skrevet 18. mars 2015 Lite vaskerom. Hvis jeg har et laken utover gulvet kan jeg ikke se det. Ellers er det nok vanlig å overdrive litt på FB. Det er nok bare en morsom måte å få frem at det hadde hopet seg opp mye klesvask. Anonymous poster hash: 9b921...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå