Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Jeg syns Ikea sitt Frodig er fint.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30221788/ Kanskje ikek verdens beste kvalitet da.. Anonymous poster hash: 17382...1a0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Og Valencia på Til bords. Anonymous poster hash: 17382...1a0
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2015 Jeg syns Ikea sitt Frodig er fint.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30221788/ Kanskje ikek verdens beste kvalitet da.. Anonymous poster hash: 17382...1a0 Takk, men tenkte hakket bedre kvalitet enn Ikea. Har sett på Con Gusto fra Tilbords, men usikker.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Jeg liker Teema fra Iitala, har det som middagsservise, men planlegger å utvide med frokostservise også. Anonymous poster hash: 08870...c7f
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for.
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2015 Jeg liker Teema fra Iitala, har det som middagsservise, men planlegger å utvide med frokostservise også. Anonymous poster hash: 08870...c7f Det så jeg på, men likte ikke koppene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Wedgwood Edme, da? Anonymous poster hash: 08870...c7f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2015 Wedgwood Edme, da? Anonymous poster hash: 08870...c7f Det var pent! Tusen takk for tips! Vet du hvem som selger det? Tilbords? Glassmagasinet?
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #14 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Jeg liker å sitte til bords og elsker å lage mat. Lager kvelds til alle som måtte befinne seg innenfor dørene og liker at bordet ser pent ut.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Wedgwood Edme, da?Anonymous poster hash: 08870...c7f Det var pent! Tusen takk for tips! Vet du hvem som selger det? Tilbords? Glassmagasinet? De har det i hvert fall på Rafens, det er veldig fint! Anonymous poster hash: 08870...c7f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 pop sagaform. Kjempestilig! Anonymous poster hash: 17e26...428
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Og nå har jeg surret litt rundt på nettet og vil også fortelle deg hvilket jeg i så fall ville kjøpt! Bare for å tipse, i stedet for bare å stille spørsmål. Jeg kunne gått for Modern House Argos, fant det i alle fall hos Kitch'n, eller rett og slett Rosendahl Grand Cru. Anonymous poster hash: de0d9...ea9
BareMas Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Jeg liker Teema fra Iitala, har det som middagsservise, men planlegger å utvide med frokostservise også. Anonymous poster hash: 08870...c7f Det så jeg på, men likte ikke koppene. Da tror jeg sannelig jeg går for det, for jeg likte faktisk koppene 😄
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #19 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Og nå har jeg surret litt rundt på nettet og vil også fortelle deg hvilket jeg i så fall ville kjøpt! Bare for å tipse, i stedet for bare å stille spørsmål. Jeg kunne gått for Modern House Argos, fant det i alle fall hos Kitch'n, eller rett og slett Rosendahl Grand Cru. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Takk for forslag, men vi må visst slå fast at vi ikke har samme bordvaner og heller ikke samme smak Dvs. Rosendahl er ikke stygt, men det er elendig kvalitet.
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #20 Skrevet 17. mars 2015 Ser man kan bestille på nett. Sender de slikt uten at det knuser altså? Hadde jo vært deilig å slippe å gå på butikken...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #21 Skrevet 17. mars 2015 Jeg liker Teema fra Iitala, har det som middagsservise, men planlegger å utvide med frokostservise også.Anonymous poster hash: 08870...c7f Det så jeg på, men likte ikke koppene. Da tror jeg sannelig jeg går for det, for jeg likte faktisk koppene :-) Anonymous poster hash: 08870...c7f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #22 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Og nå har jeg surret litt rundt på nettet og vil også fortelle deg hvilket jeg i så fall ville kjøpt! Bare for å tipse, i stedet for bare å stille spørsmål. Jeg kunne gått for Modern House Argos, fant det i alle fall hos Kitch'n, eller rett og slett Rosendahl Grand Cru. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Takk for forslag, men vi må visst slå fast at vi ikke har samme bordvaner og heller ikke samme smak Dvs. Rosendahl er ikke stygt, men det er elendig kvalitet. Litt enig i det med kvaliteten på Rosendahl, dessverre. Jeg liker nemlig designet. Men har du sett på Daily Use fra Modern House? Anonymous poster hash: de0d9...ea9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #23 Skrevet 17. mars 2015 Ser man kan bestille på nett. Sender de slikt uten at det knuser altså? Hadde jo vært deilig å slippe å gå på butikken... Aner ikke, men ser jo at det er flere butikker som driver "glassmagasin" på nett, så de må vel ha en viss erfaring i å pakke godt etter hvert ... Anonymous poster hash: 08870...c7f
overlord Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #24 Skrevet 17. mars 2015 Hva skal du egentlig med det? Frokostservise, liksom? Dekker du bord til stor fellesfrokost hver dag? Til den slags bruk har jeg en stabel enkle tallerkener, grå-brune med blå stripe, og så trenger jeg et glass. Tada! Dekket til frokost før meg og avisa. Smører frokost ved kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Men du har sikkert noe jeg ikke trenger? Sikkert! Sorry, var egentlig bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ok, men da skal jeg svare deg Jeg ønsker meg et servise som jeg kan bruke til hverdags uten å være redd for at det skal knuse. Nå har jeg ett med et mønster som går meg på nervene, så derfor blir det til at jeg bruker penservise i helgene når jeg dekker til familiefrokost eller når vi har besøk. Det blir for råflott så jeg trenger noe som er pent, men som jeg ikke er redd for. Jeg har et sånt servise, men det blir rett og slett aldri brukt! Tror det må være minst tre år siden det var ute av skapet for noe annet enn vask av skapet. Til de grå-brune tallerknene har jeg faktisk både te- og kaffekopper også, men de blir aldri brukt. Det er derfor jeg nok ikke ser poenget med eget frokostservise. Og en annen grunn er vel også at vi så godt som aldri dekker til familiefrokost. I helgene sover man så lenge man vil, hvis man ikke har no' program for dagen, og så spiser man når man står opp. Har vi program for dagen, så sover vi som regel uansett så lenge vi kan og tar frokosten kjapt og enkelt ved kjøkkenbenken eller til og med i matboks i bilen... Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Og nå har jeg surret litt rundt på nettet og vil også fortelle deg hvilket jeg i så fall ville kjøpt! Bare for å tipse, i stedet for bare å stille spørsmål. Jeg kunne gått for Modern House Argos, fant det i alle fall hos Kitch'n, eller rett og slett Rosendahl Grand Cru. Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Takk for forslag, men vi må visst slå fast at vi ikke har samme bordvaner og heller ikke samme smak Dvs. Rosendahl er ikke stygt, men det er elendig kvalitet. Litt enig i det med kvaliteten på Rosendahl, dessverre. Jeg liker nemlig designet. Men har du sett på Daily Use fra Modern House? Anonymous poster hash: de0d9...ea9 Ja, det var omtrent så langt unna det jeg liker som det går an å komme. Dersom det skal være mønster på mitt servise så skal det være prikker eller blomster Liker gammeldags sjarm.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. mars 2015 #25 Skrevet 17. mars 2015 Både Myndig og Tickar fra Ikea er ganske fine, men ser ut som det er "bare" tallerkner og skåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå