Gå til innhold

Dersom kommende svigerinne/svoger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener din bror/søster som er sammen med vedkommende da? Kan du prate med din bror/søster om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er ditt valg.  Du kan ødelegge forholdet til familien din og broren eller søsteren din som følge av en stygg kommentar som kom i en diskusjon, eller du kan gå videre og være like lur som foreldrene dine og sørge for å bli kjent med denne personen og finne ut om han/hun virkelig er så fæl som du har bestemt deg for at h*n er og samtidig bevare et godt forhold til broren/søsteren din.  Dumt å ødelegge familien pga en person som nettopp har kommet inn i den og som for alt det man vet kan forsvinne igjen like fort.

Men nå har jeg aldri vært opptatt av unnskyldninger.  Jeg vil heller lære meg å leve med en person som har sagt noe jeg ikke liker, men som står for det, enn en som slenger ut unnskyldninger bare for fredens skyld.  Kanskje vedkommende virkelig mente dette? Kanskje sa du noe først som virkelig såret?  Du sier jo at du ba om unnskyldning også, hvorfor skulle du det hvis diskusjonen var holdt på et saklig nivå som du sier i hovedinnlegget her?

Jeg hadde kanskje ikke blitt bestevenn med vedkommende, men jeg kunne fint klare å forholde meg til personen når jeg må.  Og hvem vet, en av mine beste venner er faktisk en person som jeg startet med å "hate" og hun hatet nok meg like mye.  Heldigvis ble vi voksne og tok fornuften fatt.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å være høflig mot noen som viser meg null respekt, dessverre. Hvorfor skal jeg engang orke å være nødt til å være høflig mot en sånn person? Det løser jeg enkelt ved ikke å oppholde meg på samme sted som denne personen. Som sagt var det ganske alvorlige ting som ble sagt.

Mine foreldre later nå som ingenting og er sammen på hytta med denne personen. Jeg synes det er respektløst å bare feie det under teppet, er det feil av meg? Det viser meg at denne personen kan gjøre hva han eller hun vil og tipper han/hun er strålende fornøyd med det.

Snakket med min mor om det senest for 3 dager siden og da sa hun at de skulle snakke med personen om det, men de gjør stikk motsatt. Er skuffet.

HI

Anonymous poster hash: 3abcf...194

Det kalles å heve seg over det, og er en god egenskap, spesielt innenfor familier der det har store ringvirkninger å nekte å være i samme rom som noen.

Det går an å være høflig samtidig som at man sier at "desverre synes jeg du var så respektløs ovenfor meg at det vil jeg ikke diskutere med deg"

Du kan også bli proff på å slenge inn små stikk med dobbel betydning, men å nekte å være i samme rom som familiemedlemmer er overdramatisk og virker veldig oppmerksomhetssykt.

Sticks and stones....

Skrevet

Jeg har ikke skrevet at jeg ville be om unnskyldning i denne tråden, hva skulle jeg bedt om unnskyldning for? Denne personen er muslim, bestemmer over mitt søsken som har forandret seg totalt. Derfor orker jeg ikke å måtte forholde meg til denne personen! Har sagt mye rart med psykotiske trekk og i tillegg gå til angrep på meg, nei da orker jeg ikke mer.

HI

Anonymous poster hash: 3abcf...194

Skrevet

Så da synker du ned til vedkommende sitt nivå ved å være uhøffelig? Går fint ann å vise at du har god oppdragelse uten å være bestevenn med vedkommende. Ikke rart det er krig i verden når alle skal være bitcher. Ingen som må eller bør godta å bli behandlet respektløst. Men du kommer virkelig ingen vei med å hive mer bensin på bålet. Du har sagt til vedkommende at du ikke finner deg i sånn oppførsel. Let it go, du kommer til å bli sett på som den vrange personen hvis du aldri blir ferdig med dette. Legg ballen dø, oppfør deg, ikke fremprovoser til bråk med familien din - det er mellom deg og vedkommende. Oppfører du deg, så vinner ikke vedkommende. Slike elsker bråk og spetakkel, ikke mat det intrigemonsteret.

Anonymous poster hash: baf96...6f1

Man bruker da ikke ferie og fritid på undermennesker.

Skrevet

Så da synker du ned til vedkommende sitt nivå ved å være uhøffelig? Går fint ann å vise at du har god oppdragelse uten å være bestevenn med vedkommende. Ikke rart det er krig i verden når alle skal være bitcher. Ingen som må eller bør godta å bli behandlet respektløst. Men du kommer virkelig ingen vei med å hive mer bensin på bålet. Du har sagt til vedkommende at du ikke finner deg i sånn oppførsel. Let it go, du kommer til å bli sett på som den vrange personen hvis du aldri blir ferdig med dette. Legg ballen dø, oppfør deg, ikke fremprovoser til bråk med familien din - det er mellom deg og vedkommende. Oppfører du deg, så vinner ikke vedkommende. Slike elsker bråk og spetakkel, ikke mat det intrigemonsteret.

Forskjell på å være bestevenn med vedkommende og tilbringe all tid og ferie i lag kontra å møte opp i familiesammenkomster som dåp, bryllup, konfirmasjon, julemiddag, påskemiddag osv.

Skrevet

Forskjell på å være bestevenn med vedkommende og tilbringe all tid og ferie i lag kontra å møte opp i familiesammenkomster som dåp, bryllup, konfirmasjon, julemiddag, påskemiddag osv.

Absolutt, men her var det også snakk om påskeferie. Bare tanken gir meg lange røde hår på ryggen og en voldsom kløe.

Skrevet

Absolutt, men her var det også snakk om påskeferie. Bare tanken gir meg lange røde hår på ryggen og en voldsom kløe.

Det er vi to om ;-)

Skrevet

Jeg ville unngått vedkommende som pesten. Men hadde du spurt fir 10 år siden hadde jeg nok gjort alt for å få vedkommende til å like meg isteden.

Har heldigvis lært meg å unngå energitappere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...