Gå til innhold

Dersom kommende svigerinne/svoger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som hadde vært i familie kun et par mnd kalte deg veldig stygge ting og det som verre er etter en diskusjon hvor du holdt deg helt saklig, hadde du da orket å forholde deg til denne personen før det vanket en unnskyldning? Som å reise bort og feire påske osv?

Anonymous poster hash: 3abcf...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som hadde vært i familie kun et par mnd kalte deg veldig stygge ting og det som verre er etter en diskusjon hvor du holdt deg helt saklig, hadde du da orket å forholde deg til denne personen før det vanket en unnskyldning? Som å reise bort og feire påske osv?

Hadde ikke orket å ofre et sekund mer på sånne folk, og hadde aldri tilbringt en ferie med de

Anonymous poster hash: d3362...1e8

Skrevet

Familieselskap kunne jeg gått i, men unngått vedkommende så godt som mulig også der.

Ferier.... uaktuelt!

Med en oppriktig ment unnskyldning så kunne jeg vurdert ferie sammen igjen hvis forholdet hadde fungert en lengre periode først uten at slike episoder ble gjentatt.

Anonymous poster hash: 0035e...d9c
Skrevet

Takk, det er det jeg føler nå. Orker ikke å ofre det en tanke og mener det ikke skal være nødvendig engang. Mens andre i familien mener jeg bare skal glemme det og leke lykkelig familie. Det var ganske alvorlig det personen sa til meg.

HI

Skrevet

Vi er en liten familie så å gå i familieselskap og samtidig unngå denne personen mest mulig er umulig.

HI

Skrevet

Jeg har selv kuttet ut familiemedlemmer som ikke kan oppføre seg. Men jeg kommer likevel i familieselskaper jeg blir bedt til selv om de som har vært ufine mot meg er der. Jeg oppfører meg, svarer høffelig når jeg blir snakket til - men jeg starter aldri praten eller krangel. Resten av familien er jo uten skyld i spetakkelet, så de skal jo ikke straffes for det.

Så du HI skal ikke la deg bli brukt som en dørmatte og godta all mulig dritt og bare smile. Men på en annen side så skal du ikke la det gå utover de som er uskyldige. Og de andre burdte respektere deg for det så lenge du oppfører deg.

Anonymous poster hash: baf96...6f1

Skrevet

Jeg ville nok tilgitt men ikke glemt. Ville oppført meg høflig. Invitert på middag og samvær osv, men jeg ville ikke deltatt i diskusjon med personen igjen og jeg ville rolig forklart hvorfor.

Skrevet

Det denne personen sa til meg er så stygt at mannen min måtte gå derfra for å ikke gjøre noe som han hadde angret på. Tror ikke jeg orker å være i samme rom som den personen igjen rett og slett, selv om det blir vanskelig for øvrige familiemedlemmer.

De var så sinte de også da at min far ble rasende og sa personen måtte be om unnskyldning. Dette nektet personen å gjøre og etter det har det liksom blitt kostet under teppet og "glemt" for de er konfliktsky.

Jeg kommer ikke til å glemme, men skulle ønske jeg bare kunne slippe å tenke på det om mine foreldre hadde forstått det.

HI

Skrevet

Jeg har selv kuttet ut familiemedlemmer som ikke kan oppføre seg. Men jeg kommer likevel i familieselskaper jeg blir bedt til selv om de som har vært ufine mot meg er der. Jeg oppfører meg, svarer høffelig når jeg blir snakket til - men jeg starter aldri praten eller krangel. Resten av familien er jo uten skyld i spetakkelet, så de skal jo ikke straffes for det.

Så du HI skal ikke la deg bli brukt som en dørmatte og godta all mulig dritt og bare smile. Men på en annen side så skal du ikke la det gå utover de som er uskyldige. Og de andre burdte respektere deg for det så lenge du oppfører deg.

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er ikke enig. Resten av familien er ikke uskyldige hvis de lar ett medlem av familien bli behandlet dårlig av et annet medlem. Så om HI ikke vil treffe denne personen etter å ha blitt behandlet dårlig synes jeg det er helt greit.

Anonymous poster hash: b1753...d38

Gjest Antarctica
Skrevet

Hold bare avstand. Ikke bruk tid på energityver...

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er ikke enig. Resten av familien er ikke uskyldige hvis de lar ett medlem av familien bli behandlet dårlig av et annet medlem. Så om HI ikke vil treffe denne personen etter å ha blitt behandlet dårlig synes jeg det er helt greit.

Anonymous poster hash: b1753...d38

De lot jo ikke HI å bli behandlet dårlig. HI skrev selv at far ble rasende og sa personen måtte be om unnskyldning, men vedkommende nektet. Hva skulle de gjort, banket en unnskyldning ut av vedkommende?

Gjest Antarctica
Skrevet

Så du HI skal ikke la deg bli brukt som en dørmatte og godta all mulig dritt og bare smile. Men på en annen side så skal du ikke la det gå utover de som er uskyldige. Og de andre burdte respektere deg for det så lenge du oppfører deg.Anonymous poster hash: baf96...6f1

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er ikke enig. Resten av familien er ikke uskyldige hvis de lar ett medlem av familien bli behandlet dårlig av et annet medlem. Så om HI ikke vil treffe denne personen etter å ha blitt behandlet dårlig synes jeg det er helt greit. Anonymous poster hash: b1753...d38
HIs far, som jeg skjønte det? Ikke den aktuelle svoger/innens far?

De lot jo ikke HI å bli behandlet dårlig. HI skrev selv at far ble rasende og sa personen måtte be om unnskyldning, men vedkommende nektet. Hva skulle de gjort, banket en unnskyldning ut av vedkommende? Anonymous poster hash: baf96...6f1

Gjest Antarctica
Skrevet

Så du HI skal ikke la deg bli brukt som en dørmatte og godta all mulig dritt og bare smile. Men på en annen side så skal du ikke la det gå utover de som er uskyldige. Og de andre burdte respektere deg for det så lenge du oppfører deg.Anonymous poster hash: baf96...6f1

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er ikke enig. Resten av familien er ikke uskyldige hvis de lar ett medlem av familien bli behandlet dårlig av et annet medlem. Så om HI ikke vil treffe denne personen etter å ha blitt behandlet dårlig synes jeg det er helt greit. Anonymous poster hash: b1753...d38

De lot jo ikke HI å bli behandlet dårlig. HI skrev selv at far ble rasende og sa personen måtte be om unnskyldning, men vedkommende nektet. Hva skulle de gjort, banket en unnskyldning ut av vedkommende? Anonymous poster hash: baf96...6f1

Pokker, jeg plasserte teksten feil så det ser ut som om det er anonyms uttalelse.

Jeg lurer: HIs far, som jeg skjønte det? Ikke den aktuelle svoger/innens far?

Skrevet

Pokker, jeg plasserte teksten feil så det ser ut som om det er anonyms uttalelse.

Jeg lurer: HIs far, som jeg skjønte det? Ikke den aktuelle svoger/innens far?

HIs far slik jeg også skjønte det.

Skrevet

Ja, det var min far. Men når vedkommende nektet har det bare blitt "glemt" for fredens skyld, men jeg kommer ikke til å glemme det, ei heller bli behandlet på den måten av noen som knapt er kommet inn i familien. Så respektløst.

Vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett.

HI

Skrevet

Du må enten ta det opp med rette vedkommende eller legge det bak deg. Det krever faktisk ganske mye energi å gå rundt å bære nag i årevis også.

Sånt sett bort fra det så er du tante til vedkommendes barn og hun tante til dine barn, uansett hvor grov fornærmelsen var er det verdt å ofre de forholdene også?

Anonymous poster hash: 0667e...7dd

Skrevet

Har snakket med vedkommende og bedt om en unnskyldning. Vedkommende sa han/hun sto på sitt og nektet å be om unnskyldning.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Har snakket med vedkommende og bedt om en unnskyldning. Vedkommende sa han/hun sto på sitt og nektet å be om unnskyldning.

HIAnonymous poster hash: 3abcf...194

"Da kan jeg nok ikke omgås med deg, for jeg orker ikke å ønske folk velkommen i mitt hjem hvis de oppfører seg som du gjorde sist. Ha et fint liv".

Skrevet

HI

Da sier du at du ikke finner deg i å bli behandlet på den måten og at fremover er forholdet mellom dere to basert på ren høffelighet fra din side hvis vedkommende snakker til deg.

Ikke noe vits å bruke krefter og samvær på slike mer enn nødvendig. Det vil si at du inviterer ikke vedkommende til kosebesøk hjemme hos deg, men du drar til familiesammenkomster du blir bedt til. Uvennskapet er med vedkommende, ikke resten av familien din.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å være høflig mot noen som viser meg null respekt, dessverre. Hvorfor skal jeg engang orke å være nødt til å være høflig mot en sånn person? Det løser jeg enkelt ved ikke å oppholde meg på samme sted som denne personen. Som sagt var det ganske alvorlige ting som ble sagt.

Mine foreldre later nå som ingenting og er sammen på hytta med denne personen. Jeg synes det er respektløst å bare feie det under teppet, er det feil av meg? Det viser meg at denne personen kan gjøre hva han eller hun vil og tipper han/hun er strålende fornøyd med det.

Snakket med min mor om det senest for 3 dager siden og da sa hun at de skulle snakke med personen om det, men de gjør stikk motsatt. Er skuffet.

HI

Skrevet

Er det mulig å få høre hva denne personen sa? Og i hvilken setting? Du gjentar at det var alvorlige uttalelser, hva legger du i det?

Er nysgjerrig.

Skrevet

Hehe, hva tror du?

Skrevet

Så da synker du ned til vedkommende sitt nivå ved å være uhøffelig? Går fint ann å vise at du har god oppdragelse uten å være bestevenn med vedkommende. Ikke rart det er krig i verden når alle skal være bitcher. Ingen som må eller bør godta å bli behandlet respektløst. Men du kommer virkelig ingen vei med å hive mer bensin på bålet. Du har sagt til vedkommende at du ikke finner deg i sånn oppførsel. Let it go, du kommer til å bli sett på som den vrange personen hvis du aldri blir ferdig med dette. Legg ballen dø, oppfør deg, ikke fremprovoser til bråk med familien din - det er mellom deg og vedkommende. Oppfører du deg, så vinner ikke vedkommende. Slike elsker bråk og spetakkel, ikke mat det intrigemonsteret.

Skrevet

Nei, kommer ikke til å være uhøflig om du leser det jeg skriver for jeg kommer ikke til å være i nærheten av denne personen igjen.

HI

Skrevet

Så da skal du aldri igjen komme på julemiddag, bursdager, påskemiddag, dåp, konfirmasjon og bryllup?

Fint å straffe alle andre i tillegg til vedkommende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...