Gå til innhold

Sist dere hadde omgangssyke i hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange i familien fikk det da? Og hvor mange er dere i familien?

Anonymous poster hash: 98087...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det nå. Foreløpig har bare minstemann og mannen hatt det. Vi er 6 :)

Anonymous poster hash: 984ca...67b

Skrevet

Alle, vi er 6.

Anonymous poster hash: e7f25...9b4
Skrevet

Litt usikkert hvor mange som fikk det og hva vi fikk. Vi er 6stk i huset.

De to minste kastet opp, hun ene er vi usikker på om hadde migrene eller ei. Lenger enn vanlig migreneanfall, men ikke omgansykelukt.

Mannen kastet opp en kvelden etter han hadde vært på fest, så litt usikker på om han bare var dårlig pga det, om han ikke klarte lukta som var i huset eller om han hadde omgangsyken.

Jeg lå i tre uker, aner ikke hva. Helt kaputt, kvalm, feber, vondt i hodet, vondt i kroppen, igrunn alt som en får før en sykdom bryter skikkelig ut. Slik var jeg bare i tre ukeer før det begynte å bedre seg, ikke noe som brøt helt ut, men helt kake.

En av mannens unger ble hvertfall syk. Jeg tror det var oppkast inne i bildet, hun var da hos moren så jeg vet ikke helt hva hun hadde. Søstra kom hit, og når hun begynte å klage på a hun var dårlig kjørte vi henne til moren. Tror ikke det brøt ut noe skikkelig hos henne heller, bare dårlig.

Omgangsyken pleier å ramme en eller to her i huset når det kommer. En gang fikk alle seks det samtidig, det var morro når vi har en do. Takk gud for biltema sine oppblåsbare madrasser som tåler å bli spylt med høytrykken. Genialt å ha på stuegulvet.

Og da nyttet det ikke å få hjelp heller siden besteforeldre, tanter og onker lå like mye som oss. Koselig slutt på bursdagsselskapet der bursdagsbarnet kastet opp på kaka. De enseste som kom unna var oldeforeldrene.

Anonymous poster hash: cff24...b0b

Skrevet

2 av fire fikk det, jeg fikk det to ganger..

Mannen tror at så lenge han holder seg unna (DVs sover på ett annet rom) og tar en shot med Jæger (ikke fyll, men kun en shot) så blir han ikke smittet.. Han hjelper selvsagt til, men da med hansker og skjerf rundt halsen og smører seg inn med antibac.. Hadde jeg ikke hatt så vondt i magen av omgangen, hadde jeg ledd meg fordervet av han som er så hysterisk.. men det funker! Han er jo aldri syk... :s

Anonymous poster hash: 0bd7f...ee5
Skrevet

Som regel kun barnet. Jeg vasker hendene mine hvert kvarter mens det står på, funker tydeligvis.

Anonymous poster hash: 5b0f2...8a6

Skrevet

Begge ungene hadde det. Jeg gikk fri. Vi er bare oss tre.

Skrevet

Som regel får begge barna og jeg det. Mannen min har vel egentlig aldri fått det ordentlig, har vel av og til vært litt smådårlig i magen men han kaster aldri opp.

Anonymous poster hash: b32f5...4a1

Skrevet

Vi er 3 stk, alle fikk det

Anonymous poster hash: 81a16...f28

Skrevet

Bare en, eldste på 6.

Har et eller annet i hus nå også, men bare diare, så usikker på om det er omgangssyke og smittsomt i det hele tatt. Yngste på 4 hadde en lett variant i forrige uke, 6 åringen fikk det nå i helgen og har det fortsatt.

Vi voksne har ikke merket noe så langt

Anonymous poster hash: 51c29...1f9
Skrevet

2 av fire fikk det, jeg fikk det to ganger..

Mannen tror at så lenge han holder seg unna (DVs sover på ett annet rom) og tar en shot med Jæger (ikke fyll, men kun en shot) så blir han ikke smittet.. Han hjelper selvsagt til, men da med hansker og skjerf rundt halsen og smører seg inn med antibac.. Hadde jeg ikke hatt så vondt i magen av omgangen, hadde jeg ledd meg fordervet av han som er så hysterisk.. men det funker! Han er jo aldri syk... :s

Anonymous poster hash: 0bd7f...ee5

Ikke sikkert han hadde blitt uansett. Litt hysterisk :P 

Anonymous poster hash: 732ae...1ec

Skrevet

3/4, babyen slapp unna (sikkert pga ammingen)

Anonymous poster hash: f25ad...957

Skrevet

Bare en, eldste på 6.

Har et eller annet i hus nå også, men bare diare, så usikker på om det er omgangssyke og smittsomt i det hele tatt. Yngste på 4 hadde en lett variant i forrige uke, 6 åringen fikk det nå i helgen og har det fortsatt.

Vi voksne har ikke merket noe så langt

Vi er forresten 4 stk i familien

Skrevet

Både jeg, mannen og barnet fikk det i jula...samme med mora mi og broren min, som vi hadde vært sammen med. Bare faren min unnslapp helvetet.

Anonymous poster hash: e976a...19f

Skrevet

5-åringen har det nå, jeg vasker hendene hele tida og har vasket badet med klorin. Krysser fingrene for at ingen flere får det.

Forrige gang var det bare han som fikk det. Men i fjor hadde vi en skikkelig runde både han og jeg, mens pappan og storesøster holdt set friske.

Anonymous poster hash: 6589e...d7f

Skrevet

5-åringen har det nå, jeg vasker hendene hele tida og har vasket badet med klorin. Krysser fingrene for at ingen flere får det.

Forrige gang var det bare han som fikk det. Men i fjor hadde vi en skikkelig runde både han og jeg, mens pappan og storesøster holdt set friske. Anonymous poster hash: 6589e...d7f

Jada, det gjorde vi og, men alle fikk det! Skal godt gjøres å ikke bli smitta

Anonymous poster hash: 81a16...f28

Skrevet

Alle, vi er tre

Anonymous poster hash: 12097...272

Skrevet

Først meg og barnet, så mannen noen dager senere.. 😖

Skrevet

Alle, inkludert babyjenta i hus som er 5 mnd. Vi er 4 stk. Ungene fikk det med oppkast og diaré, jeg og mannen fikk det med kvalme og diaré.

Anonymous poster hash: 1d432...ea4

Skrevet

Vi er tre og det er alltid ungen som får det først (fra barnehagen) og så når han har blitt frisk å får jeg det. Vi har hatt 4 runder med omgngssyken siden han begynte i barnehagen i høst. Mannen har ikke fått det, jeg er mer nøye med håndhygiene ol. enn det mannen er. Sånn var det sist og.

Anonymous poster hash: 23bb0...7c2

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fikk det på rekke og rad alle 5. Mannen gikk "klar" ved at han bare lå på sofaen med intense magesmerter i et halvt døgn

Skrevet

Har det nå, starta i går. Hele gjengen. Det vil si, jeg og lille. Det er bare oss to. Og aldri før om jeg har spydd så grønnjævlig! Hele natta...og så sinnsykt tørst. Og det må jo gå som det går. Lille kasta bare opp en gang, men det renner ut bakveien. Håper det går fort over!

Skrevet

Jeg og mannen fikk. Ungene ble sendt bort på dagtid til bestemor for å forhindre smitte

Anonymous poster hash: d46dc...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...