Gå til innhold

Slanker meg. Spiste dette til frokost. Dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et bløtkokt egg naturell

En mellomgrov skive med fiskekake med meierismør på :(

hvor mange kalorier blir dette tror dere?

Anonymous poster hash: 03dea...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt brødskiven, spis 2 egg så er det en super frokost!

Anonymous poster hash: 11f6c...974

Skrevet

Å herregud. Slutt å pushe nullkarbo på alle. Dere fanatikere har misforstått. Lavkarbo er ikke nullkarbo det er RIKTIGE karbohydrater og grovt brød er BRA.

Dette er en fin frokost HI. Vanskelig å regne kalorier. Kommer an på fiskekaka.

Anonymous poster hash: eed3d...6b9

Skrevet

Alle de tingene er ganske kaloririke, spesielt smøret og skiven. Ville heller spist et egg på to tynne knekkebrød el.

Anonymous poster hash: c4117...002
Skrevet

Sukkerfritt og bra! Tommel opp! Ikke vær redd for fett.

Anonymous poster hash: 229cc...35a
Skrevet

Takk for svar damer. Jeg vil gjerne kutte karbo men føler meg så usikker ang det. Vi har godt etablerte brød og potetvaner her i heimen men knekkebrød er ikke dumt :)

Bør jeg kutte meierismør om jeg ikke ønsker å kutte karbo helt? Er Vita egentlig et magrere alternativ?

HI

Skrevet

Jeg er også litt på slankern. I dag spiste jeg potetgull til frokost. Det er min guilty pleasure. 😁

Skrevet

Å herregud. Slutt å pushe nullkarbo på alle. Dere fanatikere har misforstått. Lavkarbo er ikke nullkarbo det er RIKTIGE karbohydrater og grovt brød er BRA.

Eh? Nullkarbo? Har du peil på hva du snakker om? Det ER karbohydrater i egg. Og det er MYE karbohydrater i fiskekaker. Så ro nerva

Anonymous poster hash: 81be0...de7

Skrevet

LOL....

''Du spiste en mellmgrov brødskive... FAIL!!!!''

Kroppen trenger jo energi. Litt grove korn kan vel ikke være katastrofe.

Anonymous poster hash: cfbab...593
Skrevet

LOL....

Ikke skiva jeg synes er verst, men kombinasjonen fiskekake, brød og meierismør.

Men men. Spist er spist. Ble kyllingsalat med agurk til lunch uten noe dressing eller saus. Det må da være bra:)

HI

Skrevet

Synes det var litt mye mat til frokost? Hva med to egg og en brødskive, og spare fiskekaken til lunch?

Anonymous poster hash: 0f753...ff5

Skrevet

Super frokost. Egg og grovt brød er bra! Fiskekake inneholder lite kcal, lite næring også sånn sett, så kunne kanskje bytta den ut med skinke, paprika, evnt hatt egget oppå ? :)

Anonymous poster hash: cdc13...a4a
Skrevet

LOL....

Ikke skiva jeg synes er verst, men kombinasjonen fiskekake, brød og meierismør.

Men men. Spist er spist. Ble kyllingsalat med agurk til lunch uten noe dressing eller saus. Det må da være bra:)

HI

Okei, for å være litt mer seriøs da.

Jeg er ikke på slankern, er normalvektig/normal forbrenning/normal aktivitetsnivå. Og den frokosten hadde aldri i livet gjort meg mett :) Det ville vært alt for få kalorier. Hadde jeg slanket meg kan jeg se for meg at jeg hadde spist dette til frokost.

Og fisk er sunt, egg er sunt, grovbrød er sunt(så lenge man ikke lever kun på brød vel og merke) og meierismør trodde jeg var ''inn'' nå.

Og til anonym #12, du kan vel ikke mene at paprika er mer næringsrikt enn fisk? Paprika er sunt ja, men det er ikke like stor variasjon av næringstoffer som i en fiskekake. (jeg går forresten ut ifra hjemmelagde fiskekaker, HI sier ingenting om det)

Skrevet

Hvis du putter inn litt grønt i den frokosten så er den bra, HI.

Så lenge du ikke er insulinresistent eller skal slanke deg så mye at du skal i ketose så er den skiva til frokost helt grei.

Når du kutter karbohydrater så er det viktig at du ikke samtidig kutter bort gode fettkilder. Meierismør er bra, likeså olivenolje, cocsa, og så må du passe på at du får i deg nok omega3 via fisk og gjerne tilskudd også.

Noen som går over på lavkarbo kutter kun karbohydratene og går opp på proteininntaket. Men proteininntaket kan være normalt, det er fett man må opp i - riktig fett. Da holder man seg også mye lenger mett.

Så lenge du kutter karbo til lunsj, så ikke kutt olje. Ferdiglagede dressinger er ofte mye unødvendig i, men du kan lage mange gode dressinger selv av olivenolje, hjemmelaget majones/aioli osv.

Få inn litt grønt i frokosten din så er den bra. Og olje i lunsjen.

Anonymous poster hash: fe6c7...f60
Skrevet

Tipper den frokosten lå på mellom 320 og 500 kcal.

Anonymous poster hash: 777d6...8d6
Skrevet

Hmmm...innlegget forsvant. Meierismør ville jeg byttet med sof flora lett eller philadelfia light. Fiskekaker er ok kalorimessig om de er fra "Lofoten". Remas "best kjøp-fiskekaker" inneholder flere kalorier osv. Om du slanker deg på lavkaloridiett, bør en alltid spise de alternativene med minst mulig kalorier.

Anonymous poster hash: 2559b...bef
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Spiller ingen rolle hva frokosten er.

Om du går ned eller ei avgjøres av kcal inn/ut gjennom dagen, uka, mnd og året.

Endret av Runforit
Skrevet

Hmmm...innlegget forsvant. Meierismør ville jeg byttet med sof flora lett eller philadelfia light. Fiskekaker er ok kalorimessig om de er fra "Lofoten". Remas "best kjøp-fiskekaker" inneholder flere kalorier osv. Om du slanker deg på lavkaloridiett, bør en alltid spise de alternativene med minst mulig kalorier.

Men nå er det ikke lavkalori Hi går på, men lavkarbo - og da skal man IKKE holde tilbake på fettkildene.

Skrevet

Jeg tenker at det er rart at jeg ikke er smellfeit. Jeg forstår ingenting jeg, hører folk mener jeg spiser for lite fordi jeg ikke legger på meg men hadde jeg skulle spist bare det der til frokost så hadde jeg sulta ihjel. :o Jeg kan fint trykke i meg 3 skiver til frokost og 6 knekkebrød til kvelds og en diger middagsporsjon og frukt/nøtter utenom i løpet av en dag og har ikke sjangs til å legge på meg. Drikker så mye cola og spiser så mye potetgull og sjokkis jeg bare vil også. Går det ikke an å slanke seg uten å måtte sulte?

Anonymous poster hash: 825d4...931
Skrevet

Men nå er det ikke lavkalori Hi går på, men lavkarbo - og da skal man IKKE holde tilbake på fettkildene.

Jeg går egentlig ikke på lavkarbo altså:) grunnen til meierismøret er at det var det eneste vi hadde i kjøleskapet. Også er det jo veldig godt. Jeg har vel ikke funnet min "måte" enda men tenker vel at jeg kommer til å holde ut lenger ved å kutte både på fett og karbo. Grovkarbo, er det ikke noe som heter det?:)

HI

Skrevet

Eh? Nullkarbo? Har du peil på hva du snakker om? Det ER karbohydrater i egg. Og det er MYE karbohydrater i fiskekaker. Så ro nerva

Har du peil?

Sjekk hva egg er og innholdet i fiskekaker :)

Det er ikke karbohydrater i det.

Anonymous poster hash: 8b116...00b

Skrevet

Anbefaler deg å registrere deg på Grete Roede. Da kan du logge maten din, og du vil se hvor mange kcal du spiser. Jeg fikk meg noen aha opplevelser på den måten.

Det er gratis å registrere seg, og du trenger ikke mer enn gratisversjonen om du ikke vil ha utvidet oppfølging

http://www.greteroede.no/

Anonymous poster hash: 63d10...143
Skrevet

Og her trodde jeg at det var viktig med en kaloririk frokost...?

Tror jeg får mesteparten av kaloriene gjennom dagen fra frokosten, uten at jeg har regnet på det. 

Skrevet

Har du peil?

Sjekk hva egg er og innholdet i fiskekaker :)

Det er ikke karbohydrater i det.

Anonymous poster hash: 8b116...00b

Nja. Gått ned 40 kilo på lavkarbo, men kan jo hende jeg er helt bak mål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...