Gå til innhold

jeg hater å legge 2åringen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld at jeg er så direkte, men som dere diller med ungene...ikke rart de blir usikre. Når de er så store som 2 år er det en ting som hjelper, syng en sang, slukk lyset og god natt. Sett døra åpen så hun hører dere prate (litt lyd av en eller annen slag, TV, radio, romster litt på kjøkkenet etc). Gå jevnlig innom slik at hun vet at dere er der, men ikke sitt ved siden av og syng og dull når det er natta. Dette skjønner de kjapt altså.

Anonymous poster hash: fda48...28d

Jeg kunne ikke vært mer enig. Her i huset har vi gjort akkurat det du beskriver. Sønnen min som nettopp har blitt to år, bruker jeg 5 minutter på å legge. Synger 3 nattasanger for han og thats it. Jo mer man diller, jo mer vanskelig blir leggingen.

Anonymous poster hash: a3676...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!! Makan til dilldall enn om man skal sitte ved siden av så store barn til de sovner, er jo ikke rart de skriker da!?<br />Har for øvrig hatt 5 stk, og aldri skjemt de bort på denne måten, heller aldri hatt noen problemer rundt legging.

Anonymous poster hash: 96943...626

Gjest Antarctica
Skrevet

Unnskyld at jeg er så direkte, men som dere diller med ungene...ikke rart de blir usikre. Når de er så store som 2 år er det en ting som hjelper, syng en sang, slukk lyset og god natt. Sett døra åpen så hun hører dere prate (litt lyd av en eller annen slag, TV, radio, romster litt på kjøkkenet etc). Gå jevnlig innom slik at hun vet at dere er der, men ikke sitt ved siden av og syng og dull når det er natta. Dette skjønner de kjapt altså.

Anonymous poster hash: fda48...28d

Du har ikke fått med deg at barn er forskjellige du eller? :P

Anonymous poster hash: ada2c...8ee

Er nok foreldrene som er aller mest forskjellige ...

Skrevet

Og ikke ta sorgene på forskudd, min gutt har enda ikke gått ut av senga (stor seng) etter at han har blitt lagt, så ikke alle gjør det. Tror ikke det har falt ham inn. :P

Anonymous poster hash: ada2c...8ee

Wow, flinke gutten :) krysser fingrene her også!

Anonymous poster hash: 1268c...153

Vår sto opp når han fikk stor seng ca 2,5 år.. Fikk klar beskjed om at vi måtte finne frem lillesengen igjen om han ikke var stor nok til å ligge i ro i den.. Aldri vært noe problem siden :) står selvfølgelig opp om det er noe, men veldig sjeldent bare for å stå opp.. :)

Anonymous poster hash: 89cc1...4bb

Skrevet

Jeg slet en periode med min og, og da han var rundt 2, måtte jeg bare prøve å la han skrike. Første kvelden gikk det vel 2 min. Andre kvelden var det hele over på under 1 min. 3 kvelden kom det ikke en lyd. Så det var utrolig effektivt å synge, si godnatt også gå ut.  :)

Er jo ikke sikkert alle unger roer seg så fort, men det er verdt å prøve. Hvis det ikke går, går man inn med jevne mellomrom, legger de ned, evnt sier god natt. Også gå ut igjen. De fleste 2 åringer forstår nok hvis man sier at det er natta og nå må h*n sove.

Anonymous poster hash: e8a3f...82f
Skrevet

Jeg slet en periode med min og, og da han var rundt 2, måtte jeg bare prøve å la han skrike. Første kvelden gikk det vel 2 min. Andre kvelden var det hele over på under 1 min. 3 kvelden kom det ikke en lyd. Så det var utrolig effektivt å synge, si godnatt også gå ut. :)

Er jo ikke sikkert alle unger roer seg så fort, men det er verdt å prøve. Hvis det ikke går, går man inn med jevne mellomrom, legger de ned, evnt sier god natt. Også gå ut igjen. De fleste 2 åringer forstår nok hvis man sier at det er natta og nå må h*n sove.

Anonymous poster hash: e8a3f...82f

Tro meg, alle triks i boka ble prøvd her, til og med de som ikke sto der... Prøvde vi fremgangsmåten som fungerte for dere, hylgråt han i flere timer... Vi måtte rett og slett være der. Da tok det mye kortere tid, og han har nå sluttet med det helt selv uten gråt :) Nå er jeg inne hos han 5 min :)

Skrevet

Jeg driter i om folk mener at jeg dillet med min datter. Hun hadde behov for at vi var der, så da var vi der. Satt på gulvet ved siden av senga da hun hadde sprinkelseng. Det ble enklere da vi byttet seng, for da kunne jeg ligge med henne. Blundet ofte litt selv, hvilket bare var deilig ☺

Der tok kortere og kortere tid før hun sovnet, og tilslutt sa hun at nå trenger du ikke være her, mamma. Så da gikk jeg ut, og hun sovnet selv. Holdt vel på med dette i litt over 6 mnd. Gjorde meg ingenting. Elsker å lukte på lille snuppa mens hun sovner 💜

Lillebror har aldri hatt det behovet. Han har alltid sovnet av seg selv, og blir faktisk mer urolig om vi er der inne. Så barn har ulike behov, og det valgte jeg å tilpasse meg etter.

Skrevet

Her gikk leggingen som en drøm frem til ca 2år og et par måneder. Før var det klem, tre sanger og natta/gå ut. Nå .må vi sitte der for han blir helt hysterisk hvis vi prøver å gå ut. Så vi sitter der til han sovner. Leser en historie og sitter toppen ti minutter så sover han. Vanlig med en sånn utryggfase i den alderen.

Skrevet

Jeg har tre barn og alle har hatt perioder hvor legging ikke er gøy. Men når de har vært så store som 1,5 år og oppover har vi bare behold rutinene. Nattasang og ut døra, døra på gløtt slik at de hører vi er utenfor. Titte inn nå og da og sagt natta. Klart de har protestert, men det har gått fort over. Aldri hatt noe problemer med legging siden på noen av de.

Var med et vennepar I Danmark I sommer og de satt inne hos jenta på 3,5 til hun sovnet. Det tok 2-3 timer hver kveld (hun våknet hvis de listet seg ut) så de tok annehver kveld (de ble jo tross alt borte hele kvelden) så de kunne være sosiale med oss voksne på deling. Utrolig fascinerende og se hvordan den ungen var sjefen I hele familien (gjaldt ikke bare legging). Jeg og mannen trode vi skulle dø av latter slik som de holdt på ;)  Men her sin lyst så lenge jeg får gjøre ting på min måte :)

Anonymous poster hash: 1f8e7...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...