Gå til innhold

Hvor kjøper dere klær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal begynne på skolen til høsten og lurer på hvor det er best å kjøpe klær til ham. Er det virkelig sånn at de kan bli mobbet hvis de bruker klær fra HM, Cubus, Lindex, etc?... Skal til London snart og lurer på om det også "fy" med Primark?

Anonymous poster hash: 9f828...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper stort sett på HM.

Går i tredje klasse. Vi bor i Bærum. Og har faktisk aldri opplevd noe motepress. Foreløpig i hvert fall.

Anonymous poster hash: 9dca9...f32

Skrevet

Det er temmelig FY med primark pga de etiske aspektene. Det er ofte dårlig kvalitet, og dårlig snitt/passform.

Tror nok ikke det er Fy i forhold til merkepress/mobbing i en norsk 1.klasse.

H&M, Cubus, Lindex etc går også veldig bra.

Anonymous poster hash: c65e4...ca0

Skrevet

Det er temmelig FY med primark pga de etiske aspektene. Det er ofte dårlig kvalitet, og dårlig snitt/passform.

Tror nok ikke det er Fy i forhold til merkepress/mobbing i en norsk 1.klasse.

H&M, Cubus, Lindex etc går også veldig bra.

Anonymous poster hash: c65e4...ca0

Etiske aspekter med Primark? Tenker du på barnearbeid og sånt?

Hi

Skrevet

Jeg har barn i 3. og 5. klasse. Merker er ikke et tema og har aldri vært.

Skrevet

Alt for liten til at det skal være et problem. :) 

Anonymous poster hash: 0d485...ccf
Skrevet

Så bra :-) Gruer meg veldig til skolestart!! Sikkert uten grunn :-)

Skrevet

Hér går det mye i lindex, h&m, Zara, bare barn osv... merker overhodet ikke noe merkepress eller mas (2 klassing)

Når det er sagt synes jeg kvaliteten og snittet på klær fra primark er forferdelig.

Skrevet

Mine barn går i klær fra H&M, Lindex og KapAhl, og noe WOW. Sånn som alle andre barn, forøvrig. Mine barn er oppdratt til selvstendighet, og gir derfor uansett blaffen i hva andre synes om klærne deres. Helt, rent og i riktig størrelse er det som betyr noe, samt komfort. Det vi derimot legger penger i, er yttertøy og sko. De fikk nye, ordentlige joggesko her en dag, kr 1 000,- pr par, men i god kvalite, så da holder de også hele sommeren. Håper jeg.

Anonymous poster hash: 5332e...f9c

Skrevet

Wow og nameIt stort sett.

Er ikke noe merkepress enda. Eneste vi har opplevd med det er med sko. Det var veldig press på å få "ekte" Converse i fjor, og de som hadde etterligninger ble kommentert. Min går nå i 4 klasse.

Skrevet

Pomp de lux og pop går det mye i her.

Anonymous poster hash: 6b9d6...789

Skrevet

Er ikke noe merkepress enda. Eneste vi har opplevd med det er med sko. Det var veldig press på å få "ekte" Converse i fjor, og de som hadde etterligninger ble kommentert. Min går nå i 4 klasse.

Det har jeg faktisk også merket. Begge mine hadde Converse i fjor, ekte (og dyre), men noen "anførere" hadde fått det for seg at det måtte være en spesiell farge på stjerna for at det skulle være ekte, hvilket var helt feil.

Skrevet

Det har jeg faktisk også merket. Begge mine hadde Converse i fjor, ekte (og dyre), men noen "anførere" hadde fått det for seg at det måtte være en spesiell farge på stjerna for at det skulle være ekte, hvilket var helt feil.

Skrevet

Her går det i billigkjedene kombinert med dyrere klær som ungene ikke aner hva koster.

Pop, Molo, Didrikson, Acne, Småfolk, Hjort, Nøstebarn osv. Er nok mer enn middels opptatt av barneklær og leter i butikker og på nett for å finne ting jeg liker til en ok pris.

Mulig det er noe annet med jenter, men min gutt i 2 klasse bryr seg overhodet ikke om hva han går med, og har aldri fått noen kommentarer fra klassekamerater som jeg vet om.

Men her vi bor er lønningene og prisene ikke så høye.

Skrevet

Jeg kjøper på Lindex, pop, hm, Monsoon og Benneton. Ikke noe merkepress ennå.

Skrevet

Ebay

Anonymous poster hash: 521ca...3d9

Skrevet

Her går det i billigkjedene kombinert med dyrere klær som ungene ikke aner hva koster.

Pop, Molo, Didrikson, Acne, Småfolk, Hjort, Nøstebarn osv. Er nok mer enn middels opptatt av barneklær og leter i butikker og på nett for å finne ting jeg liker til en ok pris.

Mulig det er noe annet med jenter, men min gutt i 2 klasse bryr seg overhodet ikke om hva han går med, og har aldri fått noen kommentarer fra klassekamerater som jeg vet om.

Acne til barna dine? Hva fra det merke er det du mener passer for et barn? Eller har du ungdommer? (Lurer oppriktig)

Anonymous poster hash: b4501...b7d

Skrevet

Skal du til London, ville jeg har kjøpt masse på Gap! Liker klærne veldig godt!

Skrevet

Skal du til London, ville jeg har kjøpt masse på Gap! Liker klærne veldig godt!

Skrevet

Har en i 1 og en i 5 klasse. 

De går i det jeg kjøper til dem, og har ikke noen sterke meninger rundt dette med klær. Hvor klær kjøpes er ikke noe tema blandt klassekameratene, så noe mobbing er det ikke. 

Kjøper klær fra veldig mange steder : H&M, Cubus. OBS, Ellos, Polarn&P, xxl, Name it, Lindex, Outfitters nation etc . 

Anonymous poster hash: 40e0d...2be
Skrevet

Acne til barna dine? Hva fra det merke er det du mener passer for et barn? Eller har du ungdommer? (Lurer oppriktig)

Anonymous poster hash: b4501...b7d

Acne ha barneklær. Jeg har aldri kjøpt noe til barn der, men det finnes.

Skrevet

POP pga kvaliteten på buksene, HM, hummel, levis, nike, miniature.. ja, alt mulig egentlig. Merker har ikke vært et tema enda :)

På skolen har jeg to gutter i 3 og 5 klasse.

Anonymous poster hash: 67152...031
Skrevet

Har en 2.klassing og en i 9. Klasse.

Hun minste bryr seg fint lite om merker, men litt glitter og stas vil hun gjerne ha. Kjøper stort sett alt av klær og sko i utlandet (foruten vinter jakker og vintersko). Handler mye på GAP bl.a.

9. Klassingen bryr seg overhodet ikke om merkeklær, men jeg kjøper merkeklær til han likevel. Abercrombie&fitch, gant, lacoste, Ralph Lauren for det meste. Handler også til han for det meste i utlandet.

Anonymous poster hash: 9f1f2...e91

Gjest Julia1984
Skrevet

Name-it, POP, HM og Kappahl stort sett.

Skrevet

HM, Cubus og Kappahl.

Anonymous poster hash: db23f...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...