Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Mannen fant ut kl 17.20 at han og mini skal besøke besteforeldrene. Jeg syns det er for sent å gå på besøk da når det er leggetid kl 19-19.30, men det er ikke bare mitt barn så jeg sa ingenting. Men før de skulle gå måtte bleien skiftes, og da var det visst like enkelt å ta en dusj (!!) Så nå har de dusjet og mini er trøtt og hyper og de har helt seriøst brukt over en halvtime på å komme seg ut døren. Mini tuller, pappa maser og det skjer ingenting. Jeg er kontrollfreak og har lyst å gå ned og få på mini klærne og på plass i bilen. Men jeg holder meg, dette er hans kamp. Men er min mann spesielt dårlig til å både planlegg og handle eller er det en manneting? (Nå kaster de ball, forresten) Anonymous poster hash: 7bef2...554
Lykken_er_tre Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Haha Huff, forstår godt at du har vansker med å ikke ta over, det hadde jeg også slitt med Men kanskje han lærer noe av det?
Superdolly Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Helt ærlig høres det ut som om mannen din ikke har så veldig lyst til å dra til besteforeldrene.
Giss Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Vet ikke om det er en manneting men min x var ikke noe god på den slags heller. Han var mer typen som reiste seg fra sofaen og stilte seg i døren med bilnøklen i handa og forventet at mini var klar til å dra. Ingen tanker for at det kunne være lurt å sjekke bleien først eller evn ta med seg et par rene bleier i fall man fikk bruk for det for ikke at snakke om at mini jo trengte uteklær på seg osv. Så jeg vil si at det høres ut som din mann er uorganisert - men han leder sterkt over min x.... Endret 15. mars 2015 av Giss
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Haha! Det er akkurat som å lese om min mann! Han er virkelig verdens beste på absolutt alt utenom dette med tid. Han klarer ikke å beregne tid, ser ikke ut for å forstå at det er irriterende å vente ham, glemmer stadig klokken i forhold til når ungene skal i seng osv. Alt annet er han super til. Han er handy, svært intelligent (bare 6'ere nesten fra skolen og har lederstilling i et stort firma med god lønn nå), morsom, en super pappa osv, men tid ... Jeg har gitt opp. Etter 18 år sammen og fire barn trekker jeg meg bare unna og lukker øyne og ører så lenge det ikke er noe som berører meg direkte eller det går utover ungene. Anonymous poster hash: e097b...d6c
SuperFries Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Sier rett og slett nei til slikt, iallefall så lenge de ikke kommer seg ut av huset umiddelbart. Vet hvor umulige ungene blir av å legge seg senere enn vanlig.
oslofrk Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Haha - det høres ut som meg! Mannen er mye bedre på å planlegge avreise og jeg blir surrende rundt... men jeg ville ikke dratt på besøk så seint altså 😉
overlord Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 Sier rett og slett nei til slikt, iallefall så lenge de ikke kommer seg ut av huset umiddelbart. Vet hvor umulige ungene blir av å legge seg senere enn vanlig. Sier du nei til mannen din når han vil ta med seg ungene? Om ungene blir umulige av å bryte rutinen, så vet vel mannen din også det? Har du for vane å overstyre voksne folk? Anonymous poster hash: 7bef2...554
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Puh, nå gikk de 😂 han får styre på så lenge han tar seg av det selv, men du verden for en tid! Vi er helt på linje vedr ansvar for ungene og det kunne ikke falt meg inn å overprøve han på dette, men må innrømme at jeg svettet litt her. Men en time meg-tid er helt okay 😊 Hi Anonymous poster hash: 7bef2...554
oslofrk Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Puh, nå gikk de 😂 han får styre på så lenge han tar seg av det selv, men du verden for en tid! Vi er helt på linje vedr ansvar for ungene og det kunne ikke falt meg inn å overprøve han på dette, men må innrømme at jeg svettet litt her. Men en time meg-tid er helt okay 😊 Hi Anonymous poster hash: 7bef2...554 Klok dame = alenetid i premie! 😉 Endret 15. mars 2015 av oslofrk
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 Mannen fant ut kl 17.20 at han og mini skal besøke besteforeldrene. Jeg syns det er for sent å gå på besøk da når det er leggetid kl 19-19.30, men det er ikke bare mitt barn så jeg sa ingenting. Men før de skulle gå måtte bleien skiftes, og da var det visst like enkelt å ta en dusj (!!) Så nå har de dusjet og mini er trøtt og hyper og de har helt seriøst brukt over en halvtime på å komme seg ut døren. Mini tuller, pappa maser og det skjer ingenting. Jeg er kontrollfreak og har lyst å gå ned og få på mini klærne og på plass i bilen. Men jeg holder meg, dette er hans kamp. Men er min mann spesielt dårlig til å både planlegg og handle eller er det en manneting? (Nå kaster de ball, forresten) Anonymous poster hash: 7bef2...554 Jeg tror jeg bare hadde spurt noe sånt som "men har du tenkt på leggetiden?" "men da blir han jo trøtt i morgen?" "så... Ungen skal i barnehagen med 8 timer søvn i bagasjen?" "Ja vel..." Og så latt dem gå... Han hadde skjønt at han var en idiot før de var dratt og så hadde det blitt med den ene gangen.. Anonymous poster hash: d4bfa...f90
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #13 Skrevet 15. mars 2015 Sier rett og slett nei til slikt, iallefall så lenge de ikke kommer seg ut av huset umiddelbart. Vet hvor umulige ungene blir av å legge seg senere enn vanlig.Sier du nei til mannen din når han vil ta med seg ungene? Om ungene blir umulige av å bryte rutinen, så vet vel mannen din også det? Har du for vane å overstyre voksne folk? Anonymous poster hash: 7bef2...554 Det er ikke meg du har svart, men ja, jeg overstyrer mannen min på slike ting ja. Han er også sånn som kan finne på å syns det er lurt å besøke mora si når klokka er 17.15 og minsten begynner med kveldsmat klokka 18. Jeg syns det er tøysete og styrete og stressende, og sier gang på gang at ting tar alltid lengre tid enn han tror. Neida, sier han, gang på gang. Og gang på gang kommer de for sent hjem og gang på gang blir minsten overtrøtt. Det er faktisk noen voksne folk som ikke klarer å huske og sette ting i sammenheng, og da bestemmer jeg. Basta. Anonymous poster hash: 78c2d...833
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #14 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Ha-ha, tror du på et eller annet punkt har møtt deg selv i den berømte døra.. eller kanskje fikk den i bakhodet Ørlite grann selvmotsigelse mellom holdning og handling Men slik er jo livet ofte... Anonymous poster hash: 62ef8...a50
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #15 Skrevet 15. mars 2015 Sier rett og slett nei til slikt, iallefall så lenge de ikke kommer seg ut av huset umiddelbart. Vet hvor umulige ungene blir av å legge seg senere enn vanlig.Sier du nei til mannen din når han vil ta med seg ungene? Om ungene blir umulige av å bryte rutinen, så vet vel mannen din også det? Har du for vane å overstyre voksne folk? Anonymous poster hash: 7bef2...554 Det er ikke meg du har svart, men ja, jeg overstyrer mannen min på slike ting ja. Han er også sånn som kan finne på å syns det er lurt å besøke mora si når klokka er 17.15 og minsten begynner med kveldsmat klokka 18. Jeg syns det er tøysete og styrete og stressende, og sier gang på gang at ting tar alltid lengre tid enn han tror. Neida, sier han, gang på gang. Og gang på gang kommer de for sent hjem og gang på gang blir minsten overtrøtt. Det er faktisk noen voksne folk som ikke klarer å huske og sette ting i sammenheng, og da bestemmer jeg. Basta. Anonymous poster hash: 78c2d...833 Det gjør jeg også, når han ikke tenker så må jo jeg gjøre det. Han overlater dessuten mesteparten av ansvaret for barnet til meg, ergo er det jeg som måtte tatt konsekvensene av sånne påfunn (legging, stå opp om natta når barnet våkner fordi det ble lagt overtrøtt + stå opp om morgenen med trøtt og grinete unge). Når jeg får konsekvensene så bestemmer jeg, det har jeg sagt til han også, og det forstår han faktisk. Han har muligheten til å komme mer på banen og dermed ha like mye han skulle ha sagt, men det er visst ikke interessant. Anonymous poster hash: cb253...efc
ærlig talt Skrevet 15. mars 2015 #16 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Hehe! Kunne skrevet akkurat det samme selv😝
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #17 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Kjente meg veldig igjen der gitt. ☺. Var nettopp på kurs i 3 dager og la frem klær og handla mat og styrte. Jadda Anonymous poster hash: 47cc8...fc8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #18 Skrevet 15. mars 2015 De kom hjem kl 19.30 med en mett og sengeklar mini. Tannpuss, lesing og nattasang gikk som normalt og han sovnet momentant. Ikke noe problem siden jeg begynner sent i morgen, og det vet jo mannen også. Så ingen problem med at de gikk ut sent, men å bruke nærmere en time fra han bestemte seg til de kom seg ut døren gjorde meg litt svett, skal jeg innrømme. Men som sagt, alenetid er gull og jeg er glad for at jeg klarte å holde meg. Og så er jeg glad for at jeg har en mann som klarer måtene selv og ikke gjør noe som går ut over ungen, kjenner jeg. Han er slett ikke så verst, men effektiv er han ikke Hi Anonymous poster hash: 7bef2...554
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #19 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Du kan da fremdeles være feminist selv om du og din mann har ulike egenskaper som ikke nødvendigvis har med skjønn å gjøre. Anonymous poster hash: 7687e...83c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #20 Skrevet 15. mars 2015 haha mannen din tar iallefall ungen med seg. mannen min har vært ute med elsdtemann alene 1 gang, og det var da jeg var høygravid med tvillinger kun dager før planlagt ks med dem. alle 3 har han aldri med seg. kunne dødd for 1 time eller 2 for meg selv..... Anonymous poster hash: 3572f...b14
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #21 Skrevet 15. mars 2015 Jeg skjønner veldig godt dette med klokka og leggetid. Men - mannen din tar iallefall mini med, og ikke bare det, han skifter bleie, dusjer og kaster ball. Min mann hadde overlatt alt sammen til meg og forventet at jeg stilte opp for å finne fram klær og kle på mini. Han hadde rett og slett blitt frustrert og videre sint om jeg ikke stilte opp, og så hadde turen blitt avlyst. For øvrig tar han ikke med ungene på noe som helst frivillig uansett. Skal sies at han jobber veldig mye, men likevel... Anonymous poster hash: 6ef3c...e4d
overlord Skrevet 15. mars 2015 #22 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Du kan da fremdeles være feminist selv om du og din mann har ulike egenskaper som ikke nødvendigvis har med skjønn å gjøre. Anonymous poster hash: 7687e...83c Skjønn? Joda, men vis meg den mann som gjør det samme. Altså bruker timevis på forberedelser i hjemmet før han skal på reise.
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2015 #23 Skrevet 15. mars 2015 Oj. Først LO jeg, for dette var på en måte litt komisk lesning, og så ble jeg oppmerksom på den andre siden av det. Og da er det nesten litt skummel lesning. Voksne menn - som har så lite, hva skal man kalle det, empati er det vel egentlig? at de ikke klarer å "lese" ungene sine og ta valg som er gode for barnet. Så må mamma inn og oversette. Er det ikke egentlig bare trist? Og så får vi situasjonen der et par skal skilles, og der både far og familievernkontoret forteller hvilken fantastisk omsorgsperson far er, for mor er bare så kontrollfrik, må vite. Hvis hun "slipper taket" litt, så går det nok så fint, så fint. Det vil bli kjempebra for alle med 50/50 og delt bosted. Men mor sitter der og kjenner på det utskjelte mammahjertet sitt at dette, det blir IKKE bra for den lille (eller de små), som pappaen ikke klarer med, ikke klarer å tolke, så han ikke klarer å oppfylle basalbehovene deres engang....
Puppen og lillemor Skrevet 15. mars 2015 #24 Skrevet 15. mars 2015 Slik er min mann også. Jeg har alltid tatt over og hjulpet han ut døra. Det skulle jeg aldri ha gjort! Føler ikke jeg kan forlate hjemmet over flere dager da jeg bekymrer meg over logistikken. Gjør det likevel, men kjøper da inn middager, brød, pålegg og frukt samt legger frem adekvate klær for hver dag. Det verste er at jeg anser meg selv som feminist! Jeg gjør akkurat det samme.. Så nå har jeg akkurat styra og ordna fordi jeg skal på kurs i tre dager (to netter)
sug lut Skrevet 15. mars 2015 #25 Skrevet 15. mars 2015 Oj. Først LO jeg, for dette var på en måte litt komisk lesning, og så ble jeg oppmerksom på den andre siden av det. Og da er det nesten litt skummel lesning. Voksne menn - som har så lite, hva skal man kalle det, empati er det vel egentlig? at de ikke klarer å "lese" ungene sine og ta valg som er gode for barnet. Så må mamma inn og oversette. Er det ikke egentlig bare trist? Og så får vi situasjonen der et par skal skilles, og der både far og familievernkontoret forteller hvilken fantastisk omsorgsperson far er, for mor er bare så kontrollfrik, må vite. Hvis hun "slipper taket" litt, så går det nok så fint, så fint. Det vil bli kjempebra for alle med 50/50 og delt bosted. Men mor sitter der og kjenner på det utskjelte mammahjertet sitt at dette, det blir IKKE bra for den lille (eller de små), som pappaen ikke klarer med, ikke klarer å tolke, så han ikke klarer å oppfylle basalbehovene deres engang.... Det hun sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå