Gå til innhold

Min mor leste dagboken min da jeg var tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg klarer fortsatt ikke å tilgi henne. Jeg føler meg avkladd, misbrukt og naken pga dette. Føler det som et enormt svik. Hun fikk del i mine innerste tanker. Hvordan komme over dette? Jeg er nå 35...

Anonymous poster hash: 5fbcb...870

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor også, har det som deg og nå er jeg 43år :P

Anonymous poster hash: 0bb18...fa7
Skrevet

Har en lignende episode med min mor. Jeg klarer ikke tilgi akkurat denne delen, jeg må forholde meg til henne likevel. Men noen ganger når jeg tenker på det, så gråter jeg, og fylles av sinne og bitterhet. Så må jeg bare begrave det litt å gå videre, til neste gang det blusser opp igjen.

Jeg har konfrontert henne, men hun ser på det som en bagatell og syns jeg er umoden som ikke klarer å la det gå.

Anonymous poster hash: bce77...149

Skrevet

Get over it. Skikkelig barnslig

Anonymous poster hash: 80d0b...b51

Skrevet

Noen ganger må man bare trekke pusten dypt og gi slipp, dette er en slik situasjon...

Det er ikke noe dere kan gjøre verken fra eller til, det eneste dere oppnår med å holde på dette er frustrasjon og vonde følelser...

Anonymous poster hash: 54160...b3a
Skrevet

Det tror jeg ikke jeg hadde greid å komme over heller.

Skikkelig dårlig gjort!!

Anonymous poster hash: e3e98...9b6
Skrevet

Og jeg klarer fortsatt ikke å tilgi henne. Jeg føler meg avkladd, misbrukt og naken pga dette. Føler det som et enormt svik. Hun fikk del i mine innerste tanker. Hvordan komme over dette? Jeg er nå 35...

Plager meg også… Hun burde i hvert fall klart å holde det skjult, men i stedet for brukte hun det som sto i den imot meg..

Anonymous poster hash: 61e22...eb9

Skrevet

Min far gjorde også det. Og i ettertid har jeg knepet ham i å lese epostene mine. Får ikke låne pc når han er her på besøk lenger, for å si det slik. Leste tekstmeldinger også. Takk og lov for kode på tlf. Ikke at jeg har noe å skjule, men det er uansett et overtramp. Hvem gjør egentlig slik? Utrolig usympatisk!

Anonymous poster hash: 9fda4...0b4

Gjest Antarctica
Skrevet

Tillitsbrudd de luxe. Mamma lovet meg at denslags gjorde hun ALDRI, fordi faren hennes hadde gjort det mot henne, og hadde skuffa henne veldig. Så jeg stoler på at hun ikke har gjort det, og gjør det ikke med mine heller. Bare den ene fører dagbok, og han viser meg de stedede han vil jeg skal lese. Jeg kikker ikke i tingene hans ellers.

Skrevet

Plager meg også… Hun burde i hvert fall klart å holde det skjult, men i stedet for brukte hun det som sto i den imot meg..

Anonymous poster hash: 61e22...eb9

Det gjorde min mor også. Er så sint og skuffet fortsatt. At hun kunne gjøre det. Stoler ikke på henne den dag idag.

Skrevet

Hva var det dere skrev som gjorde at dere ENDA tenker på det? 

Jeg har lest min datters dagbok... jeg følte meg nødt! Hun har vært så nedfor og lei seg, og jeg har gjort ALT som har stått i min makt for å få henne "opp igjen" :( uten å lykkes... det hjalp ikke så mye å lese dagboken hennes.... men ser hun synes at hun selv bare er søppel :( Prøver "bygge henne opp" så godt jeg kan. Vi slår ring rundt henne både jeg og mannen... bygger henne opp sten for sten...  <3 

Ikke alltid mammaene lese dagbøker av nyskjerrighet... oftere av bekymringshet.... :( 

Anonymous poster hash: 272b2...efb
Skrevet

Jeg har lest min datters dagbok... jeg følte meg nødt! Hun har vært så nedfor og lei seg, og jeg har gjort ALT som har stått i min makt for å få henne "opp igjen" :( uten å lykkes... det hjalp ikke så mye å lese dagboken hennes.... men ser hun synes at hun selv bare er søppel :( Prøver "bygge henne opp" så godt jeg kan. Vi slår ring rundt henne både jeg og mannen... bygger henne opp sten for sten... <3

Ikke alltid mammaene lese dagbøker av nyskjerrighet... oftere av bekymringshet.... :(

Da spør man om lov først. Hvis ikke er det et alvorlig overtramp. Ingenting blir det samme igjen når tilliten er brutt. Alle har rett til privatliv.

Skrevet

Jeg har lest min datters dagbok... jeg følte meg nødt! Hun har vært så nedfor og lei seg, og jeg har gjort ALT som har stått i min makt for å få henne "opp igjen" :( uten å lykkes... det hjalp ikke så mye å lese dagboken hennes.... men ser hun synes at hun selv bare er søppel :( Prøver "bygge henne opp" så godt jeg kan. Vi slår ring rundt henne både jeg og mannen... bygger henne opp sten for sten... <3

Da spør man om lov først. Hvis ikke er det et alvorlig overtramp. Ingenting blir det samme igjen når tilliten er brutt. Alle har rett til privatliv.

...jeg hadde aldri fått lov! Jeg fant jo ikke noe ut...men når jeg er så bekymret som jeg var over lengre tid, så leser jeg...jeg kommer til å gjøre det igjen om det kjenner på den samme håpløsheten! Fordi jeg elsker henne <3

Skrevet

Jeg har lest min datters dagbok... jeg følte meg nødt! Hun har vært så nedfor og lei seg, og jeg har gjort ALT som har stått i min makt for å få henne "opp igjen" :( uten å lykkes... det hjalp ikke så mye å lese dagboken hennes.... men ser hun synes at hun selv bare er søppel :( Prøver "bygge henne opp" så godt jeg kan. Vi slår ring rundt henne både jeg og mannen... bygger henne opp sten for sten...  <3 

Det er ikke HVA som står der som er saken, det er tilitsbruddet i det å lese noe som ikke er ment for deg. Et slikt tillitsbrudd kan være ødeleggende for alltid. Den personen som jo egentlig skal være der for deg i tykt og tynt, og som skal respektere deg og som du ser opp til, gjør et seriøst overtramp og inngripen i ens egen private sfære. Det kan være veldig, veldig ødeleggende. 

Anonymous poster hash: dfa0e...3e0

Skrevet

...jeg hadde aldri fått lov! Jeg fant jo ikke noe ut...men når jeg er så bekymret som jeg var over lengre tid, så leser jeg...jeg kommer til å gjøre det igjen om det kjenner på den samme håpløsheten! Fordi jeg elsker henne <3

Nei, du får ikke lov og da burde du respektere det! Du kan finne måter å hjelpe henne uten å invadere hennes privatliv. 

Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg kom over en fb-samtale hvor det kom frem at sønnen min drev med hasj og amfetamin. Hadde jeg ikke oppdaget det så tidlig (hadde ingen mistanker da han hverken endret oppførsel eller vennekrets) kunne det gått skikkelig ille. Så noen ganger helliger målet midlene, absolutt.

Anonymous poster hash: fab55...045

Skrevet

Nei, du får ikke lov og da burde du respektere det! Du kan finne måter å hjelpe henne uten å invadere hennes privatliv.

Det er hennes innerste følelser og tanker og du har ingen rett på dem. Er du så bekymret kontakter du Fvk.

Anonymous poster hash: bce77...149

Skrevet

Imponerende at dere er så strenge når det kommer til å respektere privatliv. Da jeg vokste opp visste jeg ikke hva privatliv betydde engang, og det var helt uaktuelt å få ha noe som helst for seg selv, inkludert dagbok så det skrev jeg ikke. 

Anonymous poster hash: 78fe2...685
Skrevet

Svigerbroren min fant dagboken min når han gikk igjennom flytteeskene mine. Gudene vet hvorfor. Iallefall, han delte alt med alle i familien min og fniste å lo. Han er for å si det sånn ikke svigermors drøm lengre eller svigersøsters drøm for den del. 

Kjenner også på den følelsen du sitter med, men gudameien jeg var 13-15 år når det ble skrevet. Jeg tok igjen på svigerbroren min for å si det slik. 

Anonymous poster hash: c7b8c...21a
Skrevet

Litt fascinerende å se at å lese barnas dagbok regnes som et utilgivelig overtramp, mens å sjekke mannens mail, face osv anbefales hyppig her inne hvis man mistenker mannen for noe...

Anonymous poster hash: 9d0e9...d89

Skrevet

Og jeg klarer fortsatt ikke å tilgi henne. Jeg føler meg avkladd, misbrukt og naken pga dette. Føler det som et enormt svik. Hun fikk del i mine innerste tanker. Hvordan komme over dette? Jeg er nå 35...Anonymous poster hash: 5fbcb...870

Du har tydeligvis ikke vært borti så mye i ditt liv skjønner jeg..

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep hele barndommen min - DET er misbruk

Foreldrene mine valgte å overse det som skjedde, noe som gjorde at overgrepene kunne fortsette - DET er et enormt svik.

Og dette har jeg faktisk kommet over.. Get a life!

Anonymous poster hash: f5aee...d5e

Skrevet

Og jeg klarer fortsatt ikke å tilgi henne. Jeg føler meg avkladd, misbrukt og naken pga dette. Føler det som et enormt svik. Hun fikk del i mine innerste tanker. Hvordan komme over dette? Jeg er nå 35...Anonymous poster hash: 5fbcb...870

Foreldrene mine valgte å overse det som skjedde, noe som gjorde at overgrepene kunne fortsette - DET er et enormt svik.

Signerer denne.. Kan skjønne det er kjipt, særlig da det skjedde, men nå?? Ærlig talt, det er jo rett og slett pinlig med så banale i-lands problematikk..

Anonymous poster hash: 0057a...b57

Skrevet

Trasig å høre, jeg ble selv misbrukt. Så ja, HI's krenkelse er vel kanskje en bagatell. Men blir litt sånn å si f.eks (setter det på spissen nå) "Jeg ble misbrukt av onkelen min", hvorpå en annen svarer; "Jeg ble voldtatt av 7 menn, mens jeg så familien min ble skutt. Kom deg over det!"

Skrevet (endret)

Seriøst?

Alle har rett til et privatliv, men føler en som forelder at en må invadere barnas privatliv for å få innsikt i livet deres så syns jeg det er helt ok, så fremt en føler det er noe en trenger å vite, man setter seg ikke ned i godstolen og leser på gøy liksom.

Endret av Gulltopp med Knoll og Tott
Skrevet

Trasig å høre, jeg ble selv misbrukt. Så ja, HI's krenkelse er vel kanskje en bagatell. Men blir litt sånn å si f.eks (setter det på spissen nå) "Jeg ble misbrukt av onkelen min", hvorpå en annen svarer; "Jeg ble voldtatt av 7 menn, mens jeg så familien min ble skutt. Kom deg over det!"

Den sammenligningen er helt bak mål. Her snakker vi om noen som leste en dagbok som ble skrevet da hun var mindre som antakelig kun er bare "i dag så jeg XXX i butikken og jeg rødmet"..

Enig i at problemer er relativt men dette ble for dumt.

Anonymous poster hash: 0057a...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...