Gå til innhold

dusjer du naken før basseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det?

Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først.Anonymous poster hash: f0645...f02

Bruker hendene, på samme måte som hjemme. Man skal ikke spyle vann inn i skjeden uansett. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Jeg bader 2 ganger i uka på badeland. Men har til gode å se damer så der å gni tumpe og tiss i dusjen, aldrig sett noen vaske underliver som hjemme.....

Anonymous poster hash: 16708...0b0

Det vanlige er jo å snu seg mot strålen for å få mest mulig effekt av det lille vannet som er, så jeg (feks) ville da stått med ryggen mot deg og vasket underlivet, og deretter snudd ryggen til og vasket rumpa deretter. Det er ikke alltid så lett å se hvordan andre folk vasker seg da...

Anonymous poster hash: 1d837...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden.

og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der...

Anonymous poster hash: b3ea7...d33

Kunne det fungere å ta med en ekstra håndduk som baby kan legges på på gulvet tro? Den blir jo våt, men det er jo bare å vri den opp og ta med en pose til å legge den i på vei hjem.

Det er jo iskaldt inne i dusjområdet, jeg ville aldri lagt en baby på gulvet. Ungene mine sutrer pågrunn av at det er kaldt, en baby vil begynne å gråte ...

Anonymous poster hash: f0645...f02

Jeg tok alltid med stellebordsmatta og et par håndklær til babyen

Anonymous poster hash: 0232a...ed0

Skrevet

Kjenner jeg lurer litt på en ting. Dere som ikke dusjer naken; hva er det den lille bikinitrusa eller badedrakten skjuler som er så flaut at man velger å heller utsette andre for helseskader enn å ta det av? Grønne kjønnshår? Bavianrumper? Jeg er ikke akkurat Elle McPherson selv, men jeg har da folkeskikk nok til å enten følge en enkel regel eller la være å bade.

Anonymous poster hash: 3a018...095

Nå dusjer jeg naken, men hovedgrunnen til at jeg synes det er ubehagelig er at jeg har veldig mye løs hud etter slanking pluss at jeg har pcos og kraftig mørk hårvekst på bryst og mage. (Barberer selvsagt før jeg skal bade, men når man er så hardt rammet som meg så synes stubbene uansett.)

Og jeg tror ikke de fleste av oss som er ukomfortable med sånt bruker en liten bikinitruse eller badedrakt. Jeg for min del bruker badedrakt med ben som går ned til knærne for å skjule mest mulig.

Anonymous poster hash: 5ff1a...63e

Skrevet

hehe... jeg har også tenkt på det med å vaske underlivet med en stråle fra hodet ditt og ned.. det går jo ikke.. ikke føler jeg for å såpe inn rumpa mi heller for så å bøye med over for å få skylt ut :P Har aldri sett noen gjøre dette heller :)

Derfor sørger jeg alltid for å være ren før jeg drar i svømmehall (må jo være nyshava uansett), så da har jeg ikke tenkt på at jeg må ta av bikinitrusa/badedrakta..for det er jo strengt tatt ikke nødvendig. Så nei, jeg kler ikke av meg før jeg bader. Men tar alltd en ekstra skyllings før jeg inntar bassenget :)

Anonymous poster hash: 6ca47...12b
Skrevet

Vi dusjer nakene før vi skal i bassenget, og det hjelper ikke å si vi har dusjet før vi kom.

Ungene får lov å ta en kjapp dusj etterpå når de komemr opp av bassenget og heller ta en skikkelig dusj hjemme.

Jeg har to barn med atopisk eksem, noe som gjør at de sliter med klorvann. Hadde alle folk dusjet nakene før de gikk i bassenget før du hoppet uti hadde det ikke måtte være så mye klor i bassenget. Som igjen hadde gjort at ungene kunne vært oftere i svømmehallen. Hun ene kan ikke bade i det kommunale bassenget, går glipp av all svømmeundervisning på skolen blandt annet. Noe hun syns er fryktelig leit. Hun andre sliter, men piner seg gjennom svømmetimene på skolen. Hun syns det er så gøy med svømming og ønsker veldig å kunne være med klassen på dette. Vi bruker flere dager på å reparere den timen hun er i klorvannet.

Heldigvis så har hotellet i byen svømmebasseng. Der er det faktisk vakter som går innom for å sjekke at folk dusjer nakene. De sitter der ikke, men de går jevnt og trutt gjennom garderoben. De har ett mål om å bruke minst mulig klor og dette klarer de. Her kn ungene bade og de har det ikke så vondt. Hun som har mest eksem får en oppblussing av eksemet, men såpass lite at vi kan bade dr innimellom. Det er også mye dyrere å bade der, så for oss som er mange blir dette dyrt om det er ett sted vi skal reise til ofte.

Så jeg syns folk tenker utrolig kort når de ikke kan dusje nakene, vaske seg med såpe på hele kroppen før de hopper ut i ett basseng. Det er de som ødlegger for ganske mange når de ikke kan følge de regler som finnes i svømmehallen, de er der av en grunn. Jo dårlige hygene folk har, jo mer klor må brukes og jo flere blir eksludert fra å bruke svømmehallen.

Anonymous poster hash: b0800...957

Veldig rart at de kunne bruke mindre klor fordi folk dusjet. Klor må til i bassengene uansett hvor godt folk vasker seg.

Anonymous poster hash: bd402...fbc

Skrevet

Dusjer naken når jeg drar alene eller med de eldste barna. Av praktiske årsaker får jeg ikke det til når jeg har med meg minstemann. Han ligger IKKE rolig, og det er så sleipt og glatt at han bare sklir og slår seg om jeg setter han ned.

Skrevet

Den garantert største kilden til underlivsbakterier er fra mannfolk og gutter som bader med boxer under badeshortsen! Hvor mye avføringsbakterier finnes det i en brukt boxer, mon tro?

Anonymous poster hash: 8385f...8dd

Skrevet

Selvsagt! Sist jeg og datteren var i bassenget så kom det to familier etter oss i dusjen som såvidt gikk under dusjstrålen før de gikk ut i bassenget. Hun spurte meg høyt og tydelig hvorfor disse menneskene ikke kledde av seg. "Mamma, det står jo skilt der om at det ikke er lov med klær"! Ene mammaen ble tydelig flau, men gikk bare ut.

Jeg synes det er ekkelt! Det er ingen menneskerett å bade i basseng. Hold dere hjemme hvis dere ikke evner å følge reglene!

Anonymous poster hash: f2477...887

Skrevet

Den garantert største kilden til underlivsbakterier er fra mannfolk og gutter som bader med boxer under badeshortsen! Hvor mye avføringsbakterier finnes det i en brukt boxer, mon tro?

Anonymous poster hash: 8385f...8dd

Men skal man bruke det som en unnskyldning for å ikke dusje skikkelig selv? Siden alle andre kjører for fort så orker ikke jeg heller å følge fartsgrensene?

Skrevet

Dusjer hjemme rett Før vi drar i svømmehallen. Dusjer også når vi kommer frem men står ikke kliss naken og utfører full kropps-og intimvask foran fremmede. Så du trenger ikke nødvendigvis å bekymre deg for at folk ikke dusjer nakne i svømmehallen. De fleste oppegående dusjer hjemme først.

Anonymous poster hash: cece9...6e9

Skrevet

Dusjer hjemme rett Før vi drar i svømmehallen. Dusjer også når vi kommer frem men står ikke kliss naken og utfører full kropps-og intimvask foran fremmede. Så du trenger ikke nødvendigvis å bekymre deg for at folk ikke dusjer nakne i svømmehallen. De fleste oppegående dusjer hjemme først.

Hvis du tror at de fleste dusjer hjemme først, så tror jeg du er ganske naiv

Anonymous poster hash: c74e5...f16

Skrevet

Vi dusjer alltid naken og vasker oss. Barna blir lært opp til det samme! Det er ikke mange som gjør det der vi svømmer og det er ekkelt!

Skrevet

Hvis det faktisk var slik at de fleste dusjer hjemme først, som i rett før de drar, hvorfor er dette da et så stort problem at alle svømmehaller må øke klormemgden mer enn før?

Utrolig naiv påstand. Enten det, eller så er jo ikke metoden din så effektiv som di innbiller deg...

Skrevet

For en badedrakt/bikini skjuler mye,- om man begrunner det og ikke dusje naken med det.

Herregud, man har da vel nok med seg selv og sine barn når man er i fellesdusj? Alle har sine "issues" vil jeg tro. Om noen har tid til og se på og studere andre damer i garderoben/dusjen så er det DE som har et problem, ikke alle vi normalt dødelige damer med to ulike pupper, litt hengemage og cellulitter så mange at får man en til, har man ingen.....

Der som ikke dusjer pga kompleks, er dere virkelig så spesielle og unike at det er verdt bakterier tilsvarende 70!!! dusja personer i bassenget? Eller er dere så syke og skrudd i hodet selv at det er DERE som står og studerer og vurderer og tenker deres om alle våre andres normale kropper? Og dermed tror det er DET som er vanlig?

Hold dere hjemme om dere ikke gidder dusje naken og samtidig lære barna at det er viktig og normalt... 

Når det kommer til de jentene som synes det er "unormalt" og dusje naken på ungdomskolen/vgs,- så er det vel de samme tynne, "Perfekte" småjentene som kommer til svømmehallen og står og fniser og pynter hår og sminke før bassenget i mini-mini.-mini bikinier mens de (prøver) og klype i det ekstra på magen som ikke er der,- og uffer seg over at de er så feite og stygge ass..... Også sitter de mer på kanten av bassenget og fniser og ler og peker også huffer de litt og kommer med  en arm som liksom skal "skjule" pupper eller en mage, men som bevisst da heller fremhever de struttende tenåringspuppene og den panneflate magen. KUN for oppmerksomhet de står og går sånn.. Og at de dusjer med bikini er fordi denne gjerne fremhever det de vil, slik at de tar seg bedre ut i den enn naken.... Og ja, jeg har et par nieser (som var)av den sorten. Som  nå er blitt "voksne";- og som de sier; det er en del av "gamet" og gjør slikt. De skal jo ikke vise at de VET at de er blant de "Hotteste" jentene i klassen heller, samtidig som det er dødsviktig og vise det frem..... Derfor så sier de og prver og vise hvor misfornøyd de er....Pg "skjuler seg" bak bikini, i dusjen, men den er på fordi den løfter og fremhever der de vil det skal løftes og vises frem..

Men igjen, tenåringer er tenåringer...Vi voksen damer har INGEN unnskyldning!

Anonymous poster hash: a3720...032
Skrevet

Jeg var faktisk ikke klar over at man skulle dusje naken før svømming. Har alltid dusjet meg nøye, men med badetøy på da det er mest praktisk. Men må vel endre på det nå da. :)

Anonymous poster hash: ea456...1c4

Skrevet

Nei, dette viser bare at det er på tide at svømmehallene gjør noe med innredningen. feks så kunne de laget dusj-båser som pekte fra hverandre som stod i midten av rommet. Slik ville alle fått litt mer privatliv når de dusjet. Videre kunne det vært en form for dører feks. med frosset glass. Slik dusjene er utformet nå så minner det jo om en konsentrasjonsleir. Hvem i huleste kom på at alle dusjene skulle peke mot hverandre?

Anonymous poster hash: c01b1...cc3
Skrevet

Svømmebassenget der jeg går har avlukker hvor du kan lukke og låse døren. Jeg tar av badetøyet der og dusjer før jeg går i bassenget.

Med 9-10 år gamle gutter i garderoben går jeg ikke naken inn.

Anonymous poster hash: 4bbd4...a3c

Skrevet

Alltid. Og jeg lærer barna mine det samme.

Skrevet

Nei, dette viser bare at det er på tide at svømmehallene gjør noe med innredningen. feks så kunne de laget dusj-båser som pekte fra hverandre som stod i midten av rommet. Slik ville alle fått litt mer privatliv når de dusjet. Videre kunne det vært en form for dører feks. med frosset glass. Slik dusjene er utformet nå så minner det jo om en konsentrasjonsleir. Hvem i huleste kom på at alle dusjene skulle peke mot hverandre?

Tåpelig å sammenligne dusjene med konsentrasjonsleirene! Som sagt flere ganger tidligere, hvis dere ikke klarer å ta dere sammen og følge de enkle reglene så får dere holde dere hjemme. Og det at flere her påstår at dere dusjer grundig før dere drar hjemmefra... Det er nok bare et fåtall som gjør det. Har aldri falt meg inn at man kan dusje hjemme for å unngå å dusje i bassenget! Jeg har selv en kropp som jeg ikke er spesielt stolt over, men hva gjør det? Vi er da bare mennesker alle sammen.

Skrevet

De fleste dusjer hver dag, tror egentlig ikke de er så skitne. Før på 60-70 tallet når mange bassenger og bassengregler ble bygget/laget, var det mer vanlig å dusje 1-2 ganger i uka og da var det nok et poeng at alle måtte dusje før bassengbad. Om de vil ha flere til å dusje så må de jo tydligvis gjøre noe med dusjannlegget. Det fungerer tydligvis ikke slik de er i dag. Hadde de det gjort så ville jo dette ikke vært et problem, om det i det hele tatt er et problem. Lurer på hvordan de får bassengene i Spania til å fungere, der er det mye mindre klor og kanskje bakkterier, men vi har aldri blitt syke så det går tydligvis bra det og. Hysteri med andre ord.

Skrevet

De fleste dusjer hver dag, tror egentlig ikke de er så skitne. Før på 60-70 tallet når mange bassenger og bassengregler ble bygget/laget, var det mer vanlig å dusje 1-2 ganger i uka og da var det nok et poeng at alle måtte dusje før bassengbad. Om de vil ha flere til å dusje så må de jo tydligvis gjøre noe med dusjannlegget. Det fungerer tydligvis ikke slik de er i dag. Hadde de det gjort så ville jo dette ikke vært et problem, om det i det hele tatt er et problem. Lurer på hvordan de får bassengene i Spania til å fungere, der er det mye mindre klor og kanskje bakkterier, men vi har aldri blitt syke så det går tydligvis bra det og. Hysteri med andre ord.

Jeg sier bare oj...du har hvertfall IKKE skjønt det. Det er ikke fordi folk er skitne at man skal dusje først....les artikkelen, du!

En annen ting....hvis du leser disse "hvor ofte dusjer du" trådene her inne på dib så ser du at det er mange, mange som faktisk ikke dusjer så ofte som man bør.

Men lev i din naive verden du..men før du svarer på denne tråden burde du åpne artikkelen som kom i hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: 8d96b...800

Gjest Julia1984
Skrevet

Heisann. Slo du deg hardt i hodet når du var liten?

Skrevet

Har lest artikkelen. Fortsatt lurer jeg på hvorfor de klarer fint å drifte bassengene i Spania med mindre klor, selv om de fleste bader uten dusj og med solkrem på. Sikkert renseannleggene som er dårlige i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...