Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #26 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har bikini/badedrakt på, dusjer uten såpe og går i bassenget Anonymous poster hash: cc591...81c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #27 Skrevet 11. mars 2015 Nope, dusjer skikkelig hjemme. Dusjer med badedrakt i svømmehallen. Anonymous poster hash: 715c5...743 Hjelper jo ikke å dusje hjemme for så å dusje med badedrakt i svømmehallen.. Anonymous poster hash: c74e5...f16 Eh, selvsagt hjelper det. Blir ikke møkkete av 15 min i rene klær før jeg skrifter til badedrakt. Anonymous poster hash: 715c5...743 Men det er jo ikke fordi du er møkkete at du skal dusje Anonymous poster hash: c74e5...f16 Nei vel. Hele poenget er å få vekk døde hudeceller, ekstra hudfett og skitt. Det bygger seg ikke opp igjen med en gang. Anonymous poster hash: 715c5...743 Jeg kan ikke skjønne at folk har så vanskelig med å klare å følge en veldig enkel regel Anonymous poster hash: c74e5...f16 Så det er en grunnlovs nedfelt regel på at en må dusje. Da så Anonymous poster hash: 715c5...743 Det er ikke nedfelt i grunnloven, nei, men det er en regel ja. Gjør du KUN ting som står i grunnloven? SELVSAGT dusjer jeg naken før jeg går i bassenget. Ser virkelig ikke problemet. Jeg har ikke perfekt kropp jeg heller. Ser ikke på de andre i dusjen, og tviler sterkt på at de er så jævlig interessert i å se på meg heller. Synes også det er synd at man som voksen overfører slike dårlige vaner, som det å ikke dusje rett før bading, til barna sine. Når det gjelder det at ungdommer ikke ønsker å dusje naken på skolen, så kan jeg faktisk forstå det, med tanke på problematikken med å risikere å bli tatt bilde av av klassekamerater, som legger ut bildene på nett. Jeg synes det er både trist og hårreisende at det i det hele tatt er en problematikk, men det er det faktisk. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #28 Skrevet 11. mars 2015 Det er mange grunner til at wnkelte ikke dusjer naken i felles dusjer. Jeg for eksempel har blitt missbrukt som barn, og viser meg skjeldent naken foran min egen mann. Samtidig harjeg flere arr etter flere operasjoner som jeg ikke liker å vise frem. Jeg vasker meg, og tar hånden under badetøyet for å bli skikkelig ren, men aldri om jeg kler av meg og står naken foran andre! Anonymous poster hash: 94ec5...eee
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #29 Skrevet 11. mars 2015 Dusjer ALLTID naken og vasker godt med såpe og shampoo i håret, selv med 30kg overvekt. Ser så mange i dusjen som bare skyller seg og løper i vannet, værste er at de lærer barna at de ikke trenger å vaske seg skikkelig først. BLÆH! Om dere ikke klarer å vaske dere skikkelig først i garderoben, så hold dere hjemme! Eller oppsøk psykolog og få hjelp til å komme over problemene deres og så begynn å vask dere. Anonymous poster hash: b4795...5c4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #30 Skrevet 11. mars 2015 Vi dusjer nakene før vi skal i bassenget, og det hjelper ikke å si vi har dusjet før vi kom. Ungene får lov å ta en kjapp dusj etterpå når de komemr opp av bassenget og heller ta en skikkelig dusj hjemme. Jeg har to barn med atopisk eksem, noe som gjør at de sliter med klorvann. Hadde alle folk dusjet nakene før de gikk i bassenget før du hoppet uti hadde det ikke måtte være så mye klor i bassenget. Som igjen hadde gjort at ungene kunne vært oftere i svømmehallen. Hun ene kan ikke bade i det kommunale bassenget, går glipp av all svømmeundervisning på skolen blandt annet. Noe hun syns er fryktelig leit. Hun andre sliter, men piner seg gjennom svømmetimene på skolen. Hun syns det er så gøy med svømming og ønsker veldig å kunne være med klassen på dette. Vi bruker flere dager på å reparere den timen hun er i klorvannet. Heldigvis så har hotellet i byen svømmebasseng. Der er det faktisk vakter som går innom for å sjekke at folk dusjer nakene. De sitter der ikke, men de går jevnt og trutt gjennom garderoben. De har ett mål om å bruke minst mulig klor og dette klarer de. Her kn ungene bade og de har det ikke så vondt. Hun som har mest eksem får en oppblussing av eksemet, men såpass lite at vi kan bade dr innimellom. Det er også mye dyrere å bade der, så for oss som er mange blir dette dyrt om det er ett sted vi skal reise til ofte. Så jeg syns folk tenker utrolig kort når de ikke kan dusje nakene, vaske seg med såpe på hele kroppen før de hopper ut i ett basseng. Det er de som ødlegger for ganske mange når de ikke kan følge de regler som finnes i svømmehallen, de er der av en grunn. Jo dårlige hygene folk har, jo mer klor må brukes og jo flere blir eksludert fra å bruke svømmehallen. Anonymous poster hash: b0800...957
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #31 Skrevet 11. mars 2015 dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden. og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der... Anonymous poster hash: b3ea7...d33
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #32 Skrevet 11. mars 2015 dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden. og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der... Anonymous poster hash: b3ea7...d33 Kunne det fungere å ta med en ekstra håndduk som baby kan legges på på gulvet tro? Den blir jo våt, men det er jo bare å vri den opp og ta med en pose til å legge den i på vei hjem. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #33 Skrevet 11. mars 2015 dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden. og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der... Anonymous poster hash: b3ea7...d33 Kunne det fungere å ta med en ekstra håndduk som baby kan legges på på gulvet tro? Den blir jo våt, men det er jo bare å vri den opp og ta med en pose til å legge den i på vei hjem. Anonymous poster hash: 1d837...d42 joda, det kan jeg jo gjøre. (hadde jeg ikke tenkt på - takk ) jeg får det til å fungere på et vis i dag også, det blir bare litt tungvindt. men som jeg sa først i innlegget mitt - jeg dusjer alltid Anonymous poster hash: b3ea7...d33
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #34 Skrevet 11. mars 2015 Jeg dusjer, men innrømmer at det ikke blir grundig vask. Aldri sett noen gå i bassenget her vi bor uten å dusje først. Anonymous poster hash: 7aa3d...0fd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #35 Skrevet 11. mars 2015 Nei,jeg dusjer først hjemme. I dusjen på svømmehallen dusjer jeg med bikini på. Jeg går ikke naken foran andre enn min mann. Anonymous poster hash: f0645...f02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #36 Skrevet 11. mars 2015 dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden. og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der... Anonymous poster hash: b3ea7...d33 Kunne det fungere å ta med en ekstra håndduk som baby kan legges på på gulvet tro? Den blir jo våt, men det er jo bare å vri den opp og ta med en pose til å legge den i på vei hjem. Anonymous poster hash: 1d837...d42 Det er jo iskaldt inne i dusjområdet, jeg ville aldri lagt en baby på gulvet. Ungene mine sutrer pågrunn av at det er kaldt, en baby vil begynne å gråte ... Anonymous poster hash: f0645...f02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #37 Skrevet 11. mars 2015 dusjer før jeg går i bassenget, men jeg må si jeg synes det er en utfordring å ha med deg minstemann på noen måneder alene i bassenget. der hvor vi bor har de ikke noen barnestol eller noe lignende i dusjen, så ja - jeg synes det er en utfordring og skulle stå i dusjen å vaske meg og baby, og kle på meg og baby - alt samtidig som baby ikke kan legges ned/settes ned, men jeg må holde h*n hele tiden. og nei - jeg legger h*n ikke ned på gulvet i et offentlig dusjanlegg, så godt er ikke renholdet der... Anonymous poster hash: b3ea7...d33 Kunne det fungere å ta med en ekstra håndduk som baby kan legges på på gulvet tro? Den blir jo våt, men det er jo bare å vri den opp og ta med en pose til å legge den i på vei hjem. Anonymous poster hash: 1d837...d42 Det er jo iskaldt inne i dusjområdet, jeg ville aldri lagt en baby på gulvet. Ungene mine sutrer pågrunn av at det er kaldt, en baby vil begynne å gråte ... Anonymous poster hash: f0645...f02 Ungen skal jo ikke akkurat ligge der i evigheter heller da, men mens mor tar på seg badedrakten, som tar typ 10-15 sekunder. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #38 Skrevet 11. mars 2015 Selvsagt! Skal dele badevann med mange andre. Selv om jeg skulle ha dusjet rett før jeg kommer i hallen, så spyler jeg da over kroppen før jeg tar på badetøy. Har jeg mensen og bruker tampong, har jeg ofte på meg badedrakten som "truse" og spyler nedi grundig nedi den både foran og bak! Uansett om man "akkruat har dusjet", så er det vel ikke noen krise å spyle av seg en gang til når man kommer i hallen vel? Anonymous poster hash: 9e12a...f0f
Jezebel Skrevet 11. mars 2015 #39 Skrevet 11. mars 2015 Ikke naken nei! Her er det felles dusj å da er det helt uaktuelt at jeg kler av meg alt. Anonymous poster hash: 1f493...037 Troll. Ingen basseng i Norge har felles dusj for menn og damer. Nå er det du som misforstår!Mente at i damegarderoben så er det fellesdusj for alle damene,å da vil ikke jeg kle av meg alt. Har dårlig selvbildet så slutter heller å bade i basseng enn å dusje naken med mange fremmede damer. Anonymous poster hash: 1f493...037 Da synes jeg du skulle slutte å bade i basseng. Er så ufyselig med folk som skal dele svetten, urinen, avføringen og utfloden sin med andre. Skaff deg ditt eget basseng hvis du ikke kan følge reglene. Ingen menneskerett å bade i offentlige basseng.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #40 Skrevet 11. mars 2015 Nå er det ikke akkurat ofte jeg går i badeanlegg, men går jeg dit, så dusjer jeg selvfølgelig naken, selv med alle mine ekstra kilo. Jeg er ikke dum, og jeg klarer faktisk å forholde meg til en enkel regel som er som den er av gode grunner. Det verste jeg ser i badeanleggene er guttunger, fra forholdsvis små til de som egentlig burde være voksne som bader med boxer under badeshortsen. Det er faktisk hakket verre enn damer som har en liten bikini eller badedrakt og som i det minste var innom dusjen, om enn med badetøyet på. Anonymous poster hash: 18d19...e28
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #41 Skrevet 11. mars 2015 Ikke naken nei! Her er det felles dusj å da er det helt uaktuelt at jeg kler av meg alt. Anonymous poster hash: 1f493...037 Troll. Ingen basseng i Norge har felles dusj for menn og damer. Nå er det du som misforstår!Mente at i damegarderoben så er det fellesdusj for alle damene,å da vil ikke jeg kle av meg alt. Har dårlig selvbildet så slutter heller å bade i basseng enn å dusje naken med mange fremmede damer. Anonymous poster hash: 1f493...037 Da synes jeg du skulle slutte å bade i basseng. Er så ufyselig med folk som skal dele svetten, urinen, avføringen og utfloden sin med andre. Skaff deg ditt eget basseng hvis du ikke kan følge reglene. Ingen menneskerett å bade i offentlige basseng. Vasker jo selvsagt meg da! Men står ikke naken foran masse fremmende mennesker. Å jeg kommer til å forsette å bade i offentlig basseng en gang i uken sånn som jeg har gjort i mange år allerede. Anonymous poster hash: 1f493...037
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #42 Skrevet 11. mars 2015 Det eneste jeg synes er kjipt er at man ikke får vasket seg ordentlig i underlivet med de drittsparedusjene med null trykk som henger høyt oppe. Gidder ikke brette hele underlivet for å få vasket grundig. Anonymous poster hash: c706d...16c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #43 Skrevet 11. mars 2015 Jeg bader sjelden i basseng, men de gangene jeg gjør det så bor jeg på hotell, og dusjer før jeg går fra rommet, tar på undertøy, og vasker kroppen (ikke håret, det trengs ikke en gang til etter tre minutter) og skifter til badetøy i garderoben. Ungene vaskes i garderoben, men de har ikke hår som må vaskes uansett. Anonymous poster hash: 9deb1...051
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #44 Skrevet 11. mars 2015 Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det? Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først. Anonymous poster hash: f0645...f02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #45 Skrevet 11. mars 2015 Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det? Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først. Anonymous poster hash: f0645...f02 Bruker hendene, på samme måte som hjemme. Man skal ikke spyle vann inn i skjeden uansett. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #46 Skrevet 11. mars 2015 Bassenget er EN stor bøtte. En dusjer ikke og stikker ræva si nedi vannet, nestemann vasker seg ikke, stikker rumpa si nedi vannet, så kommer du og barna dine for å leke i bøtta. Hvem har lyst til å leke dykkelek og få urin og avføring i nese og munn? Naboens hudfett, svette, bakterier. Fy søren så grisete. Jeg tar ansvar og dusjer så du slipper å bade i urinen og svetten min. Jeg lærer også opp barna mine til det samme. Hadde vært fint om du gjorde det samme også. Anonymous poster hash: b6b11...233
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #47 Skrevet 11. mars 2015 Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det? Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først.Anonymous poster hash: f0645...f02 Bruker hendene, på samme måte som hjemme. Man skal ikke spyle vann inn i skjeden uansett. Anonymous poster hash: 1d837...d42 Jeg bader 2 ganger i uka på badeland. Men har til gode å se damer så der å gni tumpe og tiss i dusjen, aldrig sett noen vaske underliver som hjemme..... Anonymous poster hash: 16708...0b0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #48 Skrevet 11. mars 2015 Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det? Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først. Anonymous poster hash: f0645...f02 Bruker hendene, på samme måte som hjemme. Man skal ikke spyle vann inn i skjeden uansett. Anonymous poster hash: 1d837...d42 Haha, seriøst står du å grafser hendene inni der, foran folk? Hjelpes... Anonymous poster hash: f0645...f02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #49 Skrevet 11. mars 2015 Kjenner jeg lurer litt på en ting. Dere som ikke dusjer naken; hva er det den lille bikinitrusa eller badedrakten skjuler som er så flaut at man velger å heller utsette andre for helseskader enn å ta det av? Grønne kjønnshår? Bavianrumper? Jeg er ikke akkurat Elle McPherson selv, men jeg har da folkeskikk nok til å enten følge en enkel regel eller la være å bade. Anonymous poster hash: 3a018...095
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #50 Skrevet 11. mars 2015 Lurer på en ting. Når man er i dusjen i svømmehallen så står jo dusjen og spyler rett ned. Hvis dere vaskegale damer skal vaske underlivet da, hvordan gjør dere det? Det er vel der som er viktigst å vaske. Man har jo ikke noen dusj å holde i som hjemme, så da er det vel bedre å dusje hjemme først. Anonymous poster hash: f0645...f02 Bruker hendene, på samme måte som hjemme. Man skal ikke spyle vann inn i skjeden uansett. Anonymous poster hash: 1d837...d42 Haha, seriøst står du å grafser hendene inni der, foran folk? Hjelpes... Anonymous poster hash: f0645...f02 Nei, jeg 'grafser' ikke hendene 'inni der'. Jeg samler vann med hendene og vasket de ytre delene med det. Verken vann eller hender skal 'inni der'. Anonymous poster hash: 1d837...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå