Gå til innhold

Bruksanvisning LEGO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg måtte lage en egen tråd. Jeg lurer fælt på om det fins lego bruksanvisning med tekst??? Del gjerne bilde

Anonymous poster hash: cb059...dac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så utrolig barnslig du er!

Skaff deg ett liv!!

Skrevet

Nei det gjør ikke det.

Kun med tall og bilder, ikke et ord om hvordan ting skal bygges.

Fantastisk om noen knekker lesekoden med å se på bilder! :-) sier litt om iqen til de som påstår det er mulig.

Anonymous poster hash: 20eab...fa9

Skrevet

Kjære, kjære, kjære folk!!!

Skrevet

Nei det gjør ikke det.

Fantastisk om noen knekker lesekoden med å se på bilder! :-) sier litt om iqen til de som påstår det er mulig.

KAN det været at barnet leste ordet LEGO?? Ett av de første ordene min jente leste var KIWI -og det var da hun knakk lesekoden.

Anonymous poster hash: b14c7...c5c

Skrevet

Nei det gjør ikke det.

KAN det været at barnet leste ordet LEGO?? Ett av de første ordene min jente leste var KIWI -og det var da hun knakk lesekoden.

Sønnen min klarer å gjenkjenne ordet Lego, betyr ikke at han kan lese

Skrevet

Syns spørsmålet er helt legitimt. Ikke noe å "kjære kjære folk" over. Eller er det for at det er adhd mamma at det ikke er lov være kristisk?

Om jeg laget et innlegg på at; jippi- gutten har knekt lesekoden over å se i en bildebok, vil jeg tro de fleste hadde reagert.

Anonymous poster hash: 84ba7...fdc

Skrevet

Nei det gjør ikke det.

Sønnen min klarer å gjenkjenne ordet Lego, betyr ikke at han kan lese

Men når barnet plutselig bokstaverer seg gjennom ordet så leser han i stede for å kun kjenne igjen ordboldet.

Skrevet

Syns spørsmålet er helt legitimt. Ikke noe å "kjære kjære folk" over. Eller er det for at det er adhd mamma at det ikke er lov være kristisk?

Om jeg laget et innlegg på at; jippi- gutten har knekt lesekoden over å se i en bildebok, vil jeg tro de fleste hadde reagert.Anonymous poster hash: 84ba7...fdc

Hvorfor det? Hvorfor skulle vi ikke unne deg å være glad? Hvorfor skulke vi gidde å lage en stor sak av det? Jeg skjønner det bare ikke.

Skrevet

Om jeg laget et innlegg på at; jippi- gutten har knekt lesekoden over å se i en bildebok, vil jeg tro de fleste hadde reagert.Anonymous poster hash: 84ba7...fdc

Hvorfor det? Hvorfor skulle vi ikke unne deg å være glad? Hvorfor skulke vi gidde å lage en stor sak av det? Jeg skjønner det bare ikke.

Syns heller dere burde fortalt meg at jeg trenger en realitetsjekk siden det er umulig. En kan ikke lære seg å lese ved å se på bilder!!

Skrevet

Få dere et jævla liv for helvete!!

Anonymous poster hash: 59b91...002

Skrevet

Noen har en heiagjeng her inne vet du!

Skrevet

En heiagjeng? For min del handler det kun om at jeg ikke forstår hvordan voksne mennesker kan drite seg ut sånn. Selvsagt som anonyme tastaturkrigere, må vite.

Skrevet

En heiagjeng? For min del handler det kun om at jeg ikke forstår hvordan voksne mennesker kan drite seg ut sånn. Selvsagt som anonyme tastaturkrigere, må vite.

Jeg synes vi kan la det ligge.

Anonymous poster hash: 189a8...9bd

Skrevet

Der er vi faktisk enige! Man driter seg ut ved å påstå man knekker lesekoden i en legobruksanvisning der det ikke er ord!

Skrevet (endret)

De aller fleste som har bygget LEGO med barna sine, eller sett en LEGOeske, for den saks skyld vet jo at det finnes forskjellige typer LEGO. Det finnes Chima, Technics, Ninjago og Duplo for å nevne noe. I tillegg har flere bruksanvisninger tekst der det står informasjon om for eksempel kundeservice. De første ordene barnet mitt leste var "sko" og "vott", kortere ord enn foreksempel Ninjago, som jeg vil si er et finfint ord å knekke lesekoden på. Man merker fort forskjell på om barnet leser og drar lydene sammen til et ord og på ren gjetning, altså!

Endret av I scream for icecream!
Skrevet

De aller fleste som har bygget LEGO med barna sine, eller sett en LEGOeske, for den saks skyld vet jo at det finnes forskjellige typer LEGO. Det finnes Chima, Technics, Ninjago og Duplo for å nevne noe. I tillegg har flere bruksanvisninger tekst der det står informasjon om for eksempel kundeservice. De første ordene barnet mitt leste var "sko" og "vott", kortere ord enn foreksempel Ninjago, som jeg vil si er et finfint ord å knekke lesekoden på. Man merker fort forskjell på om barnet leser og drar lydene sammen til et ord og på ren gjetning, altså!

Alle gutter (og jenter?) vil jo kjenne igjen disse ordene. Min 2 år gamle nevø kjenner orda Lego, Rimi, duplo osv uten å kunne lese. Han kan og late som han leser orda feks llllleeeegoooo.

Hvilken Lego har bruksanvisning med tekst? Kan du spesifisere?

Skrevet

Oisann, dette er et bilde av den første bruksanvisningen jeg fant her hjemme. Ganske mye tekst eller hva?

post-836817-1662366_thumb.jpg

Skrevet

Tenk at voksne (??) kvinner må sitte og rakke ned på en mor som bare er stolt av gutten sin...

Fy, så kvalmt! Dere burde skamme dere! Men skjønner jo at dere er for dårlig utstyrt i toppetasjen til å skjønne d...

En unge kan knekke lesekoden på ETT ord!! Min gutt skjønte d da han plutselig så at d stod 'is' midt i 'fisk'...

Anonymous poster hash: a0500...7af

Skrevet

Syns heller dere burde fortalt meg at jeg trenger en realitetsjekk siden det er umulig. En kan ikke lære seg å lese ved å se på bilder!!

Men en kan bruke bilder for å klare å knekke lesekoden. La nå dette ligge, skjønner ikke at en kan la seg hisse opp over en sånn ting...

Anonymous poster hash: 896dd...111

Skrevet

Om jeg laget et innlegg på at; jippi- gutten har knekt lesekoden over å se i en bildebok, vil jeg tro de fleste hadde reagert.

Jeg vil tro at det er helt omvendt, hvis det aktuelle innlegget hadde vært anonymt så hadde dere ikke reagert på samme måte i det hele tatt. 

At dere ikke selv ser hvor utrolig lite empatiske dere fremstår som må lage en egen tråd for å mobbe denne brukeren er meg helt uforståelig. 

Et barn kan lett knekke lesekoden ved å skjønne bokstavsammensetningen i kun ett eneste ord, om det står på forsiden av en bruksanvisning så er det fortsatt et ord. 

Noen ganger kan det være fint å tenke at, selv om ingen kan se deg, så er det regnet som normal folkeskikk å snakke ordentlig til folk.

Anonymous poster hash: 6453e...de3

Skrevet

Jeg har hele tiden støttet den andre aktuelle mammaen, men nå fikk jeg en skikkelig følelse av at hun helt bevisst bare bøller med oss.

Anonymous poster hash: 9af96...121

Skrevet

Hei alle sammen. Det begynner faktisk å bli skikkelig latterlig dette her! Måten enkelte skal vri og vende på alt jeg skriver. Dette innlegget feks, man hadde behov for ett eget innlegg for å ta opp skepsis mot det som ble fortalt i ett ANNET innlegg . Det eneste som var min intensjon var å dele min glede over at sønnen min har lært å lese. Jeg skal da virkelig ikke behøve å stå rett eller bevise for dere at han faktisk leste på en Lego bruksanvisning . Hvis noen derimot trenger konkrete tips om lesing og vil utveksle erfaring rundt det å ha ett barn som sliter med lesing, er jeg der gjerne. Da ber jeg dere ta dette på pm! Takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...