Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Frisør? Anonymous poster hash: ab49e...b02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Frisør? Anonymous poster hash: ab49e...b02 Nei, hvorfor skulle jeg det? Anonymous poster hash: 8bb79...792
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Nei. Ser du ned på meg som er kokk? Anonymous poster hash: 89f31...687
Brennheite Badeand Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Nei, hvordan i helsike skulle du klare å klippe håret mitt hvis det er jeg som ser ned på deg? Det hadde blitt slitsomt for deg, og det er ikke sikkert jeg hadde blitt så fin på håret heller.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Fordi det er så stort fokus på oss som ikke har "høyere" utdanning. Vi blir stemplet som dålige mødre osv.. sjønner ikke hva jeg ikke har som hun arkitekten borte i gata har! ser ikke ned på noen Jeg. Hi Anonymous poster hash: ab49e...b02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Nei overhodet ikke. Har ei venninne med egen salong. Hun har gjort det veldig bra økonomisk. Ser opp til henne. Anonymous poster hash: 044d5...4c9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Isåfall blir jeg iværtfall det, som renholder på hotell 😶 Anonymous poster hash: dc6e0...3d2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Nei, overhode ikke. Ser ikke ned på noen yrkesgrupper. Anonymous poster hash: a2bd6...639
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 For et dumt spørsmål Anonymous poster hash: 01093...3ff
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Jeg ser ned på de som er lavere enn meg, og opp til de som er høyere enn meg.Når jeg er hos frisøren ser jeg selvfølgelig opp siden jeg da sitter i stolen og frisøren står oppreist.... Anonymous poster hash: 6dab5...24f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Jeg ser ikke ned på deg som menneske, men det er et yrke jeg har liten respekt for. Anonymous poster hash: 50010...69b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 Hvorfor har du liten respekt for yrket?? Anonymous poster hash: dc6e0...3d2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 Nei, det gjør jeg ikke! Hvem skulle ellers ha fikset meg fresh og fin på håret? Høyere utdanning er uansett ikke for alle og tenk så kjedelig det hadde vært hvis alle var akademikere! Jeg prøver generelt sett å ikke se ned på andre mennesker - jeg er ikke i deres sko. Jeg kjenner imidlertid at jeg må jobbe litt med mine egne fordommer når jeg møter arbeidaføre, friske mennesker som NAV'er fordi de "ikke finner seg til rette i ulike type jobber", "ikke gidder å jobbe", "ikke klarer å motivere meg til å jobbe" osv osv. Slike type mennesker strever jeg hardt med å ikke se ned på!! Anonymous poster hash: 3dd96...09b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #14 Skrevet 11. mars 2015 Tror egentlig det er flere som ser ned på yrket mitt..Jeg er barnehagelærer og ser her inne at det er mange som har sterke meninger om yrket mitt. Noen kaller utdannelsen for tullete. Anonymous poster hash: e21b0...1b7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #15 Skrevet 11. mars 2015 Jeg jobber på ein stor bedrift. Der er jeg opratør. Jeg ser ned på slaurer som sitter og barre hever trygda si og sniker seg unna arbeid. Og att på slaurane kjem seg opp i systemet. Er så forbanna på slike og ser ned på dei og sier rett ut til ledelsen at slaurer består i denne bedriften. Dømmer ingen etter kva dei har valgt i sitt yrke. Anonymous poster hash: f614d...46a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #16 Skrevet 11. mars 2015 Jeg jobber på ein stor bedrift. Der er jeg opratør. Jeg ser ned på slaurer som sitter og barre hever trygda si og sniker seg unna arbeid. Og att på slaurane kjem seg opp i systemet. Er så forbanna på slike og ser ned på dei og sier rett ut til ledelsen at slaurer består i denne bedriften. Dømmer ingen etter kva dei har valgt i sitt yrke. Anonymous poster hash: f614d...46a Slaurer? Snylter? Anonymous poster hash: 8bb79...792
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 Nei, jeg elsker jo å besøke deg. Hadde jeg hatt økonomi til det, så hadde jeg kommet for en ukentlig vask, massasje og blowdry! Anonymous poster hash: 7d157...9cf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #18 Skrevet 11. mars 2015 Nei, jeg ser ikke ned på mennesker pga yrket deres (med svært få unntak) Anonymous poster hash: 204c0...eb6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #19 Skrevet 11. mars 2015 Jeg jobber på ein stor bedrift. Der er jeg opratør. Jeg ser ned på slaurer som sitter og barre hever trygda si og sniker seg unna arbeid. Og att på slaurane kjem seg opp i systemet. Er så forbanna på slike og ser ned på dei og sier rett ut til ledelsen at slaurer består i denne bedriften. Dømmer ingen etter kva dei har valgt i sitt yrke. Anonymous poster hash: f614d...46a Hvordan vet du hvem som snylter og hvem som ifølge leger, spesialister og Nav har krav på stønad? Anonymous poster hash: d2cd6...c78
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #21 Skrevet 11. mars 2015 At noen i det hele tatt får seg til å se ned på noens yrkesvalg sier for meg veldig mye mer om dem enn om menneskene de ser ned på. Jeg ser ikke ned på noen på grunn av deres valg av yrke, men jeg kan se ned på personer på grunnlag av holdninger de måtte ha. Anonymous poster hash: edef6...e02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #22 Skrevet 11. mars 2015 om man skal henvise til andre tråder her inne tror jeg ikke mye på at "jeg ser ikke ned på noen yrker". jeg er renholder, på operasjonstuene ved akuttavdelingen ved et av norges største sykehus - gjør ikke jeg jobben min kan de ikke sende inn en eneste pasient til operasjon. det er jeg som sørger for at det blir hentet blod til de operasjonene som krever det o at legene har det de trenger av hjelpemidler under inngrep (ja det er vi som renoldere som har ansvaret for blodet, og utstyr fyller vi på før opersjon) allikevel er det mange som ser på meg som om yrket mitt ikke betyr noen ting. det er helt klart yrker som gir bedre status og lønn - men det er nok flere som trenger å få øynene opp for at det trengs alle ledd i samfunnet skal det gå rundt. og HI - jeg syns det er superdigg og kunne gå til frisøren, så je ser på ingen måte ned på deg Anonymous poster hash: b552f...e0d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #23 Skrevet 11. mars 2015 Så hyggelig dere er. Jeg er veldig stolt over yrket mitt, tro det eller ei så er det mye tyngere å bli frisør enn mange tror. I tilegg er det en tung jobb både psykisk og fysisk. Men den følelsen jeg får av å gjøre andre freshe og glade er ubeskrivelig:) personlig synes jeg yrket er forferdelig lavlønnet. Skal man få en god lønn må man virkelig ha en god kundegruppe å jobbe tungt og mye. Men nå er det slik at det er begrenset hvor mye folk ønsker å bruke på en jobb vi utfører som bare varer i noen mnd, så da får det bare være. Mitt valg:) eneste jeg synes er synd er at jeg nesten synes det er flaut i sammenhenger hvor vi er flere mødre til stede som jeg skal presentere meg for, merker noen rynker på nesen:( Anonymous poster hash: ab49e...b02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #24 Skrevet 11. mars 2015 Jeg er også frisør, og skjønner hvorfor du spør om dette hi. Jeg føler jo ikke akkurat at folk ser ned på meg, men de har ikke så veldig respekt for yrket alltid. En kunde kan klage på prisen på klipp,vask,føhn på 700kr som jeg har brukt en time på. Men en rørlegger, snekker, elektriker, bilmekanikere tar jo hvertfall 1000kr/t ++ og da sier ikke folk noe. De har akkurat lik utdannelse som oss. Folk vil liksom ikke betale like mye for vår tid, som for andre håndtverkeres tid. Det synes jeg er trist.... Men jeg er veldig stolt av å være frisør, og elsker å få folk til å se fine ut på håret og være på sitt beste!! Anonymous poster hash: 64080...468
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 11. mars 2015 #25 Skrevet 11. mars 2015 Om noen rynker på nesen så hev deg over det. Det sier mer om de enn deg. Vær stolt av yrket ditt! Frisøryrket er så mye mer enn hva folk tror. Det er en grunn til at halvparten detter av allerede før endt læretid, rett og slett for det er så psykisk slitsomt til tider. Frisør er så langt ifra noe glamouryrke som mange skal ha det til, men fy flate så gøy det er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå