Gå til innhold

Hva har dere spist idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende du får roet sulten om du starter dagen litt anderledes, Hi.

Havregrøt og frukt blir mye karbohydrater og setter sving i blodsukkeret ditt.

Så følger du opp med to brødskiver som gjør at blodsukkeret ditt trolig fortsetter svingningene.

For noen er det viktig å få stabilisert blodsukkeret fra morgenen av - spesielt hvis det har gått veldig mange timer fra siste måltid dagen før til frokost.

Jeg er en av dem. Hadde jeg spist havregrøt og frukt til frokost hadde jeg trolig vært sulten igjen før det gikk en time. Ikke fordi det ikke fylte nok i magen eller at det ikke var nok kalorier, men rett og slett fordi jeg trenger å stabilisere blodsukkeret mitt.

Så jeg starter heller dagen med omelett og to proteinbrødskiver, får i meg f.eks. agurk, litt salatblad, paprika og olivenolje. Eller en boks makrell i tomat på proteinbrødskiver med meierismør eller majones på, grønt i tillegg.

Og så må jeg holde meg unna kaffe og koffein, fordi dette også gir meg svingninger i blodsukkeret (til tross for ingen sukker i).

Pass på å få i deg nok riktig fett, det vil også hjelpe på, bruk meierismør, olivenolje, cocosa, og få i deg ekstra omega3 daglig, det er også viktig - ekstra viktig nå som du ammer. Jeg heller nesten alltid over litt ekstra olivenolje, på det meste av det jeg spiser som det passer til.

Til lunsj kan du ha middagsrester fra dagen før, det går raskt å varme, og gir som regel mer metthetsfølelse enn noen vanlige brødskiver.

Hvis du gjør noen endringer i kosten din så tror jeg du vil holde deg lenger mett og likevel ikke gå så mye ned i vekt!

Anonymous poster hash: 1f5fc...d2b

Idag prøvde jeg å starte dagen med en omelett av 3 egg, paprika, skinke og litt grønnsaker ved siden av. Det er nå 1,5 time siden jeg spist, og jeg er igjen- sulten som en ulv! 

Har tidligere spist brød til alle måltidene, jeg er ganske avhengig av det. Jeg bare MÅ ha brødskive :P

Pleier å bake gode og grove brød med mye korn og frø. Dette har alltid mettet godt og holdt i flere timer, men etter jeg begynte å amme er det absolutt ingenting som gjør at jeg føler meg mett. Prøver å spise variert pålegg, men hender også jeg lager salat og andre ting når jeg er kreativ nok. Hjelper ikke på metthetsfølelsen :(

Men tusen takk for godt forslag, får kanskje prøve litt til..

Hi

Anonymous poster hash: cc712...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...