Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Jeg er skikkelig matvrak for tiden! Har det noen sammenheng med amming at matlysta er mye større enn tidligere?Til frokost spiste jeg ei stor skål havregryn med frukt. Like etterpå var jeg sulten igjen, så jeg spiste 2 brødskiver. Tok ikke lange tiden igjen, før magen hylte etter mat, og jeg gaflet innpå en stor omelett.Nå sitter jeg her igjen da, sulten som en bjørn som er våknet ifra hiet og har leita frem 3 brødskiver Enda har jeg rast ned i vekt etter fødselen, og enda renner det av meg- selv om jeg har mistet graviditetskiloene og vel så det . Jeg spiser og spiser, og det har jeg gjort helt siden lillemor kom til. Matbudsjettet er hoppet til værs!Hva har dere spist idag da? Anonymous poster hash: cc712...ffd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Ingenting. Er så deprimert, stresse og redd om dagen at det knyter seg. (bare så dere vet det, passer på at barnet mitt spiser skikkelig) Anonymous poster hash: f000f...1d9
Økonomor Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg spiste som en ulv da jeg ammet og raste ned i vekt. Det koster jo en del kalorier:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Spiser også som en ulv nå som jeg ammer, men raser absolutt ikke ned i vekt. Ender sikkert med å legge på meg i ammeperioden sånn som sist 😬 Anonymous poster hash: 38396...3e5
stratosku Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Spiste ei skive med nugatti til frokost og har akkurat spist litt fruktsalat nå. Jeg spiste også som en hest da jeg ammet, og vekta raste ned her også. Men det går seg til etterhvert
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Kan hende du får roet sulten om du starter dagen litt anderledes, Hi. Havregrøt og frukt blir mye karbohydrater og setter sving i blodsukkeret ditt. Så følger du opp med to brødskiver som gjør at blodsukkeret ditt trolig fortsetter svingningene. For noen er det viktig å få stabilisert blodsukkeret fra morgenen av - spesielt hvis det har gått veldig mange timer fra siste måltid dagen før til frokost. Jeg er en av dem. Hadde jeg spist havregrøt og frukt til frokost hadde jeg trolig vært sulten igjen før det gikk en time. Ikke fordi det ikke fylte nok i magen eller at det ikke var nok kalorier, men rett og slett fordi jeg trenger å stabilisere blodsukkeret mitt. Så jeg starter heller dagen med omelett og to proteinbrødskiver, får i meg f.eks. agurk, litt salatblad, paprika og olivenolje. Eller en boks makrell i tomat på proteinbrødskiver med meierismør eller majones på, grønt i tillegg. Og så må jeg holde meg unna kaffe og koffein, fordi dette også gir meg svingninger i blodsukkeret (til tross for ingen sukker i). Pass på å få i deg nok riktig fett, det vil også hjelpe på, bruk meierismør, olivenolje, cocosa, og få i deg ekstra omega3 daglig, det er også viktig - ekstra viktig nå som du ammer. Jeg heller nesten alltid over litt ekstra olivenolje, på det meste av det jeg spiser som det passer til. Til lunsj kan du ha middagsrester fra dagen før, det går raskt å varme, og gir som regel mer metthetsfølelse enn noen vanlige brødskiver. Hvis du gjør noen endringer i kosten din så tror jeg du vil holde deg lenger mett og likevel ikke gå så mye ned i vekt! Anonymous poster hash: 1f5fc...d2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Har spist et knekkebrød og et egg. Anonymous poster hash: 771e2...3e7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Et knekkebrød, 2 egg, en liten skål med havregrøt, 1/2 grapefrukt, en neve nøtter, en bit kokesjokolade, 2 Rugsprø med makrell i tomat og 1 med cottage cheese og ripsgele... Og en halv bolle... Anonymous poster hash: 70c7c...70d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 1 knekkebrød med Nugatti og ost 1 knekkebrød med Nugatti og ost, 1 appelsin og noen druer 1 knekkebrød med makrell i tomat Restemiddag fra i går 1 eple og litt marsipan Er gravid og må spise ofte for å ikke bli kvalm, men bør vel kutte ned på Nugatti Anonymous poster hash: cf3e2...147
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Jeg er gravid i uke 27 og blir aldri mett om morgenen og formiddagen. Spiste tre brødskiver med makrell i tomat, og to brødskiver med prim. Deretter havregryn og valnøtter med melk og så to brødskiver med leverpostei og paprika og agurk. Akkurat nå spiste jeg masse hvitost, nam nam. Anonymous poster hash: b1db1...270
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 1 frøhorn og 2 pølser Anonymous poster hash: 496fe...44a
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 En liten skål med sodd og en skål med hasselnøtter, rosiner, banan, granola og youghurt
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 2 brødskiver skal lage middag snart da... Anonymous poster hash: 9ba7d...2b9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #14 Skrevet 11. mars 2015 3 knekkebrød Et lite grovt rundstykke En kopp suppe En snei kringle 2 tallerkener med risgrøt. Anonymous poster hash: 08308...7cb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #15 Skrevet 11. mars 2015 Fire skiver med ost/skinke, en youghurt, to rugsprø, suppe med to skiver, en banan, en is, litt appelsin, tre kopper kaffe, en kopp te, litt vann, en bolle, en plomme. Anonymous poster hash: 739f5...341
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #16 Skrevet 11. mars 2015 Jeg spiste uhorvelige mengder mat når jeg ammet. Var sulten hele tiden. Hadde ikke noe med blodsukkeret å gjøre, det rumlet i magen etter en time. Raste ned i vekt i takt med at babyen la på seg i rekordfart. Ble tilslutt mager, så var glad det stabilisere seg etter noen mnd. Så ut som om jeg led av spiseforstyrrelse, samtidig som jeg aldri ført har spist så mye.. Anonymous poster hash: e4f33...ea0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 Mariekjeks, litt tandoori til middag og en bolle med vaniljeis med sjokolade... Anonymous poster hash: fbcd9...a9d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #18 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har spist en hvetekake. Kanskje unødvendig å si at jeg har en mage tarm infeksjon. Mat frister ikke. Anonymous poster hash: 4a47e...9f3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #19 Skrevet 11. mars 2015 En brødskive med egg i morgest . Kaffe, 3 kopper. En ostepanett av kylling med litt ris og salat. Og noen Marie kjeks Anonymous poster hash: 98acb...891
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #20 Skrevet 11. mars 2015 En liten bit omelett i dag formiddag 4 kopper kaffe 5 glass vann 2 kakestykker 3 biter hjemmelaget pizza (bursdag i huset i dag) Resultat: Veldig mett - og trøtt. Anonymous poster hash: c6c43...f79
LeTwinsA Skrevet 11. mars 2015 #21 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Frokost : 2 rugsprø med mager cottage cheese + ruccola salat og mager kyllingfilepålegg Lunch 1: omelett (kun omelett ikke noe brød e.l) Lunch 2: 2 speltlomper med mager cottage cheese + ruccola salat og mager kyllingfilepålegg + 1 rugspør med 2 fiskekaker Fruktsalat av : kiwi, blåbær, banan, pære, jordbær + mager vaniljekesam Middag: kyllingsalat kaffekos: sjokoladekake kveldsmat ? Endret 11. mars 2015 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #22 Skrevet 11. mars 2015 Fire knekkebrød To hjemmelagde hamburgere Tre ruter kokesjokolade Anonymous poster hash: bfeda...866
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #23 Skrevet 11. mars 2015 Frokost: 2 store glass Smoothie med vannkefir, kokkosvann, banan, avokado og jordbær Lunsj : 1 skive Rugbrød med geitost, 1 kopp kaffe,og 1 hjemmelaget fiskekake og 1 eple. Mellommåltid - 1 banan, 2 dadler og 1 glass mandelmelk Middag: 1 liten hjemmelaget fiskekake, et par løkringer og noen små tomater (fremdeles mett etter mellommåltid) Kvelds: 1 plomme, 1 glass vannkefir - and to be continued. Anonymous poster hash: 6be31...d41
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #24 Skrevet 11. mars 2015 Ingenting. Er så deprimert, stresse og redd om dagen at det knyter seg. (bare så dere vet det, passer på at barnet mitt spiser skikkelig) Anonymous poster hash: f000f...1d9 Og til middag klarte jeg 1/2 fiskepinne, og en gaffel potetmos/mais/erter. Rene slankekuren dette Anonymous poster hash: f000f...1d9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #25 Skrevet 11. mars 2015 Idag har jeg spist stekt kyllingfilet med rotgrønnsaker, mager kesam, stekt torsk med strimlet gulrot, en proteinshake og nå omelett Anonymous poster hash: 7ed8b...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå