Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #26 Skrevet 10. mars 2015 Ja, han går på badet og dusjer selv, og kommer ut ferdigdusja. De har jo svømming på skolen og dusjer etter treningene nå og da i garderoben. Hadde vært sært om jeg skulle troppe opp sammen med gutta der. Tror ikke han hadde ønsket å ha meg der en gang, så nei, det fikser han selv. På svømmingen vår på 7.5 år går, er det en mor som syns det er helt greit å gå inn i guttegarderoben. Hun kan ikke skjønne at noen av guttene skal syns det gjør noe og de eldste nærmet seg vel snart 9 år. .. Vi lærte vår å klare seg alene fra han begynte å skolen. Spør alltid om han har fått med alt når han kommer ut og stort sett har han det:-) Anonymous poster hash: b0307...5d6
Virginia. Skrevet 10. mars 2015 #27 Skrevet 10. mars 2015 Hjelper med hårvask, ellers klarer hun det selv.
Jippipippi Skrevet 10. mars 2015 #28 Skrevet 10. mars 2015 Overrasket over hvor mye dere hjelper barna! Mine har dusjet helt aleine i mange år(fra ca 4-års alder), de er 7 og 9 år.Hva er galt med det? Barna blir like selvstendige som andre. Ikke imponert st du ikke hjalp en 4 åring i dusjen...Hvis du håpet på klapp på skulder her. Anonymous poster hash: 6dd42...1b0 Mine har ønsket å klare det selv! Vi svømmer endel og ofte er det bare en som kan følge dem. Etter skolealder kan jeg ikke ta med meg gutten i jentegarderoben. Sånn er livet. Jenten min har langt tykt hår. De begynte å dusje på skolen i 3.klasse, svømme i 4.klasse. Da må de klare seg selv!
Jippipippi Skrevet 10. mars 2015 #29 Skrevet 10. mars 2015 På naboskolen har de svømming fra 1.klasse, det forventes da at elevene klarer seg selv. Barn med diagnoser o.l forstår jeg trenger mer hjelp. Normale 4 åringer kan dusje selv. Tom 2 åringen klarer seg i dusjen her, trenger hjelp til tørking og påkledning. Han vil vaske seg, elsker vann og er veldig flink. Klart vi er på badet med han.
Virginia. Skrevet 10. mars 2015 #30 Skrevet 10. mars 2015 Det er stor forskjell på en 6/7 og 8- åring. Mye modning skjer i den tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #31 Skrevet 10. mars 2015 Ja, hjelper med å vaske håret og passer på at hun vasker seg nedentil. Hun har en utviklingshemning så henger litt etter jevnaldrende. Men min snart 6 åring klarer å dusje selv. Anonymous poster hash: 7132d...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå