Gå til innhold

Hjelper du din åtteåring i dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han går på badet og dusjer selv, og kommer ut ferdigdusja.

De har jo svømming på skolen og dusjer etter treningene nå og da i garderoben.

Hadde vært sært om jeg skulle troppe opp sammen med gutta der.

Tror ikke han hadde ønsket å ha meg der en gang, så nei, det fikser han selv.

På svømmingen vår på 7.5 år går, er det en mor som syns det er helt greit å gå inn i guttegarderoben. Hun kan ikke skjønne at noen av guttene skal syns det gjør noe og de eldste nærmet seg vel snart 9 år. ..

Vi lærte vår å klare seg alene fra han begynte å skolen. Spør alltid om han har fått med alt når han kommer ut og stort sett har han det:-)

Anonymous poster hash: b0307...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper med hårvask, ellers klarer hun det selv.

Skrevet

Overrasket over hvor mye dere hjelper barna! Mine har dusjet helt aleine i mange år(fra ca 4-års alder), de er 7 og 9 år.

Hva er galt med det? Barna blir like selvstendige som andre.

Ikke imponert st du ikke hjalp en 4 åring i dusjen...Hvis du håpet på klapp på skulder her.

Anonymous poster hash: 6dd42...1b0

Mine har ønsket å klare det selv! Vi svømmer endel og ofte er det bare en som kan følge dem. Etter skolealder kan jeg ikke ta med meg gutten i jentegarderoben. Sånn er livet. Jenten min har langt tykt hår. De begynte å dusje på skolen i 3.klasse, svømme i 4.klasse. Da må de klare seg selv!

Skrevet

På naboskolen har de svømming fra 1.klasse, det forventes da at elevene klarer seg selv. Barn med diagnoser o.l forstår jeg trenger mer hjelp. Normale 4 åringer kan dusje selv. Tom 2 åringen klarer seg i dusjen her, trenger hjelp til tørking og påkledning. Han vil vaske seg, elsker vann og er veldig flink. Klart vi er på badet med han.

Skrevet

Det er stor forskjell på en 6/7 og 8- åring. Mye modning skjer i den tiden.

Skrevet

Ja, hjelper med å vaske håret og passer på at hun vasker seg nedentil. Hun har en utviklingshemning så henger litt etter jevnaldrende. Men min snart 6 åring klarer å dusje selv.

Anonymous poster hash: 7132d...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...