Gå til innhold

Hjelper du din åtteåring i dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: f898e...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da guttene mine var 8 klarte de seg selv.

Jenta som blir 8 om et par måneder får litt hjelp med hårvasken innimellom. Ikke hver gang, men en gang i uken ihvertfall hjelper jeg henne å få vasket det lange håret skikkelig. Resten klarer hun selv.

Anonymous poster hash: b069f...196
Skrevet

Må ha hjelp til hårvask har yber tykt og langt hår ellers så klarer hun seg selv.

Skrevet

Jeg sjekker at jenta har fått ut sjampoen og hjelper henne evt med det (har langt hår). Ellers gjør hun alt selv, det gjorde gutten da han var 8 også. De dusjer jo på skolen fra 1.trinn (hvertfall her), så de må jo kunne det.

Skrevet

Nei, han har klart seg selv en stund nå. Det er jo enkelt for gutter med kort hår å skylle selv. Skjønner at jenter med langt hår kan trenge hjelp.

Skrevet

Nei, sønnen min har dusjet selv siden han var nesten 7 år. Han gikk på svømmekurs i ett år da han var 6, og da lærte han å gjøre alt selv. Jeg må skru av og på dusjen da, for kranen er så høyt oppe :)

Skrevet

Vi er nødt til det, må minne ham på hva som må vaskes og rekkefølge + at han har noia for vann/såpe i ansiktet. Han er straks 9, men har Aspbergers så da blir det litt sånne ekstrating som ikke andre på samme alder fortsatt trenger hjelp med. 

Anonymous poster hash: 8520b...74e
Skrevet

Alle mine tre var selvstendige i dusj fra de var rundt 7 år gamle ( barn av begge kjønn)

Anonymous poster hash: 3a939...815

Skrevet

Nei, han klarer seg fint selv og har gjort det en stund allerede.

Anonymous poster hash: 52672...667

Skrevet

Nei, hun klarer seg fint selv.

Skrevet

Nei, barna mine har ikke trengt hjelp i dusjen på flere år. De kunne skru vannet av og på selv og hatt shampoo i håret siden de var 3 år  (men da fulgte jeg selvsagt med). 

Anonymous poster hash: 0ba8f...b37
Skrevet

9 åringen klarer seg selv, men 7 åringen (akkurat blitt 7 år) må minnes på at han skal bruke såpe og vaske hår. Han glemmer fort instruksjoner og blir lett distrahert

Anonymous poster hash: 1472d...df0
Skrevet

Hmmm... min gutt på 8 vasker håret og kroppen selv, men på slutten tar jeg og vasker godt mellom beina. Jar prøvd mange ganger å vise han, men det ender alltid ppp med såpelukt blanda med rævv lukt rett og slett!

Anonymous poster hash: a9c29...55b

Skrevet

Du vasker en 8 år gammel gutt mellom bena.....

Anonymous poster hash: 0eb9d...103

Skrevet

Klarer det fint selv, men dette med tiden han bruker i dusjen er ikke helt innarbeidet. Jeg må mase ofte om at nå er han ferdig å dusje..

Anonymous poster hash: 8e84c...0e4
Skrevet

Jeg hjelper til med hårvasken på jentene mine, kroppen vasker de selv.

Anonymous poster hash: ae07d...f02
Skrevet

Ja, jeg hjelper åtteåringen fordi hun har angst for alt som har med vann og såpe å gjøre. Må derfor ha hjelp til å såpe inn håret og skylle ut slik at ikke noe havner i ansiktet= anfall.  Seksåringen min derimot, dusjer selv.

Anonymous poster hash: ec778...4c3
Gjest Julia1984
Skrevet

Nå er min gutt 7.5 år da....men jeg hjelper han med hårvask ellers blir "halve hodet" vasket. Men en av oss er med han på badet når han dusjer hver kveld selv om han strengt tatt klarer seg selv. Vi veileder..

.men det viktigste er at vi har alenetid med han og prster/løser verdensproblemer under kveldsstellet.

Skrevet

Nå er min gutt 7.5 år da....men jeg hjelper han med hårvask ellers blir "halve hodet" vasket. Men en av oss er med han på badet når han dusjer hver kveld selv om han strengt tatt klarer seg selv. Vi veileder..

.men det viktigste er at vi har alenetid med han og prster/løser verdensproblemer under kveldsstellet.

Akkurat sånn er det med datteren min og, halve hode er vått om hun vasker selv. He he...#17

Anonymous poster hash: ec778...4c3

Skrevet

Min 8 åring vasker seg selv i dusjen hver kveld, men er på badet sammen med han og veileder etc. Koselig det. Prater om dagen og morgendagen

Anonymous poster hash: 6dd42...1b0

Skrevet

Overrasket over hvor mye dere hjelper barna! Mine har dusjet helt aleine i mange år(fra ca 4-års alder), de er 7 og 9 år.

Skrevet

Overrasket over hvor mye dere hjelper barna! Mine har dusjet helt aleine i mange år(fra ca 4-års alder), de er 7 og 9 år.

Hva er galt med det? Barna blir like selvstendige som andre.

Ikke imponert st du ikke hjalp en 4 åring i dusjen...Hvis du håpet på klapp på skulder her.

Anonymous poster hash: 6dd42...1b0

Skrevet

Da gutten var 8 klarte han seg selv, men jenta på 7,5 år må ha litt hjelp til hårvasken. Hun har langt, tykt hår og det er litt vanskelig for henne å fordele og få skylt skikkelig ut shampo og balsam. Kroppsvasken klarer hun helt fint selv.

Skrevet

Hun klarer seg fint, men trenger hjelp med håret som er langt og tykt.

Skrevet

Ja, han går på badet og dusjer selv, og kommer ut ferdigdusja.

De har jo svømming på skolen og dusjer etter treningene nå og da i garderoben.

Hadde vært sært om jeg skulle troppe opp sammen med gutta der.

Tror ikke han hadde ønsket å ha meg der en gang, så nei, det fikser han selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...