Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stiller-ut-malerier-av-siv-erna-og-ine-som-doede-martyrer/a/23410389/ Jeg syntes de var usmakelige. Er det skjulte dødstrusler der også? Anonymous poster hash: a4faf...895
MamaLadyBug Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Smakløst. Er ikke fan av damene men dette synes jeg var totalt unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Groteske og litt fascinerende. Anonymous poster hash: e5f19...613
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 At maleren er jævlig dårlig å male. Og hvorfor har ikke siv og erna hals?? Anonymous poster hash: dbee8...d82
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Dette synes jeg var usmaklig og forkastelig!! Psyyyyke folk!! Tenk på familiene deres... barna til Erna... nei, fy!! Kjenner også at jeg blir rasende av tanken på at d kan være en kunstner med statsstøtte som har lagd dette smøreriet... at JEG er med på å betale "kunstneren"... *aaaargh* Er for ytringsfrihet og kunstnerisk frihet, men med frihet følger ansvar og dette er ren STYGGEDOM!!! Dersom d var for å provosere så har h*n lykkes... Taper! Anonymous poster hash: 4a7dc...8c3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 At maleren er jævlig dårlig å male. Og hvorfor har ikke siv og erna hals?? Anonymous poster hash: dbee8...d82 Man kan mene mye om temaet, men kunstneren er overhodet ikke "jævlig dårlig" til å male... Anonymous poster hash: e5f19...613
pifi med tre nurk Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Selvfølgelig kan man mene at han ikke er flink til å male.. Alle har ikke lik smak. Og med begrunnelsen for maleriene blir det hele enda mer smakløst. At vi liksom skal forstå martyrene bedre. De som ender opp som såkalte martyrer tar ofte med seg flerfoldige uskyldige mennesker i døden og har et menneskesyn som er helt forkastelig! Det er noen ting vi rett og slett ikke skal ha forståelse for!! Endret 8. mars 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Selvfølgelig kan man mene at han ikke er flink til å male.. Alle har ikke lik smak. Og med begrunnelsen for maleriene blir det hele enda mer smakløst. At vi liksom skal forstå martyrene bedre. De som ender opp som såkalte martyrer tar ofte med seg flerfoldige uskyldige mennesker i døden og har et menneskesyn som er helt forkastelig! Det er noen ting vi rett og slett ikke skal ha forståelse for!! Man kan mislike stilen, men å si at kunstneren ikke kan male blir jo helt feil. Anonymous poster hash: e5f19...613
Jezebel Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Selvfølgelig kan man mene at han ikke er flink til å male.. Alle har ikke lik smak. Og med begrunnelsen for maleriene blir det hele enda mer smakløst. At vi liksom skal forstå martyrene bedre. De som ender opp som såkalte martyrer tar ofte med seg flerfoldige uskyldige mennesker i døden og har et menneskesyn som er helt forkastelig! Det er noen ting vi rett og slett ikke skal ha forståelse for!! Det er stor forskjell på personlige preferanser og manglende talent. Man kan hate Mozart så mye man vil men å kalle ham talentløs blir jo helt feil. På samme måte er denne kunstneren en dyktig maler selv om bildene (etter min mening) er motbydelige. Du må skille mellom stil og teknikk. Teknikken hans/hennes er veldig god. Du ser jo umiddelbart hvem det forestiller.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 Det er her jeg blir påminnet at jeg er helt dust på kunst. Jeg ser ikke feiring av kvinnen, martyr og hvordan bildene skal få oss til å bedre forstå islam. Jeg ser tre groteske bilder av døde politikere! Kunstneren sammenligner "Brudeferd i Hardanger" med disse portrettene. Nasjonsportrett, sier kunstneren. HVORDAN klarer han å se det? Hvor? Anonymous poster hash: 37805...948
Jordbærblomst Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Det er her jeg blir påminnet at jeg er helt dust på kunst. Jeg ser ikke feiring av kvinnen, martyr og hvordan bildene skal få oss til å bedre forstå islam. Jeg ser tre groteske bilder av døde politikere! Kunstneren sammenligner "Brudeferd i Hardanger" med disse portrettene. Nasjonsportrett, sier kunstneren. HVORDAN klarer han å se det? Hvor? Anonymous poster hash: 37805...948 Og hvorfor ble jeg anonym? Ah så mye å undre seg over.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Jeg tenkte med en gang at det er et tragisk og desperat forsøk på postmodernisme. Nok et "Se så jævla spesiell jeg er!" innpakket i et eggeskallstynt såkalt "budskap" for at man skal kunne forsvare sin higen etter å bli betraktet som kul og spesiell for andre modernister. Anonymous poster hash: c4a79...671
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Au, da ... dette var flaue saker. Kjedelig, platt, lite kreativt og ikke veldig nyskapende. Kreperer av kjedsomhet før jeg blir provosert. Vi ser jo hva kunstneren prøver på, men han lykkes ikke - stakkar! Han greier rett og slett ikke å formidle det han vil si. Han kunne ev.ha tatt det enda lenger; avbildet dem i undertøy/bunad/aftenkjole og hijab, kanskje? Usikker på om det ville ha fungert ... Etterlyser også hals på damene ... knis. Endret 8. mars 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 At halsen mangler indikerer vel at de er halshogd, og at hodet er lagt inntil resten av kroppen etterpå. Anonymous poster hash: 41229...b2e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 At halsen mangler indikerer vel at de er halshogd, og at hodet er lagt inntil resten av kroppen etterpå. Anonymous poster hash: 41229...b2e Ine har jo hals Anonymous poster hash: dbee8...d82
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Au, da ... dette var flaue saker. Kjedelig, platt, lite kreativt og ikke veldig nyskapende. Kreperer av kjedsomhet før jeg blir provosert. Vi ser jo hva kunstneren prøver på, men han lykkes ikke - stakkar! Han greier rett og slett ikke å formidle det han vil si. Han kunne ev.ha tatt det enda lenger; avbildet dem i undertøy/bunad/aftenkjole og hijab, kanskje? Usikker på om det ville ha fungert ... Etterlyser også hals på damene ... knis. Han? Det er også en hun med her. Typisk å tenke mann med en gang man hører "kunstner" ... Anonymous poster hash: c4a79...671
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #21 Skrevet 8. mars 2015 At maleren er jævlig dårlig å male. Og hvorfor har ikke siv og erna hals?? Anonymous poster hash: dbee8...d82 Man kan mene mye om temaet, men kunstneren er overhodet ikke "jævlig dårlig" til å male... Anonymous poster hash: e5f19...613 Jo, for dette er virkelig ikke maling på høyt nivå, hverken teknisk eller kunstnerisk. Smørerier kun for å skape blest om seg selv! Anonymous poster hash: 4dbc4...e01
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #22 Skrevet 8. mars 2015 Vemmelige. Synes ikke noe om deres politikk, men det var usmakelig. Burde ikke vært lov å legge ut. Anonymous poster hash: ce95e...fc1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #23 Skrevet 8. mars 2015 At maleren er jævlig dårlig å male. Og hvorfor har ikke siv og erna hals?? Anonymous poster hash: dbee8...d82 Man kan mene mye om temaet, men kunstneren er overhodet ikke "jævlig dårlig" til å male... Anonymous poster hash: e5f19...613 Jo, for dette er virkelig ikke maling på høyt nivå, hverken teknisk eller kunstnerisk. Smørerier kun for å skape blest om seg selv! Anonymous poster hash: 4dbc4...e01 Teknisk er det svært bra. Langt unna "smørerier". Om det er kunstnerisk bra er derimot opp til vurdering. Anonymous poster hash: e5f19...613
pifi med tre nurk Skrevet 8. mars 2015 #24 Skrevet 8. mars 2015 Selvfølgelig kan man mene at han ikke er flink til å male.. Alle har ikke lik smak. Og med begrunnelsen for maleriene blir det hele enda mer smakløst. At vi liksom skal forstå martyrene bedre. De som ender opp som såkalte martyrer tar ofte med seg flerfoldige uskyldige mennesker i døden og har et menneskesyn som er helt forkastelig! Det er noen ting vi rett og slett ikke skal ha forståelse for!! Det er stor forskjell på personlige preferanser og manglende talent. Man kan hate Mozart så mye man vil men å kalle ham talentløs blir jo helt feil. På samme måte er denne kunstneren en dyktig maler selv om bildene (etter min mening) er motbydelige. Du må skille mellom stil og teknikk. Teknikken hans/hennes er veldig god. Du ser jo umiddelbart hvem det forestiller.Nå var det ikke jeg som skrev at han ikke er flink til å male, jeg bare påpekte at andre ikke kan mene hva anonym skal mene om maleriene. Jeg synes de er helt jævlige av årsaker jeg nevnte over!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #25 Skrevet 8. mars 2015 Jeg vet i alle fall at jeg ville ha mislikt kraftig å bli fremstilt slik selv, eller at noen jeg er glad i blir det. Anonymous poster hash: d20d2...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå