Gå til innhold

Dritt lei tidlige morgener

Anbefalte innlegg

Skrevet

05.30!

Jeg er fader meg så lei at jeg drømmer om et par mnd ferie fra ungene.

Jeg og mannen tar annenhver dag, men det hjelper ikke så mye når de bare griner og vil til meg så jeg er jo våken.

Hva kan jeg gjøre for å få de til å sove lengre? Prøvd alt! Legge senere, tidligere....

Åååå, jævla unger! Jeg blir skikkelig deprimert når jeg må opp så tidlig og dagen blir så lang. Ungene er 2 og 4.

Anonymous poster hash: ef165...554

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du legge deg tidligere selv? Her har jeg innsett at alt etter 0500 er morgen.

Anonymous poster hash: 2ad75...1af

Skrevet

Jeg er redd for at du bare må vente.. Det blir bedre! Om et år må du vekke dem ;)

Anonymous poster hash: 156fa...3e1

Skrevet

Altså. Det spiller faktisk ingen rolle om jeg legger meg kl 20 for den saks skyld. Det verste er at de er oppe så jævlig tidlig og dagen blir såååå lang. Med den største som alltid er grinete, sikkert pga for lite søvn. Hater dette livet altså.

Når blir det bedre sier dere? De vekker nå hverandre hver morgen.

Hi

Skrevet

Hva med å låse døra inn til deg når mannen har dem? Du kan be mannen ta seg skikkelig av dem. Han kan finne på noe morsomt med dem eller ta dem med ut. Det burde vært fullt mulig å få til en løsning her så du kan sove lenge. Lykke til!

Anonymous poster hash: f55f8...760

Skrevet

Vi bare står opp, vi. Og legger oss tidligere slik at vi er uthvilt.

Det er sikkert ikke svare du vil lese akkurat nå, men for noen barn er det faktisk utrolig vanskelig å endre døgnrytme, akkurat som det er vanskelig/umulig for noen voksne.

Det beste vi har klart er å flytte det til 06.00 ved hjelp av en "kaninklokke" som viser tiden. Han har ikke lov til å vekke oss før kaninen har stått opp, og vi har gradvis (15 min om gangen) flyttet tiden fra 04.30 til 06.00. Jeg kan forøvrig akseptere 05.30 en gang i blant, for han våkner ofte grytidlig for å tisse og klarer ikke å sove mer.

Vi voksne legger oss mellom 22.00 og 23.00 året rundt. Ingen av oss har sovet lenger enn til 08.30 siden vi fikk barn for 6 år siden.

Anonymous poster hash: 36f3f...372

Skrevet

Hva med å låse døra inn til deg når mannen har dem? Du kan be mannen ta seg skikkelig av dem. Han kan finne på noe morsomt med dem eller ta dem med ut. Det burde vært fullt mulig å få til en løsning her så du kan sove lenge. Lykke til!

Hadde sikkert gått om man hadde en normal mann, men min er så sløv at han ligger helt passiv (sover?) på sofaen mens ungene hamrer på døren min.

Hi

Skrevet

Slutte å syte. 

Anonymous poster hash: ac005...ae5
Skrevet

Da er de faktisk store nok til at de kan få beskjed om at nå sover mor, så de skal bare holde seg unna soverommet deres. Her har far en jobb å gjøre..

Anonymous poster hash: 43596...0f4
Skrevet

Hadde sikkert gått om man hadde en normal mann, men min er så sløv at han ligger helt passiv (sover?) på sofaen mens ungene hamrer på døren min.

Hi

Omg! Jeg hadde fortalt den mannen noen sannhetens ord!

Skrevet

Hi

Øreplugger /musikk på øret og en klar beskjed til mannen om at han SKAL. Samme beskjed til ungene, spør pappa. HVERTFALL bør fireåringen klare å ta en slik beskjed. 

Anonymous poster hash: 43596...0f4

Skrevet

Vi tar også hver vår morgen i helgene - min "sovemorgen" er lørdager. Da lukkes døren, og ørepluggene går inn. Ingen kommer inn før kl 10. 

Her må far skjerpe seg!!

Anonymous poster hash: 5eb76...de2
Skrevet

Her står vi opp 04.45 hver dag. Og rundt 5-6 i helger. Deilig med tidlige morninger ! Legger meg mellom 20-21. 

Anonymous poster hash: 42475...553
Skrevet

Syns det var koselig å stå opp tidlig :) helt stille , bare masse plundring og myke koser :)

Gleder meg til vi får en liten tass igjen :)

Var jo trøtt i 21-22 tida så fikk jo mange timer på rygg uansett.

Selv med en unge som våknet flere ganger om natta,

Blir sliten og sår i kroppen av og sove for lenge. 6 timer er akkurat passelig , 8 blir litt lenge

Skrevet

Da syns jeg barna er så store at de bør høre etter og legge seg til å sove igjen. Jeg hadde ikke akseptert at de står opp så tidlig.

Og mannen din må skjerpe seg

Anonymous poster hash: e8dca...289
Skrevet

Når barna er 2 og 4 bør de begynne å skjønne at mor skal sove,men igjen,barn er forskjellige.

Mannen din må virkelig ta seg sammen.

Anonymous poster hash: ef589...dc6

Skrevet

Her har vi en regel om at dagen ikke begynner før 6. Mini på snart 3 har lært seg hvordan kl 6 ser ut på klokka, og når hun våkner før, så må hun gjerne ligge i sengen vår, men vi sover videre til kl 6. Da ligger hun og slapper av til da..

Anonymous poster hash: 71908...785

Skrevet

Her hjalp mørke gardiner osv og så faktisk være litt streng med at dagen ikke begynner før en viss tid (hva nå en som er realistisk og som passer dere). Hos oss var det rett og slett ingen oppvartning før denne tiden - vi satt den til 06.30. Ingen samtaler, ingen tv programmer ingen mat/drikke osv - det ble rett og slett veldig kjedelig å stå opp så tidlig for de små. Minstemann hos deg på to er kanskje litt liten enda, men det er faktisk greit å sette ned foten litt. Og det gjelder forresten slabbedasken av en mann også... For min egen del er livet veldig mye bedre nå etter at barna ikke står opp i griseotta lenger, og så får alle morgenfugler der ute si hva de vil :-) 

Anonymous poster hash: cb054...dd0
Skrevet

Vår eldste er en morgenfugl. Sånn har det alltid vært. Fra hun var ca 4 år har hun stått opp på egenhånd og styrt seg selv til vi våkner noen timer senere. Da synes jeg det ble lettere. Nå er hun 7 år og står fortsatt opp mellom 5.30 og 6 hver dag.

Nummer 2 sover gjerne til klokken 10 i helgene om han får lov (noe han ikke får lov til siden han da gjerne er våken til kl. 1 på natten påfølgende kveld :P )

Anonymous poster hash: 28504...9ef

Skrevet

Jeg ville heller sagt jævla mann!

Her starter dagen mellom 5.15 og 5.45, hverdag som helg. Vi koser i sengen til ca 6.30 og da et det helt akseptabelt å stå opp med små barn.

Jeg får litt vondt i magen av å lese om de som nekter barna å stå opp når de er ferdig sovet. Å tvinge noen til å ligge i ro når de ikke er trette fordi det ikke passer foreldrene å stå opp er ikke greit.

Det er uansett ikke så lenge det står på og er en av de tingene man virkelig må regne med når man får barn.

Så stram opp gubben og innse at sånn er livet for øyeblikket.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk IKKE hva problemet er. Min gutt har hatt noen sånne runder, men jeg har konsekvent alltid nektet å stå opp før klokken 7. Han får beskjed om at det er natt og at han må sove, ingen diskusjon og ingen mikkmakk. Så lenge ungene ikke får mulighet til å ta morgen klokken midt på natta, gjør de ikke det, men det må selvfølgelig læres.

Anonymous poster hash: 829b1...a39

Skrevet

Du legger barna alt for tidlig. Morgenfugler blir de fordi de legges tidlig. Ser du virkelig ikke sammenhengen? Legg de senere og slutt å klage.

Anonymous poster hash: 717c3...a5c

Skrevet

Jeg ville heller sagt jævla mann!

Her starter dagen mellom 5.15 og 5.45, hverdag som helg. Vi koser i sengen til ca 6.30 og da et det helt akseptabelt å stå opp med små barn.

Jeg får litt vondt i magen av å lese om de som nekter barna å stå opp når de er ferdig sovet. Å tvinge noen til å ligge i ro når de ikke er trette fordi det ikke passer foreldrene å stå opp er ikke greit.

Det er uansett ikke så lenge det står på og er en av de tingene man virkelig må regne med når man får barn.

Så stram opp gubben og innse at sånn er livet for øyeblikket.

Vi satte ned foten en periode og barna lærte seg å sovne igjen. Det er jo ikke slik at vi tvang dem til å ligge musestille i senga og se i taket... Det er ikke veldig realistisk. Jeg regnet med mye rart når jeg fikk barn, inkludert å stå opp tidlig...

Anonymous poster hash: cb054...dd0

Skrevet

Jeg skjønner faktisk IKKE hva problemet er. Min gutt har hatt noen sånne runder, men jeg har konsekvent alltid nektet å stå opp før klokken 7. Han får beskjed om at det er natt og at han må sove, ingen diskusjon og ingen mikkmakk. Så lenge ungene ikke får mulighet til å ta morgen klokken midt på natta, gjør de ikke det, men det må selvfølgelig læres.

Anonymous poster hash: 829b1...a39

Å konsekvent sette eget behov foran barnets er virkelig ikke noe å vær stolt over!

Hvorfor skal de lære at foreldrene ikke responderer på behovene deres?

Å nekte å stå opp før kl 7 er ikke greit før barnet er så stort at det kan stå opp og ordne seg selv.

Og å legge senere resulterer bare i et overtrøtt barn som våkner til samme tid og som får for lite søvn.

Hva med å innse at det å ha barn betyr at man ofte må gjøre ting som strider mot egne behov. Selvsagt skal de oppdras, men bl.a. å tvinge dem i å være i sengen når de ikke er trette er ikke god omsorg.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Skjønner det er kjedelig når ungene våkner så tidlig og er man trøtt blir man irritert. Syns likevel det er veldig drøyt å kalle barna sine jævla unger. En ting er å tenke det, for hvem kan vel ikke få nok av og til, men noe annet er å si det og skrive det.

Samme hvor trøtt og lei man er så må man jo bare ta seg sammen og klarer man ikke det, så må den andre parten trå til og hjelpe.

Stram opp mannen din og krev at han også skal ta i et tak.

Når begeret har vært mer en fullt hos meg har jeg bare sagt "ta henne" ( eller det styggeste "Ta den ungen" ) og overlevert ungen til mannen slik at jeg kunne puste ut, telle til 1000 og slippe å eksplodere.

Ingen har vel sagt at det å være foreldre bare er en dans på roser, men ungene er jo det beste man har!

Ville aldri, aldri ha vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...