Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Noen som har lest? Jeg syns det er helt greit altså, men syns hun dømmer foreldre som egoistiske og lurer på hvorfor ikke flere adopterer. Hun har tydeligvis ikke fått med seg at det er lant flere som vil adoptere enn det er barn som blir frigitt for adopsjon. I kommentarfeltet får hun støtte av andre som heller ikke vil ha barn, men som sikkert kunne adoptere i fremtiden. Jeg håper virkelig ikke de får adoptere. En bør jo faktisk ha et sterkt ønske om å bli forelder, ser for meg at barnet blir en slags oppdatert veske-bikje som skal styrke foreldrenes image. Adopsjon skal da ikke være ren veldedighet. Kjenner at jeg blir veldig oppgitt av 22 åringer som vet alt, men jeg var vel slik selv også. Anonymous poster hash: b0612...d4a
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Jeg synes det er spesielt at de orker å skrive en reportasje om en 23-åring som ikke vil ha barn. Det er så klart ikke noe problem at hun tenker sånn, jeg for min del synes det er fint at ikke alle drømmer om familielivet. Men så er det ett faktum at hun kun er 23 år og strengt tatt ikke har levd lenge nok til å kunne ta avgjørelser for resten av livet sitt. Kanskje står hun for det og får aldri barn, kanskje møter hun drømmemannen\kvinnen og endrer mening om noen år. Og det er hennes fulle rett, men hva er det som er så unikt med å ikke ville ha barn? Jeg var også sånn frem til jeg ble ca 25 år, tanken om ett A4-liv skremte vettet av meg, mens nå er det selve drømmen. Hadde hun vært 35 år så hadde jeg nok tatt dette litt mer seriøst, det hjalp heller ikke at de dro frem det å måtte være uten alkohol i flere mnd som ett argument for at hun ikke ville bli gravid, det gjør liksom greia enda mindre seriøs selv om det kanskje ikke var hennes hovedfokus. Kjempefint at noen velger annerledes enn andre, men denne reportasjen var bortkastet tid synes jeg. Anonymous poster hash: b0469...f47
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp. Men i deres logikk er det ren egoisme å få barn, men snillt å adoptere. Hun går jo til angrep på foreldres motivasjon for å få barn som hun mener er feil. Håper adopsjonsselskapene luker ut slike folk, men tviler jo også på at de orker å gå gjennom preosessen når de egentlig ikke ønsker seg barn. Anonymous poster hash: b0612...d4a
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp. Men i deres logikk er det ren egoisme å få barn, men snillt å adoptere. Hun går jo til angrep på foreldres motivasjon for å få barn som hun mener er feil. Håper adopsjonsselskapene luker ut slike folk, men tviler jo også på at de orker å gå gjennom preosessen når de egentlig ikke ønsker seg barn. Anonymous poster hash: b0612...d4a Hun har nok en litt umoden tilnærming til hele spørsmålet...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp. Men i deres logikk er det ren egoisme å få barn, men snillt å adoptere. Hun går jo til angrep på foreldres motivasjon for å få barn som hun mener er feil. Håper adopsjonsselskapene luker ut slike folk, men tviler jo også på at de orker å gå gjennom preosessen når de egentlig ikke ønsker seg barn. Anonymous poster hash: b0612...d4a Hun har nok en litt umoden tilnærming til hele spørsmålet... Det er jo helt opplagt:) Anonymous poster hash: b0612...d4a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Hadde vært langt mer interessant om hun var 20 år eldre. Hun er bare 23 år gammel og knapt tørr bak ørene Anonymous poster hash: cf670...255
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Håper d kommer en oppdatering om 20 år... LOL Jeg tenker ofte at d er mer gjennomtenkt å IKKE få barn, enn å få barn... Men d forandrer jo ikke d faktum at de som FÅR barn elsker de over alt og at folk flest gjerne vil ha en familie. Kan vel ikke gi en veldig god grunn til hvorfor jeg valgte å få barn... D er bare noe jeg har vært bombesikker på siden jeg var ganske så liten. Har fire, alle er planlagde og hardt jobbet for Jeg er veldig takknemlig for barna mine og føler meg utrolig priviligert som fikk dem! Kan virkelig ikke tenke meg et liv uten... Denne jenta blir provosert av "du er så ung"-utsagnene, men d blir jo alle unge som tar "uvanlige" standpunkt... Føler at hun prøver hardt å være moden og idealistisk! Muligens holder d henne livet ut, men jo, jeg tviler sterkt! Respekterer absolutt at folk tar personlige valg, men akkurat dette har hun ikke erfaring til... Anonymous poster hash: d5b3e...ecf
*Miss Marple* Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Noen som har link til kronikken? Ev vil fortelle hvor dere leste den?
Leeloo76 Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Som en som tenkte akkurat som denne jenta da jeg var på hennes alder er jeg enig i at en reportasje om en 23 åring som ikke vil ha barn ikke er veldig interessant. Jeg er nå tobarnsmor (planlagt). Hadde du sagt det til meg da jeg var 23 ville jeg ledd høyt, jeg skulle da ikke ha unger, likte dem ikke engang. Jeg har respekt for hennes standpunkt, min søster vil heller ikke ha barn, men særlig reflektert virket hun ikke (i motsetning til min søster). Jeg synes også det er merkelig at denne myten om horder av barn tilgjengelige for adopsjon for snille norske idealister ikke forsvinner snart. Ettersom fler og fler land får bedret levestandarden blir det færre barn som adopteres ut av disse landene.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Jeg tolket det ikke som dømmende, hun har sin mening og tar valg som passer henne og sitt liv. Så klart, hun er ung og dermed ikke nok ballast til å kunne fremstå som noe annet enn det hun er, nettopp en ung jente som vil leve livet sitt på sin måte. Tror jeg leste det på tv2.no miss Marple Anonymous poster hash: 0055a...d27
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Veldig glad for at ikke noen lagde en kronikk om meg på den tiden. Anonymous poster hash: 4e931...086
*Miss Marple* Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 Nå har jeg lest og kan ikke hjelpe for at jeg smiler litt overbærende Jeg kjenner flere som tidlig tok valget om å ikke få barn, og de er nå i 40-50 årene og angrer ikke på valget, så jeg vet at det går an og jeg tenker at det ofte er mer velbegrunnet å ikke få barn enn å følge strømmen og få fordi det er noe man skal/bør gjøre. Men denne unge damen er rørende kategorisk og ureflektert i uttalelsene sine og jeg tenker at sjansen for at hun gremmes om en ti års tid er ganske stor.
*Miss Marple* Skrevet 7. mars 2015 #15 Skrevet 7. mars 2015 Link til artikkelen? http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/single/barnlos/foreldre/6649489
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #16 Skrevet 7. mars 2015 Jeg ville heller ikke ha barn da jeg var 23, heller ikke da jeg var 33. Nå har jeg fire stk. Anonymous poster hash: a6bda...5cf
MammantilNurket Skrevet 7. mars 2015 #17 Skrevet 7. mars 2015 Hun er 23 år og virker særs lite reflektert. Vi får håpe at hun modnes litt etterhvert. Ut i fra måten hun fremstår på i artikkelen er det sikkert helt greit at hun ikke fører genene sine videre
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 7. mars 2015 #18 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp.Jeg synes ikke at det ene utelukker det andre.
gale damen Skrevet 7. mars 2015 #19 Skrevet 7. mars 2015 Hun er da veldig søt i sin "jeg kjenner meg selv så godt"- boble :-) Det kan da godt være at jenta aldri vil ønske seg barn, men å anse seg som ferdigreflektert rundt spørsmålet i en alder av 23 vitner ikke om mye refleksjon. Jeg håper hun får reist mye, og fylt livet sitt med det hun ønsker seg - både nå og i sin fremtid, enten det betyr barn eller ikke :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #20 Skrevet 7. mars 2015 Måtte bare le. Hun er 23 år. Og hun argumenterer som en på den alderen også. Rekk opp hånda alle som sa dette når de var på den alderen. Og så si hvor mange barn du har. Jeg sa dette til jeg ble 28-29 år. Så møtte jeg min livs store kjærlighet og plutselig ble det å stifte familie riktig. Jeg skal dog gi henne kred for at det å få barn er pga egoisme, delvis. Må nesten notere meg navnet hennes og sjekke hvor hun er om 10-15 år. Anonymous poster hash: 1c30e...a64
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #21 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er nesten 20 år eldre henne. Mitt eldste barn er 18 år nå. Må si jeg forstår hvert eneste argument hun har. Alt hun sier, stemmer. Jeg angrer svært på at jeg fikk barn. Livet ville vært mye mindre komplisert uten barn. Anonymous poster hash: 30e6b...1f3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #22 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er nesten 20 år eldre henne. Mitt eldste barn er 18 år nå. Må si jeg forstår hvert eneste argument hun har. Alt hun sier, stemmer. Jeg angrer svært på at jeg fikk barn. Livet ville vært mye mindre komplisert uten barn. Anonymous poster hash: 30e6b...1f3 Da er det jo ikke egoistisk å få barn da. Da er det jo mer egoistisk å la være? Anonymous poster hash: 6e47d...1b7
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #23 Skrevet 7. mars 2015 Adopsjon bør aldri gjennomføres hvis de voksne har en oppfatning av at det er veldedighet inne i bildet. Ikke et snev en gang. Barn skal ha foreldre, men de skal ikke komme til noen som "gjør dem en tjeneste". Da jeg fikk mine, følte jeg det som en gave og et privilegium, og det tror jeg ungene mine føler. Det skal de adopterte barna også føle. Så hun har nok misoppfattet totalt. Man adopterer fordi man vil ha familie, ikke fordi man vil drive u-hjelp.Jeg synes ikke at det ene utelukker det andre. Jo, det mener jeg. Ungene skal ikke vokse opp med følelsen av at man her reddet dem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #24 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er nesten 20 år eldre henne. Mitt eldste barn er 18 år nå. Må si jeg forstår hvert eneste argument hun har. Alt hun sier, stemmer. Jeg angrer svært på at jeg fikk barn. Livet ville vært mye mindre komplisert uten barn. Anonymous poster hash: 30e6b...1f3 Av nyskjerrighet: Vil barna dine være sammen med deg? En klarer jo ikke å skjule at en ser barna sine som en negativ byrde i 20 år? Anonymous poster hash: b0612...d4a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #25 Skrevet 7. mars 2015 Enig i at det hadde vært interessant hvis hun var eldre. Blir litt som enkelte trådstartere her inne, "barnet mitt blir enebarn, jeg skal ALDRI ha flere". Hvor gammel er barnet du har da? 1 uke Anonymous poster hash: 21078...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå