Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #26 Skrevet 7. mars 2015 Jeg synes du gjør dette til et stort problem, uten at det nødvendigvis er det. Kanskje han vil være hjelpsom?? Du kan selvfølgelig IKKE klage på manglende vask nå 4 år etter at dere flyttet inn. Gjør du det er det du som er vanskelig og barnslig. Og det er helt normaltakst huseier skal godkjenne utvask! Det er nå ganske vanlig at man kaster endel når man pakker og flytter. Mange steder er det jo begrenset hvor mye avfall man kan kaste i egen søppelkasse eller på små gjenvinningsstasjoner. Kanskje han bare bil være hjelpsom her også? Hvis du synes det er så plagsomt så kan du vel heller svare han på at dere er i rute med både flytting, vask osv? Anonymous poster hash: 017e4...48b
sug lut Skrevet 7. mars 2015 #27 Skrevet 7. mars 2015 Han vil ha det på sms el email av dokke for han har nok ein som vil overta etter dokke. Og dersom dokke bryter avtalen kan han bruke detta oppatpå det dokke har avtalt FYSTE gong. Anonymous poster hash: 0db35...7e0 Skriv norsk.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #28 Skrevet 8. mars 2015 Jeg synes du gjør dette til et stort problem, uten at det nødvendigvis er det. Kanskje han vil være hjelpsom?? Du kan selvfølgelig IKKE klage på manglende vask nå 4 år etter at dere flyttet inn. Gjør du det er det du som er vanskelig og barnslig. Og det er helt normaltakst huseier skal godkjenne utvask! Det er nå ganske vanlig at man kaster endel når man pakker og flytter. Mange steder er det jo begrenset hvor mye avfall man kan kaste i egen søppelkasse eller på små gjenvinningsstasjoner. Kanskje han bare bil være hjelpsom her også? Hvis du synes det er så plagsomt så kan du vel heller svare han på at dere er i rute med både flytting, vask osv? Anonymous poster hash: 017e4...48b Vi hadde absolutt ikke tenkt til å klage på manglende husvask, vi visste om det før innflytting at det var den standen leiligheten var i. Men det står derimot i kontrakten at vi skal levere fra oss leiligheten i den stand den var ved innflytting, (altså i dette tilfellet ikke ferdig vasket), derfor hadde det vært fristende å bruke det i mot han, siden både han og vi visste at den ikke var vasket ferdig da. Men vi vil ikke krangle, så derfor lar vi den biten ligge. At han skal godkjenne vask er veldig forventet og kommer ikke som noen overraskelse på oss, men at han skal være den som bestemmer hvordan vasken skal utføres er det som plager oss! Og at han ikke bare nøyer seg med å gi råd eller vennlige synspunkter, men forteller oss at vi må huske å vaske taket med klorvann 4 ganger og at vi da må være forsiktig slik at vi ikke ødelegger gulv eller vegger med klorvannet, er noe av det vi reagerer på. Det at vi er i rute, har funnet nytt sted å bo, at vi skal bruke vaskebyrå og hvordan vi har tenkt til å kaste søppel, føler vi han ikke har noenting med, spesielt ikke 1,5mnd før utflytting! Hadde dette vært en uke før utflytting hadde vi nok ikke reagert på denne måten. I tillegg kjenner vi han såpass godt nå at vi vet at dette ikke bare er vennlige, hjelpsomme kommentarer. Han har vist tendenser til å skulle kontrollere oss tidligere også (f.eks. hvordan vi må stable tingene våre i boden for å spare plass, altså i boden som tilhører vår leilighet, som kun vi bruker.....) Hi Anonymous poster hash: 177fb...496
Mamma_til_2 Skrevet 8. mars 2015 #29 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jeg har hatt en slik huseier,mitt råd er og bite tenna sammen og kom dere ut fortest mulig, ignorer de velmente rådene hans! Nestegang han kommer med råd så si vi er i rute og det kommer ett vaskebyrå for og vaske! Endret 8. mars 2015 av Mamma_til_2
Mimzy Skrevet 8. mars 2015 #30 Skrevet 8. mars 2015 kanskje han har dårlige erfaringer, og dermed er redd for å havne i en vanskelig situasjon
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #31 Skrevet 8. mars 2015 Jeg tror dere er noen skikkelig rotekopper og at han er redd dere ikke skal vaske skikkelig etter dere fordi det ikke ser ut nå. Kan du ikke bare svare han at dere har fått nytt bosted og at dere skal leie byrå, så slipper du så mye mas. Jeg skjønner godt at han gjerne vil ha bekreftelse på at dere har nytt bodsted, da er han sikret at dere ikke plutselig uken før utflytting melder om at dere må bli boende lenger i påvente av noe nytt. Anonymous poster hash: d707d...108
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #32 Skrevet 8. mars 2015 Jeg tror dere er noen skikkelig rotekopper og at han er redd dere ikke skal vaske skikkelig etter dere fordi det ikke ser ut nå. Kan du ikke bare svare han at dere har fått nytt bosted og at dere skal leie byrå, så slipper du så mye mas. Jeg skjønner godt at han gjerne vil ha bekreftelse på at dere har nytt bodsted, da er han sikret at dere ikke plutselig uken før utflytting melder om at dere må bli boende lenger i påvente av noe nytt. Anonymous poster hash: d707d...108 Ja, mulig han ser på oss som rotekopper, men det ser jeg ingen grunn til at han skal gjøre, jeg er nemlig veldig nøye på ting, alt har sin plass og jeg liker å ha system i alt, også på hvordan ting skal plasseres. Hi Anonymous poster hash: 177fb...496
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #33 Skrevet 8. mars 2015 kanskje han har dårlige erfaringer, og dermed er redd for å havne i en vanskelig situasjon Ja, mulig han har hatt dårlig erfaring fra tidligere leieboere, men vi har alltid holdt avtaler og aldri vært sent ute med betaling. Vi har hatt en ganske bra tone hele veien, frem til nå nylig... jeg vet han har kastet ut tidligere leieboere uten gyldig grunn, dette har han skrytt av til oss.. hi Anonymous poster hash: 177fb...496
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #34 Skrevet 15. mars 2015 Nå har jeg fått enda en mail, med tilhørende sms! Han mener jeg svarer useriøst på mailene hans, siden jeg sist svarte slik: vi flytter ut til avtalt tid, dvs 31.mars .Vi leverer nøklene den ettermiddagen/kvelden. Han presser fortsatt på at vi må vaske taket med klor 3-4 ganger, og nå har han satt en tidsfrist for når det skal være gjort! Det må være gjort før den 20.mars, for da må han nemlig komme på inspeksjon, for hvis han ikke er fornøyd må vi ha tid til å vaske på nytt!... Kan han kreve å komme og inspisere leiligheten før utflyttingsdatoen? Hi Anonymous poster hash: 177fb...496
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #35 Skrevet 15. mars 2015 Nå har jeg fått enda en mail, med tilhørende sms! Han mener jeg svarer useriøst på mailene hans, siden jeg sist svarte slik: vi flytter ut til avtalt tid, dvs 31.mars .Vi leverer nøklene den ettermiddagen/kvelden. Han presser fortsatt på at vi må vaske taket med klor 3-4 ganger, og nå har han satt en tidsfrist for når det skal være gjort! Det må være gjort før den 20.mars, for da må han nemlig komme på inspeksjon, for hvis han ikke er fornøyd må vi ha tid til å vaske på nytt!... Kan han kreve å komme og inspisere leiligheten før utflyttingsdatoen? Hi Anonymous poster hash: 177fb...496 Nei. Det kan han ikke kreve. Dette har du full rett til å nekte ham. Leiligheten trenger ikke være nedvasket før 31. mars. Anonymous poster hash: 825d8...da7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #36 Skrevet 15. mars 2015 Han kan ikke stille krav til hvordan dere vasker ned leiligheten når dere flytter ut, så lenge det ikke står i kontrakten deres, alt han kan forlange nå, er at dere vasker ned og etterlater den i samme stand som den var når dere flyttet, trekke depositum om det ikke samsvarer med det dere flyttet inn i (om dere har laget hull som ikke er ordnet/avtalt eller fått flekker som ikke går an å vaske bort. Han kan heller ikke stille krav om å inspisere leiligheten før utflyttingen, så lenge dere bor der, er det dere som bestemmer når han kan komme, for han må tilpass seg dere ikke omvendt.Flere mulige grunner til denne reaksjonen hans: 1: Han føler seg slem som sier dere opp, og mener det godt, men blir bare masete. Om dere har hatt et godt forhold til han, så kan han finne det trist at dere drar nå, og med det blir pirkete på alt.2: salget av huset kan komme pga økonomiske problemer hos han, og han trenger hver eneste penge, så han blir veldig pirk og mister rett tankegang i det hele.3: Oppsigelsen er basert på falsk info, altså det står oppført noe som er lovlig oppsigelse, men i realiteten har han en annen leieboer på vent.. Da blir fol lett masete og tverr. 4: han mangler rett og slett noe av de sosiale antennene. Anonymous poster hash: 31daf...a3b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #37 Skrevet 15. mars 2015 Høres ut som han skal pusse opp, og at han vil sørge for at dere har tatt rengjøringen og nedmattingen av taket. Hvem er det som vasker et tak med klor, og 4 ganger? Nei, han kan ikke kreve at dere skal vaske ned til en annen dato enn utflyttingsdagen eller at dere skal gjøre det på spesielle vis. Han kan forvente en rengjort leilighet, den dagen dere skal være ute. Han har heller ikke rett til å låse seg inn i leiligheten for å inspisere når dere er borte, om det er noe han kunne finne på å gjøre. Anonymous poster hash: 6a51c...054
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #38 Skrevet 15. mars 2015 Du har ditt på det rene hvis du vasker til oppsigelsesdato. Ikke la denne mannen diktere hva du skal gjøre. Vær bestemt men saklig. For et menneske...er han normal ellers? Og ingen vasker vel taket med klor tre ganger??? Anonymous poster hash: 66c21...2a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå