Gå til innhold

Huseier maser på oss


Anbefalte innlegg

Skrevet

om utflytting. I januar ble leiekontrakten vår sagt opp, og vi har 2mnd oppsigelse, dvs vi skal være ute 31.mars. Dette svarte vi på oppsigelsen at vi var inneforstått med og tenkte at det var greit med det, og at vi ikke behøvde å gjøre noe mer enn å levere nøkler og en ren leilighet til rett tid. Nå har han sendt mailer og sms og spurt om vi er i rute med utflytting, og om vi har skaffet oss nytt bosted og om vi har kontroll på utflyttingen, og i tillegg har han gitt oss en grundig "oppskrift" for hvordan vi skal vaske leiligheten når vi flytter. Har aldri opplevd slik masing før! Han har vel ingenting med om vi er i rute eller ikke, så lenge vi er ute til avtalt tid? Eller hvor vi har fått nytt bosted? Eller hvordan vi vasker? Det viktigste er vel at det er rent når vi flytter? Eller har vi misforstått noe? Er vi i virkeligheten meldepliktig til huseier?



Anonymous poster hash: 177fb...496
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud...

 

Anonymous poster hash: ee58a...87b

Skrevet

Kan være at han har merket seg at oppsigelsen ikke er gyldig? Det er strenge formkrav til en oppsigelse, og er ikke alt oppfylt kan leietaker faktisk se vekk fra den. Er også ganske få grunner som

er lovlige når det kommer til å si noen opp. Siden han er så på hugget tenker jeg noe sånt ligger bak;-)

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Gjest Antarctica
Skrevet

2 måneder høres faktisk lite ut, så det der med ugyldig oppsigelse kan være sannsynlig.

Skrevet

Herregud det var tidlig å mase! Kunne skjønt han hadde spurt dagen før liksom, men vi er bare i starten av mars.

 

Anonymous poster hash: 77b2c...d39

Skrevet

Kan være at han har merket seg at oppsigelsen ikke er gyldig? Det er strenge formkrav til en oppsigelse, og er ikke alt oppfylt kan leietaker faktisk se vekk fra den. Er også ganske få grunner som

er lovlige når det kommer til å si noen opp. Siden han er så på hugget tenker jeg noe sånt ligger bak;-)

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Men vi har jo svart at vi godtar oppsigelsen med den fristen som er satt, så han har ingen grunn til å mase slik... Oppsigelsen var ikke etter formkravene, men vi orket ikke mer dritt, så vi godtok den allikevel. Oppsigelsesgrunnen var "mulig salg av bolig". Jeg har vært i kontakt med jurist som fortalte at dette faktisk var en gyldig oppsigelsesgrunn. Vi kunne ha protestert på måten oppsigelsen var skrevet på, men da hadde han bare rettet på det og sendt en ny, så det hadde ikke gjort noe fra eller til. Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

Nå vet ikke vi hvorfor han sa opp leiekontrakten, men om han virkelig trenger husrommet selv er han kanskje redd dere vil trenere flyttingen.

Det er faktisk mange som gjør det og det er mye jobb og kan ta noen mnd å bli kvitt vanskelige leietakere.

 

Mange har kun 1 mnd oppsigelse så det ville jeg ikke tenkt på at 2 mnd var feil.



Anonymous poster hash: 2026c...868
Skrevet

2 måneder høres faktisk lite ut, så det der med ugyldig oppsigelse kan være sannsynlig.

Det er 2mnd som sto i kontrakten, så den er gyldig. Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

Herregud det var tidlig å mase! Kunne skjønt han hadde spurt dagen før liksom, men vi er bare i starten av mars.

 

Anonymous poster hash: 77b2c...d39

han startet allerede i midten av februar å sende sms..... Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

 

 

Kan være at han har merket seg at oppsigelsen ikke er gyldig? Det er strenge formkrav til en oppsigelse, og er ikke alt oppfylt kan leietaker faktisk se vekk fra den. Er også ganske få grunner som

er lovlige når det kommer til å si noen opp. Siden han er så på hugget tenker jeg noe sånt ligger bak;-)

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Men vi har jo svart at vi godtar oppsigelsen med den fristen som er satt, så han har ingen grunn til å mase slik... Oppsigelsen var ikke etter formkravene, men vi orket ikke mer dritt, så vi godtok den allikevel. Oppsigelsesgrunnen var "mulig salg av bolig". Jeg har vært i kontakt med jurist som fortalte at dette faktisk var en gyldig oppsigelsesgrunn. Vi kunne ha protestert på måten oppsigelsen var skrevet på, men da hadde han bare rettet på det og sendt en ny, så det hadde ikke gjort noe fra eller til. Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

 

For å si det sånn; dere kunne gitt beskjed dagen før dere skulle vært flyttet ut og sånn sett fått mer tid på dere. At en ikke orker om en allerede har problemer med huseier er derimot forståelig. Mulig salg er derimot ikke oppsigelsesgrunn.

 

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Herregud det var tidlig å mase! Kunne skjønt han hadde spurt dagen før liksom, men vi er bare i starten av mars.Anonymous poster hash: 77b2c...d39

han startet allerede i midten av februar å sende sms..... Hi Anonymous poster hash: 177fb...496

Si han skal slutte å trakassere dere.

Skrevet

 

 

 

Kan være at han har merket seg at oppsigelsen ikke er gyldig? Det er strenge formkrav til en oppsigelse, og er ikke alt oppfylt kan leietaker faktisk se vekk fra den. Er også ganske få grunner som

er lovlige når det kommer til å si noen opp. Siden han er så på hugget tenker jeg noe sånt ligger bak;-)

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Men vi har jo svart at vi godtar oppsigelsen med den fristen som er satt, så han har ingen grunn til å mase slik... Oppsigelsen var ikke etter formkravene, men vi orket ikke mer dritt, så vi godtok den allikevel. Oppsigelsesgrunnen var "mulig salg av bolig". Jeg har vært i kontakt med jurist som fortalte at dette faktisk var en gyldig oppsigelsesgrunn. Vi kunne ha protestert på måten oppsigelsen var skrevet på, men da hadde han bare rettet på det og sendt en ny, så det hadde ikke gjort noe fra eller til. Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

For å si det sånn; dere kunne gitt beskjed dagen før dere skulle vært flyttet ut og sånn sett fått mer tid på dere. At en ikke orker om en allerede har problemer med huseier er derimot forståelig. Mulig salg er derimot ikke oppsigelsesgrunn.

 

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Og jeg hadde gitt beskjed om at dere ikke ville ha mer mas. Han er nok redd dere skal endre mening og bli boende, og leter etter tegn som gjør at dere er på vei ut.

 

 

Anonymous poster hash: b7975...18f

Skrevet

 

Nå vet ikke vi hvorfor han sa opp leiekontrakten, men om han virkelig trenger husrommet selv er han kanskje redd dere vil trenere flyttingen.

Det er faktisk mange som gjør det og det er mye jobb og kan ta noen mnd å bli kvitt vanskelige leietakere.

 

Mange har kun 1 mnd oppsigelse så det ville jeg ikke tenkt på at 2 mnd var feil.

 

Anonymous poster hash: 2026c...868

 

Vi har bodd her i 4 år, alltid vært medgjørlige og hjelpsomme, så han kjenner oss godt, og vet at vi ikke er vanskelige. Han skal mulig selge boligen, så det er derfor kontrakten er sagt opp. 2mnd gjensidig oppsigelse var avtalt i kontrakten. Vi aksepterte oppsigelsen uten noe motsigelser da vi fikk den, for å vise at vi ikke ville være vanskelige, men allikevel maser han! Både om utflyttingen og hvordan vi skal vaske leiligheten (hvilke rengjøringsmidler og hva som må huskes på å vaskes ekstra nøye, og hvordan vi skal dekke til andre flater som kan ta skade av visse midler osv. ) han har i tillegg forklart oss hvordan vi skal kvitte oss med tingene våre (at vi må huske å kaste ting underveis, og dette var spesielt viktig siden han mener vi har så mye ting, så han sa at vi måtte leie en bil til å få kjørt bort alt sammen. Vi har ikke så mye vi har planer om å kaste, men han mener vi skal det). Blir skikkelig provosert av fyren, men aner ikke hva vi kan gjøre lenger! Nå er vi snart ute herfra, men det føles så evig lenge til den 31.mars! Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

Høres ut som om han har en eller annen lidelse. Å gi dere råd om hvordan dere skal kaste tingene deres..?

 

Anonymous poster hash: 7eda8...ff4

Skrevet

Høres ut som om han har en eller annen lidelse. Å gi dere råd om hvordan dere skal kaste tingene deres..?

 

Anonymous poster hash: 7eda8...ff4

Nei, ikke råd, han fortalte hvordan vi skulle gjøre det... hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

Han vil ha det på sms el email av dokke for han har nok ein som vil overta etter dokke. Og dersom dokke bryter avtalen kan han bruke detta oppatpå det dokke har avtalt FYSTE gong.

 

Anonymous poster hash: 0db35...7e0

Skrevet

Han vil ha det på sms el email av dokke for han har nok ein som vil overta etter dokke. Og dersom dokke bryter avtalen kan han bruke detta oppatpå det dokke har avtalt FYSTE gong.

 

Anonymous poster hash: 0db35...7e0

? Han har allerede fått på mail at vi flytter ut 31.mars, det fikk han i januar, han skal vel ikke måtte ha det skriftlig flere ganger?

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

Skrevet

Er det bare jeg som tenker at han kanskje kun mener det for å være hyggelig og hjelpsom?
Kanskje han er bekymret for at dere ikke har funnet noen steder og bo, og bare vil høre hvordan det ligger an?
Også sier han kanskje litt om vaskingen for at dere skal slippe å måtte komme tilbake itilfelle han ikke er fornøyd.

Nei, jeg skal vel ikke si så mye. Jeg tenker at han kanskje bare prøver å være hyggelig, men man kan jo tolke dette på mange ulike måter. 
Men føler du at det blir for mye mas, gir du beskjed klårt og tydelig rett frem. Bedre det enn å gå rundt å irritere seg over noe som egentlig bare er en bagatell ;)



Anonymous poster hash: bf002...519
Skrevet

Hyggelig? Å instruere dem i hvor og hvordan de kaster tinga sine?

Syns han høres skrullete ut.

 

Anonymous poster hash: 7eda8...ff4

Skrevet

Nå har han sendt en ny mail angående vasking ved utflytting, han presiserer at han må godkjenne vaskingen før vi kan levere nøkkelen, og at vi må beregne inn tid til å rette opp dersom han ikke er fornøyd. Har så lyst til å skrive tilbake at leiligheten ikke var ferdig vasket da vi flyttet inn (for det var den ikke, vi måtte vaske kjøkkenskap og skap på badet), og at vi, i henhold til kontrakten, skal levere leiligheten fra oss i den stand den var ved innflytting, men vi lager vel bare mer drama og krøll av det...!

Vi skal leie vaskefirma, men det har vi ikke sagt noe om til han, for vi mener han ikke har noe med det å gjøre, han skal kontrollere etterpå, ikke fortelle oss hvordan vi skal gjøre på forhånd! Hi



Anonymous poster hash: 177fb...496
Skrevet

Huff, jeg kjenner at jeg kunne blitt barnslig og svart at nei, her er det kaos og vi har ikke fått begynt å ordne oss enda. Men det tar da ikke SÅ lang tid å tømme en leilighet, så det går nok bra... Og ny plass å bo ordner seg sikkert, det også.

 

Han virker jo virkelig ikke helt i vater, så det beste er nok å jatte med og takke deres skaper for at dere snart er ute derfra.

Skrevet

Tror jeg ville svart: I henhold til kontrakten skal leiligheten leveres i samme stand som da vi flyttet inn og vi forholder oss til gyldig kontrakt. Ha en god dag.

Skrevet

 

Nå har han sendt en ny mail angående vasking ved utflytting, han presiserer at han må godkjenne vaskingen før vi kan levere nøkkelen, og at vi må beregne inn tid til å rette opp dersom han ikke er fornøyd. Har så lyst til å skrive tilbake at leiligheten ikke var ferdig vasket da vi flyttet inn (for det var den ikke, vi måtte vaske kjøkkenskap og skap på badet), og at vi, i henhold til kontrakten, skal levere leiligheten fra oss i den stand den var ved innflytting, men vi lager vel bare mer drama og krøll av det...!

Vi skal leie vaskefirma, men det har vi ikke sagt noe om til han, for vi mener han ikke har noe med det å gjøre, han skal kontrollere etterpå, ikke fortelle oss hvordan vi skal gjøre på forhånd! Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

 

Men det er en selvfølge at han må godkjenne vaskingen. At han gir tips om hvor og hvordan dere skal vaske kan bare være for å hjelpe? Mange som glemmer å vaske ventilator f.eks, eller gjøre ren sluk og vannlås. Kan jo være at han føler dere trenger litt tips og hjelp...

 

Anonymous poster hash: 93c56...1e9

Skrevet (endret)

 

 

 

Nå har han sendt en ny mail angående vasking ved utflytting, han presiserer at han må godkjenne vaskingen før vi kan levere nøkkelen, og at vi må beregne inn tid til å rette opp dersom han ikke er fornøyd. Har så lyst til å skrive tilbake at leiligheten ikke var ferdig vasket da vi flyttet inn (for det var den ikke, vi måtte vaske kjøkkenskap og skap på badet), og at vi, i henhold til kontrakten, skal levere leiligheten fra oss i den stand den var ved innflytting, men vi lager vel bare mer drama og krøll av det...!

Vi skal leie vaskefirma, men det har vi ikke sagt noe om til han, for vi mener han ikke har noe med det å gjøre, han skal kontrollere etterpå, ikke fortelle oss hvordan vi skal gjøre på forhånd! Hi

 

Anonymous poster hash: 177fb...496

 

Men det er en selvfølge at han må godkjenne vaskingen. At han gir tips om hvor og hvordan dere skal vaske kan bare være for å hjelpe? Mange som glemmer å vaske ventilator f.eks, eller gjøre ren sluk og vannlås. Kan jo være at han føler dere trenger litt tips og hjelp...

 

Anonymous poster hash: 93c56...1e9

De skal jo ha vaskbyrå til å vaske. Jeg hatt blitt sur om huseier maste på meg om ditt og datt. Frekt synes jeg det er. Hadde du synes det hadde vært greit at folk sa til deg hvordan du skal gjøre ditt og datt som om du ikke skjønner noe som helst. Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

Det skal være 3 hele kalendermåned oppsigelsestid.

MEN om dere har akseptert kortere, så er jo det greit.

Jeg kan forstå at han maser litt. Det er veldig lite hyggelig når det f.eks. er overtagelse (nye eiere av huset e.l.) og det ikke er flyttet ut og gjort rent.

 

Som huseier er det da namsmannen som skal benyttes og det er som regel ikke gjort på dagen. Det kan få store økonomiske konsekvenser det sjelden går an å få igjen av leietakere som mystisk nok som regel ikke har penger til slikt (men nye iphoner, flatskjermer i gigantstørrelse, pizza bragt på døren, pynteputer og dill i haugevis osv osv osv)



Anonymous poster hash: 74777...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...