Gå til innhold

Det mest harry navnet du vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harry.... Og Kurt!

Anonymous poster hash: dcd46...998

Harry er nydelig😊 synd at navnet har blitt ødelagt i Norge. Jeg kjenner mange skjønne små Harry'er i Australia.

Anonymous poster hash: 70841...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nathaniel... Bare hvorfor?

Carosander og Chrisander er også grusomme navn.

Isadora, Jeanette og Vanessa er hakk i hæl!

Vår sønn heter Nathaniel. Hvorfor? Fordi både navnet og betydningen er vakker.Anonymous poster hash: 4ccdb...dad

Ja du er jo ikke den eneste som mener det! Er jo flust av Nathaniel overalt for tiden, stygt er det likevel! Passer absolutt ikle til en voksen.

Men sikkert jeg som er gammeldags siden 8/10 unger fra drammens området har valgt navnet Nathaniel..

Smaken er som baken. Gammeldags?

Anonymous poster hash: 4ccdb...dad

Skrevet

Er enig i at alt sammen med Nathanael/Nathaniel er grusomt. Det er verste er at man oftest MÅ ha et poppisnavn til først, for navnet i seg selv har jo ikke nok stavelser - Døøøh. 

Mio Nathaniel

Leo Nathaniel

Liam Nathaniel

Lucas Nathaniel

Personlig liker jeg ikke lange navn med mange stavelser, og i da i tillegg flere navn oppå det hele. Men det er jo selvfølgelig en smaksak, slik som alt anneyt. 

Keep it simple!

Anonymous poster hash: 55c73...36c
Skrevet

Kornelius!

En i åpen barnehage har en sønn heter det,selvsagt en ung mamma på sikkert maks 18 år.

Anonymous poster hash: 6ddcf...669

Morfar het Kornelius. Han ble født i 1923 og mora hans var godt over 30 år :)

Anonymous poster hash: 80073...350

Var sikkert ett greit navn før,men for ett barn som ble født i 2014 så syns jeg ikke det er fint ..

Skrevet

Er enig i at alt sammen med Nathanael/Nathaniel er grusomt. Det er verste er at man oftest MÅ ha et poppisnavn til først, for navnet i seg selv har jo ikke nok stavelser - Døøøh. Mio NathanielLeo NathanielLiam NathanielLucas Nathaniel  Personlig liker jeg ikke lange navn med mange stavelser, og i da i tillegg flere navn oppå det hele. Men det er jo selvfølgelig en smaksak, slik som alt anneyt.   Keep it simple!  Anonymous poster hash: 55c73...36c

Keep it simple... Som i traust og kjedelig ?

Skrevet

Håkon, Jens, Kåre, Stig, Ronny, Steinar, Tore, Per, Terje.

Ane, Mari, Stine, Gry, Ida, Lene, Lena, Thea, May Britt.

Anonymous poster hash: cc4b7...846

Thea er ikke fælt navn det er nydelig! :)

Skrevet

Vår sønn heter Nathaniel. Hvorfor? Fordi både navnet og betydningen er vakker.

Vår sønn heter også Nathaniel. Synes det er utrolig trist når han blir så stor at han kan google navnet sitt at han vil møte på slike tråder

Anonymous poster hash: 3f947...306

Skrevet

Nathaniel... Bare hvorfor?Carosander og Chrisander er også grusomme navn.Isadora, Jeanette og Vanessa er hakk i hæl!

Vår sønn heter Nathaniel. Hvorfor? Fordi både navnet og betydningen er vakker.Anonymous poster hash: 4ccdb...dad

Vår sønn heter også Nathaniel. Synes det er utrolig trist når han blir så stor at han kan google navnet sitt at han vil møte på slike tråder Anonymous poster hash: 3f947...306
Synes det er mange navn som blir hetset på nett. Vi vil fortelle vår gutt at når han fikk navnet sitt,så var det såpass uvanlig til tross for at det er et gammelt navn,og at mange nordmenn har problemer med å forholde seg til "nytt".

Skulle han google å finne disse trådene vil han fort forstå at det er små usikre mennesker som er "tøffe" på nett,og som er redd for å skille seg ut.

Skrevet

Håkon, Jens, Kåre, Stig, Ronny, Steinar, Tore, Per, Terje.

Ane, Mari, Stine, Gry, Ida, Lene, Lena, Thea, May Britt.

Anonymous poster hash: cc4b7...846

What!? Mange av disse navnene er da helt vanlige norske navn.

Heter barnet ditt nathaniel, eller?

Anonymous poster hash: e42e6...67c

Skrevet

Så traust og kjedelig er bedre enn spesielt og unikt? Jepp only in Norway. Jantelovens hovedstad 😉

Anonymous poster hash: 953c7...0ca

Skrevet

Svein, Kari

Anonymous poster hash: 0a6df...979

Skrevet

Nettop VANLIG norske navn. Hvorfor er det vanlige noe bedre? Nei barnet mitt heter ikke Nathaniel. Men Mio etter min favorittbok Mio min Mio. Er det et dårligere navn / dårligere grunn til dette navnet enn Lene, Tine, Mats, håkon, terje, lea, trine, margrete ol? Virkelig?

Anonymous poster hash: 953c7...0ca

Skrevet

Heldigvis er smaken som baken...

Anonymous poster hash: 5e511...24a

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Voksne damene, sitter her å mobber hverandres navnevalg. Navnet skjemmer ingen, det er oppførselen deres som er skammelig... !

Skrevet

Som 12 åring syntes jeg ar navnet Caroline var et skikkelig harry navn, samme med navnet Cornelia og de typiske tidlige 1900 talls navnene, men guess.... de navnene er jo vakre :) 

Ingen navn er stygge, med mindre de ikke henger på grep i den norske tale og står i stil til resten av familien. Da mener jeg Lise, Pål, Trine, Morten og så kommer Javier til slutt... Det høres feil ut i mine ører.

Skrevet

Smaken er som baken, den er delt. Så hva som er pent, harry osv, der vil vi aldri bli enige uansett.

Men det jeg egentlig ønsket å kommentere er "kan ikke se for meg en voksen mann som heter..." (I dette tilfellet Kornelius). Har tanken slått dere at våre barn vokser opp med disse navnene, så når de blir voksne så er disse navnene HELT vanlig på voksne menn ;)

Dessuten, det er ikke barna som reagerer på "rare" navn, det er det vi voksne som står for. Jeg har fire barn, vi bor på et sted med mange nasjonaliteter, og for ungene er det helt naturlig at andre barn heter Nathaniel, Said, Semire, Savannah, Chrissander osv. Har aldri hørt en eneste kommentar fra verken mine eller andre barn på at navn er rare. Det er de voksne som hever et øyebryn..

Anonymous poster hash: 06415...97f

Skrevet

Er det ikke litt harry å uttale seg om navn som noen her inne sikkert har valgt til barna sine? Det er noe med å velge sitt publikum. Sammen med venner der man vet hvor de ømme tærne er, kan man være litt mer frittalende. Her inne synes jeg det hadde vært lurt hvis folk både i denne anledningen og andre tenkte på hvem som leser. 

Skrevet

Har en datter som heter michelle, hun er verdens fineste, hun er smart og fin.

Blir lei meg av alle disse klagetrådene.

Vi er hverken unge eller harry...

Bra utdannelse, gode jobber, driver 2 firma ved siden av jobbene.

Synes michelle er et nydelig navn ,derfor valgte vi det.

De jeg kjenner/vet om med dette navnet er oppegående, fine damer og jenter.

Anonymous poster hash: d9b6d...203

Skrevet

Er enig i at alt sammen med Nathanael/Nathaniel er grusomt. Det er verste er at man oftest MÅ ha et poppisnavn til først, for navnet i seg selv har jo ikke nok stavelser - Døøøh. Mio NathanielLeo NathanielLiam NathanielLucas Nathaniel  Personlig liker jeg ikke lange navn med mange stavelser, og i da i tillegg flere navn oppå det hele. Men det er jo selvfølgelig en smaksak, slik som alt anneyt.   Keep it simple!  Anonymous poster hash: 55c73...36c

Keep it simple... Som i traust og kjedelig ?Anonymous poster hash: 4ccdb...dad

Hvorfor er det som er enkelt automatisk traust og kjedelig? Å bruke tradisjonelle navn med innhold blir aldri kjedelig, det som derimot er temmelig kjedelig, og dessuten ganske flaut, er når man har behov for å vise at man tar avstand fra sitt opphav ved å innbille seg at alt er så mye bedre på den andre siden av gjerdet (les: USA og Storbritannia). Vi burde være tøffe nok til å stå for vårt eget her til lands, men dessverre, særlig i enkelte lag av befolkningen er oppfatningen om at tradisjon er "harry, særlig stor.

Anonymous poster hash: 8b5df...e04

Skrevet

Så utrolig enig i de guttenavnene! Såååå forferdelige og harry navn.

Anonymous poster hash: 4420d...958

Skrevet

Det er så dårlig stil å sitte og rangere navn på denne måten! Hva med å godta at alle velger de navnene de synes passer best? Er man virkelig en bedre mor om man kaller datteren sin for Ingrid istedenfor Vanessa?

Jeg lurer veldig på hvordan dere som synes dette er ok oppførsel fungerer i samfunnet? Hvordan møter dere menneskene rundt dere? Er det kun de som er like dere selv som blir tatt inn i varmen? De andre møter himling med øynene og hånflir?

Skrevet

Dangfart

Anonymous poster hash: 678c2...85d

Skrevet

Emma er det mest harry jentenavn jeg vet om.

Alexander mest harry guttenavn

Anonymous poster hash: dbd6e...7fd

Skrevet

Kornelius!

En i åpen barnehage har en sønn heter det,selvsagt en ung mamma på sikkert maks 18 år.

Morfar het Kornelius. Han ble født i 1923 og mora hans var godt over 30 år :)

Anonymous poster hash: 80073...350

Kornelius er fint! Vurderer det hvis jeg noen gang får en gutt

Skrevet

Er det rart mobbing i skolene er et stort problem når voksne folk holder på slik? Ja, vi har alle ulik smak, men man velger navn til sine barn med kjærlighet. Hilsen Michele

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...