Gå til innhold

Pluss size modell, ikke akkurat underdrivelse!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke den normale gj.snittlige kvinnen. Hun her var jo veldig overvektig. Flott at man kan få modeller i flere str enn size zero, men hun her var jo like lite fin som de syltynne modellene.

Anonymous poster hash: d5fc4...c86

Skrevet

Hun her er jo bælfeit og sykelig overvektig, det der er ikke sunt et øyeblikk. 

Spør du meg bør hverken dette her eller ekstremt tynne modeller dyrkes frem på noen måte!

Anonymous poster hash: 12a94...981
Skrevet

Litt formfulle modeller er helt ok, men modeller som er sykelig overvektige blir helt feil i mine øyne, det er jo direkte helseskadelig å være så stor.

Men samtidig er jo verden full av sykelig overvektige også, og flere blir det, de trenger jo klær de også...

Anonymous poster hash: d89c9...dc5
Skrevet

Jeg liker sunne modeller, gjerne med former. Men fedme.. Nei. Liker heller ikke ekstremt undervektige modeller.

Skrevet

...men hun hadde et nydelig ansikt da. Tenk så flott hun hadde vært om hun hadde vært halve størrelsen.

Anonymous poster hash: e3ab1...6f0

Skrevet

Jævla typisk minmote. Er kan skrapa er man et dårlig forbilde og får hets. Er man bælfet hylles man for sine "former". Pen dame, men absolutt et dårlig forbilde. Ikke et sunt utseende

Anonymous poster hash: c631c...a47

Skrevet

Hvorfor ikke ha modeller i alle størrelser? Nei det er ikke sunt å være feit, men vi trenger nå en gang klær vi som er det likevel. Vi er kanskje de som trenger det mest, av hensyn til dere andre. :P

Anonymous poster hash: d7eda...a06
Skrevet

Det finns ikke mange slike bilder. Derfor er det heller ikke fare for at unge blir bombardert med et sykelig, overvektig ideal som får dem til å ønske seg stor. Med tynne modeller er det faktisk annerledes, fordi det har blitt et homogent ideal. Det finns mange flotte, tynne damer. Det som blir galt er når 98 % av bildene vi ser kun representerer 2% av oss. DA blir det noe "galt" å plukke på med de resterende 98%.

Dere som MÅ kommentere overvektiges helse når dere ser en positiv fremstilling av et overvektig menneske, hva motiverer dere til å gjøre det? Mener dere at overvektige har godt av å bli mobbet slik at de skjerper seg og blir normalvektige? Hvorfor skal en ikke kunne være fet og lykkelig når en kan være røyker og lykkelig? Eller basehopper og lykkelig for den del. Hvorfor skal en på død og liv trykke alle som ikke passer idealet ned? Blir dere like engasjert når dere ser en åpenbart undervektig modell?

Anonymous poster hash: 92ed7...050
Skrevet

Superpen i fjeset! Unormalt, da overvektige ikke er særlig søte.

Anonymous poster hash: 44a21...b3e
Skrevet

...men hun hadde et nydelig ansikt da. Tenk så flott hun hadde vært om hun hadde vært halve størrelsen.

Men hun er jo flott nå! Hvorfor skal hun slanke seg for å bli "flottere"?

Skrevet

Det er IKKE flott å være så tykk!

Skrevet

Hun er en pen jente som er sykelig overvektig. Hun bør slanke seg for å unngå å dø av livsstilssykdommer.

Skrevet

Er ikke det en subjektiv oppfattning? Når jeg ser veldig overvektige mennesker, tenker jeg at det ser tungt ut. Det neste jeg tenker er at det nok er tungt psykisk å gå rundt med en stor og synlig kropp som er så stigmatisert. De fleste er nok kanskje ikke flotte, fordi selvbilde og selvtillitt er brutt ned. Jenta på dette bildet stråler, hun er flott. Men ikke slank, mange av oss har større spekter for hva vi ser som flott enn å være tynn og konvensjonellt pen.

Skrevet

Er ikke det en subjektiv oppfattning? Når jeg ser veldig overvektige mennesker, tenker jeg at det ser tungt ut. Det neste jeg tenker er at det nok er tungt psykisk å gå rundt med en stor og synlig kropp som er så stigmatisert. De fleste er nok kanskje ikke flotte, fordi selvbilde og selvtillitt er brutt ned. Jenta på dette bildet stråler, hun er flott. Men ikke slank, mange av oss har større spekter for hva vi ser som flott enn å være tynn og konvensjonellt pen.

Det er ikke flott å være noe som er skadelig for helsa. Dette stiller i klasse med dem som har trent på seg sykelige bolemuskler og sultet seg til skjelett. Det er ikke pent, og det er ikke sunt. 

Skrevet

For feit. Jeg mener at folk mellom str 36-44 er en normal str. Hun der er jo sykelig overvektig. Samme synes jeg om sykelig undervektige

Anonymous poster hash: 9b892...bc1

Skrevet

Formfulle modeller pent, men ikke syklig overvekt!

Skrevet

Syns ikke hun er noe bedre forbilde enn de sultne modellene. Men kjekt for de som er så store at de kan se klærne på en faktisk person.

Anonymous poster hash: eea2f...ce7

Skrevet

Det finns ikke mange slike bilder. Derfor er det heller ikke fare for at unge blir bombardert med et sykelig, overvektig ideal som får dem til å ønske seg stor. Med tynne modeller er det faktisk annerledes, fordi det har blitt et homogent ideal. Det finns mange flotte, tynne damer. Det som blir galt er når 98 % av bildene vi ser kun representerer 2% av oss. DA blir det noe "galt" å plukke på med de resterende 98%.

Dere som MÅ kommentere overvektiges helse når dere ser en positiv fremstilling av et overvektig menneske, hva motiverer dere til å gjøre det? Mener dere at overvektige har godt av å bli mobbet slik at de skjerper seg og blir normalvektige? Hvorfor skal en ikke kunne være fet og lykkelig når en kan være røyker og lykkelig? Eller basehopper og lykkelig for den del. Hvorfor skal en på død og liv trykke alle som ikke passer idealet ned? Blir dere like engasjert når dere ser en åpenbart undervektig modell?

Hun er en pen jente som er sykelig overvektig. Hun bør slanke seg for å unngå å dø av livsstilssykdommer.

Siterer meg selv. Om hun har helseproblemer, så er det noe helt annet. De fleste ser ut til å provoseres av utseendet hennes, men når anorektiske modeller spiser bomull må vi huske på at det er vondt for de naturlig tynne om en påpeker at bomull ikke er næring.

Det at hun er overvektig (og flott) gir ikke fremmede rett til å synse om helsen hennes. Før du sier at folk jo kritiserer anorektiske modeller, så handler det igjen om at en ekstremt stor andel av bilder som fremstiller kvinner viser de aller tynneste. Det er langt mellom de positvie fremstillingene av overvektige. Derfor blir dette et bilde av en enkelt kvinne, de tusen bildene du passerer og tror du ikke registrerer hver dag er et ideal du sakte blir indoktrinert med. 

Skrevet

Syns ikke hun er noe bedre forbilde enn de sultne modellene. Men kjekt for de som er så store at de kan se klærne på en faktisk person.

Anonymous poster hash: eea2f...ce7

Men hun er ikke et forbilde, det er desverre de sultne modellene. Det som er galt, er når vi kun fremstiller én type kropp positivt. Slik det har vært i mange år nå ser nesten utelukkende svært slanke mennesker i media. Undervektige kan også være flotte, det er personavhengig.

Skrevet

Tøff jente. Jeg syns det er forfriskende med litt mangfold jeg da, og helsen hennes kan ingen av oss uttale oss noe om.

Anonymous poster hash: bbfe3...aad
Skrevet

Men nå er hun modell, for et klesmerke til så store damer, og da må de jo ha en så stor modell. Skal en normalvektig dame stå modell for så stor mote. Det går jo ikke, da klarer jo ikke de som skal bruke klærne å se for seg hvordan klærne ser ut på.

Nå er jeg selv overvektig, ikke sånn så jeg må bruke stor mote. Men alle modeller for de klærne jeg bruker er jo tynne, og jeg aner jo ikke hvordan det vil se ut på meg med former.

Anonymous poster hash: efe90...c58
Skrevet

Men nå er hun modell, for et klesmerke til så store damer, og da må de jo ha en så stor modell. Skal en normalvektig dame stå modell for så stor mote. Det går jo ikke, da klarer jo ikke de som skal bruke klærne å se for seg hvordan klærne ser ut på.

Nå er jeg selv overvektig, ikke sånn så jeg må bruke stor mote. Men alle modeller for de klærne jeg bruker er jo tynne, og jeg aner jo ikke hvordan det vil se ut på meg med former.

Anonymous poster hash: efe90...c58

I likhet med død, sex og stomi er fedme noe vi bør late som ikke eksisterer.

Skrevet

Dette handler da ikke om helsen hennes eller hvor vidt dere synes hun er bælfeit og ekkel.

Dette handler om at hun som stor modell viser frem klær i store str. på en stor kropp. Dama er tøff som tør å stå på og jobbe for dette. Pen er a også. Forloveden hennes er også super kjekk mann i det dere vil kalle "normal" str.

Anonymous poster hash: 4a87f...aa9

Skrevet

Det blir så dumt når "normalt slanke" kvinner syter om at hun er et dårlig forbilde.

Dere er ikke målgruppa! Hun ønsker ikke å være et forbilde for at tynne jenter skal legge på seg. Hun er et forbilde for de som er i samme størrelse som henne.

Kvinner som er så store unngår svært ofte å gå ut, de unngår aktivitet og de blir deprimerte som ofte fører til mer spising.

Hun er et forbilde som sier at det er greit at andre ser deg selv om du ser slik ut. Du har lov til å trene, du har lov til å delta og det er de som håner, ler og ruller med øynene som tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...