Gå til innhold

Tar man med mme på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg humret litt av overskriften. Skulle likt å se reaksjonen til ammepolititet som var på søf da jeg fikk sønnen min, om jeg hadde tatt med meg mme hjemme.

Ta absolutt med en legeerklæring fra legen din. Så ordner de sikkert resten. De skal ha mme og morsmelk fra donore også om du ikke tar med selv.

Anonymous poster hash: 3a57d...aed

Rart hvor forskjellige opplevelser man har. Opplevde aldri ammepress på søk, bare koselige og hjelpende ansatt. Og de har mye, så man slipper å ta med :)

Anonymous poster hash: 2f157...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg humret litt av overskriften. Skulle likt å se reaksjonen til ammepolititet som var på søf da jeg fikk sønnen min, om jeg hadde tatt med meg mme hjemme.

Ta absolutt med en legeerklæring fra legen din. Så ordner de sikkert resten. De skal ha mme og morsmelk fra donore også om du ikke tar med selv.

Anonymous poster hash: 3a57d...aed

Rart hvor forskjellige opplevelser man har. Opplevde aldri ammepress på søk, bare koselige og hjelpende ansatt. Og de har mye, så man slipper å ta med :)

Her ble det litt skrivefeil fra tlf ja :-P skulle stå søf, ansatte og mme

Skrevet

Ta med et lite skriv fra legen din, så slipper du diskusjoner og forklaringer. Jordmødrene/barnepleiere hjelper deg helt sikkert med det praktiske rundt tilbreding av mme. Anonymous poster hash: 8f383...f24

Ok, det var lurt. Men dette gjelder Ahus, noen som vet hvordan det er akkurat der? Anonymous poster hash: 23d22...a29
Hadde skriv i journalen min om ikke amming, ( vet ikke om det hadde noe å si jeg sa jo ifra der og da). Sykepleier ordnet med alt. Hadde ikke med melk de hadde der. På hotellet ringde jeg hver gang baby ville ha mer. De kom løpende. Veldigt fin serviceAnonymous poster hash: cd302...05b
Så bra :) ! Men da måtte du ringe på ganske ofte, eller? Husker ikke hvor ofte babyer spiser, hver 4.time?

Anonymous poster hash: 23d22...a29

Jada ringte ofte og de var like snille hver gang. Og i tillegg kan jeg nevne at min eneste grunn til ikke amming var at jeg selv ikke ville av forskjellige orsaker. Ingen som overhode nevnte noe om det. Ingen ammingspoliti der nei😊

Anonymous poster hash: cd302...05b

Skrevet

Hadde med ferdige bokser med Hipp da jeg skulle ha andremann. Dette var fordi vårt sykehus kun hadde NAN og Nutirgene(?) og vi hadde god erfaring med Hipp så ville holde oss til det. Tok også med egne flasker (3-4stk) da jeg ville at babyen skulle bli vant med tuten på dem vi hadde i tilfelle de hadde andre typer på sykehuset.

Tok MME i flaske og varmet det i vannbad i varmtvannet på vasken på rommet. Ringte hver gang de skulle sette resten av boksen på kjølen og når de skulle hente igjen (kun ansatte som fikk lov å komme inn på melkekjøkkenet her).

Vi hadde også med microsteriliseringspose for flaskene. Trodde de kunne rengjøre flaskene på sykehuset her men de tok ikke imot flasker "utenfra", kun deres egne flasker de kunne rengjøre -så da fikk vi bruk for den hendye posen der også :)

Er jo ikke mye de drikker så trenger ikke mange bokser. Tror vi hadde med oss 4 men brukte 2.

Om du vil bruke pulver anbefaler jeg en vannkoker som kan reguleres til 40grader. Da kan du koke opp vann og la det stå (så det kjøler seg) og varme det til rett temp. rett før pulverblanding.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 25df6...101
Skrevet

Noe helt på siden som jeg fant ut da jeg ga vesla mme - 1/3 kokende vann og 2/3 kaldt vann=riktig temperatur. Mye enklere og raskere enn å vente på at det skal bli rett temperatur :)

Anonymous poster hash: 2c088...287
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Det skulle være absolutt unødvendig at du må ha med deg legeerklærimg på hvorfor du ikke kan amme.

Skrevet

Jeg fødte i Stavanger, på barselhotellet der ordner de ansatte alle måltider til babyen hvis du ikke skal amme. Er bare å ringe på dem og si fra, så svinger de seg rundt og lager til. Veldig praktisk.

De har som regel bare NAN da, så hvis du vil ha et annet merke må du nok ta med selv.

Anonymous poster hash: f3ed5...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...