Gå til innhold

Tar man med mme på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør man vel, men hvordan ordner man det? Varmer de opp vannet på barselhotellet, eller må man ha med vannkoker? :P

Jeg kan dessverre ikke amme pga livsviktige medisiner som går over i morsmelk (skulle gjerne gjort det, for jeg får det til og synes det var koselig sist!! Og lettvint), så må gi morsmelkerstatning istedet. Men er usikker på hvordan man gjør det på barselhotellet/sykehuset. Husker etter sist fødsel, ville JM at jeg skulle amme raskt, nesten med én gang, er det noe jeg burde si under fødselen så de er klar over at jeg ikke kan det denne gangen?

Anonymous poster hash: 23d22...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med et lite skriv fra legen din, så slipper du diskusjoner og forklaringer. Jordmødrene/barnepleiere hjelper deg helt sikkert med det praktiske rundt tilbreding av mme. 

Anonymous poster hash: 8f383...f24
Skrevet

Bra tips fra damen over, ta med skriv fra legen og ta med sånne ferdigkartonger med mme så varmer de opp på sykehuset for deg :)

Anonymous poster hash: 3cb52...b1e
Skrevet

Ta med et lite skriv fra legen din, så slipper du diskusjoner og forklaringer. Jordmødrene/barnepleiere hjelper deg helt sikkert med det praktiske rundt tilbreding av mme.  Anonymous poster hash: 8f383...f24

Ok, det var lurt. Men dette gjelder Ahus, noen som vet hvordan det er akkurat der?

Skrevet

Bra tips fra damen over, ta med skriv fra legen og ta med sånne ferdigkartonger med mme så varmer de opp på sykehuset for deg :)Anonymous poster hash: 3cb52...b1e

Hadde glemt at det finnes ferdigkartonger... Så du tror de er behjelpelige med å varme? :) burde jeg ringe dem etterhvert og spørre kanske..?

Skrevet

De har mme på barsel, men hvis du skal på hotellet så vet jeg ikke. Det vi har gjort er at vi har kokt vann på forhånd så vi alltid har romtemperert kokt vann tilgjengelig. Så kan du varme vannet i micro før du blander i pulver. Så får du riktig temp med en gang. Det tar en evighet å vente på at kokvarme flasker skal få riktig temp. Men så kan dere jo vurdere å ta dra hjem tidligere, siden dere ikke trenger hjelp med å etablere ammingen. Det er mye lettere å styre med sånt hjemme enn på hoteller. Hvertfall når man reiser da. Jeg vet jo ingenting om sykehushotell ☺️ Men du kan jo ta en tlf til sykehuset og spørre? Så vet du hva de har å tilby i forkant?

Anonymous poster hash: ea370...f04

Skrevet

De har mme på barsel, men hvis du skal på hotellet så vet jeg ikke. Det vi har gjort er at vi har kokt vann på forhånd så vi alltid har romtemperert kokt vann tilgjengelig. Så kan du varme vannet i micro før du blander i pulver. Så får du riktig temp med en gang. Det tar en evighet å vente på at kokvarme flasker skal få riktig temp. Men så kan dere jo vurdere å ta dra hjem tidligere, siden dere ikke trenger hjelp med å etablere ammingen. Det er mye lettere å styre med sånt hjemme enn på hoteller. Hvertfall når man reiser da. Jeg vet jo ingenting om sykehushotell ☺️ Men du kan jo ta en tlf til sykehuset og spørre? Så vet du hva de har å tilby i forkant?Anonymous poster hash: ea370...f04

Tenkte meg på hotellet, for å slappe av litt før jeg drar hjem til hverdagen :) tenker jeg er slapp og mister endel blod og, går på bl.fortynnende, høy dose. Skjønner jeg burde forsikre meg om at de har micro da :) får be gubben koke vann imens jeg føder :P

Ja, det er vel lettere å styre med det hjemme. Ser for meg at vi må ha microbølgeovn på soverommet! Kan ringe og høre, men det haster ikke riktig enda.

Skrevet

Jeg humret litt av overskriften. Skulle likt å se reaksjonen til ammepolititet som var på søf da jeg fikk sønnen min, om jeg hadde tatt med meg mme hjemme.

Ta absolutt med en legeerklæring fra legen din. Så ordner de sikkert resten. De skal ha mme og morsmelk fra donore også om du ikke tar med selv.

Anonymous poster hash: 3a57d...aed

Skrevet

Jeg har født på a-hus, men bodde på barsel. Det sto det kartonger med mme i kjøleskapene sammen med maten vi mødrene kunne forsyne oss av. Hvordan det er på hotellet vet jeg ikke, men er helt sikker på at dere får hjelp til å varme opp.

Anonymous poster hash: 8feb6...e20

Skrevet

Barselhotellet på ahus har mme! De ordna det for oss da vi var der i november -ikke mye da men litt innimellom siden vi trøbla mye med amminga. Men når du vet at du bare skal gi mme tror jeg at jeg hadde tatt med selv. Hvis det er rolig der som d var i november kan du nok bare plinge på de og be de pent om å varme opp for deg, men er det proppfullt og bissi kan det være det er enklere og raskere å fikse selv. Vi ble tatt veldig godt vare på og fikk masse hjelp av nesten utelukkende hyggelige og søte damer -kjempefornøyd!

Det er et sånt pauserom der med sofaer osv hvor de setter frem kveldsmat og sånn hvor det er et minikjøkken -nesten sikker på at det var en mikro der, men husker ikke helt 😊

Anonymous poster hash: de7dc...c63

Skrevet

Seriøst? De gav mitt barn mme på sykehuset da jeg ikke hadde nok melk selv i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 58085...54b

Skrevet

Ja, har vært på barselhotellet tidligere, men husker ikke annet enn at det var isbitmaskin der :P takk for svar!!

Skrevet

På tønsberg hadde de mme og flasker man kunne bruke. De hadde eget kjøkken til det.

Skrevet

Da jeg fikk første fikk jeg ikke til og amme og brystvorte ble såre og det tutet verk ut, men ammepolitiet på barselhotellet sa amm i vei!! Jeg dro på butikk og kjøpte mme i smug som jeg gav datteren min ☺☺

Men om du har med skriv 8g prater med dem så blir det nok ikke noe problem.

Skrevet

Da jeg fikk første fikk jeg ikke til og amme og brystvorte ble såre og det tutet verk ut, men ammepolitiet på barselhotellet sa amm i vei!! Jeg dro på butikk og kjøpte mme i smug som jeg gav datteren min ☺☺

Men om du har med skriv 8g prater med dem så blir det nok ikke noe problem.

De kan jo ikke tvinge meg til å forgifte babyen min :) det burde også holde at man sier "jeg vil ikke amme" (om det skulle vært årsaken). Har heldigvis erfaring med at JM på Ahus er greie, men man kan jo aldri vite hva for noen tullinger man møter på ;)

Skrevet

Fødte en annen plass og barsel hadde mme, tenker at det er en selvfølgelig at de har det siden det er flere som ikke kan amme. Sønnen vår ble innlagt på barneavdelingen som 2 uker gammel, der fikk han mme og. Når man er innlagt på sykehus i Norge så skal man få mat gratis, også babyer om mammaen ikke kan amme.

Anonymous poster hash: d250d...362

Skrevet

Da jeg fødte på ahus i 2013 fikk vi donormelk. De sa de ikke brukte mme

Anonymous poster hash: 406ef...d93

Skrevet

Da jeg fødte på ahus i 2013 fikk vi donormelk. De sa de ikke brukte mmeAnonymous poster hash: 406ef...d93

Får vel ta med for sikkerhetsskyld da :)

Skrevet

Fødte en annen plass og barsel hadde mme, tenker at det er en selvfølgelig at de har det siden det er flere som ikke kan amme. Sønnen vår ble innlagt på barneavdelingen som 2 uker gammel, der fikk han mme og. Når man er innlagt på sykehus i Norge så skal man få mat gratis, også babyer om mammaen ikke kan amme.Anonymous poster hash: d250d...362

Jeg får ringe og høre om de har mme, men tar nok med selv for sikkerhetsskyld!

Skrevet

Ta med et lite skriv fra legen din, så slipper du diskusjoner og forklaringer. Jordmødrene/barnepleiere hjelper deg helt sikkert med det praktiske rundt tilbreding av mme. Anonymous poster hash: 8f383...f24

Ok, det var lurt. Men dette gjelder Ahus, noen som vet hvordan det er akkurat der?

Hadde skriv i journalen min om ikke amming, ( vet ikke om det hadde noe å si jeg sa jo ifra der og da). Sykepleier ordnet med alt. Hadde ikke med melk de hadde der. På hotellet ringde jeg hver gang baby ville ha mer. De kom løpende. Veldigt fin service😊

Anonymous poster hash: cd302...05b

Skrevet

Ta med et lite skriv fra legen din, så slipper du diskusjoner og forklaringer. Jordmødrene/barnepleiere hjelper deg helt sikkert med det praktiske rundt tilbreding av mme. Anonymous poster hash: 8f383...f24

Hadde skriv i journalen min om ikke amming, ( vet ikke om det hadde noe å si jeg sa jo ifra der og da). Sykepleier ordnet med alt. Hadde ikke med melk de hadde der. På hotellet ringde jeg hver gang baby ville ha mer. De kom løpende. Veldigt fin service😊

På Ahus glemte jeg å si.

Skrevet

Ok, det var lurt. Men dette gjelder Ahus, noen som vet hvordan det er akkurat der? Anonymous poster hash: 23d22...a29

Hadde skriv i journalen min om ikke amming, ( vet ikke om det hadde noe å si jeg sa jo ifra der og da). Sykepleier ordnet med alt. Hadde ikke med melk de hadde der. På hotellet ringde jeg hver gang baby ville ha mer. De kom løpende. Veldigt fin serviceAnonymous poster hash: cd302...05b

Så bra :) ! Men da måtte du ringe på ganske ofte, eller? Husker ikke hvor ofte babyer spiser, hver 4.time?

Skrevet

Vannkoker skal du ikke bruke til mme vannet iallefall, det må kokes helt og så kjøles ned. Om du ikke mente at du skal varme flaske oppi varmt vann fra vannkokeren da :P

Anonymous poster hash: 6a359...e77
Skrevet

Jeg kan amme, men skal likevel ta med. Sist kom ikke melka før på dag 5, og ammepolitiet gidder jeg ikke å bry meg om. Har ammet 3 barn tidligere, så har mer enn nok erfaring. Bare at melka kommer veldig sent hos meg, kan ikke sulte babyen i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 71790...9de
Skrevet

Vannkoker skal du ikke bruke til mme vannet iallefall, det må kokes helt og så kjøles ned. Om du ikke mente at du skal varme flaske oppi varmt vann fra vannkokeren da :PAnonymous poster hash: 6a359...e77

Tenkte å koke vannet, vannkokeren kan jo koke så lenge du vil :) i allefall den jeg har.. Skal det ikke koke 5 min? Sikkert mer praktisk å ha med sånne kartonger, da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...