Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #26 Skrevet 5. mars 2015 Hvor lenge ammet dere og hvordan tok det slutt? Her er det snart 20 måneder og litt kos hver dag ved sengetid. Hun ber om det selv, jeg tilbyr ikke. Det gjør meg absolutt ingenting, jeg ser hvor mye hun koser seg og roer seg, men det slo meg plutselig at det snart er to år. Anonymous poster hash: 73bbc...eca To år er ikke lenge. På verdensbasis ammes barna til de er gjennomsnittlig to år, så du er akkurat midt på treet faktisk. Bare ikke i Norge her gjennomsnittet er ett år. Hilsen en som aldri har ammet, men som synes folk skal få amme så lenge de har lyst 😊👍 Anonymous poster hash: 318e2...973
Gjest Mamma 2015 Skrevet 5. mars 2015 #27 Skrevet 5. mars 2015 Ammet til 2 år. Stoppet av seg selv da melkeproduksjonen sakte men sikkert gikk ned på slutten, og barna spiste mer vanlig mat.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #28 Skrevet 5. mars 2015 Ville gjerne ammet lengre, men han mista interessen rundt 7 mnd Anonymous poster hash: 7a839...4af
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #29 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ammet til hun var 14 måneder. Da fikk jeg brått avsmak en dag, og sluttet noen dager senere. Vi avvente ved at hun reiste bort ei helg med pappaen. Hun hadde det knallkjekt på tur, og da de kom hjem til meg igjen så avledet vi de få gangene hun gjorde tegn til å ville ha pupp. Har ny baby nå, og kommer til å amme frem til det plutselig ikke føles greit denne gangen også. Men det er ved 12, 18 eller 24 måneder vet jeg ikke enda. 😊 vil anta, som sist, at amming etter 8-10mnd skjer hjemme. Anonymous poster hash: 06690...7a4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #30 Skrevet 5. mars 2015 Ammer minste fortsatt, hun er 2 år og 4 måneder. Det er ikke for maten lenger, men hun koser seg mye så fortsetter derfor en stund til tenker jeg. Hun får pupp ganske mange ganger i løpet av døgnet, både morgen, ettermiddag, kveld og som oftest en gang i løpet av natten. Eldste ammet jeg til han var 2 år og 5 månder, de siste 5 månedene sammen med lillesøster. Sluttet på dagen, det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd. Anonymous poster hash: 973eb...34f
Miamimom Skrevet 5. mars 2015 #31 Skrevet 5. mars 2015 Mine var litt over to. Da fikk de " kosepupp" på morgenen og noen ganger til kvelds. Måtte avvenne de,for de ville gjerne fortsatt - men det var uten dramatikk. Noe av det jeg savner mest med små barn er amming. Synes det er så koselig, og gir et spesielt bånd og nærhet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #32 Skrevet 5. mars 2015 siste ble ammet i nesten fire år :-) koselig det. vi diskuterte saken og kom frem til at det var best han slutta. hahaha. synes det begynte å bli drøyt, og han var så stor å ha i fanget. Men han synes det var veldig godt, tydeligvis. Etter han ble 2,5 tørte jeg aldri amme foran andre. Ammet kanskej 2-3 ganger i døgnet til han sluttet. Hadde ikke giddet det der igjen. Anonymous poster hash: 04f0f...954
Gjest Mamma 2015 Skrevet 5. mars 2015 #33 Skrevet 5. mars 2015 Kan ikke noe for det men jeg er virkelig stolt av å ha ammet barna mine lenge, og er overbevist om at det er det mest naturlige, slik det er ment det skal være fra naturens side.
You can call me Dårris Skrevet 5. mars 2015 #34 Skrevet 5. mars 2015 Kan ikke noe for det men jeg er virkelig stolt av å ha ammet barna mine lenge, og er overbevist om at det er det mest naturlige, slik det er ment det skal være fra naturens side. Klart det er naturlig Dette er snakk om små barn, og de ville jo ikke ønsket så sterkt noe som er unaturlig? Så lenge barnet selv ønsker å die, så ser jeg ikke problemet med det
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #35 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ammet yngstemann til han var over 3,5. Det er ganske så lenge. Han hadde spiseproblemer av medisinske årsaker og siden amming funka så drev vi på så lenge jeg orka på legers oppfordring. Når han var 3,5 var jeg lei og helsa hans var blitt bedre. Så jeg dro bort en uke. Når jeg kom hjem var vi ferdige. Anonymous poster hash: ef2d8...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå