Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #26 Skrevet 4. mars 2015 Du står helt fritt til å ta utdannelse på egen bekostning med lån fra lånekassen som alle andre må. Det er noe fundamentalt feil med Norge når noen må betale sin egen utdannelse, mens ved sykdom ol skal man premieres og få en utdannelse. Anonymous poster hash: 60ed1...61f Enig Man blir ikke prioritert eller premiert. Det er en investering for resten av samfunnet. Det vil koste mindre i det lange løp. Unner dere ikke folk med sykdom litt hjelp i hverdagen?? Anonymous poster hash: a5a6f...3b7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #27 Skrevet 5. mars 2015 Du står helt fritt til å ta utdannelse på egen bekostning med lån fra lånekassen som alle andre må. Det er noe fundamentalt feil med Norge når noen må betale sin egen utdannelse, mens ved sykdom ol skal man premieres og få en utdannelse. Anonymous poster hash: 60ed1...61f Enig Man blir ikke prioritert eller premiert. Det er en investering for resten av samfunnet. Det vil koste mindre i det lange løp. Unner dere ikke folk med sykdom litt hjelp i hverdagen?? Anonymous poster hash: a5a6f...3b7 👍👍👍 Anonymous poster hash: c2d48...c8d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #28 Skrevet 5. mars 2015 Jeg satt i en lignende situasjon for en del år siden. Hadde en saksbehandler som hadde bestemt seg for hvilke type jobb som ville være best for meg, og sendte meg avgårde på diverse tiltak for å forberede meg på den typen jobb, selv om både lege og psykolog var enige med meg om at det ikke ville være gunstig. Søkte om bytte av saksbehandler, men fikk avslag,begrunnelsen de skrev i avslagsbrevet var at det gikk ann å "shoppe" saksbahandler, alle saksbehandlerene forholdt seg uansett til samme regelverk. Jeg endte opp med å flytte,slik at jeg sognet til et annet kontor. Jeg flyttet bare til nabokommunen, og i første omgang ville ikke det gamle navkontoret sende saken min over, for demente det var best for meg om de som kjente saken fortsatte å ha den. Men nav kontoret i den nye kommunen var heldigvis mer imøtekommende, de krevde å få saken overført, og jeg fikk masse god hjelp. Idag er jeg i full jobb. Anonymous poster hash: ac31b...451
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #29 Skrevet 5. mars 2015 Du står helt fritt til å ta utdannelse på egen bekostning med lån fra lånekassen som alle andre må. Det er noe fundamentalt feil med Norge når noen må betale sin egen utdannelse, mens ved sykdom ol skal man premieres og få en utdannelse. Anonymous poster hash: 60ed1...61f Jeg har selvfølgelig vurdert svært nøye om jeg skal ta lån som alle andre. Men nå er ikke jeg som alle andre. Min sykdom vil gjøre det umulig for meg å bare livnære meg på stipend/lån. Jeg blir som alle andre nødt til å jobbe på siden av. Det har jeg prøvd og det gikk ikke. Jeg kan gå videre uten den utdannelsen, men da er det bombesikkert at jeg havner på nav igjen. Det er noe jeg VIRKELIG ikke vil! Jeg har lyst til å bidra i samfunnet, ikke bare gå her som et pengesluk. En venn av meg ble nødt til å bli omskolert og det krevde utdannelse. Her var det fysiske årsaker som gjorde at han ikke kunne arbeide på siden av skole. Verden er ikke så enkel som du vil ha det til. HI Anonymous poster hash: b9468...6ea Du har bestemt deg for at du må gå på NAV igjen om du ikke får viljen din om utdannelse? Virkelig? Nå kjenner ikke du til min sykdom eller historien om meg. Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert at jeg havner på NAV igjen hvis jeg må ut i et ufaglært yrke eller et yrke som ikke tar hensyn til min sykdom, men sjansen er urovekkende stor. Men utifra hva jeg forteller og jeg må bare få påpeke at dette er en kort-kort versjon, tror du virkelig jeg vil tilbake i systemet? I min sak har NAV i dette fylket vært regelrett slemme. En saksbehandler som ikke evner å snakke med respekt, himler med øyne, sier STYGGE ting til meg osv osv. Det er en saksbehandler som jeg ikke unner noen! HI Anonymous poster hash: b9468...6ea
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #30 Skrevet 5. mars 2015 Hi, alltid når du leverer noe inn til Nav så tar du kopi og ber dem sette stempel på begge, da har du garanti for at du har levert inn og at de har mottatt det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt til nav mange ganger, om jeg ikke får svar på det jeg lurer på så hadde jeg dratt direkte til nav og fått klarhet i det. Hvorfor spørre her? Anonymous poster hash: 5f654...e45 Det var lurt! Skal gå til kontoret igjen å levere for så å få stempel på et eget dokument. Takk! Hvorfor jeg spør her? For å kanskje plukke opp noen tips om hva andre har gjort ettersom jeg føler jeg har prøvd alt. HI Anonymous poster hash: b9468...6ea
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #31 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ble først lovet omskolering, men etter jeg hadde søkt og kommet inn på skole, slo en annen saksbehandler om og sa jeg hadde for mye utdannelse fra før. Gikk ut på arbeidsmarkedet og fikk meg en (veldig god) jobb helt på egenhånd. Fikk åndenød da NAV begynte å prate om internkurs, utplassering om. Var veldig fornøyd den dagen jeg kunne si opp mitt abonnement hos NAV, og var veldig fornøyd da jeg klarte å få meg en ny jobb helt på egenhånd. Håper det var siste gang jeg trenger å ha med NAV å gjøre i jobbsammenheng! Anonymous poster hash: 8a2ce...a56 Så godt at det endte bra med deg! HI Anonymous poster hash: b9468...6ea
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #32 Skrevet 5. mars 2015 Du står helt fritt til å ta utdannelse på egen bekostning med lån fra lånekassen som alle andre må. Det er noe fundamentalt feil med Norge når noen må betale sin egen utdannelse, mens ved sykdom ol skal man premieres og få en utdannelse. Anonymous poster hash: 60ed1...61f Jeg har selvfølgelig vurdert svært nøye om jeg skal ta lån som alle andre. Men nå er ikke jeg som alle andre. Min sykdom vil gjøre det umulig for meg å bare livnære meg på stipend/lån. Jeg blir som alle andre nødt til å jobbe på siden av. Det har jeg prøvd og det gikk ikke. Jeg kan gå videre uten den utdannelsen, men da er det bombesikkert at jeg havner på nav igjen. Det er noe jeg VIRKELIG ikke vil! Jeg har lyst til å bidra i samfunnet, ikke bare gå her som et pengesluk. En venn av meg ble nødt til å bli omskolert og det krevde utdannelse. Her var det fysiske årsaker som gjorde at han ikke kunne arbeide på siden av skole. Verden er ikke så enkel som du vil ha det til. HI Anonymous poster hash: b9468...6ea Du har bestemt deg for at du må gå på NAV igjen om du ikke får viljen din om utdannelse? Virkelig? Nå kjenner ikke du til min sykdom eller historien om meg. Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert at jeg havner på NAV igjen hvis jeg må ut i et ufaglært yrke eller et yrke som ikke tar hensyn til min sykdom, men sjansen er urovekkende stor. Men utifra hva jeg forteller og jeg må bare få påpeke at dette er en kort-kort versjon, tror du virkelig jeg vil tilbake i systemet? I min sak har NAV i dette fylket vært regelrett slemme. En saksbehandler som ikke evner å snakke med respekt, himler med øyne, sier STYGGE ting til meg osv osv. Det er en saksbehandler som jeg ikke unner noen! HI Anonymous poster hash: b9468...6ea Du må jo aldri møte en slik saksbehandler uten at legen din er med på møtet. Du trenger aldri møte en saksbehandler alene, og har du noen med deg er sannsynligheten stor for at saksbehandleren oppfører seg skikkelig og gjør han/hun ikke det blir det bevitnet av flere enn deg. Neste gang du skal møte saksbehandler sier du at du skal ha legen med på møtet, da må saksbehandler ringe legen din og avtale en møtetid som passer legen og møtet blir holdt på legekontoret. Når slike saksbehandlere blir dratt ut av "hjemmesonen" sin, må sitte på feil side av skrivepulten og må begrunne tankene og avgjørelsene sine, argumentere for dem mot legen din, så får gjerne pipa en litt annen låt. Anonymous poster hash: b3e9b...e3b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #33 Skrevet 5. mars 2015 Jeg går på AAP pga psykisk sykdom. Jeg kjenner at nav-systemet er et system som knekker meg helt sammen, alt er så håpløst. Jeg kan fortelle historien så kort som mulig. Jeg ble sykemeldt og gikk videre på AAP i et annet fylke. Alt var fryden og gammen der, snill og forståelsesfull saksbehandler og jeg fikk lovet utdannelse. Pga samboer måtte flytte til et annet fylke måtte vi flytte etter selvfølgelig. Når jeg kommer til det nye fylket (fått skoleplass og alt) får jeg beskjed fra NAV at jeg ikke skal få skole, jeg skal heller ut i alt mulig slags tester/utplassering osv osv. Min behandler i det andre fylket samt NAV tar kontakt med den nye saksbehandler som sier at det er svært så nødvendig med skole. Saksbehandleren sier selvfølgelig skal jeg få utdannelse. Det går 2 uker så får jeg beskjed IGJEN om at utdanning får jeg ikke. Så nå sitter jeg her, med en tidligere psykolog, nåværende psykolog, tidligere nav-kontor, fastlege, tidligere fastlege, bedrift som jeg ble utplassert i som alle sier at utdanning er det rette for min sykdom! Det har vært møter og brev der alle disse fagfolkene støtter meg. HVORFOR skal det være så vanskelig. Nå har jeg bodd her i snart 2 år og ingenting skjer Sendte klage til lederen ved NAV-kontoret for 2(!!) mnd siden og enda har jeg ikke fått svar på at de i det hele tatt har mottatt den. *Måtte bare få det ut* Andre som har vært i lignende situasjon? Hva skjedde? Eventuelt hva gjorde dere?Anonymous poster hash: b9468...6ea Beklager at jeg ikke er veldig optimistisk nå....., men Nav brukte tre år på å behandle min klage...-kom deg ut av det systemet!Anonymous poster hash: 4d086...38a Oj! Hva gjorde du? Gav du opp?HIAnonymous poster hash: b9468...6ea Vel, jeg fikk hjelp det første året. Så fikk jeg ny saksbehandler. Da var det som om de aldri hadde hatt saken. Jeg fikk ikke møte ny saksbehanfler eller snakke med hun på telefon...-bare avslag på søknader...-så her sitter jeg og er i halv stilling på grunn av dårlig helse og får ikke fem flate øre fra Nav...Anonymous poster hash: 4d086...38a jeg er midt i "kampen" mot nav nå, har advokat på saken og den har havnet i retten. Får ikke gjennomslag på AAP og det er 1 år siden sykemeldingen min gikk ut, har levd på bufferkonto til nå. Har spesialisterklæringer, fastlegeerkring, fysioerklæringer på at jeg har vært for syk til å jobbe! Navn gjør folk sykere, det er det ikke tvil om! Anonymous poster hash: 1a3f0...4b4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #34 Skrevet 5. mars 2015 Du står helt fritt til å ta utdannelse på egen bekostning med lån fra lånekassen som alle andre må. Det er noe fundamentalt feil med Norge når noen må betale sin egen utdannelse, mens ved sykdom ol skal man premieres og få en utdannelse.Anonymous poster hash: 60ed1...61f Helt enig med deg. Enkelte bare krever og krever. Anonymous poster hash: f08e3...94f Og noen er bare så jævla misunnelig..... Jeeez Anonymous poster hash: c35d2...98c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #35 Skrevet 9. mars 2015 HI her..Jeg blir bare mer og mer oppgitt over NAV og hvor mange kunnskapsløse folk i den sektoren egentlig er, eller om de gjør seg kunnskapsløse for at man ikke skal få lov til å be om ny saksbehandler. Jeg har sendt som tidligere nevnt brev til nav om at jeg ønsket ny saksbehandler som jeg leverte på kontoret med en ansatt som hjalp meg. Nå har jeg ringt og ringt for å finne ut av HVOR brevet er blitt av. Det er ingen som vet hvor det er, jeg synes det er skrekkelig med tanke på at det står en del sensitive opplysninger der. Mest sannsynlig ligger vell brevet i ei søppelkasse, men allikevel - slikt skal ikke skje! Snakket i dag med en dame som ENDELIG gjorde at jeg fikk snakket med (nesten) rett person. De har jo ikke sett snurten av noe brev, men jeg fikk bare vondt i hele meg av den samtalen. Jeg fortalte nestlederen hva som har skjedd og hvorfor jeg ønsket å bytte saksbehandler, men får tilbake hvor fantastisk dyktig denne saksbehandleren er og han kan ikke forstå hvorfor jeg ønsker å bytte - ironisk nok skrøt han av hvor eksepsjonelt god hun var i lovverket. Sitter her som et nervevrak. Ser for meg at jeg ikke får ny saksbehandler nå og at tiden med saksbehandleren videre blir et rent helvette Venter på at den rette lederen skal ringe meg i dag, er så lettet og samtidig redd for den samtalen som muligens kommer. Eller kanskje de "glemmer" å ringe meg. Ser for meg at alt er mulig nå. På toppen av kaka skal jeg på et trekantmøte med saksbehandler og en bedrift denne uka. Yey! Jeg er helt ødelagt kjenner jeg, sitter bare å skjelver som et nervevrak HI Anonymous poster hash: b9468...6ea
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #36 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ble først lovet omskolering, men etter jeg hadde søkt og kommet inn på skole, slo en annen saksbehandler om og sa jeg hadde for mye utdannelse fra før. Gikk ut på arbeidsmarkedet og fikk meg en (veldig god) jobb helt på egenhånd. Fikk åndenød da NAV begynte å prate om internkurs, utplassering om. Var veldig fornøyd den dagen jeg kunne si opp mitt abonnement hos NAV, og var veldig fornøyd da jeg klarte å få meg en ny jobb helt på egenhånd. Håper det var siste gang jeg trenger å ha med NAV å gjøre i jobbsammenheng! Anonymous poster hash: 8a2ce...a56 Du er jo da det komplete bevis på at du ikke trenger hverken mer utdannelse eller bistand fra NAV for å komme inn på arbeidsmarkedet. Du klarte deg som ordinær arbeidssøker uten hjelp for å få jobb - noe som er den ordinære veien ut i arbeidslivet enten man skal ut i jobb første gang, man bytter jobb av ulike grunner eller man mister jobb og må over i ny. Så hva i all verden mener du ar NAV skulle bidratt med mer i din situasjon?? Gitt deg enda mer bistand som ikke var tvingende nødvendig?? Anonymous poster hash: 76981...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå