Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #51 Skrevet 4. mars 2015 Nei, det er ikke ubehagelig for meg. Det går bare opp for meg at du snakker om ting du ikke vet noen verdens ting om, og legger ut og belærer meg ut i fra dine antakelser. Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om rådene til en person som bare antar at det er slik og sånn? Jeg vet hva min datters problemer er, jeg vet hvordan hjemmesituasjonen er, jeg vet hva BUP vet. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Men hvorfor svarer du ikke på noen spørsmål? Når du går så totalt i forsvar som du gjør og ikke svarer på et eneste spørsmål, og har ut av deg ting som er helt ulogisk for noen som kjenner hjelpeapparatet litt, da må du forvente en slik reaksjon. Du vet hva BUP vet, de vet vel det du har fortalt dem - men vet de at mannen er voldelig og drikker? Vet de at jenta di har sett at mannen slår deg? Anonymous poster hash: 894fc...b2d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #52 Skrevet 4. mars 2015 Jeg tillegger skole og barnehage og betydningen av den tryggheten forutsigbarhet har for henne fordi dette er noe BUP har understreket kraftig. De vet at han skremmer henne. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Men har du også fortalt dem at mannen slår deg og at datteren din har sett dette? Har du fortalt dem at han skremmer henne mest når han drikker? Har du fortalt dem at han drikker for mye? Har du fortalt dem at han spiller bort familiens økonomi? Har du fortalt dem at han er voldelig mot deg også når datteren din ikke ser det? Er ikke rart den stakkars jenta di er utrygg når hun må bo sammen med en sånn mann. Jeg tror ikke ett sekund på at BUP vil råde deg til å fortsette å bo sammen med en slik mann hvis de visste sannheten. Dvs. du forteller dem ikke sannheten! Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, hvis du har bestemt deg for det, så. Men da trenger jeg egentlig ikke rådene dine heller. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Ble det for ubehagelig for deg med disse spørsmålene? Du svarer jo ikke på noen av spørsmålene - har du fortalt BUP at din usikre lille jente bor sammen med en voldelig mann som misbruker alkohol? Har du fortalt BUP at jenta di har sett mannen slå deg? Enkle spørsmål.... Saken er den at ingen fagpersoner vil anbefale deg å fortsette i et voldelig forhold med en mann som misbruker alkohol - uansett om du har et ekstra usikkert barn eller ikke. Når du har det så er det ekstra viktig å trygge hjemmesituasjonen. Hvis hjemmesituasjonen ikke er trygg så kan BUP stille opp med all verdens tiltak, men datteren din vil aldri bli trygg så lenge hun ikke er trygg hjemme. Og det er DITT valg! Så hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at du bor med en voldelig mann som drikker og spiller bort pengene deres? Hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at jenta di har sett at samboeren din slår deg? Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, det er ikke ubehagelig for meg. Det går bare opp for meg at du snakker om ting du ikke vet noen verdens ting om, og legger ut og belærer meg ut i fra dine antakelser. Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om rådene til en person som bare antar at det er slik og sånn? Jeg vet hva min datters problemer er, jeg vet hvordan hjemmesituasjonen er, jeg vet hva BUP vet. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Så hvorfor faen går du ikke din vei når du har hele bildet foran deg? Du kan godt late som at du har kontroll og du ikke tar deg nær av spørsmålene til anonym over meg, men saken er at hun pirker i sakens kjerne og det gjør deg ukomfortabel. Du vet hun har rett, du vet at hun stiller spørsmål som du bør ta til deg og svare på (for deg selv, ikke til oss), og du vet hva du bør gjøre. Men fremfor å ta det til deg, så gjør du deg vanskelig og nekter å høre. Hvorfor? Hvem hjelper du ved å gjøre dette? Anonymous poster hash: 722a6...89d
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #53 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Jeg tror du ser hendelsen i lys av noen ting som vi "ikke ser". Å skvette vann på andre og le etterpå er noe vi sikkert alle har gjort. Å le av en som ble våt, sur og lei seg, er kanskje litt ufint. Men ikke skilsmissegrunn i seg selv. Mange ler og fjoller når de egentlig er flaue, fordi det er vanskelig å si unnskyld. Man vokser oftest fra det, men mannen din kan være en av dem. Jeg tror du innerst inne anser mannen din for å være en litt hensynsløs og avstumpa bølle. Så tolker du hans atferd inn i det bildet. Kanskje har du rett, kanskje taler en masse andre episoder for at du har rett. Kanskje tolker du det sånn fordi du er i ferd med å avvikle forholdet inni hodet. Du får heller prøve å sortere dine egne følelser, finne ut om du har det godt med ham, om barnet generelt har det godt med ham, om livet er bra eller ikke. Er svaret ja, må du skite i små tøyseepisoder. Er svaret nei, må du gjøre det som skal til for å få det godt. Edit: nå ser jeg i flere av svarene at dere lever i et voldelig og dårlig forhold. Da er vel våte hengebjørker deres minste problem...? Endret 4. mars 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #54 Skrevet 4. mars 2015 Jeg tillegger skole og barnehage og betydningen av den tryggheten forutsigbarhet har for henne fordi dette er noe BUP har understreket kraftig. De vet at han skremmer henne. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Men har du også fortalt dem at mannen slår deg og at datteren din har sett dette? Har du fortalt dem at han skremmer henne mest når han drikker? Har du fortalt dem at han drikker for mye? Har du fortalt dem at han spiller bort familiens økonomi? Har du fortalt dem at han er voldelig mot deg også når datteren din ikke ser det? Er ikke rart den stakkars jenta di er utrygg når hun må bo sammen med en sånn mann. Jeg tror ikke ett sekund på at BUP vil råde deg til å fortsette å bo sammen med en slik mann hvis de visste sannheten. Dvs. du forteller dem ikke sannheten! Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, hvis du har bestemt deg for det, så. Men da trenger jeg egentlig ikke rådene dine heller. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Ble det for ubehagelig for deg med disse spørsmålene? Du svarer jo ikke på noen av spørsmålene - har du fortalt BUP at din usikre lille jente bor sammen med en voldelig mann som misbruker alkohol? Har du fortalt BUP at jenta di har sett mannen slå deg? Enkle spørsmål.... Saken er den at ingen fagpersoner vil anbefale deg å fortsette i et voldelig forhold med en mann som misbruker alkohol - uansett om du har et ekstra usikkert barn eller ikke. Når du har det så er det ekstra viktig å trygge hjemmesituasjonen. Hvis hjemmesituasjonen ikke er trygg så kan BUP stille opp med all verdens tiltak, men datteren din vil aldri bli trygg så lenge hun ikke er trygg hjemme. Og det er DITT valg! Så hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at du bor med en voldelig mann som drikker og spiller bort pengene deres? Hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at jenta di har sett at samboeren din slår deg? Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, det er ikke ubehagelig for meg. Det går bare opp for meg at du snakker om ting du ikke vet noen verdens ting om, og legger ut og belærer meg ut i fra dine antakelser. Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om rådene til en person som bare antar at det er slik og sånn? Jeg vet hva min datters problemer er, jeg vet hvordan hjemmesituasjonen er, jeg vet hva BUP vet. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Så hvorfor faen går du ikke din vei når du har hele bildet foran deg? Du kan godt late som at du har kontroll og du ikke tar deg nær av spørsmålene til anonym over meg, men saken er at hun pirker i sakens kjerne og det gjør deg ukomfortabel. Du vet hun har rett, du vet at hun stiller spørsmål som du bør ta til deg og svare på (for deg selv, ikke til oss), og du vet hva du bør gjøre. Men fremfor å ta det til deg, så gjør du deg vanskelig og nekter å høre. Hvorfor? Hvem hjelper du ved å gjøre dette? Anonymous poster hash: 722a6...89d Takk til deg. Jeg kutter ut denne tråden nå, det blir for dumt. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #55 Skrevet 4. mars 2015 Jeg tillegger skole og barnehage og betydningen av den tryggheten forutsigbarhet har for henne fordi dette er noe BUP har understreket kraftig. De vet at han skremmer henne. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Men har du også fortalt dem at mannen slår deg og at datteren din har sett dette? Har du fortalt dem at han skremmer henne mest når han drikker? Har du fortalt dem at han drikker for mye? Har du fortalt dem at han spiller bort familiens økonomi? Har du fortalt dem at han er voldelig mot deg også når datteren din ikke ser det? Er ikke rart den stakkars jenta di er utrygg når hun må bo sammen med en sånn mann. Jeg tror ikke ett sekund på at BUP vil råde deg til å fortsette å bo sammen med en slik mann hvis de visste sannheten. Dvs. du forteller dem ikke sannheten! Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, hvis du har bestemt deg for det, så. Men da trenger jeg egentlig ikke rådene dine heller. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Ble det for ubehagelig for deg med disse spørsmålene? Du svarer jo ikke på noen av spørsmålene - har du fortalt BUP at din usikre lille jente bor sammen med en voldelig mann som misbruker alkohol? Har du fortalt BUP at jenta di har sett mannen slå deg? Enkle spørsmål.... Saken er den at ingen fagpersoner vil anbefale deg å fortsette i et voldelig forhold med en mann som misbruker alkohol - uansett om du har et ekstra usikkert barn eller ikke. Når du har det så er det ekstra viktig å trygge hjemmesituasjonen. Hvis hjemmesituasjonen ikke er trygg så kan BUP stille opp med all verdens tiltak, men datteren din vil aldri bli trygg så lenge hun ikke er trygg hjemme. Og det er DITT valg! Så hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at du bor med en voldelig mann som drikker og spiller bort pengene deres? Hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at jenta di har sett at samboeren din slår deg? Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, det er ikke ubehagelig for meg. Det går bare opp for meg at du snakker om ting du ikke vet noen verdens ting om, og legger ut og belærer meg ut i fra dine antakelser. Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om rådene til en person som bare antar at det er slik og sånn? Jeg vet hva min datters problemer er, jeg vet hvordan hjemmesituasjonen er, jeg vet hva BUP vet. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Så hvorfor faen går du ikke din vei når du har hele bildet foran deg? Du kan godt late som at du har kontroll og du ikke tar deg nær av spørsmålene til anonym over meg, men saken er at hun pirker i sakens kjerne og det gjør deg ukomfortabel. Du vet hun har rett, du vet at hun stiller spørsmål som du bør ta til deg og svare på (for deg selv, ikke til oss), og du vet hva du bør gjøre. Men fremfor å ta det til deg, så gjør du deg vanskelig og nekter å høre. Hvorfor? Hvem hjelper du ved å gjøre dette? Anonymous poster hash: 722a6...89d Takk til deg. Jeg kutter ut denne tråden nå, det blir for dumt. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Syns du virkelig det er denne TRÅDEN som blir for dum....? Ta ansvar for deg selv og barnet ditt, menneske. Slutt med unnskyldningene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #56 Skrevet 4. mars 2015 Jeg tillegger skole og barnehage og betydningen av den tryggheten forutsigbarhet har for henne fordi dette er noe BUP har understreket kraftig. De vet at han skremmer henne. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Men har du også fortalt dem at mannen slår deg og at datteren din har sett dette?Har du fortalt dem at han skremmer henne mest når han drikker? Har du fortalt dem at han drikker for mye? Har du fortalt dem at han spiller bort familiens økonomi? Har du fortalt dem at han er voldelig mot deg også når datteren din ikke ser det? Er ikke rart den stakkars jenta di er utrygg når hun må bo sammen med en sånn mann. Jeg tror ikke ett sekund på at BUP vil råde deg til å fortsette å bo sammen med en slik mann hvis de visste sannheten. Dvs. du forteller dem ikke sannheten! Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, hvis du har bestemt deg for det, så. Men da trenger jeg egentlig ikke rådene dine heller. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Ble det for ubehagelig for deg med disse spørsmålene? Du svarer jo ikke på noen av spørsmålene - har du fortalt BUP at din usikre lille jente bor sammen med en voldelig mann som misbruker alkohol? Har du fortalt BUP at jenta di har sett mannen slå deg? Enkle spørsmål.... Saken er den at ingen fagpersoner vil anbefale deg å fortsette i et voldelig forhold med en mann som misbruker alkohol - uansett om du har et ekstra usikkert barn eller ikke. Når du har det så er det ekstra viktig å trygge hjemmesituasjonen. Hvis hjemmesituasjonen ikke er trygg så kan BUP stille opp med all verdens tiltak, men datteren din vil aldri bli trygg så lenge hun ikke er trygg hjemme. Og det er DITT valg! Så hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at du bor med en voldelig mann som drikker og spiller bort pengene deres? Hvorfor er du ikke ærlig med BUP om at jenta di har sett at samboeren din slår deg? Anonymous poster hash: 894fc...b2d Nei, det er ikke ubehagelig for meg. Det går bare opp for meg at du snakker om ting du ikke vet noen verdens ting om, og legger ut og belærer meg ut i fra dine antakelser. Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om rådene til en person som bare antar at det er slik og sånn? Jeg vet hva min datters problemer er, jeg vet hvordan hjemmesituasjonen er, jeg vet hva BUP vet. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Så hvorfor faen går du ikke din vei når du har hele bildet foran deg? Du kan godt late som at du har kontroll og du ikke tar deg nær av spørsmålene til anonym over meg, men saken er at hun pirker i sakens kjerne og det gjør deg ukomfortabel. Du vet hun har rett, du vet at hun stiller spørsmål som du bør ta til deg og svare på (for deg selv, ikke til oss), og du vet hva du bør gjøre. Men fremfor å ta det til deg, så gjør du deg vanskelig og nekter å høre. Hvorfor? Hvem hjelper du ved å gjøre dette? Anonymous poster hash: 722a6...89d Takk til deg. Jeg kutter ut denne tråden nå, det blir for dumt. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Syns du virkelig det er denne TRÅDEN som blir for dum....?Ta ansvar for deg selv og barnet ditt, menneske. Slutt med unnskyldningene. Amen! Anonymous poster hash: 351e8...444
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #57 Skrevet 4. mars 2015 Hi, du startet tråden med å ønske medhold. Du ville heller ikke skrive noe mer om situasjonen. Så kommer det frem at mannen er voldelig, drikker, datteren din har sett at mannen slår deg, mannen skremmer og ler av datteren din. Og når vi da forteller deg at her er det DU som må ta ansvar, da trekker du deg ut og kaller tråden dum. Huff, da.. tråden du ville ha støtte i, ble dum.... Men ser du ikke at du egentlig HAR fått støtte for det du egentlig tok opp? Nei, mannens oppførsel er ikke bra. Nei, mannens oppførsel og adferd ellers er ikke akseptabel - du har helt rett i det! Men DU har kun ett ansvar oppi dette, og det er overfor din datter. Din lille, søte datter som er så utrygg. Din lille, søte datter som har en mor som lar henne leve i et voldelig og alkoholisert hjem hvor jenta blir skremt av stefar og latterliggjort når hun så blir redd. Det er DITT ansvar å redde jenta di, Hi! INGEN fagpersoner vil råde deg til å fortsette i dette voldelige forholdet med den utrygge jenta di! Om du mener du har vært 100 % ærlig med BUP, og de likevel råder deg til å la jenta vokse opp i et voldelig hjem for at hun skal få den skolen i fremtiden som hun enda ikke har begynt på.... da må du faktisk melde BUP til Fylkeslegen, for da er det de gjør uforsvarlig! Hvis det er slik at du kun har fortalt BUP at mannen skremmer jenta av og til, så er det naturlig at de veileder ham at det må han slutte med. I utgangspunktet så blir folk behandlet som ansvarlige voksne som er i stand til å ta til seg veiledning. I en situasjon hvor han kanskje til og med har sagt han skal slutte med å skremme henne (noe han tydeligvis ikke har gjort ut fra det du skriver), så er det naturlig at BUP snakker om de andre tingene i jentas liv, nemlig barnehage og skole og viktigheten av stabilitet der. Men om BUP visste at denne lille, utrygge jenta ser at mamma blir slått av stefar, at stefar drikker for mye og skremmer jenta, da ville BUP ha sett at langt viktigere enn bhg. og fremtidig skole er å skaffe denne jenta et stabilt og trygt hjem, et hjem hvor hun ikke blir latterliggjort og skremt, et hjem hvor ingen drikker seg fulle og hvor ingen er voldelig. Ikke noe (!!!!) er viktigere enn et trygt hjem, noe BUP også vet. Holder du tilbake informasjon om at du velger å bli i et voldelig forhold, holder du tilbak informasjon om at jenta di har sett deg bli slått og at mannen drikker for mye - ja, da er det grunn til bekymringsmelding til barnevernet. Spesielt siden jenta di har behov for ekstra trygghet. Om du er åpen og ærlig ved alle sider av dette forholdet til BUP så viser du at du ser hva som påvirker dere og du ser problemene. Det er det ansvarlige å gjøre, og da må du også gjøre noe med det. Fortsetter du å la jenta di vokse opp i et så utrygt hjem så blir hun aldri trygg. Hva tror du skjer når DU endelig en dag ikke greier dette forholdet lenger? Da har jenta di fortsatt å bo i et utrygt hjem i kanskje flere år, større problemer på alle områder, kanskje får hun problemer på skolen.... men så skal hun måtte flytte, fordi DU da har fått nok. Det vil være langt verre for henne å flytte etter at hun har begynt på skolen og bytte skole, enn det å flytte før hun begynner på skolen. Vær også oppmerksom på at det vil være langt verre om de voldelige hjemmeforholdene med alkoholmisbruk etc. blir oppdaget av andre og hjelpeapparatet må konfrontere deg med at du ikke har vært ærlig med dem. DU må ta ansvar, Hi! Drit i å svare noe mer i tråden her, men vær så snill, ikke drit i datteren din - for fortsetter du å ikke fortelle sannheten til BUP og du fortsetter å leve i dette voldelige forholdet, da blir datteren din aldri trygg, uansett om årsaken til hennes utrygghet kanskje opprinnelig ikke var forårsaket av nåværende familieforhold. Du ser på innleggene mine og andres som angrep - men de er forsøk på å få deg til å våkne, støtte deg i at det er riktig å komme deg bort fra denne mannen. For din egen del, ja, men ikke minst pga. din datter! Du har helt rett i hovedinnlegget - dette er ikke noe man skal finne seg i. Men hovedinnlegget er bare en dråpe i havet mot volden, at datteren din har sett volden, at hun stadig blir skremt av en mann hun vet kan slå, alkoholmisbruk, gambling. DITT ansvar, Hi! Når du sier at du egentlig vil bort fra mannen - ja, så gjør det! Er du ærlig med BUP og andre hjelpeinstanser så vil du også få støtte på at det er det eneste riktige å gjøre, tross bhg. og skole. Anonymous poster hash: 894fc...b2d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #58 Skrevet 4. mars 2015 Hehe, du mangler nok en god porsjon humor, datteren din en porsjon tøffhet og mannen en porsjon ydmykhet. Men dette er da bare en liten bagatell. Du reagerte helt merkelig, og det er rart at du ikke er over det ennå. Han burde beklager seg, men reaksjonen din er helt ute. Sorry.. Anonymous poster hash: f1b70...610
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #59 Skrevet 4. mars 2015 Hehe, du mangler nok en god porsjon humor, datteren din en porsjon tøffhet og mannen en porsjon ydmykhet. Men dette er da bare en liten bagatell. Du reagerte helt merkelig, og det er rart at du ikke er over det ennå. Han burde beklager seg, men reaksjonen din er helt ute. Sorry.. Anonymous poster hash: f1b70...610 Har du lest hele tråden?? Hvor Hi etter hvert forteller at mannen slår henne, at datteren har sett dette, at mannen drikker for mye, når han drikker så skremmer han den redde jenta bevisst og ler av henne, at han gambler bort familiens penger. Anonymous poster hash: 894fc...b2d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #60 Skrevet 4. mars 2015 Nei, jeg overdriver ikke VELDIG, for dette er bare en hendelse av mange. Jeg tenker mer og mer på å gå ifra ham, og dette er en av de hendelsene som har bitt seg fast i meg. Det jeg reagerer på er ikke at han gjorde det, men at han ble stående og flire og hevde at det var morsomt når han helt tydelig så at det ikke var det. Og ja, jeg har en utrygg femåring. Og det vet han godt. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Vel, hvis dette er noe han gjør til stadighet så virker det som han har liten empati. Løøøøøp! Anonymous poster hash: 2ab6a...a39
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #61 Skrevet 4. mars 2015 Du høres ut som et mareritt. Beklager. Anonymous poster hash: 7bd86...692 Virkelig? Tenker du at det er greit at en voksen mann får et barn til å gråte og deretter bare ler av det så barnet ser det? Hadde du syntes det var greit dersom noen gjorde det mot ditt barn? Jeg hadde ikke tenkt til å skrive om det andre, men merker jo at jeg dessverre lar slike svar gå inn på meg: Han skremmer datteren min, som han vet at er nervøs og får profesjonell hjelp for det. Han har fått beskjed fra BUP om at han ikke skal gjøre det, men han gjør det likevel, og ler det bort. Han drikker en del, dette skjer stort sett når han har drukket. Han har slått meg tre ganger, en gang så datteren min har sett det. Han aksepterer ikke at jeg ikke vil ha sex, eller de grensene jeg setter. Han spiller en del, så vi har konstant dårlig økonomi. Det meste av dette har skjedd etter hendelsen i høst. Men når jeg tenker på forholdet vårt og ham, er det ansiktet hans der han står og flirer av jenta mi som gråter jeg ser, jeg vet ikke hvorfor. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Fordi han mangler totalt empati! Løøøøp! Anonymous poster hash: 2ab6a...a39
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #62 Skrevet 4. mars 2015 Stakkars barn som har en så tafatt mor som deg som ikke gidder ta tak og beskytte barnet sitt fra en voldelig mann som drikker og slår. Beklager men du må virkelig få hjelp og veiledning av noen for å komme deg vekk fra mannen og for å lære å sette barnets trygghet i første rekke. Det hjelper vel for f... ikke hvilken skole jenta går på om hun er utrygg og livredd i hjemmet?! Anonymous poster hash: d95e5...383
soleia Skrevet 4. mars 2015 #63 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Du høres ut som et mareritt. Beklager. Anonymous poster hash: 7bd86...692 Virkelig? Tenker du at det er greit at en voksen mann får et barn til å gråte og deretter bare ler av det så barnet ser det? Hadde du syntes det var greit dersom noen gjorde det mot ditt barn? Jeg hadde ikke tenkt til å skrive om det andre, men merker jo at jeg dessverre lar slike svar gå inn på meg: Han skremmer datteren min, som han vet at er nervøs og får profesjonell hjelp for det. Han har fått beskjed fra BUP om at han ikke skal gjøre det, men han gjør det likevel, og ler det bort. Han drikker en del, dette skjer stort sett når han har drukket. Han har slått meg tre ganger, en gang så datteren min har sett det. Han aksepterer ikke at jeg ikke vil ha sex, eller de grensene jeg setter. Han spiller en del, så vi har konstant dårlig økonomi. Det meste av dette har skjedd etter hendelsen i høst. Men når jeg tenker på forholdet vårt og ham, er det ansiktet hans der han står og flirer av jenta mi som gråter jeg ser, jeg vet ikke hvorfor. HI Anonymous poster hash: b7d13...e46 Vel, her kjem du med fleire veldig gode grunnar for å gå frå denne mannen. Episoden med vassprut frå eit tre høyres ubetydeleg ut før ein får resten av historia, men denne mannen må du gå i frå, både for din eigen og dotter di si skuld. - og dette er langt meir skadeleg for eit barn enn å byte barnehage og byrje på ein annan skule enn den ho trudde i utgangspunktet. Du er ei dårleg mor om du fortset å bu med denne mannen! Endret 4. mars 2015 av soleia
*SommerFrisk* Skrevet 4. mars 2015 #64 Skrevet 4. mars 2015 Hadde det vært min mann og et av våre barn, så hadde vi alle sammen ledd oss ihjel. Herre Gud ro deg NED!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #65 Skrevet 4. mars 2015 Hadde det vært min mann og et av våre barn, så hadde vi alle sammen ledd oss ihjel. Herre Gud ro deg NED! Les mer av tråden... Anonymous poster hash: 894fc...b2d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #66 Skrevet 4. mars 2015 Hehe, du mangler nok en god porsjon humor, datteren din en porsjon tøffhet og mannen en porsjon ydmykhet. Men dette er da bare en liten bagatell. Du reagerte helt merkelig, og det er rart at du ikke er over det ennå. Han burde beklager seg, men reaksjonen din er helt ute. Sorry.. Anonymous poster hash: f1b70...610 Har du lest hele tråden?? Hvor Hi etter hvert forteller at mannen slår henne, at datteren har sett dette, at mannen drikker for mye, når han drikker så skremmer han den redde jenta bevisst og ler av henne, at han gambler bort familiens penger. Anonymous poster hash: 894fc...b2d De fleste svarer etter hva hun skriver i hovedinnlegget. Man skulle liksom tro at det var viktigere å nevne at han er en voldelig alkoholiker, men, men... Anonymous poster hash: 7bd86...692
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #67 Skrevet 4. mars 2015 Hehe, du mangler nok en god porsjon humor, datteren din en porsjon tøffhet og mannen en porsjon ydmykhet. Men dette er da bare en liten bagatell. Du reagerte helt merkelig, og det er rart at du ikke er over det ennå. Han burde beklager seg, men reaksjonen din er helt ute. Sorry..Anonymous poster hash: f1b70...610 Har du lest hele tråden?? Hvor Hi etter hvert forteller at mannen slår henne, at datteren har sett dette, at mannen drikker for mye, når han drikker så skremmer han den redde jenta bevisst og ler av henne, at han gambler bort familiens penger. Anonymous poster hash: 894fc...b2d De fleste svarer etter hva hun skriver i hovedinnlegget.Man skulle liksom tro at det var viktigere å nevne at han er en voldelig alkoholiker, men, men... Anonymous poster hash: 7bd86...692 Det er som i mange av trådene her. Hovedinnlegget omfatter en "vanlig" konflikt eller episode. Folk svarer litt etter hva slags karakter og temperament de selv har ("ja, da hadde jeg også blitt sur/nei, det hadde jeg ikke reagert på") Så kommer utdypende info lenger ned i tråden, og man ser at det er en familie i dyp krise, der innskriveren har valgt seg ut en liten episode. Hvorfor? Kanskje fordi svarene ville bli for opplagte og fordømmelsen for sterk dersom man starter innlegget med "mannen min slår meg, drikker mye og skremmer barnet mitt. Hva bør jeg gjøre? " Hun VET hva hun bør gjøre. Men hun VIL ha råd om hvordan hun skal leve med mannen, endre på mannen, akseptere at hennes liv blir slik, finne påskudd for å ikke måtte snu livet sitt på hodet. Hun vil ikke ha det åpenbare rådet: kutt ut mennesker som trekker deg ned og ødelegger deg.... Det er vel en slags junkie-tilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå