Gå til innhold

Hva tenker dere om denne hendelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne hendelsen med samboeren min? Jeg må innrømme at den har bitt seg fast i meg, og nå lurer jeg på om dere også synes denne oppførselen var veldig spesiell fra en voksen mann?

I høst var vi (han, jeg og min datter på fem)  på besøk på hytta til moren hans. Det hadde regnet hele dagen, og da det ble opphold på kvelden gikk vi en tur. Vi gikk under noen store hengebjørker, da han tok tak i en grein og trakk hardt i den før han slapp, slik at alt vannet som hang på greinene haglet ned over datteren min og meg. Hun er ganske "skvetten", og begynte å gråte. Vi ble våte, og det var ganske kaldt. Jeg ble irritert, og spurte hva i all verden han holdt på med. Han sa at det var en fleip. Jeg sa til ham at dette var jo ikke morsomt, det sto en kald og våt femåring ved siden av meg. Han bare flirte, og sa: "Jeg synes det!" Dette gjentok han flere ganger. Jeg fortsatte ikke krangelen, men tok med jenta tilbake til hytta og fikk henne i seng, og jeg orket ikke å ta det opp igjen, siden vi var på hytta og det fort blir veldig dårlig stemning mellom oss.

Moren og søsteren hans var med på turen, men de sa ingen ting. Er det jeg som overreagerer? 

Anonymous poster hash: b7d13...e46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt noe mer over det. Det var nok ment som en fleip, men var ikke spesielt morsomt. Sånt som skjer.

Skrevet

Ja du overrragerer. Greit at du sa i fra om at du ikke likte det, men er vel ikke noe å dvele med over lengre tid.

Tenker også at du har en femåring som ikke er særlig trygg av seg.. Her i området henger som regel 5-åringene i trærne selv.

Anonymous poster hash: 4fef7...235

Skrevet

Ja, du overdriver! Noen barn er litt pysete og trenger å bli litt tøffere. Vann er ikke skadelig, men du sørget for å stille din mann i et dårlig lys om ikke annet.

Anonymous poster hash: 8c278...5c3

Skrevet

Du overreagerer VELDIG! Og at du ikke klarer å legge det fra deg sier litt ... Og man blir ikke søkkvåt av det.

Anonymous poster hash: 6173e...ffb
Skrevet

At han gjorde det syns jeg var litt morsomt, og du virker ikke spesielt morsom siden du reagerte sånn på det. Men at han sier "Jeg syns det" flere ganger vitner om at han er forholdsvis umoden.

Skrevet

Nei, jeg overdriver ikke VELDIG, for dette er bare en hendelse av mange. Jeg tenker mer og mer på å gå ifra ham, og dette er en av de hendelsene som har bitt seg fast i meg. Det jeg reagerer på er ikke at han gjorde det, men at han ble stående og flire og hevde at det var morsomt når han helt tydelig så at det ikke var det. Og ja, jeg har en utrygg femåring. Og det vet han godt. 

HI

Skrevet

Jeg synes det er rart å tenke over en såpass liten ting så lenge etterpå og at det er en hendelse som gjør at du vurderer å gå fra mannen din.

Er han forresten ikke pappa til jenta, siden du skriver datteren din? Kan det være at han på det tidspunktet, derfor ikke forstod helt barnets reaksjon fordi han ikke hadde kjent jenta så lenge?

I en sånn situasjon ville jeg tatt det med humor. Sagt til jenta at nå skal vi tulle litt med Pappa/samboeren din og deretter gjort noe så bare han ble skikkelig våt. En bøtte kaldt vann over hodet når han ventet det som minst.

Høres ut som dere kommuniserer veldig dårlig.

Anonymous poster hash: fa954...3d0
Skrevet

Nei, jeg overdriver ikke VELDIG, for dette er bare en hendelse av mange. Jeg tenker mer og mer på å gå ifra ham, og dette er en av de hendelsene som har bitt seg fast i meg. Det jeg reagerer på er ikke at han gjorde det, men at han ble stående og flire og hevde at det var morsomt når han helt tydelig så at det ikke var det. Og ja, jeg har en utrygg femåring. Og det vet han godt.

HI

Som enkelthendelse er det ikke så mye å reagere på, men som en del av en lenger historie, er det mulig at du ikke overreagerer...

Anonymous poster hash: 571f8...0df

Skrevet

Jeg syns du svarer fin på det selv her nå, HI.

Det er flere ting enn det du skriver i innlegget ditt, og viss det er gjennomgående så hadde jeg vurdert det forholdet.

At jenta er utrygg/sensitiv el. l. har ikke noe med saken å gjøre. Alle barn er forskjellige, og det er vårt ansvar som voksne å oppføre oss ordentlig mot dem. Viss jeg som barn hadde opplevd mange slike hendelser med stefar, hadde nok jeg også blitt noe utrygg.

Skrevet

Det var jo sikkert en spøk og ikke vondt ment - men når han ser at dere ble våte og at det ikke var morsomt framstår det som ekstremt umodent å ikke beklage seg.

Hvis dette er en av mange sånne hendelser ville jeg vurdert om jeg syntes det va greit å ha ansvaret for en sånn guttevalp.

Skrevet

Jeg synes det er rart å tenke over en såpass liten ting så lenge etterpå og at det er en hendelse som gjør at du vurderer å gå fra mannen din.

Er han forresten ikke pappa til jenta, siden du skriver datteren din? Kan det være at han på det tidspunktet, derfor ikke forstod helt barnets reaksjon fordi han ikke hadde kjent jenta så lenge?

I en sånn situasjon ville jeg tatt det med humor. Sagt til jenta at nå skal vi tulle litt med Pappa/samboeren din og deretter gjort noe så bare han ble skikkelig våt. En bøtte kaldt vann over hodet når han ventet det som minst.

Nei, han er ikke faren til jenta mi.

HI

Skrevet

Hvis du vurderer å gå fra han og han irriterer deg så tror jeg ikke han er den rette for deg.

Anonymous poster hash: 35fe5...dba

Skrevet

HI

Og det er selvfølgelig ikke denne hendelsen alene som gjør at jeg vurderer å gå fra ham. Men synet av det flirende ansiktet hans der jeg sto med en klissvåt og kald unge (det var høst, kaldt, minst 15 min å gå tilbake, og hun var skikkelig våt - det var store trær!) sitter fast på netthinnen min. 

En ting er å dra en dårlig spøk. Han hadde sikkert ikke tenkt at det skulle komme så mye vann, eller at jenta skulle reagere som det gjorde. Men i en slik situasjon tenker jeg at et voksent menneske bør innrømme feilvurderingen si noe slikt som at jeg beklager, jeg trodde ikke dere skulle bli så våte, det var dumt gjort av meg. I det minst henvende seg til barnet som står og gråter, tilby jakken sin eller noe. Men han bare sto der med et flir i ansiktet, og insisterte på at det var morsomt. 

HI

Skrevet

Dere ble våte og kalde av litt vann fra ei grein? Reagerer mer på at du ikke kler på datteren din skikkelig på en våt og kald høstdag, men at litt dråper vann gjorde henne så kald.

Reagerer også på at datteren din på 5 år ikje våget få et par dråper vann på seg. Hvordan er hun i barnehagen? Du må få henne tøffere enn å gråte av et par dråper vann fra et tre, ellers blir hun jo et perfekt mobbeoffer på skolen som gråter av alt mulig.

Typen din synes vel reaksjonen deres var morsom! Jeg tror du skal gå i deg selv og se hvordan du oppdrar jenta di. Barn må faktisk tåle å gå vanndråper på seg fra et tre. Hun burde jo faktisk klatret i treet, ikke bli våt og kald av dråper.

Syns du overreagerer veldig. Dette var noe som skjedde i høst, nå har våren nettopp begynt. Det er denne episoden du trekker fram som du vil bruke for å gå fra han?

En av mange? Jeg lurer veldig på hva de andre episodene er? Er de like "alvorlige" som denne?

Anonymous poster hash: d95e5...383

Skrevet

HI

Og det er selvfølgelig ikke denne hendelsen alene som gjør at jeg vurderer å gå fra ham. Men synet av det flirende ansiktet hans der jeg sto med en klissvåt og kald unge (det var høst, kaldt, minst 15 min å gå tilbake, og hun var skikkelig våt - det var store trær!) sitter fast på netthinnen min.

En ting er å dra en dårlig spøk. Han hadde sikkert ikke tenkt at det skulle komme så mye vann, eller at jenta skulle reagere som det gjorde. Men i en slik situasjon tenker jeg at et voksent menneske bør innrømme feilvurderingen si noe slikt som at jeg beklager, jeg trodde ikke dere skulle bli så våte, det var dumt gjort av meg. I det minst henvende seg til barnet som står og gråter, tilby jakken sin eller noe. Men han bare sto der med et flir i ansiktet, og insisterte på at det var morsomt.

HI

Tilby jakken sin til barnet? Hvorfor i allverden hadde du ikke kledd på barnet om det var så kaldt? Barn er vanntette og har de gode klær tåler de faktisk en skur med vann.

Skrevet

Du overreagerer!

Han prøver seg frem som uerfaren stefar, og du velger å tenke over en så harmløs situasjonen i et halvt år??

Gi fyren en sjanse. Og slapp av litt! Hvis du blir så hissig og opprørt over vann, så er det ikke merkelig at barnet ditt er så usikker og nervøs.

Anonymous poster hash: 722a6...89d

Skrevet

Veldig spesielt at en voksen mann drar i en grein så hardt at en 5åring blir våt. Tenk om greina hadde smelt jenta midt i ansiktet?

Veldig merkelig oppførsel av ham! Ser ikke helt hva som var humoren i å gjøre en unge våt med vilje og så oppføre seg som et trassig barn når du påpeker at det ikke var morsomt.

Anonymous poster hash: 6eea5...d7d
Skrevet

HI

HI

Tilby jakken sin til barnet? Hvorfor i allverden hadde du ikke kledd på barnet om det var så kaldt? Barn er vanntette og har de gode klær tåler de faktisk en skur med vann.

Det der er bare et kverulerende svar. Barnet var godt kledd, men ikke i klær som tålte en skikkelig skur med vann. Vet ikke en gang hvorfor jeg gidder å svare på det.

HI

Skrevet

Jeg synes alltid det er spesielt når voksne mennesker ikke er i stad til å si unnskyld og modere seg når de ser at handlingen deres åpenbart ikke var så populær som de først trodde. Uansett hva det måtte være og hvem det måtte gjelde.

Anonymous poster hash: a1bb9...cb2
Skrevet

Du overreagerer!

Han prøver seg frem som uerfaren stefar, og du velger å tenke over en så harmløs situasjonen i et halvt år??

Gi fyren en sjanse. Og slapp av litt! Hvis du blir så hissig og opprørt over vann, så er det ikke merkelig at barnet ditt er så usikker og nervøs.

Anonymous poster hash: 722a6...89d

Du synes det er greit å gjøre et barn våt en kald høstkveld? Og deretter bare flire av det og insistere på at det er morsomt, selv om barnet gråter?

Det du skriver er ikke riktig. Det er hauger av slike hendeler. Vet ikke hvorfor akkurat denne sitter så fast i meg, men det gjør den. Hadde den vært enkeltstående hadde jeg ikke brydd meg. 

HI

Skrevet

Dere ble våte og kalde av litt vann fra ei grein? Reagerer mer på at du ikke kler på datteren din skikkelig på en våt og kald høstdag, men at litt dråper vann gjorde henne så kald.

Reagerer også på at datteren din på 5 år ikje våget få et par dråper vann på seg. Hvordan er hun i barnehagen? Du må få henne tøffere enn å gråte av et par dråper vann fra et tre, ellers blir hun jo et perfekt mobbeoffer på skolen som gråter av alt mulig.

Typen din synes vel reaksjonen deres var morsom! Jeg tror du skal gå i deg selv og se hvordan du oppdrar jenta di. Barn må faktisk tåle å gå vanndråper på seg fra et tre. Hun burde jo faktisk klatret i treet, ikke bli våt og kald av dråper.

Syns du overreagerer veldig. Dette var noe som skjedde i høst, nå har våren nettopp begynt. Det er denne episoden du trekker fram som du vil bruke for å gå fra han?

En av mange? Jeg lurer veldig på hva de andre episodene er? Er de like "alvorlige" som denne?

Det var ikke snakk om noen dråper vann. Det var høye trær, det hadde regnet hele dagen. Hun ble søkkvåt over skudrene og ryggen. Hvorfor skriver du som om det var snakk om noen vanndråper når jeg alt har skrevet at hun ble skikkelig våt? 

Og nei, du kan si at det har hendt litt siden i høst som gjør at jeg vurderer å gå fra ham. Det orker jeg ikke å skrive om. Jeg bare lurte på om denne hendelsen har festet seg hos meg som noe symbolsk, eller om det faktisk var veldig rar oppførsel.

HI

Skrevet

Hvis jeg tenker utifra meg selv, så tenker jeg at jeg i utgangspunktet hadde prøvd å ta det som en spøk, men personlig er jeg ekstremt frossen av meg og hadde overhodet ikke satt pris på å bli våt under sånne omstendigheter. Hvis ungen min i tillegg hadde begynt og gråte og mannen hadde fremstått som usympatisk hadde jeg nok blitt irritert og lei meg. Hadde han reagert med anger og trøstet, hadde jeg lett lagt det bak meg.

Men det skinner jo tydelig gjennom her at dette kanskje er litt av problemet med hans væremåte, og da skjønner jeg godt at du revurderer forholdet deres.

Anonymous poster hash: 38f5b...910
Skrevet

Herregud, for et dustesvar! HI har skrevet at datteren ble våt, og alle som har fått en skur fra trær over seg på denne måten vet hvor mye vann som kan være i et tre. I stedet skriver du gjennomført om vanndråper? Har du ikke leseforståelse, eller liker du å gi ekle svar? Og du vet da ikke en dritt omHIs datter og hvorfor hun reagerer som hun gjør! "Du må få henne tøffere"? Ja, dette vet nok du alt om! Blir så provosert av mennesker som deg!

Anonymous poster hash: 60870...a81

Skrevet

Vet ikke hva du synes er alvorlig. Jenta mi er veldig usikker, hun får oppfølging gjennom BUP. Hun liker ikke overraskelser, blir fort redd og usikker. Samboeren min synes det er gøy å gjemme seg bak dørene og skremme henne. Jeg synes det er syk oppførsel, når han vet at hun er nervøs, men det er kanskje ikke det? Er det også en overdrivelse av meg å tenke at det er rar oppførsel?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...