Gå til innhold

Kjøpt hus og angrer men bare pittelitt.... 😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen kjøpte helt nytt hus for et år siden. Vi har ingen barn, men en hund.

Huset er på to etasjer og i andre etasje er det stue, kjøkken, bad og et soverom.

I første er det liten ekstra stue, stort bad, 3 soverom og vaskerom.

Da vi skulle kjøpe det, så var jeg så spent, tenkte liksom at det må være kult å ha stue i andre etasje istedenfor første, fordi utsikten er helt utrolig. Vi fikk lov å bestemme kjøkkeninnredningen og badinnredning, og alt dette kostet en del, men vi fikk det som vi ville.

Nå har vi bodd her i et år, og jeg begynner å mislike det litt :( Lei av å gå opp og ned trapper mange ganger om dagen, når jeg skal vaske huset så bruker jeg nesten hele dagen fordi jeg må vaske nede også ettersom vi bruker første etasje også. Skulle ønske soverommene var oppe og stue nede :(

Huset tar så mye energi fra meg, føler jeg og jeg blir så sliten.

Mannen er litt enig med meg og har sagt at vi kan se på andre hus, noe vi har gjort.

Det er mange fine hus, men badene og kjøkkenet er ikke i nærheten av det vi har, ikke min smak i det hele tatt. Og de to tingene er viktigst i mine øyne. Når jeg liksom ser på andre hus, så skjønner jeg mer og mer hvor stilig hus jeg har og det får meg til å tenke at jeg aldri flytter herfra.

Gruer meg også til når vi skal ha barn, blir liksom slitsomt med stue oppe.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 0f294...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som bor slik og kan trøste meg litt?

Hi

Skrevet

Det var da voldsomt til syting.

Du har vel råd til en vaskehjelp en gang i uka?

Anonymous poster hash: 19bb5...d51

Skrevet

jeg tenker at du overdriver litt. Mange som bor sånn, vi også, og jeg synes det er perfekt.

Anonymous poster hash: 99dcd...e63
Skrevet

Det var da voldsomt til syting.

Du har vel råd til en vaskehjelp en gang i uka?Anonymous poster hash: 19bb5...d51

Huff, vet det høres slik ut, er virkelig ikke meningen.

Nei, vi har ikke råd til vaskehjelp faktisk.

Hi

Skrevet

jeg tenker at du overdriver litt. Mange som bor sånn, vi også, og jeg synes det er perfekt. Anonymous poster hash: 99dcd...e63

Kan du utdype det litt? :)

Hi

Skrevet

Bra utsikt, trapper er god trim, barna leker nede på rommene sine mens vi slapper av oppe. Men hvorfor er det så annerledes for deg å ha ting omvendt i huset? Jeg skjønner det virkelig ikke.

Skrevet

Synd dere ikke har råd til det. Jeg har hund og barn, og vaskehjelp. Vel verdt anvendte penger.

Tørrmopper et par ganger i uka selv, resten tar hun. Aldri hatt så rent hus som etter jeg ansatte henne.

Anonymous poster hash: 19bb5...d51

Skrevet

Foreldrene mine bor i hus med 4 etg, og er i midten av 60 årene. Har aldri hørt dem klage.

Anonymous poster hash: 51c5e...912

Skrevet

Bra utsikt, trapper er god trim, barna leker nede på rommene sine mens vi slapper av oppe. Men hvorfor er det så annerledes for deg å ha ting omvendt i huset? Jeg skjønner det virkelig ikke. Anonymous poster hash: 99dcd...e63

Jeg vet ikke, føler bare det er så uvant. Når jeg kommer hjem feks, så går jeg bare gjennom gangen nede og opp i andre etasje.

Det er liksom bare uvant. Må sikkert ha litt tid å venne meg til. Vet ikke.

Hi

Skrevet

Vi har 3 etg. En med kjellerstue, boder og vaskerom og en med soverom og bad. Eneste etasjen jeg må holde ryddig er hovedetasjen, helt knall. Ingen son ser hvor rotete badet eller soverommene er om vi får besøk :)

Anonymous poster hash: 6acba...3ca

Skrevet

Syting ja!! Se på det som trim! Hvis du har stue nede og soverom oppe, må du likevel vaske like mye.. Skjønner ikke logikken din..

Anonymous poster hash: 33988...f6f

Skrevet

Det positive er jo at dere har det kjølig på soverommene. Alltid kaldere ned og det er deilig på sommeren..

Anonymous poster hash: ebb85...409
Skrevet

Du sutrer, HI. Virkelig.

Hva med å selge huset?

Skrevet

Jeg må holde det like ryddig nede som oppe, fordi det er så synlig.

Er virkelig ikke meni gen å klage dere, vil bare få det litt ut. Og høre fra andre som er i lik bosituasjon som meg.

Hi

Skrevet

Vi bor i et hus med 3 etg. Gang, gjesterom, vaskerom og gjestebad i 1. etg. Stue og kjøkken i 2. etg. Tre soverom og bad i 3 etg. Jeg klager ikke, og elsker planløsningene. Høres ut som du allerede vil leve som en pensjonist med alt på ett plan. Utakknemlig :P
Og jeg skal love deg at jeg har noen runder i disse trappene hver eneste dag! Men prøver å se på det som god trim, istedenfor.

Anonymous poster hash: 2f297...b61
Skrevet

Syting ja!! Se på det som trim! Hvis du har stue nede og soverom oppe, må du likevel vaske like mye.. Skjønner ikke logikken din..Anonymous poster hash: 33988...f6f

Hvis jeg hadde hatt soverommene oppe så hadde jeg ikke trengt å vaske det så ofte.

Skjønner du nå?

Skrevet

Vi bor også sånn, og jeg synes det er genialt. Svalt å godt på soverommene om sommeren, mens oppe koker det! Vinterstormene river nesten andre etg ned, men høres nesten ikke på soverommet.

Mindre innsyn, du slipper at turgåere og andre ser rett på deg i stua og på kjøkkenet, eller at du må ha gardinene trukket for alltid for å slippe innsyn.

Trygt å sende ungene i kjelleren for å leke, da du slipper å være redd de skal falle ned trappa mens de er alene.

Greit å ha soverommene, vaskerom og alle klær i første etg, så slipper du dette rotet på i hovedetg. Slipper å bære klær/ sengetøy opp trappene etter vask, og alt er så tilgjengelig om man er ute og trenger en tykk genser, eller badetøy.

Anonymous poster hash: 36e6a...041

Skrevet

Fy flate for noen usympatiske folk dere er!!! Herregud!!

Hi klager ikke, hun prøver å få litt sympati noe som er helt umulig her.

For noen HØNER dere er! Fysj!

Og "showoff" " jeg har et hus med 3 etasjer jeg! Kiss my ass!

Skrevet

Syting ja!! Se på det som trim! Hvis du har stue nede og soverom oppe, må du likevel vaske like mye.. Skjønner ikke logikken din..Anonymous poster hash: 33988...f6f

Hvis jeg hadde hatt soverommene oppe så hadde jeg ikke trengt å vaske det så ofte.

Skjønner du nå?

Regner med du føler du må vaske nede siden folk kommer inn der?

Kan skjønne gangen, men soverommet? Er vel ingen som ser det samme hvor det er?

Skrevet

Her lukter det bort bortskjemt lang vei.

Vi bor på 53kvm  med 2 barn og 2 voksne, stua vår er ikke større enn en gang... huset deres høres ut som en drøm!

Hvis dere har mulighet kan dere jo selge og bygge nytt hus igjen... med stue nede :D Eller kanskje leilighet,  til dere får barn.

Anonymous poster hash: 14063...846
Skrevet

Her lukter det bort bortskjemt lang vei. Vi bor på 53kvm  med 2 barn og 2 voksne, stua vår er ikke større enn en gang... huset deres høres ut som en drøm! Hvis dere har mulighet kan dere jo selge og bygge nytt hus igjen... med stue nede :D Eller kanskje leilighet,  til dere får barn. Anonymous poster hash: 14063...846

Begynner å angre på at jeg skrev noe her... Jeg vet det høres sytete ut, men jeg prøver liksom å få litt andre tanker her.

Har bodd 10 år i leiligheter, og det er uaktuelt.

Skrevet

Gangen må jo vaskes selv om den ligger i samme etg som stua eller ikke. Soverommen skal da ingen inn på. Ingen legger merke til om det ligger noen hybelkaniner på gulvet i kjellerstua, og hvor vanskelig kan det være å holde det sånn noenlunde ryddig der nede uten barn!

Anonymous poster hash: 36e6a...041

Skrevet

Voldsomt til usympatiske svar du får her...

Kanskje planløsningen ikke er den rette for dere HI. Det er ikke alltid man trives, og slett ikke alltid så lett å analysere helt hvorfor.

Om dere fortsatt ikke trives om et par år så kan dere vel forsøke og flytte til noe annet og kanskje også pusse opp kjøkken og bad. Hvis huset er så fint som du sier så får dere vel pengene igjen.

Skrevet

vi har soverom, gang og bad i første, . stue og kjøkken i andre og soverom og stue i tredje. er fornøyd med det! vaske må man da uansett.

svalt og godt nede. dørene til soverommene lukker vi når vi får besøk om det er rotete der.

skjønner ikke helt problemet, hi. er det størrelsen? overgang fra leilighet?

Anonymous poster hash: 01819...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...