Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #51 Skrevet 3. mars 2015 Takk for mange innspill! :-) Jeg har fått så mange tilbakemeldinger fra venninner på at det blir urettferdig å sende jenta mi til far, så godt å se dere er enige med meg. Jeg skylder faren alt. Vi var godt etablert i hans hjemland og trivdes der med datteren vår. Så ble en av mine foreldre alvorlig syk og mine søsken fikk barn. Da fikk jeg hjemlengsel. Jeg ville bo i Norge og han i sitt land. Han mente jenta skulle bo med meg og det er jeg evig takknemlig for. Han hjalp oss økonomisk igang i norge. Avtalen vår har vært at han skal få se jenta så mye som mulig. Han skyper minst tre ganger i uka der han leser for henne på morsmålet sitt. Jeg har også lovet å lese og se filmer med henne på hans morsmål. Min x snakker ikke norsk og mye av poenget for han med å være ofte med datteren er å passe på morsmålet. Min stedatter snakker ikke dette språket. Han er ikke interessert i å ta med min stedatter. For han er det viktig at min datter er med han, familien, besteforeldre og søskenbarn. Men når han sender gaver hjem til oss sender han til begge jentene! Jeg har lest tråden her og sender jenta avgårde. Det blir nok mye ulikt i oppveksten til jentene pga dette. Min datter får turer rundt i verden, har "egen" hund og ponni hos faren og bli behandlet som en prinsesse når hun er der. Vi har vært opptatt av å behandle jentene likt. Men ser nok at likhet ikke er rettferdig hos oss. Så vi har bestemt at min mann tar sin datter med på tur bare de to i påsken. Så får vi bruke litt penger på de to. Hun har ønsket å dra til disney så vi skal sjekke billetter til Paris. Det blir en helt annen tur, men hun og far får kose seg sammen. BI må nok prioritere litt sånnframover istedenfor å være så opptatt av at VI skal behandle begge jentene likt. I tillegg blir ting kanskje enklere når vårt felles barn kommer. Vi har strevt lenge og stedatter ønsker seg veldig en lillesøster. Jentene vet ikke at en liten baby er på vei! :-) Anonymous poster hash: 5c8e2...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå