Gå til innhold

Datteren min hater min nye kjæreste! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram med min datter og introdusere henne for min nye kjæreste. Vi har vært sammen  i 8 mnd nå og min datter hadde det tøfft med sin far de siste månedene. Nå er det sånn at hun vet at jeg har ny kjæreste og jeg har tatt det opp med henne - hun blir så SINT. Hun sier at jeg må slå opp med ham osv. Og det er veldig vanskelig :-( Min nye kjæreste foreslo at vi gikk t på middag en dag sånn at de kan bli litt kjent med hverandre. Men dette nekter hun. Hun snoker på mobilen min, min facbeook og leser alle meldingene mine fra ham og det gjr henne enda mer forbanna.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det her nå.. Hun virker som hun har bestemt seg for å hate ham alt..

Anonymous poster hash: b732d...654
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 2a5f0...b2c
Skrevet

Hun snoker på telefonen din?! Og dette aksepterer du!? Sett jenta på plass!

Barn skal tas hensyn til, men de dikterer IKKE foreldrenes liv. Når de forsøker skal grenser plasseres godt og grundig. Folkeskikk forventes!

Anonymous poster hash: 0f527...ba4

Skrevet

Hun er  9 

Skrevet

Nei dette aksepterer jeg selvsagt ikke, hun har hatt mye problemer med å kontrollere sin anger etter jeg var gjennom en rettsak med barnefaren hennes og hun ble rett og slett "hjernevasket" av ham.. sa mye stygt om meg og den nye typen. Det hjelper ikke akkurat!

Skrevet

Hvordan får hun tilgang til telefon og faceook?

Anonymous poster hash: 71654...a39
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram med min datter og introdusere henne for min nye kjæreste. Vi har vært sammen  i 8 mnd nå og min datter hadde det tøfft med sin far de siste månedene. Nå er det sånn at hun vet at jeg har ny kjæreste og jeg har tatt det opp med henne - hun blir så SINT. Hun sier at jeg må slå opp med ham osv. Og det er veldig vanskelig :-( Min nye kjæreste foreslo at vi gikk t på middag en dag sånn at de kan bli litt kjent med hverandre. Men dette nekter hun. Hun snoker på mobilen min, min facbeook og leser alle meldingene mine fra ham og det gjr henne enda mer forbanna.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det her nå.. Hun virker som hun har bestemt seg for å hate ham alt..

Det jeg lurer mest på her er hvordan din datter har tilgang til din mobil og din Facebook. En ting er at hun har det vanskelig, for det har hun helt sikkert. Noe helt annet er å finne seg i fullstendig uakseptabel oppførsel. Ha kode på telefonen, bytt passord på Facebook, og gi henne beskjed om at dette er ditt private som hun ikke har noe med å rote i, og at fremtidig snoking vil få alvorlige konsekvenser for henne. Skjønner at du er redd for å gjøre vondt verre, men her er det faktisk viktig å sette grenser. 

Anonymous poster hash: 5d1ca...4db

Skrevet

Vel, her i huset får ikke barna bestemme at mor skal være alene resten av livet. Jeg tror det har noe med innstillinga å gjøre. Snoker hun på din mobil og facebook, bør det få konsekvenser - man roter ikke i private ting til andre mennesker, rett og slett. Her har hun ikke en gang møtt ham, jeg hadde forstått hvis mitt barn hatet min kjæreste på grunn av null kjemi, manglende interesse fra ham eller dårlige egenskaper hos ham. Men man kan da ikke hate noen man aldri har møtt, og enda mindre bestemme at mor skal være alene!

Anonymous poster hash: a7c00...abe

Skrevet

Hvorfor lar du henne snoke på mobil og fb? Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 1c203...8ed

Skrevet

For det første, hvorfor i all verden snoker hun på din telefon? og for det andre. hvorfor i all verden skal hun ha noe med din kjæreste å gjøre enda? Dere har vært sammen i 8 mnd bare. Det hjelper veldig lite hvis hun blir prakket på han? hva med å ta det heeelt med ro. og fokusere på DIN datter? Hun MÅ ikke godta den nye kjæresten bare fordi du liker han, og hun må heller ikke omgås med han. Ikke hennes valg at du og pappaen ikke er sammen og at du finner deg ny.

Respekter henne så respeketer hun deg

Anonymous poster hash: eed89...c49
Skrevet

Det kan skje når feks jeg er ute og hun går på pcen. Ja jeg jobber med saken det om at hun IKKE skal snoke på min mobil, pc og desverre er det ikke så  lett og jeg setter hun alltid på plass. Nå er spm mitt hvordan jeg kan få henne til å ikke "hate" ham da? Noen som kan gi noen konkrete råd om dette? 

Skrevet

Men er det ikke bedre om hun mter ham og får se hvordan han er? Enn at hun går rundt og hater ham mer og mer? Jeg tenkte kanskje dette ville hjelpe.

Faren har sagt mye rart til henne om ham, selv om faren ikke kjenner ham i det hele tatt.

Skrevet

For det første, hvorfor i all verden snoker hun på din telefon? og for det andre. hvorfor i all verden skal hun ha noe med din kjæreste å gjøre enda? Dere har vært sammen i 8 mnd bare. Det hjelper veldig lite hvis hun blir prakket på han? hva med å ta det heeelt med ro. og fokusere på DIN datter? Hun MÅ ikke godta den nye kjæresten bare fordi du liker han, og hun må heller ikke omgås med han. Ikke hennes valg at du og pappaen ikke er sammen og at du finner deg ny.

Respekter henne så respeketer hun deg

Anonymous poster hash: eed89...c49

For noe sludder!

Barn bestemmer IKKE hvem mor og far omgås og dermed ikke hvem de selv omgås!

Anonymous poster hash: 0f527...ba4

Skrevet

Det kan skje når feks jeg er ute og hun går på pcen. Ja jeg jobber med saken det om at hun IKKE skal snoke på min mobil, pc og desverre er det ikke så  lett og jeg setter hun alltid på plass. Nå er spm mitt hvordan jeg kan få henne til å ikke "hate" ham da? Noen som kan gi noen konkrete råd om dette? 

Kan du ikke bare passordbeskytte pc-en, og ikke gi henne passordet? Det ville jeg ha gjort, dels for å hindre henne i å snoke, og dels for å vise henne hva konsekvensen av slik oppførsel blir. En helt annen sak er at et ni år gammelt barn ikke skal sitte med pc alene hjemme.

Skrevet

Respekter henne og at hun har det vanskelig men krev også respekt tilbake.

Telefonen din lager du ny tastelås på og legger så hun ikke har tilgang til den, snoker hun i dine ting på pc så får hun rett og slett ikke låne din pc og må klare seg uten. Hun skal behandle deg med respekt.

Jeg hadde sagt til henne klart og tydelig at jeg forsto at hun har det vanskelig, jeg forstår at det er vanskelig når pappa prater dritt om min kjæreste, men hun må huske på at pappa kjenner ikke din kjæreste og vet ikke hvordan han er. Jeg hadde også sagt at jeg respekterer at du bor her og ikke ønsker noen ny mann inn i huset akkurat nå, men jeg kan ikke la deg bestemme over mitt liv. Jeg er voksen, jeg lever bare en gang, og jeg fortjener også å ha en kjæreste, en venn og kompis som jeg er glad i og som er glad i meg, så jeg dumper ikke den snille kjæresten min fordi du er sinna eller fordi pappa tror han er dum. Det jeg kan gjøre er å ikke tvinge deg til å møte han, så jeg skal ikke mase om det på en stund, men jeg kommer ikke til å slutte å møte han, for jeg er veldig glad i han og har det veldig fint sammen med han!

Anonymous poster hash: b9283...a20
Skrevet

Bare en ide, kanskje datteren din hadde hatt godt av å snakke med noen? Kan du bestille en time hos helsesøster eller familievernkontoret? Hvor mye samvær har hun med faren? Kanskje han også kunne trengt en time for å få døtta inn i haue at man ikke sier sånn til barn.

Skrevet

Da hadde det blitt datanekt her. At hun ikke fikk lov å bruke dataen i 1 uke. Når mine barn bruker data i strid med reglene i huset, blir det dataforbud i noen dager. Ikke kult for en niåring å sitte uten data i mange dager, så det slutter hun nok fort med.

Er forresten fullstendig uenig med dem som mener at datteren skal bestemme hvem og når mor skal treffe eller være sammen med, og at 8 måneder er for liten tid. Barn bestemmer ikke hvor man bor, hvilken skole de går på, at de skal rydde rommet sitt eller ikke, eller om de skal gå på skolen. Ikke noe rart det vokser opp en generasjon med drittsekker hvis barna skal bestemme over foreldrene sine.

Skrevet

Den jenta du beskriver er helt lik niesen min. Hun og sjekke morens meld og Faceboo

Nektet henne å gå ut på byen og var generelt veldig "sjalu". Hun begynte hos psykolog oAgder viste seg at hun var redd for moren. Om det skulle skje hun noe, eller at noen kunne være stygg med hun. Hun har det bedre nå heldigvis.

Anonymous poster hash: ad5cc...37d

Skrevet

Her så gikk datteren min til BUP, da hun slet mye med å takle skilsmissen mellom meg og hennes far, og tiden etterpå. Der ble hun faktisk satt på plass en del ganger. Hun krevde meg hele tiden, jeg skulle ikke få ha eget liv og dette klaget hun om til BUP. Der ble hun da forklart på en veldig god måte at vi voksne trenger vårt privatliv vi og, vi kan ikke bare leve for barna.

Så jeg foreslår BUP eller familievernkontoret. Noen trenger hun jo og prate med. Og hun kan ikke nekte deg og ha kjæreste.

Anonymous poster hash: e8882...e62
Skrevet

DU HI! 

Din datter er viktigst! Du får treffe han når din datter er hos faren! Om hun ikke er klar for en ny person i livet sitt, synes jeg du 100% skal ta hensyn til dette! 

Det at hun sjekker deg på telefon og nett... huff... høres ut som hun har det fryktelig vanskelig for tiden! 
Når hun er på en "god plass" i livet, så åpner det seg nok en luke som orker bli kjent med den nye kjæresten din. 

Skrevet

Hun snakker alt med noen på skolen for å få hjelp med å takle sinnet hennes, det har blitt helt ekstremt og jeg bekymrer meg for utviklingen avogtil. Hun får sitte mye på dataen hos sin far og spille mye spill der hun bla snakker med andre barn på nettet. Jeg har tatt det opp med ham. Det er så vanskelig synes jeg og jeg er jo bekrymet for at hun klarer å komme seg inn på min pc selv om jeg endrer passord innemellom så er hun veldig smart...

Skrevet

Kontakt familievernkontoret. Hun sliter tydeligvis og dere må hjelpe henne. Hvor ofte er hun hos faren?

Skrevet

Hun snakker alt med noen på skolen for å få hjelp med å takle sinnet hennes, det har blitt helt ekstremt og jeg bekymrer meg for utviklingen avogtil. Hun får sitte mye på dataen hos sin far og spille mye spill der hun bla snakker med andre barn på nettet. Jeg har tatt det opp med ham. Det er så vanskelig synes jeg og jeg er jo bekrymet for at hun klarer å komme seg inn på min pc selv om jeg endrer passord innemellom så er hun veldig smart...

En niåring kommer seg inn på en passordbesyttet pc? Virkelig?

Skrevet

Jepp. Enten har hun sett meg skrive inn passordet ellers vet jeg ikke. Faren jobber med sånnt og er veldig flink med data. Hun er veldig smart for å si det sånn.. Jeg synes hun er altfor mye hos faren, han vil ha henne alle ferier i året. Og jeg er uenig i det.. men det ble bestemt gjennom domstol. Så jeg får ikke ha ferier med henne ;(  

Skrevet

Jepp. Enten har hun sett meg skrive inn passordet ellers vet jeg ikke. Faren jobber med sånnt og er veldig flink med data. Hun er veldig smart for å si det sånn.. Jeg synes hun er altfor mye hos faren, han vil ha henne alle ferier i året. Og jeg er uenig i det.. men det ble bestemt gjennom domstol. Så jeg får ikke ha ferier med henne ;(  

Synd med feriene, men det har ikke noe med saken å gjøre. Hvis du mistenker at faren hjelper datteren deres til å hacke seg inn på din fb-konto er det derimot alvorlig! 

Jeg tror ingen ting på at en niåring klarer å knekke passordene alene. Du får helt slutte å bruke pc mens hun er til stede, og ta med deg ruteren når du går ut. Nekt henne å ha smarttelefon, det er noe man må vise ansvar og modenhet for å kunne ha. Skift passord ofte. Ikek snakk om at du ikke kan nekte en niåring adgang til både pc og facebook dersom du ønsker det! Og som sagt, hvis faren hjelper henne med dette, er det alvorlig. Veldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...