[email protected] Skrevet 1. mars 2015 #26 Skrevet 1. mars 2015 De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien? Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det. Anonymous poster hash: effe0...078 Tja på en måte har du rett. Men hvite mennesker VAR slemme og fæle. Men arabere/muslimer ER slemme og fæle! Stor forskjell . Er så lei av det argumentet der. Hva vi hvite gjorde for hunfre
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #27 Skrevet 1. mars 2015 De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien? Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det. Anonymous poster hash: effe0...078 Tviler egentlig på om det gjelder i forhold til araberne. De har tatt ganske godt for seg både i Afrika og østen. Ikke like godt dokumentert kanskje.. Arabere smiler til deg før de stikker kniven i ryggen din når du snur deg rundt. Mer løgn og falskhet og mangel på respekt for kvinner skal du lete lenge etter! Anonymous poster hash: e37de...5e0 Ja i motsetning til den hvite mann som startet 1 verdenskrig hvor 10 millioner mennesker ble drept. Og 2. verdenskrig hvor 72 millioner mennesker ble drept. Ja og så imperialismen hvor vi krevde halve Afrika og brukte menneskene slik vi selv ville. Blant annet slavehandel, hvor vi også var skyld i endel menneskeliv. Samme gjorde vi i Amerika da vi oppdaget det nye landet og drepte indianere i skuffelse over at de var der først! La meg også legge til at dine forfedre, i likhet med alle andre sine forfedre, kom fra Afrika. Vi stammer ALLE fra samme forfedre, og den eneste grunnen til at skandinaver har blå øyne og hvit hud er klimaet. Vi kom mørkhudet og brunøyd, og ble sakte endret passelig til miljøet. Der! Litt historie til deg. Anonymous poster hash: effe0...078
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #28 Skrevet 1. mars 2015 De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien? Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det. Anonymous poster hash: effe0...078 Tja på en måte har du rett. Men hvite mennesker VAR slemme og fæle. Men arabere/muslimer ER slemme og fæle! Stor forskjell . Er så lei av det argumentet der. Hva vi hvite gjorde for hunfreVar? De er det ennå! Men de sitten en plass i florida og kjører droner derfra.hvor mange mlrd dollar var det nå i det amerikanske hæren? Og du tror det brukes til drops? Anonymous poster hash: 18a1e...0e3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #29 Skrevet 1. mars 2015 Det er jeg og Men jeg vet at jeg har Jesus sin velsignelse. Jesus var jo tross alt hvit Anonymous poster hash: 44f3d...d44 Fnis... Ja, han var nok helt kritthvit i huden Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Ja altså. Misforstå meg urett. Men Jesus hadde venner som var horer og ja Faren hans hvet hva. Kjøttdeig fantes ikke på den tida. Ikke coca-cola heller Maisen var ikke genmodifisert deplukk. Anonymous poster hash: 44f3d...d44 Hør, hør. Ikke hadde de biler heller, så da var det det samme hvilken garasje man parkerte i. det stemmer på en pikk! Hilsen lurva Anonymous poster hash: 44f3d...d44
Sage90 Skrevet 1. mars 2015 #30 Skrevet 1. mars 2015 For det første blander du religion og rase, noe som en over her tyder på at du er ganske uviten. Jeg er oppvokst i en konservativ og pengesterk familie i Norge. Det betyr ikke dermed at jeg kan si at alle nordmenn er sånn. Skjønner? Muslimer har jeg ingenting imot. Jihadister derimot..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #31 Skrevet 1. mars 2015 For det første blander du religion og rase, noe som en over her tyder på at du er ganske uviten. Jeg er oppvokst i en konservativ og pengesterk familie i Norge. Det betyr ikke dermed at jeg kan si at alle nordmenn er sånn. Skjønner? Muslimer har jeg ingenting imot. Jihadister derimot.. Du hvet at jihadister og boko haram er det samme? Snakk om å konstatere faktafeil! Anonymous poster hash: 44f3d...d44
Sage90 Skrevet 1. mars 2015 #32 Skrevet 1. mars 2015 For det første blander du religion og rase, noe som en over her tyder på at du er ganske uviten. Jeg er oppvokst i en konservativ og pengesterk familie i Norge. Det betyr ikke dermed at jeg kan si at alle nordmenn er sånn. Skjønner? Muslimer har jeg ingenting imot. Jihadister derimot.. Du hvet at jihadister og boko haram er det samme? Snakk om å konstatere faktafeil! Anonymous poster hash: 44f3d...d44 Boko Haram er også en gruppe med jihadister, akkurat som IS og Al Q'aeda. Hvordan konstanterer jeg faktafeil? Jihadister er betegnelsen for en gruppe med islamister som nytter vold for å oppnå politisk makt. IS (feks) mener at det er greit å drepe muslimer som ikke er jihadister fordi de mener at disse er "falske" muslimer. Ja, jihadister er muslimer, på akkurat samme måte som at Ku Klux Klan eller tempelridderne er kristne.
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2015 #33 Skrevet 1. mars 2015 For det første blander du religion og rase, noe som en over her tyder på at du er ganske uviten. Jeg er oppvokst i en konservativ og pengesterk familie i Norge. Det betyr ikke dermed at jeg kan si at alle nordmenn er sånn. Skjønner? Muslimer har jeg ingenting imot. Jihadister derimot.. Du hvet at jihadister og boko haram er det samme? Snakk om å konstatere faktafeil!Anonymous poster hash: 44f3d...d44 Boko Haram er også en gruppe med jihadister, akkurat som IS og Al Q'aeda. Hvordan konstanterer jeg faktafeil? Jihadister er betegnelsen for en gruppe med islamister som nytter vold for å oppnå politisk makt. IS (feks) mener at det er greit å drepe muslimer som ikke er jihadister fordi de mener at disse er "falske" muslimer. Ja, jihadister er muslimer, på akkurat samme måte som at Ku Klux Klan eller tempelridderne er kristne. Noe jeg lurer på med Ku Klux Klan: hvis de er så stolte av den hvite hudfargen sin, hvorfor skjuler de den da i heldekkende burka???
Sage90 Skrevet 1. mars 2015 #34 Skrevet 1. mars 2015 For det første blander du religion og rase, noe som en over her tyder på at du er ganske uviten. Jeg er oppvokst i en konservativ og pengesterk familie i Norge. Det betyr ikke dermed at jeg kan si at alle nordmenn er sånn. Skjønner? Muslimer har jeg ingenting imot. Jihadister derimot.. Du hvet at jihadister og boko haram er det samme? Snakk om å konstatere faktafeil!Anonymous poster hash: 44f3d...d44 Boko Haram er også en gruppe med jihadister, akkurat som IS og Al Q'aeda. Hvordan konstanterer jeg faktafeil? Jihadister er betegnelsen for en gruppe med islamister som nytter vold for å oppnå politisk makt. IS (feks) mener at det er greit å drepe muslimer som ikke er jihadister fordi de mener at disse er "falske" muslimer.Ja, jihadister er muslimer, på akkurat samme måte som at Ku Klux Klan eller tempelridderne er kristne. Noe jeg lurer på med Ku Klux Klan: hvis de er så stolte av den hvite hudfargen sin, hvorfor skjuler de den da i heldekkende burka??? Haha, helt enig!! Det har jeg også tenkt på..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #35 Skrevet 2. mars 2015 Nå syns jeg det er flere av dere som blandet etnistitet, religion og kultur... tenk litt på det. Hvilken av disse tingene er det som gir mest grunnlag for deres /hi 's "rasisme"? Det finnes én menneskerase i dag, homo sapien sapien. Men mange kulturer, religioner og etniaiteter... Anonymous poster hash: 73b02...4f4
Sage90 Skrevet 2. mars 2015 #36 Skrevet 2. mars 2015 Nå syns jeg det er flere av dere som blandet etnistitet, religion og kultur... tenk litt på det. Hvilken av disse tingene er det som gir mest grunnlag for deres /hi 's "rasisme"? Det finnes én menneskerase i dag, homo sapien sapien. Men mange kulturer, religioner og etniaiteter... Anonymous poster hash: 73b02...4f4 Jeg er helt enig i at det ikke burde bli gjort forskjell i de ulike rasene blant mennesker, men å si at det bare finnes en menneskerase og at det er homo sapiens blir dessverre litt for enkelt. Det blir som å si at det bare finnes en hunderase: canis familiaris.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #37 Skrevet 2. mars 2015 Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre? Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg. Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre. Anonymous poster hash: db20c...f71 Det finnes ikke menneskeraser! Anonymous poster hash: 4b332...3ce
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #38 Skrevet 2. mars 2015 Nå syns jeg det er flere av dere som blandet etnistitet, religion og kultur... tenk litt på det. Hvilken av disse tingene er det som gir mest grunnlag for deres /hi 's "rasisme"? Det finnes én menneskerase i dag, homo sapien sapien. Men mange kulturer, religioner og etniaiteter... Anonymous poster hash: 73b02...4f4 Jeg er helt enig i at det ikke burde bli gjort forskjell i de ulike rasene blant mennesker, men å si at det bare finnes en menneskerase og at det er homo sapiens blir dessverre litt for enkelt. Det blir som å si at det bare finnes en hunderase: canis familiaris. Nei, det er ikke sammenliknbart i det hele tatt. Anonymous poster hash: 4b332...3ce
Sage90 Skrevet 2. mars 2015 #39 Skrevet 2. mars 2015 Nå syns jeg det er flere av dere som blandet etnistitet, religion og kultur... tenk litt på det. Hvilken av disse tingene er det som gir mest grunnlag for deres /hi 's "rasisme"? Det finnes én menneskerase i dag, homo sapien sapien. Men mange kulturer, religioner og etniaiteter... Anonymous poster hash: 73b02...4f4 Jeg er helt enig i at det ikke burde bli gjort forskjell i de ulike rasene blant mennesker, men å si at det bare finnes en menneskerase og at det er homo sapiens blir dessverre litt for enkelt. Det blir som å si at det bare finnes en hunderase: canis familiaris. Nei, det er ikke sammenliknbart i det hele tatt. Anonymous poster hash: 4b332...3ce Hvorfor ikke? Hunderasene er delt inn på bakgrunn av utseende, bruksområde og gemytt. Kan man ikke dele inn mennesker på samme måte? Hvorfor er mennesker automatisk opphøyd i denne verden? Akkurat som hunder, elefanter og apekatter så er mennesker pattedyr. Og alle andre pattedyr blir delt inn i raser.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #40 Skrevet 2. mars 2015 Liker ikke blanding av menneskeraser. Derfor liker jeg ikke innvandringen til Norge. Uansett farge. Vi hvite renrasede norske kommer til å bli fullstendig utryddet. Forferdelig trist Anonymous poster hash: 4a765...fbd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #41 Skrevet 2. mars 2015 De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien? Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det. Anonymous poster hash: effe0...078 Tviler egentlig på om det gjelder i forhold til araberne. De har tatt ganske godt for seg både i Afrika og østen. Ikke like godt dokumentert kanskje.. Arabere smiler til deg før de stikker kniven i ryggen din når du snur deg rundt. Mer løgn og falskhet og mangel på respekt for kvinner skal du lete lenge etter! Anonymous poster hash: e37de...5e0 Ja i motsetning til den hvite mann som startet 1 verdenskrig hvor 10 millioner mennesker ble drept. Og 2. verdenskrig hvor 72 millioner mennesker ble drept. Ja og så imperialismen hvor vi krevde halve Afrika og brukte menneskene slik vi selv ville. Blant annet slavehandel, hvor vi også var skyld i endel menneskeliv. Samme gjorde vi i Amerika da vi oppdaget det nye landet og drepte indianere i skuffelse over at de var der først! La meg også legge til at dine forfedre, i likhet med alle andre sine forfedre, kom fra Afrika. Vi stammer ALLE fra samme forfedre, og den eneste grunnen til at skandinaver har blå øyne og hvit hud er klimaet. Vi kom mørkhudet og brunøyd, og ble sakte endret passelig til miljøet. Der! Litt historie til deg. Anonymous poster hash: effe0...078 Haha! Og hvordan vet du at jeg er hvit? Jeg er nemlig ikke det. Og ikke er jeg rasist heller (er ikke HI) veldig international og liker alle mennesker - bortsett fra arabere. Og en historieoppdatering til deg: Araberne var utmerkede slavehandlere i Afrika. Anonymous poster hash: e37de...5e0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #42 Skrevet 2. mars 2015 Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre? Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg. Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre. Anonymous poster hash: db20c...f71 Ok, kanskje slutte å behandle dem som en homogen gruppe? At du har kjent noen betyr jo ikke at alle er slik? Men er du sikker på at du er rasist da? Føler du deg overlegen dem fordi du er arisk? Eller er du er mer skeptisk og mistroisk til dem? Det er en viss forskjell der. Man er ikke rasist om man er skeptisk til en folkegruppe, men er først rasist når man føler at sin egen rase er bedre. Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Jeg vet ikke helt, vil ha dem ut av landet. De ødelegger landet vårt. Vil ikke ja de i nærheten av ungene mine. Ser ned på de pga deres syn på barneoppdragelse. Blir kvalm og vil spy av dem. Men mest fordi jeg vet at de hater meg kanskje. Vet ikke. Eneste grunnen til at jeg vil slutte å hate dem er pga ungene mine. Vil ikke de skal bli rasister. Anonymous poster hash: db20c...f71 Hvem er "de"? Alle utlendinger inklusiv svensker og polakker som vell er dem det er flest av i Norge? Anonymous poster hash: 93a5e...8a0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #43 Skrevet 2. mars 2015 Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre? Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg. Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre. Anonymous poster hash: db20c...f71 Det finnes ikke menneskeraser! Anonymous poster hash: 4b332...3ce Jo.. Kaukasoide,mongoloide og negroide.. Anonymous poster hash: 78222...ec8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #44 Skrevet 2. mars 2015 Det finnes kanskje ikke direkte menneske"raser", men det er faktisk forskjeller nok til at diverse medisinske tester (feks måling av nyrefunksjon, GFR, har forskjellige beregningskalkulatorer avhengig av "rase"). Er man til utredning for genetiske sykdommer, hører det også med hvor familien stammer fra i verden (dvs etnisitet eller "rase") fordi det vil kunne gjøre tilstander mer eller mindre sannsynlig. Afrika, Asia, Kina og Sør-Amerika har sine relativt blodige historier (Stammekriger (der er det mye innbyrdes rasisme der!), Djengis Khan, diverse politiske revolusjoner, maya/inka/azteker-kriger...) Så det er ingen folkeslag som er direkte uskyldige. Anonymous poster hash: 2b38f...953
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #45 Skrevet 2. mars 2015 Du lærer deg om andre kulturer, religioner. Jeg mener rasisme kommer av uvitenhet... Anonymous poster hash: 59e35...038 Ikke nødvendigvis. Det er flere høyt utdannede forskere f.eks som er svært islamkritiske. Det er også flere høyt utdannende som er rasister, slikt kan gjerne komme etter traumatiske hendelser. (Jeg er f.eks livredd for arabiske menn med skjegg etter jeg som åtteåring ble forsøkt kidnappet. Vil ikke si at jeg er uvitende av den grunn, bare farget av omgivelsene) Anonymous poster hash: 1178e...897
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #46 Skrevet 2. mars 2015 De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien? Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det. Anonymous poster hash: effe0...078 Det er ikke sant. Alle rasene har hatt sin mørke historie og en har ikke vært verre enn en annen. Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre? Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg. Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5 Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre. Anonymous poster hash: db20c...f71 Det finnes ikke menneskeraser! Anonymous poster hash: 4b332...3ce Jo, det gjør det. Man kan se hvilken rase man tilhører ved en enkelt blodprøve. Det finnes trekk innad i rasene som er spesifikk for den rasen. Det betyr ikke dermed at en av mindre verdt. Anonymous poster hash: 1178e...897
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #47 Skrevet 2. mars 2015 Du lærer deg om andre kulturer, religioner. Jeg mener rasisme kommer av uvitenhet... Anonymous poster hash: 59e35...038 Ikke nødvendigvis. Det er flere høyt utdannede forskere f.eks som er svært islamkritiske. Det er også flere høyt utdannende som er rasister, slikt kan gjerne komme etter traumatiske hendelser. (Jeg er f.eks livredd for arabiske menn med skjegg etter jeg som åtteåring ble forsøkt kidnappet. Vil ikke si at jeg er uvitende av den grunn, bare farget av omgivelsene) Anonymous poster hash: 1178e...897 Nei, det er sant:) Men i mange tilfeller tror jeg det stemmer! Iallfall blant de rasistene jeg har møtt på i løpet av mitt liv. De er rett og slett litt korte i hodet, legger ut om hvor mye de hater folk, og kommer med argumenter som ikke stemmer i det hele tatt! Men selvfølgelig, det gjelder ikke alle! Ble litt feil å si det på den måten... Anonymous poster hash: 59e35...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå