Gå til innhold

Jeg er så rasist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg klare å forandre på det?

Anonymous poster hash: db20c...f71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre?

Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg.

Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5
Skrevet

Kanskje bli kjent med noen av en annen rase og innse at de kan være akkurat like smarte, velfungerende og flotte mennesker som alle andre?

Eller bare jobbe med deg selv. De fleste virkelige rasister er ofte rasister fordi de selv har et sviktende selvbildet og har behov for å hevde seg.

Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre.

Skrevet

Det er jeg og :) Men jeg vet at jeg har Jesus sin velsignelse. Jesus var jo tross alt hvit :)

Anonymous poster hash: 44f3d...d44
Skrevet

Det er jeg og :) Men jeg vet at jeg har Jesus sin velsignelse. Jesus var jo tross alt hvit :)

Godt du har geografi-kunnskapene iorden ;)

Anonymous poster hash: 6e247...f26

Skrevet

Har virkelig kjent folk av andre raser! Tilogmed vært gift med. Det er problemet, har kjent de for godt! Vet akkurat hvordan de er og hva de kan gjøre.

Ok, kanskje slutte å behandle dem som en homogen gruppe? At du har kjent noen betyr jo ikke at alle er slik? Men er du sikker på at du er rasist da? Føler du deg overlegen dem fordi du er arisk? Eller er du er mer skeptisk og mistroisk til dem? Det er en viss forskjell der. Man er ikke rasist om man er skeptisk til en folkegruppe, men er først rasist når man føler at sin egen rase er bedre.

Skrevet

Fnis... Ja, han var nok helt kritthvit i huden ;)

Skrevet

Hjelpearbeid? Du trenger å få erfaring med at alle er individer, med samme følelser og tanker og drømmer og smerter og gleder som deg selv.

Og hvis du sier at du ønsker å forandre på det at du er rasist, er du egentlig sikker på at du virkelig er det? Jeg har aldri møtt en rasist som selv ønsker å endre sine holdninger!

Jeg har blitt "rasistisk" i løpet av de seneste årene. Dvs. jeg mener fremdeles at jeg IKKE er rasist, for jeg dømmer ikke noen pga. hudfarge eller bakgrunn i utgangspunktet. Men jeg er "rasistisk" på den måten at jeg mener vi burde sende tilbake mange av de som kommer til landet vårt. Tenker ikke på de som virkelig trenger hjelp, og synes det er forferdelig at barn som har bodd i landet i mange år blir sendt ut. Men de som kommer hit og er vanekriminelle, som oppfordrer til kriminelle handlinger og de som utnytter andre - de mener jeg burde blitt sendt tilbake der de kom fra. Noen mener det er rasistisk... Jeg mener det er hårreisende å sende ut uskyldige barn som ikke kjenner et annet liv enn det norske, å sende ut kvinner som risikerer steining og fangenskap av familie.... men å samtidig nekte å sende ut Krekar og hans like fordi ingen kan garantere for deres sikkerhet...

Jeg har hatt en del uheldige erfaringer med innvandrere som har gjort meg mer forsiktig (bl.a. forfulgt i flere år), men jeg greier likevel å skille mellom de som gjør slikt og de som ikke gjør slikt.

Jeg blir provosert når jeg går i ulike deler av hovedstaden, tekkelig kledd (til og med etter norsk standard) og blir kalt hore av "utenlandske" menn. Om det er rasistisk å mene at disse ikke burde fått være her, da er jeg rasistisk. Jeg mener at hvis man kommer til et nytt land så må man følge landets lover og regler. De kan fint holde på sin kultur og likevel respektere folket, lover og regler i landet de har kommet til. Gjør de det ikke så er de fri til å dra tilbake dit de kom fra.

Men jeg dømmer aldri en person kun basert på hudfarge eller bakgrunn, og derfor mener jeg at jeg ikke er rasist. Ikke alle er enige pga. at jeg også mener det andre jeg har skrevet her.

Så er du sikker på at du er rasistisk, Hi?

(har ikke lest svar som er kommet til mens jeg skrev)

Anonymous poster hash: 5fecb...4e9
Gjest flykræsj
Skrevet

OK. Jeg kjenner mange helt ubrukelige normenn. Folk jeg vet om som skyter på skatten og jobber svart mens de er sykemeldt og lar barn gå for lut og kaldt vann. Det betyr ikke at jeg tror alle er slik. Les historie og litteratur, reis til andre steder og snakk med folk som bor der. Jeg har fått stadig større respekt etterhvert som jeg får innblikk i hvordan ulike mennesker lever sine liv. Råtne epler finner man i alle land og samfunn. Kanskje du har vært uheldig?

Skrevet

Forresten så er det helt feil og helt grunnløst å si at man er rasist fordi man har dårlig selvbilde! ! Nei. Har ingenting med saken! Jeg er rasist fordi jeg faktisk har sett hvor rasistiske andre raser er. Eller skal jeg si da spesielt Arabere. Det er de jeg ikke tåler. Muslimer generelt. De virkelig hater hvite. Er så sinnsykt misunnelig på oss. Så da begynte jeg å hate dem tilbake.

Gjest flykræsj
Skrevet

Snyter, har enda ikke opplevd folk som skyter skatten.

Skrevet

Snyter, har enda ikke opplevd folk som skyter skatten.

Men er nok mange som ville gjort det om det var mulig :P

Anonymous poster hash: 5fecb...4e9

Skrevet

Godt du har geografi-kunnskapene iorden ;)

Anonymous poster hash: 6e247...f26

De er helt bankers. Jeg har, som Jesus himself, gått på livets harde skole.

Skrevet

Ja altså. Misforstå meg urett. Men Jesus hadde venner som var horer og ja Faren hans hvet hva. Kjøttdeig fantes ikke på den tida. Ikke coca-cola heller :) Maisen var ikke genmodifisert deplukk.

Skrevet

Ok, kanskje slutte å behandle dem som en homogen gruppe? At du har kjent noen betyr jo ikke at alle er slik? Men er du sikker på at du er rasist da? Føler du deg overlegen dem fordi du er arisk? Eller er du er mer skeptisk og mistroisk til dem? Det er en viss forskjell der. Man er ikke rasist om man er skeptisk til en folkegruppe, men er først rasist når man føler at sin egen rase er bedre.

Jeg vet ikke helt, vil ha dem ut av landet. De ødelegger landet vårt. Vil ikke ja de i nærheten av ungene mine. Ser ned på de pga deres syn på barneoppdragelse. Blir kvalm og vil spy av dem. Men mest fordi jeg vet at de hater meg kanskje. Vet ikke. Eneste grunnen til at jeg vil slutte å hate dem er pga ungene mine. Vil ikke de skal bli rasister.

Skrevet

Forresten så er det helt feil og helt grunnløst å si at man er rasist fordi man har dårlig selvbilde! ! Nei. Har ingenting med saken! Jeg er rasist fordi jeg faktisk har sett hvor rasistiske andre raser er. Eller skal jeg si da spesielt Arabere. Det er de jeg ikke tåler. Muslimer generelt. De virkelig hater hvite. Er så sinnsykt misunnelig på oss. Så da begynte jeg å hate dem tilbake.

Oi...jeg er hvit og muslim. det er ikke en fnugg av misunnelse i meg i forhold til deg. Du (og jeg) blir rød i huden av soling. Hvorfor skulle noen ønske det? :)

Nei,jeg hater deg ikke heller. Har ikke tid til det!

Anonymous poster hash: 18a1e...0e3

Skrevet

Det er jeg og :) Men jeg vet at jeg har Jesus sin velsignelse. Jesus var jo tross alt hvit :)Anonymous poster hash: 44f3d...d44

Fnis... Ja, han var nok helt kritthvit i huden ;)Anonymous poster hash: 1bfe0...3e5

Ja altså. Misforstå meg urett. Men Jesus hadde venner som var horer og ja Faren hans hvet hva. Kjøttdeig fantes ikke på den tida. Ikke coca-cola heller :) Maisen var ikke genmodifisert deplukk. Anonymous poster hash: 44f3d...d44

Religion lager jo barre fanska.

Anonymous poster hash: e7a2c...11a

Skrevet

Du lærer deg om andre kulturer, religioner. Jeg mener rasisme kommer av uvitenhet...

Anonymous poster hash: 59e35...038
Skrevet

Jeg tror hun troller, men Jesus var jøde, og ikke akkurat blond og blåøyd.

Og rød og hvit og gul og svart, er det samme, har han sagt.

Anonymous poster hash: 5f35e...881

Skrevet

Oi...jeg er hvit og muslim. det er ikke en fnugg av misunnelse i meg i forhold til deg. Du (og jeg) blir rød i huden av soling. Hvorfor skulle noen ønske det? :)

Da har du konvertert da? Da er det noe annet. Du har da vokst opp i et dlott land og har muligheter som de ikke får i Arabiske land. Det er derfor de er så misunnelig på hvite.(europeiske)

Skrevet

Du lærer deg om andre kulturer, religioner. Jeg mener rasisme kommer av uvitenhet...

Anonymous poster hash: 59e35...038

Da er din mening helt feil. Jeg levde som muslim i flere år. Nå hater jeg muslimer. Altså er jeg ikke uvitende når det kommer til det jeg hater!

Skrevet

Da har du konvertert da? Da er det noe annet. Du har da vokst opp i et dlott land og har muligheter som de ikke får i Arabiske land. Det er derfor de er så misunnelig på hvite.(europeiske)

Det er bare å dra til Dubai og innse at du tar helt feil. De er så rike at det går an å bli. Pg arabiske. Egentlig synes jeg at i de fleste land er det mebbeske som er fattig (og etter din mening misunnelig på oss) og de som lever bra og veldig bra. Jeg tror ikke noen arabere fra kuwait ønsker å bo i Norge. Forresten,jeg vokste opp i et flott land der det bor mennesker med flere religioner men det er ikke Norge. Jeg tror også at Norge er et flott land. Det er mange flotte steder i verden.

Skrevet

De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien?

Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det.

Anonymous poster hash: effe0...078

Skrevet

Ja altså. Misforstå meg urett. Men Jesus hadde venner som var horer og ja Faren hans hvet hva. Kjøttdeig fantes ikke på den tida. Ikke coca-cola heller :) Maisen var ikke genmodifisert deplukk.

Hør, hør. Ikke hadde de biler heller, så da var det det samme hvilken garasje man parkerte i.

Skrevet

De som føler seg overlegen fordi de er hvite, burde kanskje ta et blikk på historien?

Vi har mer blod på hendene enn noen andre raser! Så om noen er skeptiske til oss, så har jeg ikke vanskelig med å forstå det.

Anonymous poster hash: effe0...078

Tviler egentlig på om det gjelder i forhold til araberne. De har tatt ganske godt for seg både i Afrika og østen. Ikke like godt dokumentert kanskje.. Arabere smiler til deg før de stikker kniven i ryggen din når du snur deg rundt. Mer løgn og falskhet og mangel på respekt for kvinner skal du lete lenge etter!

Anonymous poster hash: e37de...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...