Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Påføre andre lidelser? Tenk i utlandet hvor de bruker aper ,Hunder,osv. Men hvordan kan folk ha en sånn jobb.Hva feiler det folk? Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Dyreforsøk er svært strengt regulert, og skal bare brukes hvis det ikke finnes noen alternativer. Men du er kanskje ikke interessert i at det utvikles nye medisiner, for eksempel? Anonymous poster hash: 4f449...a28
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Nei er ikke det faktisk.Naturen prøver å rydde opp å vi gjør alt for å hindre det. Du kan jo bare tenke deg at i feks et stort land som kina så er ikke dyrevern akkurat noe som prates om .Så vet at der er det nok helt forjævelig.For ikke å prate om alle disse u landene. Få en slutt på galskapen.Vi har ingen rett til å torturere andre.,Alle har like stor verdi .Mennesker og dyr. Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Medisinforsøk og kosmetikkforsøk er jo helt forskjellige ting. Unødvendige forsøk er helt forkastelig. Men jeg setter utrolig stor pris på alt av medisiner som har kommet med hjelp av dyreforsøk. Anonymous poster hash: aa7cd...927
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Så du er ikke interessert i at det forskes på dyr for å finne ut hvordan hjernen fungerer (slik at man kan komme nærmere en kur for Alzheimers, parkinson, hjernesvulster...), eller hvordan man kan utvikle nye typer medisiner og cellegift, at kirurger kan trene på prosedyrer og inngrep før de må gjøre det i en nødssituasjon (og dermed redde liv). Anonymous poster hash: 45258...f11
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Nei er ikke det faktisk.Naturen prøver å rydde opp å vi gjør alt for å hindre det.Du kan jo bare tenke deg at i feks et stort land som kina så er ikke dyrevern akkurat noe som prates om .Så vet at der er det nok helt forjævelig.For ikke å prate om alle disse u landene.Få en slutt på galskapen.Vi har ingen rett til å torturere andre.,Alle har like stor verdi .Mennesker og dyr. Anonymous poster hash: d0df0...2a8 Ville du ikke "ofret" et par rotter om det kunne reddet barnet ditt fra å dø av f.eks leukemi? Jeg er for dyreforsøk så lenge det er for å utvikle medisiner osv. Mulig jeg er kynisk, men jeg mener oppriktig at barna våre er viktigere enn dyr. Anonymous poster hash: b99c2...b29
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Hvilken rett har vi til å gjøre som vi gjør.Dyr blir behandlet som dritt.Mennesker er egoister ødlegger for dyrene å ødlegger jorda. Har du sett noe om dyreforøk.Gå inn på youtube.se litt rundt. Det er faen meg groteske ting du kan se . Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Dyreforsøk er svært strengt regulert, og skal bare brukes hvis det ikke finnes noen alternativer. Men du er kanskje ikke interessert i at det utvikles nye medisiner, for eksempel? Anonymous poster hash: 4f449...a28 Nei, det er ikke sant. Det finnes allerede alternativer til dyreforsøk (For dyreforsøk er faktisk ikke så veldig optimalt med tanke på artsbarrieren) men alternativene er dyrere... Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Nei er ikke det faktisk.Naturen prøver å rydde opp å vi gjør alt for å hindre det.Du kan jo bare tenke deg at i feks et stort land som kina så er ikke dyrevern akkurat noe som prates om .Så vet at der er det nok helt forjævelig.For ikke å prate om alle disse u landene.Få en slutt på galskapen.Vi har ingen rett til å torturere andre.,Alle har like stor verdi .Mennesker og dyr. Anonymous poster hash: d0df0...2a8 Ville du ikke "ofret" et par rotter om det kunne reddet barnet ditt fra å dø av f.eks leukemi? Jeg er for dyreforsøk så lenge det er for å utvikle medisiner osv. Mulig jeg er kynisk, men jeg mener oppriktig at barna våre er viktigere enn dyr. Anonymous poster hash: b99c2...b29 Altså... Det er et dårlig eksempel. Man ville nok gjerne ofret andre barn for å redde sitt eget. Som sagt så finnes det bedre alternativer til dyreforsøk. Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Synes det er fascinerende at folk orker å bruke så mye tid og energi på dyrevelferd i en verden full av mennesker som lider. Anonymous poster hash: a50ef...636
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Synes det er fascinerende at folk orker å bruke så mye tid og energi på dyrevelferd i en verden full av mennesker som lider. Anonymous poster hash: a50ef...636 Jeg bryr meg mer om dyr enn mennesker jeg ikke står nært. Dyr har oftere dårligere vilkår enn mennesker også så da blir det et lett valg for min del. Å bruke dyr som underholdning og forsøkskaniner er bare motbydelig. Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 De er kyniske. Anonymous poster hash: fb5be...ba2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Helt enig .Mange mennesker jeg ville ofret til forsøk. Dyr er helt uskyldige . Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det finnes ikke alternativer. Anonymous poster hash: 611f8...f62
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det finnes ikke alternativer. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Jo, det gjør det. Men de er dyrere. in vitro (test tube) test methods and models based on human cell and tissue cultures computerized patient-drug databases and virtual drug trials computer models and simulations stem cell and genetic testing methods non-invasive imaging techniques such as MRIs and CT Scans microdosing (in which humans are given very low quantities of a drug to test the effects on the body on the cellular level, without affecting the whole body system) Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 Så da er det pengene som gjør at de ikke gidder å bruke alternative metoder.Det er faen meg sykt . Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #20 Skrevet 1. mars 2015 Men hva slags mennesker klarer å jobbe med noe sånn? Anonymous poster hash: d0df0...2a8
Katteskinnet Skrevet 1. mars 2015 #21 Skrevet 1. mars 2015 Men hva slags mennesker klarer å jobbe med noe sånn? Anonymous poster hash: d0df0...2a8 Kyniske og hjerteløse mennesker.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #22 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det finnes ikke alternativer. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Jo, det gjør det. Men de er dyrere. in vitro (test tube) test methods and models based on human cell and tissue cultures computerized patient-drug databases and virtual drug trials computer models and simulations stem cell and genetic testing methods non-invasive imaging techniques such as MRIs and CT Scans microdosing (in which humans are given very low quantities of a drug to test the effects on the body on the cellular level, without affecting the whole body system) Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Forstår at du ikke vet hva du snakker om, så skal ikke utbrodere for mye. En får selvsagt kun godkjent nødvendige medisinske forsøk. Og det er ikke slik at en får godkjent dyreforsøk som kunne ha vært gjort tilfredsstillende på andre måter. Det er strenge regler for dyrholdet og svært hyppige kontroller. Dyrene utsettes på ingen måte for smerte eller stress som ikke er strengt talt nødvendig. Anestesi brukes for alle smertefulle prosedyrer. Alternativet er å bruke fullstendig uprøvde medikamenter og behandlingsprosedyrer på mennesker. Anonymous poster hash: 611f8...f62
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #23 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det finnes ikke alternativer. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Jo, det gjør det. Men de er dyrere. in vitro (test tube) test methods and models based on human cell and tissue cultures computerized patient-drug databases and virtual drug trials computer models and simulations stem cell and genetic testing methods non-invasive imaging techniques such as MRIs and CT Scans microdosing (in which humans are given very low quantities of a drug to test the effects on the body on the cellular level, without affecting the whole body system) Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Forstår at du ikke vet hva du snakker om, så skal ikke utbrodere for mye. En får selvsagt kun godkjent nødvendige medisinske forsøk. Og det er ikke slik at en får godkjent dyreforsøk som kunne ha vært gjort tilfredsstillende på andre måter. Det er strenge regler for dyrholdet og svært hyppige kontroller. Dyrene utsettes på ingen måte for smerte eller stress som ikke er strengt talt nødvendig. Anestesi brukes for alle smertefulle prosedyrer. Alternativet er å bruke fullstendig uprøvde medikamenter og behandlingsprosedyrer på mennesker. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Hihi, så søt liten hersketeknikk Jeg vet nok en del om dette siden det er innen feltet mitt. Når noen sier bastant at det ikke finnes alternativer så gidder jeg ikke bruke for mye tid å krefter på å forklare deg at du tar feil. Da er klipp og lim veldig greit å ha. Dyreforsøk er billig, men ikke særlig nøyaktig pga artsbarrieren. Det tar ofte mye lenger tid å forske på medisiner og lignende siden man må ta forbehold om dette. Alternativet er ikke å prøve ut ting på mennesker, men ved bruk av stamceller, simulatorer og mikrodosering. Alle bedre alternativer enn dyreforsøk, men dyrere. Hyppige kontroller er ikke nok. Det ser man på pelsfarmer og lignende også. Dyr har egenverdi, og skal ikke tvinges til å leve i et laboratorium fordi det er billigere for oss mennesker. Anonymous poster hash: ba5eb...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #24 Skrevet 1. mars 2015 Det går helt greit, de brukes til medisinske forsøk. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Selv når det finnes alternativer som ikke gir unødig lidelse til dyr som faktisk ikke har gått med på å bli behandlet på den måten? Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det finnes ikke alternativer. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Jo, det gjør det. Men de er dyrere. in vitro (test tube) test methods and models based on human cell and tissue cultures computerized patient-drug databases and virtual drug trials computer models and simulations stem cell and genetic testing methods non-invasive imaging techniques such as MRIs and CT Scans microdosing (in which humans are given very low quantities of a drug to test the effects on the body on the cellular level, without affecting the whole body system) Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Forstår at du ikke vet hva du snakker om, så skal ikke utbrodere for mye. En får selvsagt kun godkjent nødvendige medisinske forsøk. Og det er ikke slik at en får godkjent dyreforsøk som kunne ha vært gjort tilfredsstillende på andre måter. Det er strenge regler for dyrholdet og svært hyppige kontroller. Dyrene utsettes på ingen måte for smerte eller stress som ikke er strengt talt nødvendig. Anestesi brukes for alle smertefulle prosedyrer. Alternativet er å bruke fullstendig uprøvde medikamenter og behandlingsprosedyrer på mennesker. Anonymous poster hash: 611f8...f62 Hihi, så søt liten hersketeknikk Jeg vet nok en del om dette siden det er innen feltet mitt. Når noen sier bastant at det ikke finnes alternativer så gidder jeg ikke bruke for mye tid å krefter på å forklare deg at du tar feil. Da er klipp og lim veldig greit å ha. Dyreforsøk er billig, men ikke særlig nøyaktig pga artsbarrieren. Det tar ofte mye lenger tid å forske på medisiner og lignende siden man må ta forbehold om dette. Alternativet er ikke å prøve ut ting på mennesker, men ved bruk av stamceller, simulatorer og mikrodosering. Alle bedre alternativer enn dyreforsøk, men dyrere. Hyppige kontroller er ikke nok. Det ser man på pelsfarmer og lignende også. Dyr har egenverdi, og skal ikke tvinges til å leve i et laboratorium fordi det er billigere for oss mennesker. Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Det er ikke alltid alternativer til dyrefrsøk, så enkelt er det. Om du hadde hatt kunnskap innen feltet så hadde du visst dette. Å sammenligne medisinske dyreforsøk med pelsfarmer er så hinsides uvitenhet at det virkelig ikke er noe poeng å diskutere med en "ekspert" som deg. Anonymous poster hash: 611f8...f62
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #25 Skrevet 1. mars 2015 Synes det er fascinerende at folk orker å bruke så mye tid og energi på dyrevelferd i en verden full av mennesker som lider. Anonymous poster hash: a50ef...636 Jeg bryr meg mer om dyr enn mennesker jeg ikke står nært. Dyr har oftere dårligere vilkår enn mennesker også så da blir det et lett valg for min del. Å bruke dyr som underholdning og forsøkskaniner er bare motbydelig. Anonymous poster hash: ba5eb...7b6 Du er syk i hodet. Og det mener jeg virkelig. Anonymous poster hash: bd6e5...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå