Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #26 Skrevet 1. mars 2015 Sparer barnetrygden til barna hver måned. Kanskje blir det fond etterhvert, men markedet er for usikkert for tiden. Pengene skal øremerkes bolig. Anonymous poster hash: 46b48...1d3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #27 Skrevet 1. mars 2015 Vi setter alle pengegaver til barna inn på sparekonto. I en alder av 4 og 5 år har de mer penger enn meg i banken (rundt 300.000,- hver). Anonymous poster hash: 83540...2e0
zrah Skrevet 1. mars 2015 #28 Skrevet 1. mars 2015 Vi sparer 100 kr i mnd, som er til hun skal ta lappen, eller kjøpe hus etc... Mine besteforeldre sparer 200 i mnd til henne, så altså 300,- totalt i mnd. Min mor har også en sparebørse hjemme som er min datter sin :-) vi er en liten familie, og vedig glad for at de hjelper oss å spare.
SmellyCat Skrevet 1. mars 2015 #29 Skrevet 1. mars 2015 Sparer ingenting i barnas navn. Betaler ned lån og sparer selv. De har egne kontoer med bursdagspenger og fra egne sparebøsser.
lover Skrevet 1. mars 2015 #30 Skrevet 1. mars 2015 Vi betaler ned på egen bolig, den skal vi selge når barna blir store, og skal etablere seg/studere. Da skal de få mer eller mindre hele summen mellom seg. Vi skal da flytte inn i svigers sitt hus, som mannen arver. Det huset er og vil være i god stand og er helt uten gjeld. Ser ikke poenget i å spare utenom dette. Så lenge vi har gjeld så sparer vi med å betale ned på den.
BareMas Skrevet 1. mars 2015 #31 Skrevet 1. mars 2015 Vi sparer til barna. Dette er en sparekonto som brukes til eventuelle ting de skulle trenge om vi ikke har råd når behovet melder seg.
FML Skrevet 1. mars 2015 #32 Skrevet 1. mars 2015 Ikke fast, men ved mulighet, prøver 200kr mnd fra begge foreldre til begge barn, altså jeg gir 400 og mannen 400, vi bruker de sparepengene etter behov til klær, utstyr, bilstoler, ski, sesongkort osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå