Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #26 Skrevet 1. mars 2015 Ha lisje barnet hjemme hos deg så lenge du kan. Om du uansett er hjemme så bruk tiden til kvalitetstid. Jeg var hjemme med barnet til det var 2 år.(jeg sier ikke at det er riktig for alle) Dagene brukte vi på turer ute, vi lekte oss inne- malte, puslet, leste, lego, perle, osv, hun var med på alt. Lagde mat sammen, gikk på butikken istedenfor å sette oss i bilen, vasket gulvene.. altså gjorde alt sammen. Det var seriøst de to beste årene i livet mitt. Barnehagen kommer tidsnok. Anonymous poster hash: d93c3...77f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #27 Skrevet 1. mars 2015 Vi ventet til 2,5 år og synes det var en fin alder å begynne i barnehagen. Barnet var bleietørt, snakket rent og kunne gjøre rede for sine behov. Vi brukte åpen barnehage aktivt frem til barnehagestart for sosialisering. I motsetning til alle etteåringene, hylte hun ikke når vi gikk. Vi hadde jo snakket med henne om dette og hun forsto veldig godt at vi kom tilbake for å hente henne. Anonymous poster hash: cde61...3b2 Snakk om å generalisere og skremme.. Alle 1 åringer skriker ikke når de blir levert i bhg! Vår på 1 år har etter to mnd i bhg har vel hatt en dag han sutret litt over at jeg dro. Han på 2,5 år derimot har hatt en periode der han begynner å gråte når vi drar. Så for meg virker det å tilvenne en 2,5 åring mye værre.. Jeg er glad for å ha ett åringen vår i bhg. Han er en aktiv krabat som har behov for at det skjer litt rundt han. Etter han har begynt i bhg har han utviklet seg mye og lært mange nye ting. Når vi henter etter full dag er han fortsatt blid og fornøyd Anonymous poster hash: 54bb4...b8f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #28 Skrevet 1. mars 2015 Til dere som mener at jeg som bhg-ansatt bør få meg en ny jobb pga standpunktet mitt i denne saken, så kan dere se her at jeg langt ifra er alene om dette. Det er et kunnskapsbasert standpunkt, og selv om jeg jobber i en veldig bra og solid barnehage så står jeg fortsatt på mitt. http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/Barnehageansatte-er-kritisk-til-for-tidlig-barnehagestart-7565291.html Anonymous poster hash: d6a26...c18 Emmmm... Kunnskapsbasert? Det er en spørreundersøkelse om de ansattes meninger! Og ca to av tre som jobber i barnehager har ikke barnefaglig kompetanse! Anonymous poster hash: b523c...445
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #29 Skrevet 1. mars 2015 Her er også litt forskning på dette, for deg som etterlyste det; http://www.tv2.no/a/5309201 Anonymous poster hash: d6a26...c18 Ikke for å være frekk, men link til tv2? Dette er media som fremstiller forskning for å skape overskrifter! Anonymous poster hash: b523c...445
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #30 Skrevet 1. mars 2015 Hadde dette vært en seriøs debattside, eller jeg skulle skrive en artikkel om temaet så hadde jeg selvsagt ikke linket til TV2.no. Men dette er dinbaby.com, og kildekritikk har jeg alltid i bahhodet uansett. Hvis du vil se en artikkel til, som heller ikke er "seriøs forskning", men som inneholder mange interessante synspunkter fra begge sider av saken, kan jeg anbefale denne. Disse personene har uansett hauger og lass mer kunnskap om temaet enn de fleste andre av oss her inne, så jeg velger å lytte til det og kombinere det med mine egne erfaringer, både som mor til to og barnehageansatt gjennom flere år. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Et-politisk-eksperiment-a-sende-ettaringer-i-barnehagen-7567065.html Hvis du føler deg bedre med å fortsette å le deg ihjel, værsågod fortsett med det! Anonymous poster hash: d6a26...c18 Men kan ikke lese media uten å være mer kritisk! Og selv om dinbaby ikke er en seriøs debattside kan man ikke bruke artikler i tabloidmedier som kilde! Jeg venter fortsatt på seriøs forskning fra faglitteratur som sier at barn ikke børr gå i barnehage før en viss alder! Anonymous poster hash: b523c...445
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #31 Skrevet 1. mars 2015 Vi ventet til 2,5 år og synes det var en fin alder å begynne i barnehagen. Barnet var bleietørt, snakket rent og kunne gjøre rede for sine behov. Vi brukte åpen barnehage aktivt frem til barnehagestart for sosialisering. I motsetning til alle etteåringene, hylte hun ikke når vi gikk. Vi hadde jo snakket med henne om dette og hun forsto veldig godt at vi kom tilbake for å hente henne. Anonymous poster hash: cde61...3b2 Så fint at du har en positiv erfaring med at barnet begynner så seint. Desverre har jeg de 15 siste årene vært den som tar imot barn fra 2.5-3.5 som begynner i barnehagen. Det er etterhvertmange. Av alle disse barna er det bare et barn som har hatt det bra i denne situasjonen. Min erfaring er at det er kjempevanskelig for så store barn å plutselig begynne i barnehagen! Rundt 90% av disse har også lagt bak sine gjevnaldrene med sosiale relasjoner Anonymous poster hash: b523c...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå