Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mann-tiltalt-for-aa-ha-avbrutt-svangerskap-til-sin-ekskjaereste/a/23405247/ Hva faen?? Hva burde være straffen for dette? Jeg er helt sjokkert. Anonymous poster hash: 82ed1...e02
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Kan han dømmes for mord? Anonymous poster hash: 82ed1...e02
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Kan han dømmes for mord? Anonymous poster hash: 82ed1...e02 Siden det var snakk om 21 års fengsel som var aktuelt i saken, så vil jeg tro at han kan dømmes for overlagt drap? Nesten ingen andre bestemmelser har så høye strafferammer. Men det finnes jo ingen rettspraksis på området, så det blir vanskelig å vurdere. I enkelte delstater i USA har de for ikke så lenge siden endret loven slik at hvis du dreper en kvinne som er gravid, uavhengig av svangerskapslengden, blir du dømt for to separate drap. Vil tro at noe lignende gjelder også hvis du dreper barnet inne i magen, mens mor forblir fysisk uskadd? Anonymous poster hash: 27cfe...fa3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Men hvordan fikk han tak i slike medikamenter da? Sykeste jeg har hørt på lenge... Anonymous poster hash: 3bdc2...7a6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Men hvordan fikk han tak i slike medikamenter da? Sykeste jeg har hørt på lenge... Anonymous poster hash: 3bdc2...7a6 Internett. Det står i artikkelen Anonymous poster hash: 8788b...62e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Fy F..! Har ikke ord... Han fikk vist tak i medikamentene på nettet :/ Anonymous poster hash: d86c8...8f6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Fy fader!!!!!!! Anonymous poster hash: 9c348...904
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Kan han dømmes for mord? Anonymous poster hash: 82ed1...e02 Siden det var snakk om 21 års fengsel som var aktuelt i saken, så vil jeg tro at han kan dømmes for overlagt drap? Nesten ingen andre bestemmelser har så høye strafferammer. Men det finnes jo ingen rettspraksis på området, så det blir vanskelig å vurdere. I enkelte delstater i USA har de for ikke så lenge siden endret loven slik at hvis du dreper en kvinne som er gravid, uavhengig av svangerskapslengden, blir du dømt for to separate drap. Vil tro at noe lignende gjelder også hvis du dreper barnet inne i magen, mens mor forblir fysisk uskadd? Anonymous poster hash: 27cfe...fa3 Nei, det står i artikkelen at det gjelder legemsbeskadigelse på mor.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Herregud,hva slags mennesker lever? Jeg håper han får max fengsel! Anonymous poster hash: 64685...971
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Kan han dømmes for mord? Anonymous poster hash: 82ed1...e02 Selvfølgelig kan han ikke dømmes for mord. Forferdelig det han gjorde for all del, men hun var i uke 12, mange tar abort i uke tolv og det blir ikke da regnet som mord. Han burde såklart få fengselsstraff for det han gjorde mot moren Anonymous poster hash: 3967e...20f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Jeg trodde min eks var et rævhøl, men denne mannen sprenger skalaen! Det er ikke ofte jeg blir stum, men jeg vet ikke engang hva man sier til sånt! Anonymous poster hash: e3960...73b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket. Hvordan skjedde det? Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han???Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92
Gjest Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Uansett om hun har lurt han eller ei, så gjør man rett & slett ikke slikt!! ALDRI!!
Elsker livet Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket. Hvordan skjedde det? Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han??? Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92 Så lenge hun ikke har stjålet sæden hans og inseminert seg selv, har det vel liten betydning. Så lenge mannen har sex med en kvinnen vet han at sjansen for befruktning er der, og må selv ta ansvaret for prevensjon og vurdere om han vil ta sjansen, for man er aldri er helt trygg.
mamma_bergen Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket. Hvordan skjedde det? Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han??? Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92 ?? Tror du bare tuller..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket. Hvordan skjedde det? Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han??? Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92 Du dømmer jo noen: du dømmer henne! Anonymous poster hash: 6382c...bef
Mother Gothel Skrevet 27. februar 2015 #19 Skrevet 27. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket.Hvordan skjedde det?Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han???Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92 Hvordan det skjedde? Han hadde pikken sin inni henne. Det skjedde. Det er bakgrunnen. Og alt etter det er bare tragisk
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #20 Skrevet 27. februar 2015 Fy faen! Dette er det sykeste jeg har lest på lenge! Nå ble jeg virkelig forbannet, og fri for ord. Stakkars, stakkars dame som måtte gjennomgå dette Håper han får 21 år, han fortjener ikke å gå fritt! Hva om han havner i en lignende situasjon, og gjør det samme? Anonymous poster hash: 7e5a1...6b7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #21 Skrevet 28. februar 2015 Jævla drittmann!!!! Håper han får 21 års fengsel, det er fortjent. Anonymous poster hash: d4793...ac6
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #22 Skrevet 28. februar 2015 Visste jeg hadde lest om noe lignende i utlandet.. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2547135/Fertility-doctors-son-gave-girlfriend-pill-woman-sentenced-14-years-jail.html Der var saken at guttens far var en "fertility doctor", eller lege som har med fruktbarhet å gjøre. Og det hjalp ham å få tak i tablettene. Anonymous poster hash: 952b2...172
Babykilo Skrevet 28. februar 2015 #23 Skrevet 28. februar 2015 Men folkens! Jeg er helt enig med dere, dette er en helt utrolig trist sak. Selvfølgelig skal han straffes. Men! Hvis vi løfter debatten litt, bare fordi det er et interessant spørsmål: Er det riktig i abortsaker at faren ikke har noe å si? La oss si det var omvendt, at mor vil ta abort, mens faren så gjerne vil ha barnet? Klart det er mors kropp og alt det der, men vi bør vel kunne tenke litt over at det fins en mann som er biologisk opphav også. Det må da være vanskelig for menn det der...? Jeg leste en kronikk i Morgenbladet om nettopp dette, syns det er et tema å ta opp egentlig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #24 Skrevet 28. februar 2015 Ok, her har hun blitt gravid med et barn han ikke ønsket.Hvordan skjedde det?Prevensjon som ikke fungerte, hun som lurte han???Skulle gjerne ha likt å vite bakgrunnen for graviditeten før jeg dømmer noen Anonymous poster hash: 7a9b0...d92 i alle dager. Det rettferdiggjør jo ikke det han har gjort mot henne uansett, grusom handling! Ikke bare tok han livet av sitt eget barn, men han risikerte også mors liv ved å bestille piller på nettet fra utlandet Anonymous poster hash: 969d8...75c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #25 Skrevet 28. februar 2015 Men folkens! Jeg er helt enig med dere, dette er en helt utrolig trist sak. Selvfølgelig skal han straffes. Men! Hvis vi løfter debatten litt, bare fordi det er et interessant spørsmål: Er det riktig i abortsaker at faren ikke har noe å si? La oss si det var omvendt, at mor vil ta abort, mens faren så gjerne vil ha barnet? Klart det er mors kropp og alt det der, men vi bør vel kunne tenke litt over at det fins en mann som er biologisk opphav også. Det må da være vanskelig for menn det der...? Jeg leste en kronikk i Morgenbladet om nettopp dette, syns det er et tema å ta opp egentlig. Moren har enerett, siden det er hennes kropp som lånes ut til ungen. Når det er sagt, er jeg imot abort. Anonymous poster hash: 44c25...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå