Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 - må være god på terreng - må være mulig å snu sportsdelen begge veier - må være god å trille - bagdelen må være lun, og relativt lang Jeg vet om Emmaljunga city cross og mondial duo, men hvilke andre finnes det? Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Simo, Brio, Teutonia Anonymous poster hash: 3182b...e79
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Simo, Brio, Teutonia Anonymous poster hash: 3182b...e79 Kan alle brioversjonene snus, også Brio smile? Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Simo, Brio, Teutonia Anonymous poster hash: 3182b...e79 Kan alle brioversjonene snus, også Brio smile? Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Ja, det mener jeg på. Du finner mer om Briovognene(og simo) på britax.no Anonymous poster hash: 3182b...e79
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Takk Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Hvordan er brio smile duo på grus og snø? Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Dytt Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Jeg tenker ut fra skriveegenskapene dine at du er i største laget for vogn 😜 Anonymous poster hash: 6d663...610
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Brio smile er ikke noe på terreng! Anonymous poster hash: e70b2...6c6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Jeg tenker ut fra skriveegenskapene dine at du er i største laget for vogn Anonymous poster hash: 6d663...610 sikker? Godt å ha noe å sitte i i oppoverbakkene når man ikke orker å gå Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobbe med å selge vogner. Ikke så lett å finne en vogn som både har lang bag, god på terreng og som du kan snu sportsdel på. Brio Happy f.eks. kan vel passe, men personlig syns jeg det er tungt med en slik vogn, med fire faste hjul dersom du skal trille en del rundt om på tur? Mange som har en slik lignende vogn (simo, brio, emmaljunga) bytter gjerne ut den for en med tre hjul senere (svært behagelig å kjøre). De vanligeste trehjulingene som er å få tak i i fysiske butikker (Baby Jogger City Elite, Mountain Buggy urban jungle eller Terrain og TFK Joggster Twist) er kjempegode på ulikt terreng - men ingen har vendbar sittedel. Teutonia har vogner med vendbar sittedel, har hatt den selv - og er helt ok på ulikt terreng. Denne har vendbar sittedel. Men vet ikke om butikker som selger den lenger? Mulig nettbutikker. Bugaboo har vendbar sittedel, til ulikt terreng er Buffaloen best, men den ultimate turvognen er det ikke. Hverken bag eller sittedel er spesielt stor, vil i alle fall ikke kalle bagen lun om du sammenligner med en del andre merker. Så har du Stokke Trailz, denne ville jeg ha sjekket - gode hjul, men forholdsvis ny vogn - så ville hørt med noen som bruker den hvor god den faktisk er på ulikt terreng. Bagen er stor og lun, sittedel er vendbar. Brio Smile anbefaler jeg ikke utfra kriteriene du setter. Anonymous poster hash: 464b3...82a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Emmaljungae edge duo combi! Vi har hatt den til alle våre, har prøvd simo kombi, brio , Mountain buggy og teutonia Mistral, ,men de kan ikke måles opp mot emmaljungaen i våre øyne. Vi har trillet i marka på vinteren i scooterløyper, i marka på sommeren, på stranden, i dyp dyp snø og ja. Den har vært helt super, og ikke sviktet en eneste gang! Den tar stor plass og er tung å drasse meg seg, men det er så og si den eneste negative tingen jeg har å si.Simo virket veldig sjanglete og ustødig, og jeg følte barna ble vugget ihjel i vogna. Men den var relativt grei å trille og hadde god plass. Denne ble brukt som sovevogn i banrehagen.Har hatt ei brio kombivogn, husker ikke navn, men den var ikke god. Da eldte var 2 år var vogna alt for trang, og det var bare å glemme å få plass til noen voksipose i den. Den var god å trille og vugget ikke så veldig, men den var kort og trang.Mountain buggy var super å trille, men likte ikke at vi ikke kunne ha barna mot oss. Syntes også den var lite lun, men den var knallgod som byvogn og reisevogn. Lett å trille, lett å svinge og barna satt godt i den. Likte ikke at de ikke kunne ha full liggestilling og at beina måtte svinge nedover siden den ikke hadde ordentlig fotbrett. Teutonia var stiv og lav. Her kunne håndtaket snues begge veier, men den var også kort og litt trang. Ikke så veldig god å trille, men samtidig ei ganske lett vogn som jeg fint kunne bruke på bytur. Anonymous poster hash: f38ae...567
frkhems Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Simo! Du finner ikke vogn som er bedre og trille på ulent terreng! Den er scoorer best i tester på det. Anbefaler simo duo som har en av markedes beste og med vindtette bager. Den tåler også endel reng uten og trenge regntrekk. Har selv simo duo og vi har vært utrolig fornøyde med den
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #14 Skrevet 28. februar 2015 Har forresten dårlig plass, har to vogner fra før som tidvis står i gangen... Så viktig at vogna ikke tar mye pass, i grunn. Så det finnes ingen vogn med vendbar sportsdel, som er god på terreng og i butikker? Så lang er dette inntrykket mitt (har prøvd Emmaljunga og babyjogger city mini): - emmaljunga har lun bag, er god å trille, noe tung og tar opp stor plass. Ikke god i butikker. - babyjogger city mini er god å trille på asfalt, genial i butikker, men fungerer ikke på terreng i det heletatt. - brio smile duo er god i butikker, har vendbar sportsdel og ok bag, men fungerer ikke på terreng? - øvrige 3-hjulsvogner har ikke vendbar sportsdel Hvorfor kan jeg ikke få i pose og sekk? Jeg må vel vurdere hva som er viktigst av å ha vendbar sportsdel, at vognen tåler terreng og at vognen må ta liten plass... Plassmangel er helt klart et problem, særlig når man har en Emmaljunga fra før (sovevogn i bhg, men tar den med hjem hver helg) Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Appelsinpiken Skrevet 28. februar 2015 #15 Skrevet 28. februar 2015 Hva med emmaljunga med duo s air understell? Da får du 4 store hjul, der de to fremste er svingbare (og kan låses ved behov)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #16 Skrevet 28. februar 2015 Hva med emmaljunga med duo s air understell? Da får du 4 store hjul, der de to fremste er svingbare (og kan låses ved behov)Ja, men den er DIGER. Har dårlig plass Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #17 Skrevet 28. februar 2015 Har forresten dårlig plass, har to vogner fra før som tidvis står i gangen... Så viktig at vogna ikke tar mye pass, i grunn. Så det finnes ingen vogn med vendbar sportsdel, som er god på terreng og i butikker? Så lang er dette inntrykket mitt (har prøvd Emmaljunga og babyjogger city mini): - emmaljunga har lun bag, er god å trille, noe tung og tar opp stor plass. Ikke god i butikker. - babyjogger city mini er god å trille på asfalt, genial i butikker, men fungerer ikke på terreng i det heletatt. - brio smile duo er god i butikker, har vendbar sportsdel og ok bag, men fungerer ikke på terreng? - øvrige 3-hjulsvogner har ikke vendbar sportsdel Hvorfor kan jeg ikke få i pose og sekk? Jeg må vel vurdere hva som er viktigst av å ha vendbar sportsdel, at vognen tåler terreng og at vognen må ta liten plass... Plassmangel er helt klart et problem, særlig når man har en Emmaljunga fra før (sovevogn i bhg, men tar den med hjem hver helg) Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Det er jo enorm forskjell på Baby Jogger City Mini og City Elite. Den du har passer som by -og reisevogn. City Elite er jo en større vogn med store og gode hjul. Passer helt fint på terreng sier flertallet av de som bruker den. Har fått kjempebra tilbakemeldinger på denne vognen MANGE, MANGE ganger. Den er lett å legge sammen og blir liten sammenlagt, akkurat som city mini. Eneste er at du ikke har vendbar sittedel. Denne vognen ble jo også best i test av brukere i fjor. Bare vær forberedt på mulig ventetid av diverse farger på denne vognen, da den er så populær og leverandør stadig vekk blir tom.. Anonymous poster hash: 464b3...82a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #18 Skrevet 28. februar 2015 Har forresten dårlig plass, har to vogner fra før som tidvis står i gangen... Så viktig at vogna ikke tar mye pass, i grunn.Så det finnes ingen vogn med vendbar sportsdel, som er god på terreng og i butikker?Så lang er dette inntrykket mitt (har prøvd Emmaljunga og babyjogger city mini):- emmaljunga har lun bag, er god å trille, noe tung og tar opp stor plass. Ikke god i butikker.- babyjogger city mini er god å trille på asfalt, genial i butikker, men fungerer ikke på terreng i det heletatt.- brio smile duo er god i butikker, har vendbar sportsdel og ok bag, men fungerer ikke på terreng?- øvrige 3-hjulsvogner har ikke vendbar sportsdelHvorfor kan jeg ikke få i pose og sekk? :)Jeg må vel vurdere hva som er viktigst av å ha vendbar sportsdel, at vognen tåler terreng og at vognen må ta liten plass... Plassmangel er helt klart et problem, særlig når man har en Emmaljunga fra før (sovevogn i bhg, men tar den med hjem hver helg)Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Det er jo enorm forskjell på Baby Jogger City Mini og City Elite. Den du har passer som by -og reisevogn. City Elite er jo en større vogn med store og gode hjul. Passer helt fint på terreng sier flertallet av de som bruker den. Har fått kjempebra tilbakemeldinger på denne vognen MANGE, MANGE ganger. Den er lett å legge sammen og blir liten sammenlagt, akkurat som city mini. Eneste er at du ikke har vendbar sittedel. Denne vognen ble jo også best i test av brukere i fjor. Bare vær forberedt på mulig ventetid av diverse farger på denne vognen, da den er så populær og leverandør stadig vekk blir tom.. Anonymous poster hash: 464b3...82a Vendbar sportsdel blir avgjørende, så det er nå et kriterie Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #19 Skrevet 28. februar 2015 - må være god på terreng - må være mulig å snu sportsdelen begge veier - må være god å trille - bagdelen må være lun, og relativt lang Jeg vet om Emmaljunga city cross og mondial duo, men hvilke andre finnes det? Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Brio go next Anonymous poster hash: 8c254...18a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #20 Skrevet 28. februar 2015 Har forresten dårlig plass, har to vogner fra før som tidvis står i gangen... Så viktig at vogna ikke tar mye pass, i grunn.Så det finnes ingen vogn med vendbar sportsdel, som er god på terreng og i butikker?Så lang er dette inntrykket mitt (har prøvd Emmaljunga og babyjogger city mini):- emmaljunga har lun bag, er god å trille, noe tung og tar opp stor plass. Ikke god i butikker.- babyjogger city mini er god å trille på asfalt, genial i butikker, men fungerer ikke på terreng i det heletatt.- brio smile duo er god i butikker, har vendbar sportsdel og ok bag, men fungerer ikke på terreng?- øvrige 3-hjulsvogner har ikke vendbar sportsdelHvorfor kan jeg ikke få i pose og sekk? :)Jeg må vel vurdere hva som er viktigst av å ha vendbar sportsdel, at vognen tåler terreng og at vognen må ta liten plass... Plassmangel er helt klart et problem, særlig når man har en Emmaljunga fra før (sovevogn i bhg, men tar den med hjem hver helg)Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Det er jo enorm forskjell på Baby Jogger City Mini og City Elite. Den du har passer som by -og reisevogn. City Elite er jo en større vogn med store og gode hjul. Passer helt fint på terreng sier flertallet av de som bruker den. Har fått kjempebra tilbakemeldinger på denne vognen MANGE, MANGE ganger. Den er lett å legge sammen og blir liten sammenlagt, akkurat som city mini. Eneste er at du ikke har vendbar sittedel. Denne vognen ble jo også best i test av brukere i fjor. Bare vær forberedt på mulig ventetid av diverse farger på denne vognen, da den er så populær og leverandør stadig vekk blir tom.. Anonymous poster hash: 464b3...82a Vendbar sportsdel blir avgjørende, så det er nå et kriterie Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Lykke til da Jobber som sagt med å selge vogner - så du vil nok slite litt med kriteriene dine. Som nevnt har jeg selv brukt Teutonia (Spirit S3, ikke den som er nevnt lenger opp i tråden). Vendbar sittedel, lett og liten sammenlagt. Vi har brukt den masse i terreng. Er nok ikke den beste i terreng, men langt fra den verste. Her er link: http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-spirit-s3.html Hvis vendbar sportsdel er viktigest for deg: Stokke Trailz Bugaboo Buffalo Brio og Simo Emmaljunga Andre merker i nettbutikker, så da får du ikke fysisk sett dem på forhånd da. Anonymous poster hash: 464b3...82a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #21 Skrevet 28. februar 2015 - må være god på terreng - må være mulig å snu sportsdelen begge veier - må være god å trille - bagdelen må være lun, og relativt lang Jeg vet om Emmaljunga city cross og mondial duo, men hvilke andre finnes det? Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Brio go next Anonymous poster hash: 8c254...18a Mulig god på terreng om det skiftes til større forhjul, da blir de ikkke svingbare lenger. Anonymous poster hash: 464b3...82a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #22 Skrevet 1. mars 2015 - må være god på terreng- må være mulig å snu sportsdelen begge veier- må være god å trille- bagdelen må være lun, og relativt langJeg vet om Emmaljunga city cross og mondial duo, men hvilke andre finnes det? Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Brio go nextAnonymous poster hash: 8c254...18a Mulig god på terreng om det skiftes til større forhjul, da blir de ikkke svingbare lenger. Anonymous poster hash: 464b3...82a Men dårlige på terreng med hjulene som er der? Var i en vognbutikk, tittet litt. Hun som jobbet der sa at den fungerer på terreng dersom man låser forhjulene?. Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Appelsinpiken Skrevet 1. mars 2015 #23 Skrevet 1. mars 2015 MÅ du ha med sovevogna med hjem hver helg?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #24 Skrevet 1. mars 2015 MÅ du ha med sovevogna med hjem hver helg?Ja, fordi det hender vi bruker den på tur. Uansett så er poenget at jeg må ha muligheten til å ta med sovevogna hjem. Og den city crossen tar dessverre mye plass i gangen! Den er ikke like svær som Mondial duo f.eks, men ganske stor. Det skal ikke være lett med plassmangel... Kan vel i verste fall sette vogna i kjelleren, men da må jeg bære den gjennom hele huset først, veldig kronglete. Skjønner at den perfekte vogna (for meg) ikke finnes, men er det ikke viktig at en 6 mnd gammel unge kan ha muligheten til å se foreldrene sine i vogna? Det føler jeg er første prioritet. Anonymous poster hash: b36fb...8f8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #25 Skrevet 1. mars 2015 MÅ du ha med sovevogna med hjem hver helg?Ja, fordi det hender vi bruker den på tur. Uansett så er poenget at jeg må ha muligheten til å ta med sovevogna hjem. Og den city crossen tar dessverre mye plass i gangen! Den er ikke like svær som Mondial duo f.eks, men ganske stor. Det skal ikke være lett med plassmangel... Kan vel i verste fall sette vogna i kjelleren, men da må jeg bære den gjennom hele huset først, veldig kronglete. Skjønner at den perfekte vogna (for meg) ikke finnes, men er det ikke viktig at en 6 mnd gammel unge kan ha muligheten til å se foreldrene sine i vogna? Det føler jeg er første prioritet. Anonymous poster hash: b36fb...8f8 Jeg skiftet til sportsdel ved ca 5 mnd, og brukte sportsdel svært lite mot meg. Ulike meninger om dette, men kan ikke se hvorfor ungen må se foreldrene hele tiden. Er de våkne vil de jo kikke litt ut rette veien, sover de har det ingen betydning hvilken vei de sitter. Er mye for foreldrenes skyld (mener jeg). Vendbar sittedel er det jeg ville vektlagt minst, men er noen kunder som er veldig opptatt av det. Tenk litt på at det er snakk om en liten periode du føler behov for det, veldig raskt er ungen større og trenger ikke se på foreldrene sine konstant....? Angående Brio Go Next... Har småå forhjul, anbefaler ingen slike vogner til terreng - men det er vel ulike meninger. Anonymous poster hash: 464b3...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå