Gå til innhold

Dere som har mer enn 70 % av daglig omsorg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan deres økonomiske situasjon er? Hva tjener dere, hva får dere i bidrag og får dere noe ekstra fra der offentlige? Får alle ekstra barnetrygd for eksempel?

Jeg vet at disse tingene er individuelt og at man kan sjekke NAV.no, jeg vil bare høre hvordan andre har det. :)

Anonymous poster hash: 36d1d...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener 650.000 kr. Får ingen støtte eller bidrag. Jeg og pappaen setter inn likt beløp på en konto som vi begge har kort til og betaler Sfo og andre ting til barna fra den kontoen. Får en ekstra barnetrygd.

Anonymous poster hash: fffc3...991

Skrevet

Tjener 650.000 kr. Får ingen støtte eller bidrag. Jeg og pappaen setter inn likt beløp på en konto som vi begge har kort til og betaler Sfo og andre ting til barna fra den kontoen. Får en ekstra barnetrygd.

Anonymous poster hash: fffc3...991

Takk for svar:)

Er det på en måte bidrag basert på privat avtale? Når far også setter inn penger, mener jeg?

Skrevet

Alle har krav på en ekstra barnetrygd og bidrag

De fleste får dekket 70% av barnepassutgiftene, men det er et inntektstak på det så tjener du veldig godt får du det ikke

Bostøtte er behovsprøvd og overgangsstønad har du krav på den første tiden etter bruddet og beregnes ut fra inntekten din.

Anonymous poster hash: 4a411...cb2

Skrevet

Tjener ca 570 000 i året, har ungene 100 %, mottar pensjon for dem etter far. Ingen ekstra barnetrygd da jeg er gift på nytt.

Anonymous poster hash: 14a2e...855
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan deres økonomiske situasjon er? Hva tjener dere, hva får dere i bidrag og får dere noe ekstra fra der offentlige? Får alle ekstra barnetrygd for eksempel?

Jeg vet at disse tingene er individuelt og at man kan sjekke NAV.no, jeg vil bare høre hvordan andre har det. :)

Har barna 100%, far betaler ikke bidrag så får forskudd, er halvt ufør så jeg har uføretrygd (50%) og lønn(40%) Har ca 25 tusen i mnd etter skatt.

Har en ekstra barnetrygd. Ikke stønad til barnepass selv om jeg jobber på en slik måte at jeg er nødt til å ha det fordi jeg har for lav prosent lønnet inntekt.

Vi klarer oss helt greit, det går rundt og jeg kan kjøpe bursdagsgaver til venner og betale for fritidsaktiviteter uten å slite. Men hjelper at jeg ikke har gjeld og lite regninger utover det nødvendige. Jeg eier heller ikke bil da det ville ført til at regnskapet ikke gikk opp rett og slett

Anonymous poster hash: f2df3...020

Skrevet

Alle har krav på en ekstra barnetrygd og bidrag

De fleste får dekket 70% av barnepassutgiftene, men det er et inntektstak på det så tjener du veldig godt får du det ikke

Bostøtte er behovsprøvd og overgangsstønad har du krav på den første tiden etter bruddet og beregnes ut fra inntekten din.

Anonymous poster hash: 4a411...cb2

Takk for svar:)

Har alle krav på overgangsstønad? Jeg mener å ha lest at hvis man tjener over 230 000 (ca) så faller denne bort? Jeg har forsøkt å regne ut fra NAV.no sin informasjon, men det ble ikke noe klarere for meg :-P

Skrevet

Mitt barn er her 100% av tiden, hans barn er her 75% av tiden. Vi får ikke ekstra barnetrygd siden vi har et felles barn.

Mitt barn får bidrag.

Hans barn får ikke bidrag, mor er sosialklient.

Vi mottar ingen stønader. Samlet inntekt er vel ca 1,2 millioner.

Anonymous poster hash: 9f7b1...be7

Skrevet

I måneden får jeg:

Overgangsstønad: ca 13000

Barnetrygd: 1940

Barnebirdag: 2500

Bostøtte: 2000

Lån og stipend fra Lånekassen: 8200

Barnet er hos faren to helger i mnd. Til høsten begynner jeg å jobbe. Endelig :)

Anonymous poster hash: 9f77a...bcd
Skrevet

Takk for svar :)

Er det noen som vet ang overgangsstønad som jeg spurte om lengre opp?

Skrevet

Har barnet 75 %

Utbetalt i overkant av 70.000 kr i måneden i lønn.

Barnebidrag: 5000 kr

Barnetrygd: 1940 (1 ekstra)

Anonymous poster hash: ad0b5...317
Skrevet

Takk for svar :)

Er det noen som vet ang overgangsstønad som jeg spurte om lengre opp?

Taket går på rundt 400000 tror jeg det er. Da jeg hadde 380000 i lønn fikk jeg 1000kr i os.

Anonymous poster hash: c504e...a15

Skrevet

Jeg tjener 420.000,-

Bidrag 2800,-

Hjelpestønad 2300,- (har barn med særskilte behov)

Skrevet

Nei alle har ikke krav på stønad til barnetilsyn og ekstra bidrag. Jeg har to nye barn med ny mann og får ingen av delene. Man regnes ikke som enslig forsørger lenger hvis Man har samboer i mer enn 2 år eller felles barn

Anonymous poster hash: 631fa...166

Skrevet

Er singel og har 100% omsorg for en 4-åring. Har en ekstra barnetrygd. Resten tjener jeg selv :)

Anonymous poster hash: caac6...296
Skrevet

skal ikke klage :D Har 23.000 i mnd, ca 350.000 i året, klarer oss veldig bra. har jo dobbel barnetrygd, barnebidrag og bostøtte i tilegg

Skrevet

3 barn. Tjener 443000 i året, får ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn på 2700 og OS 1500 ca. Bidragsforskudd er på 3300 per mnd, skal egentlig ha mer bidrag og regner med det kommer etterhvert. Tror det skal gå greit hvis man pgså justerer skatt mht. Til fradrag for enslig forsørger. Blir å stige i lønn.

Anonymous poster hash: b8819...82d

Skrevet

Tjener 420k. Har 2400kr mnd i støtte (overgangsstønad og barnetilsyn). 3000kr i bidrag. 2400kr i barnetrygd.

Har 2 barn-en 100% og en 50%

Anonymous poster hash: 65a35...d24

Skrevet

Har barna 100%

15000 i AAP

8000 i overgangsstønad

1000 i bostøtte

2800 til barnetilsyn

2900 i barnetrygd

9600 fra lånekassen

Ikke noe i bidrag

Anonymous poster hash: d4607...ec8

Skrevet

Har barna 100%

15000 i AAP

8000 i overgangsstønad

1000 i bostøtte

2800 til barnetilsyn

2900 i barnetrygd

9600 fra lånekassen

Ikke noe i bidrag

Oi det var mye OS når du har 15k i AAP? Hmm.. Sitter igjen men MYE mer enn meg som jobber 100%

Skrevet

Har barna 100%

15000 i AAP

8000 i overgangsstønad

1000 i bostøtte

2800 til barnetilsyn

2900 i barnetrygd

9600 fra lånekassen

Ikke noe i bidragAnonymous poster hash: d4607...ec8

Oi det var mye OS når du har 15k i AAP? Hmm.. Sitter igjen men MYE mer enn meg som jobber 100%Anonymous poster hash: 65a35...d24

Vet jeg er heldig å får såpass mye nå. Prøver å spare det jeg kan. Men gleder meg veldig til å få en jobb! For jeg trenger å føle at jeg bidrar med noe snart. Er ferdig med studiene til våren, så da blir både Lånekassen og NAV borte. Det blir kanskje mindre penger inn, men det er helt ok! :)

Skrevet

lønn varierer fra mnd til mnd da jeg kun er vikar 10-15000

barnetrygd 1940

barnetilsyn 1100

thats it...ønsker meg veldig en 100% fast jobb som jeg kan leve av for å si det sånn

Anonymous poster hash: e9acb...4ad
Skrevet

Her har vi delt 100 % omsorg for barna. Mottar ingen offentlig støtte bortsett fra barnetrygd. Får ikke ekstra barnetrygd, skulle vi det? Samlet tjener vi vel kanskje 600 000 700 000 per år. 

Anonymous poster hash: e9ec4...d54
Skrevet

lønn varierer fra mnd til mnd da jeg kun er vikar 10-15000

barnetrygd 1940

barnetilsyn 1100

thats it...ønsker meg veldig en 100% fast jobb som jeg kan leve av for å si det sånn

Anonymous poster hash: e9acb...4ad

Bostøtte ? Bidrag?

Skrevet

Har akkurat flyttet for meg selv med to unger som skal bo her 100%. Tjener 480 000,- så kommer jeg til å søke om en ekstra barnetrygd og stønad til barnetilsyn. Planen er å få far med på 3000 i bidrag. Hadde fått mer ved å ta det gjennom Nav men jeg har så vi klarer oss og far er ikke helt stabil så prøver å legge det lavere for å unngå konflikter, at han skal ha ungene mer for å betale mindre (det er gode grunner til at han ikke bør ha dem) osv osv.

Anonymous poster hash: 14a5b...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...