Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #26 Skrevet 26. februar 2015 Hi her. Vi har papirer og permer med uttalelser fra leger, ppt. Som forklarer at jenta har problemer med språket av ukjent årsak. Vi har jobbet og jobbet og jobber med hennes språkprblemer. Hun bruker veldig lang tid på leksene men ellers har Hun har ikke andre store problemer kun språket. Beklager men jeg er ikke enige med dere at. I som foreldre skal overta hennes Opplæring. Da må jeg og Evt far gå ned i stilling og hente frøkna hjem fra SFO og ha hjemme undervisning . Når vi henter henne kl 16.00 er det hjem lage middag og gjøre lekser før vi skal legge oss kl 19.00 Anonymous poster hash: 9d6f4...0b7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #27 Skrevet 26. februar 2015 Hi her. Vi har papirer og permer med uttalelser fra leger, ppt. Som forklarer at jenta har problemer med språket av ukjent årsak. Vi har jobbet og jobbet og jobber med hennes språkprblemer. Hun bruker veldig lang tid på leksene men ellers har Hun har ikke andre store problemer kun språket. Beklager men jeg er ikke enige med dere at. I som foreldre skal overta hennes Opplæring. Da må jeg og Evt far gå ned i stilling og hente frøkna hjem fra SFO og ha hjemme undervisning . Når vi henter henne kl 16.00 er det hjem lage middag og gjøre lekser før vi skal legge oss kl 19.00 Anonymous poster hash: 9d6f4...0b7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #28 Skrevet 26. februar 2015 Du må henvise barnet til PPT (dersom ikke skolen vil), og så må de fatte vedtak om hun har krav på spes.tilrettelagt undervisning/logoped/spes.ped e.l. Dersom PPT fatter vedtak har de ikke noe valg. Da MÅ de. Og nei, du skal ikke være logoped/spes.ped for datteren din. Har selv et barn i PPT-systemet, jeg har alltid fått beskjed om at "du er mamma og skal være mamma". Selvsagt greit med lesing av bøker osv som man gjør uansett, men du skal ikke være nødt til å ha "opplæring" med ditt eget barn på dette området. Logoped/spes.ped er rette mennesker for den oppgaven. Anonymous poster hash: c8d2e...bf1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #29 Skrevet 26. februar 2015 Hi her. Vi har papirer og permer med uttalelser fra leger, ppt. Som forklarer at jenta har problemer med språket av ukjent årsak. Vi har jobbet og jobbet og jobber med hennes språkprblemer. Hun bruker veldig lang tid på leksene men ellers har Hun har ikke andre store problemer kun språket. Beklager men jeg er ikke enige med dere at. I som foreldre skal overta hennes Opplæring. Da må jeg og Evt far gå ned i stilling og hente frøkna hjem fra SFO og ha hjemme undervisning . Når vi henter henne kl 16.00 er det hjem lage middag og gjøre lekser før vi skal legge oss kl 19.00 Anonymous poster hash: 9d6f4...0b7 Men har dere en sakkyndig uttalelse fra ppt? Der vil det stå hvor mange timer i uken de anbefaler med spes.ped eller annet og skolen må fatte vedtak etter og ha mottatt en sakkyndig uttalelsefra ppt. Be evt ppt om hjelp videre og jo foreldre kan henvise selv. Det blir bare ikke gjort så ofte. Men det burde nok gjøres oftere for det er ingen tvil om at noen skolen henviser for lite til PPT i frykt for å pålegges mer spesialundervisning (som de må gjennomføre men pengene gårfra eget budsjett). Anonymous poster hash: 84c11...b07
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #30 Skrevet 26. februar 2015 Ja det har vi hvor det står svart på hvitt at hun trenger hjelp. Anonymous poster hash: 9d6f4...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå