Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #26 Skrevet 26. februar 2015 Det er ikke noe jeg ville valgt med mindre jeg var nødt. Altså ved akutt sykdom e.l. Men jeg finner det usannsynlig at barnet blir varig tilknytningsskadet som følge av en engangshendelse på en ukes varighet, om tilknytningen ellers får anledning til å etableres. I midlertid er det sannsynlig at barnet vil oppleve denne ene uken som skremmende og vanskelig, og det er jo ikke ønskelig selv om det ikke gir varige skader. Anonymous poster hash: 305f8...e4f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #27 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn. Anonymous poster hash: cd54f...386
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #28 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn. Anonymous poster hash: cd54f...386 Barna er langt mer sårbare i forhold til tilknytning i alderen 8-12 måneder enn de er som nyfødte. Som sagt; uten at jeg tror en uke borte fra mor vil gi permanente skader hos et ellers veltilknyttet barn. Anonymous poster hash: 305f8...e4f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #29 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn. Anonymous poster hash: cd54f...386 Shit, det går jo ikke an! De har helt sikkert tilknyttningsvansker og utviklingsforstyrrelser. Fra spøk til alvor, det er selvsagt ikke noe problem å reise fra en baby på 10 mndr. På tide at dere innser at mamma faktisk ikke er briste eller bære for babyer og barn. Navlebeskuende damer altså. Behov for å berekfte seg selv kanskje? Anonymous poster hash: a0459...f26
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #30 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn.Anonymous poster hash: cd54f...386 Shit, det går jo ikke an! De har helt sikkert tilknyttningsvansker og utviklingsforstyrrelser. Fra spøk til alvor, det er selvsagt ikke noe problem å reise fra en baby på 10 mndr. På tide at dere innser at mamma faktisk ikke er briste eller bære for babyer og barn. Navlebeskuende damer altså. Behov for å berekfte seg selv kanskje? Anonymous poster hash: a0459...f26 Tror mye av problemet ligger i behov for bekreftelse ja. Merkelig at man kan være så hysteriske. Min tre små var innlagt på nyfødt i hele tre måneder og vi hadde ikke noe valg, men jeg hadde ikke store problemer med dette. Anonymous poster hash: cd54f...386
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #31 Skrevet 26. februar 2015 Hun ene på barselgruppa mi skal på ferie i 2 uker nå. Babyen hennes er bare fem mnd. Hun skal slutte å amme for å dra på denne turen til og med. Anonymous poster hash: 7a9dd...ee9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #32 Skrevet 26. februar 2015 Sånne tråder som det her ender alltid med at noen som gjør dette selv prøver å rettferdiggjøre sine egne valg. De som mener at egne barn ikke har tatt skade av det: Kanskje de ikke har store tilknytningproblemer eller atferdsvansker. Det kan allikevel ha preget hvordan de forholder seg til og føler seg med andre mennesker. Det er uansett en sjanse å ta. Noen barn tåler også mye mer enn andre. Og hvilke foreldre reiser seriøst en uke på ferie vekk fra sitt eget barn? Anonymous poster hash: 9b3a6...199 Du er klar over at det finnes mødre som er syke og må avgårde på sykehus over flere dager? Tror du barnet skjønner forskjell på om mor er på chartertur eller ligger på operasjonsbordet? Anonymous poster hash: e3035...535 Nei, men det er jo forskjell på å gjøre det med vilje og å ikke ha noe valg. Må man så må man. Skal man på ferie så prioriterer man. Poenget er uansett at du sikkert er en av de som tok valget om å dra på ferie og forsvarer deg med at andre faktisk mpå reise. Veninna mi har vært på sykehus i dager/uker innimellom, og merker at barnet hennes blir veldig krevende når hun er tilbake, tester grenser. Venninnen min ser selv at dette har ført til at hun blir mer avhengig av moren sin (noe som er et tegn på en form for relasjonsskader, noe som ikke betyr at barnet blir usosial eller vanskelig, kan vel så gjerne gi utslag i avhengighet av andre mennesker) Anonymous poster hash: 9b3a6...199
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #33 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn.Anonymous poster hash: cd54f...386 Barna er langt mer sårbare i forhold til tilknytning i alderen 8-12 måneder enn de er som nyfødte. Som sagt; uten at jeg tror en uke borte fra mor vil gi permanente skader hos et ellers veltilknyttet barn. Anonymous poster hash: 305f8...e4f Ja, du tror det? Jeg tipper at ekstrem premature er nettopp mye mer sårbar enn en terminfødt, 8-12 mnd gammel baby. Anonymous poster hash: cd54f...386
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #34 Skrevet 26. februar 2015 HI her. Grunnen til barnevakt en uke er ferie for mor og far. Hadde det vært sykdom hadde det vært noe annet mener eg. Og hadde barnet vært i vante omgivelser hjemme med far så hadde vært noe annet. Men her blir barna sendt til bestemor på andre siden av landet for åtte dager og sist babyen så bestemor var for 2 mnd siden. Babyen er 10 mnd og hvis det hadde vært min unge så hadde jeg vært meget skeptisk til og sende et barn mellom 8-12 mnd til barnevakt så lenge. Barnet har dessuten akkurat begynt i barnehagen så jeg vil si det er veldig dårlig timing å ha barnevakt på. Anonymous poster hash: 52499...56d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #35 Skrevet 26. februar 2015 Jeg hadde nok ikke ønsket det når barna var så små, men der handler i stor grad om meg selv. Med mindre barnet ikke kjenner besteforeldrene og de er dårlige omsorgspersoner er det ikke fare for tilknytningen! Blir ganske provosert over alle som drar frem tilknytning hver gang mor skal bort fra barna, og de som gjør dette har ganske tydelig ingen faglig bakgrunn for å kunne noe om dette! Det skal mer til for å ødelegge en ellers trygg tilknytning enn p reise bort noen dager! Anonymous poster hash: 966bd...ac6 Ja, du har vel gjort dette selv og føler en trang til å rettferidggjøre det Anonymous poster hash: 9b3a6...199 Nei det har jeg faktisk ikke. Jeg har ikke vært borte fra barna mine før de har vært over året, fordi JEG ikke var klar for det! Jeg blir provosert fordi dette er innenfor mitt fagområde. Jeg har lest mye faglitteratur om utviklingspsykologi og tilknytning, og ser at mange kommer med uriktige opplysninger og fremstiller det som fakta! De fleste fedre er i dag en stor del av barnas liv og en trygg base for barnet. Så lenge barnet har en trygg, nær og god relasjon til far så vil det ikke ødelegge barnets tilknytning om mor reiser bort en helg. Noen barn har også besteforeldre eller andre som en trygg base! Anonymous poster hash: 966bd...ac6
Øyne som ser!! Skrevet 26. februar 2015 #36 Skrevet 26. februar 2015 Her virker det først som mor er alene med barnet, så kommer det fram at hun har samboer (selvfølgelig aldri noen som reagerer på om far er vekke i ukesvis) . Samme om mor er syk eller skal på ferie, ungen vet uansett ikke forskjell.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #37 Skrevet 26. februar 2015 Jeg tenker at for det første så har du ingenting med det, og for det andre så kommer ikke barnet til å få varige men. Det er en uke folkens, ikke en måned eller to, men en måned! Anonymous poster hash: 3be20...44b
februarprins2013 Skrevet 26. februar 2015 #38 Skrevet 26. februar 2015 er han trygg hos besteforeldrene er det helt greit mener jeg, man bør få lov til og ha pauser innemellom,men hadde ikke klart lengre enn en helg selv, han har sovet borte siden han var 4mnd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #39 Skrevet 26. februar 2015 Om ungen ikke har møtt besteforeldrene siden julen, ja da blir det feil, ungen kjenner de ikke godt nok da. Syns jeg. Anonymous poster hash: 8a5ee...5aa
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #40 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn. Anonymous poster hash: cd54f...386 R... M.... V...? Anonymous poster hash: d6576...e00
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #41 Skrevet 26. februar 2015 Seriøst? Barnet er snart ett år gammelt og mor kan ikke være vekke en uke? Jeg har ekstrem premature trillinger, og de var med fremmede hver natt i tre måneder etter fødselen. Nå er de tolv år gamle og trygge, solide barn. Anonymous poster hash: cd54f...386 R... M.... V...? Anonymous poster hash: d6576...e00 Nei, det er ikke mine initialer! Anonymous poster hash: cd54f...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå