Gå til innhold

Oppgitt over sjefen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig at sjefen din er vanskelig å ha med å gjøre og uansett er det ikke greit å skjelle ut sine medarbeidere.

Men måten du fremla ferieønsket ditt kan kanskje være en årsak? La du frem et feriekrav hvor rett og slett bare informerte om at du tar ferien din i den og den uka og at reisen allerede var bestilt, så kan jeg forstå at han ble litt muggen.

Selv om alle får innvilget ferien sin så antar jeg at de fleste spør først, ikke bare krever og forventer.

Bare en tanke, korriger meg dersom jeg tar feil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig at sjefen din er vanskelig å ha med å gjøre og uansett er det ikke greit å skjelle ut sine medarbeidere.

Men måten du fremla ferieønsket ditt kan kanskje være en årsak? La du frem et feriekrav hvor rett og slett bare informerte om at du tar ferien din i den og den uka og at reisen allerede var bestilt, så kan jeg forstå at han ble litt muggen.

Selv om alle får innvilget ferien sin så antar jeg at de fleste spør først, ikke bare krever og forventer.

Bare en tanke, korriger meg dersom jeg tar feil :)

Nei, er ikke vanlig å spørre. Folk setter seg opp på fri så lenge det er muligheter. Skjønner dette ikke er vanlig i alle bedrifter. Ordnet seg heldigvis da.

Anonymous poster hash: ea160...e45

Skrevet

hvordan vet du at ingen andre har bedt om ferie i samme uke?! Siden dere er en stor bedrift kan du umulig vite det!

Det er jo derfor du må ha en dialog med sjefen din! Jeg forstår at han blir gretten når du bare tar deg ferie uten å snakke med han først. Selv om andre har gjort det, så betyr det ikke at det var greit. Tenk om alle gjør dette, da kan det jo ende med at 5-10stk plutselig er vekk på ferie.. Skjønner godt at han vil ha en oversikt med ansatte som deg.....

Anonymous poster hash: 324cb...89d

Fordi vi har en egen plan på dataen vi går inn å ser, og kan sette oss opp.

Men du kan jo ikke vite om andre velger å ta det opp med sjefen og vente på godkjennelse, FØR de setter seg på planen?

Skrevet

hvordan vet du at ingen andre har bedt om ferie i samme uke?! Siden dere er en stor bedrift kan du umulig vite det!

Det er jo derfor du må ha en dialog med sjefen din! Jeg forstår at han blir gretten når du bare tar deg ferie uten å snakke med han først. Selv om andre har gjort det, så betyr det ikke at det var greit. Tenk om alle gjør dette, da kan det jo ende med at 5-10stk plutselig er vekk på ferie.. Skjønner godt at han vil ha en oversikt med ansatte som deg.....

Anonymous poster hash: 324cb...89d

Fordi vi har en egen plan på dataen vi går inn å ser, og kan sette oss opp.

Men du kan jo ikke vite om andre velger å ta det opp med sjefen og vente på godkjennelse, FØR de setter seg på planen?

Jo, dette er to venner, og vet med sikkerhet at de ikke gjorde det. 

Skrevet

hvordan vet du at ingen andre har bedt om ferie i samme uke?! Siden dere er en stor bedrift kan du umulig vite det!Det er jo derfor du må ha en dialog med sjefen din! Jeg forstår at han blir gretten når du bare tar deg ferie uten å snakke med han først. Selv om andre har gjort det, så betyr det ikke at det var greit. Tenk om alle gjør dette, da kan det jo ende med at 5-10stk plutselig er vekk på ferie.. Skjønner godt at han vil ha en oversikt med ansatte som deg.....Anonymous poster hash: 324cb...89d

Fordi vi har en egen plan på dataen vi går inn å ser, og kan sette oss opp.Anonymous poster hash: ea160...e45

Jo, dette er to venner, og vet med sikkerhet at de ikke gjorde det.  Anonymous poster hash: ea160...e45

Nei, jeg mener siden dette er en så stor bedrift, om du ikke omgås Lisa på sentralbordet privat, er det vanskelig for deg å vite om hun venter på å få godkjent et ferieønske før hun skriver seg på ferielisten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...