Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #26 Skrevet 24. februar 2015 Han er så vanvittig arrogant! Og dårlig likt i bedriften jeg jobber. En kollega bestilte seg en ferietur i begynnelsen av januar. Sendte melding til han at han måtte godkjenne ferien. Alt iorden. Uken etter bestilte jeg meg en tur. Ingen var satt opp på ferie, så regnet med at det gikk fint. Sendte melding til sjefen, og fikk flere sure meldinger om at jeg måtte spørre FØR jeg gjorde slikt. Er nok folk så skjønner ikke problemet. (regelen er at to kan være på ferie samtidig) Merker jeg blir provosert av å få sure meldinger med store bokstaver Han er kjent for å behandle folk dårlig, og jeg prøver å ikke irritere meg. Dagens utblåsning! Anonymous poster hash: ea160...e45 Selvfølgelig må du høre om det passer å ta ut ferie før du bestiller! Og man setter seg da opp på ferie i en kalender etter at denne er godkjent, ikke før (med mindre det er en ferieønskeliste). Du kan på ingen måte vite om en annen kollega allerede har bedt om ferie akkurat denne uken. I det andre tilfellet her inne, så var problemstillingen en helt annet, da hun tross gjentatte purringer ikke hadde fått svar.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #27 Skrevet 24. februar 2015 Du som har driti deg ut. Er så mange håpløse arbeidstakere. Helvete å være leder for sånne som deg. Anonymous poster hash: 86dac...c84
Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #28 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #29 Skrevet 24. februar 2015 Han er så vanvittig arrogant! Og dårlig likt i bedriften jeg jobber. En kollega bestilte seg en ferietur i begynnelsen av januar. Sendte melding til han at han måtte godkjenne ferien. Alt iorden. Uken etter bestilte jeg meg en tur. Ingen var satt opp på ferie, så regnet med at det gikk fint. Sendte melding til sjefen, og fikk flere sure meldinger om at jeg måtte spørre FØR jeg gjorde slikt. Er nok folk så skjønner ikke problemet. (regelen er at to kan være på ferie samtidig) Merker jeg blir provosert av å få sure meldinger med store bokstaver Han er kjent for å behandle folk dårlig, og jeg prøver å ikke irritere meg. Dagens utblåsning! Anonymous poster hash: ea160...e45 Selvfølgelig må du høre om det passer å ta ut ferie før du bestiller! Og man setter seg da opp på ferie i en kalender etter at denne er godkjent, ikke før (med mindre det er en ferieønskeliste). Du kan på ingen måte vite om en annen kollega allerede har bedt om ferie akkurat denne uken. I det andre tilfellet her inne, så var problemstillingen en helt annet, da hun tross gjentatte purringer ikke hadde fått svar. Ehh...jo det kan man her jeg jobber. Står liste over absolutt alle som jobber her. Så alle kan se hvem som har ferie til enhver tid. Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #30 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #31 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995
Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #32 Skrevet 24. februar 2015 Han er så vanvittig arrogant! Og dårlig likt i bedriften jeg jobber. En kollega bestilte seg en ferietur i begynnelsen av januar. Sendte melding til han at han måtte godkjenne ferien. Alt iorden. Uken etter bestilte jeg meg en tur. Ingen var satt opp på ferie, så regnet med at det gikk fint. Sendte melding til sjefen, og fikk flere sure meldinger om at jeg måtte spørre FØR jeg gjorde slikt. Er nok folk så skjønner ikke problemet. (regelen er at to kan være på ferie samtidig) Merker jeg blir provosert av å få sure meldinger med store bokstaver Han er kjent for å behandle folk dårlig, og jeg prøver å ikke irritere meg. Dagens utblåsning! Anonymous poster hash: ea160...e45 Selvfølgelig må du høre om det passer å ta ut ferie før du bestiller! Og man setter seg da opp på ferie i en kalender etter at denne er godkjent, ikke før (med mindre det er en ferieønskeliste). Du kan på ingen måte vite om en annen kollega allerede har bedt om ferie akkurat denne uken. I det andre tilfellet her inne, så var problemstillingen en helt annet, da hun tross gjentatte purringer ikke hadde fått svar. Ehh...jo det kan man her jeg jobber. Står liste over absolutt alle som jobber her. Så alle kan se hvem som har ferie til enhver tid. Anonymous poster hash: ea160...e45 Hjelpes, du forstår jo tydeligvis bare ikke dette her... En slik liste viser hvem som skal ha ferie (ikke hvem som har bedt om ferie og ikke fått det godkjent enda). Sjefen sitter på oversikten over hvem som har bedt om ferie i hvilke uker og bemanningen, og noen av dem som har bedt om ferie kan få avslag på sitt ferieønske. Det kan også oppstå sykdom hos kolleger, eller annet, som gjør at sjefen plutselig har behov for at resterende er på jobb. Din kollega som ba sjefen om å godkjenne et ferieønske som han visste det var stor sannsynlighet for å få innvilget, han var nok i motsetning til deg smart nok til å ikke si til sjefen at han allerede hadde bestilt ferietur.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #33 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995 Man setter seg opp, og alle får godkjent så sant det ikke er andre på ferie. (maks to) Er vanlig og aldri blitt sagt noe på iløpet av mine 13 år i bedriften. Er også 2 andre kollegaer som bestilte seg tur uken før meg. Ingen problem for de. Anonymous poster hash: ea160...e45
Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #34 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Les det jeg har skrevet lengre opp, siden det tydeligvis går inn det ene øret og ut det andre. Man har en ønskeliste og man har en ferieliste. At dere har begge i ett, endrer ingenting- du må forstå forskjellen på ønsket og godkjent ferie.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #35 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995 Man setter seg opp, og alle får godkjent så sant det ikke er andre på ferie. (maks to) Er vanlig og aldri blitt sagt noe på iløpet av mine 13 år i bedriften. Er også 2 andre kollegaer som bestilte seg tur uken før meg. Ingen problem for de. Anonymous poster hash: ea160...e45 Men du skriver jo selv at det bli lilla når det er godkjent. Du har bestilt tur før det er godkjent, det spiller liten rolle hvordan det pleier å være. Det som spiller noen riolle er at du skal vente på godkjenning. Ventet de andre kollegene på godkjenning? Anonymous poster hash: f053d...995
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #36 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Les det jeg har skrevet lengre opp, siden det tydeligvis går inn det ene øret og ut det andre. Man har en ønskeliste og man har en ferieliste. At dere har begge i ett, endrer ingenting- du må forstå forskjellen på ønsket og godkjent ferie. Du høres ut som en drømmeansatt, HI! *ironi* Hva med å ta litt selvkritikk? Anonymous poster hash: e6613...ca1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #37 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Les det jeg har skrevet lengre opp, siden det tydeligvis går inn det ene øret og ut det andre. Man har en ønskeliste og man har en ferieliste. At dere har begge i ett, endrer ingenting- du må forstå forskjellen på ønsket og godkjent ferie. Selvsagt, men sjefen har gått ut å sagt at to får ferie samtidig. At jeg da setter meg opp på ferie (ingen andre) så burde det være greit. Spesielt når to andre kollegaer gjør det samme uken før. Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #38 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995 Man setter seg opp, og alle får godkjent så sant det ikke er andre på ferie. (maks to) Er vanlig og aldri blitt sagt noe på iløpet av mine 13 år i bedriften. Er også 2 andre kollegaer som bestilte seg tur uken før meg. Ingen problem for de. Anonymous poster hash: ea160...e45 Men du skriver jo selv at det bli lilla når det er godkjent. Du har bestilt tur før det er godkjent, det spiller liten rolle hvordan det pleier å være. Det som spiller noen riolle er at du skal vente på godkjenning. Ventet de andre kollegene på godkjenning? Anonymous poster hash: f053d...995 Nei, vi har fått beskjed om at det blir godkjent så lenge ingen andre eller kun en til har satt seg opp på fri. Så de gav også beskjed etter turen deres var bestilt, og det var helt iorden. Ingen sure meldinger. Anonymous poster hash: ea160...e45
Iiiiik Skrevet 24. februar 2015 #39 Skrevet 24. februar 2015 Kan det hende at sjefen din merker at du synes han er en dust, at du signaliserer en del av det du skriver i denne tråden? Da blir han kanskje opptatt av å markere seg ekstra overfor deg? Strategien din om å "ta igjen" ved å spørre ham om alt mulig er uansett litt barnslig synes jeg. Det er selvfølgelig ikke greit hvis han gjør forskjell på arbeidstakere, men det er heller ikke greit å være ansatt og ha så lite respekt for lederen din som det du signaliserer. Da må du enten håndtere det selv eller gjennom tillitsvalgt/verneombud eller du må se deg om etter en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #40 Skrevet 24. februar 2015 Herlighet... Den jobben din kan virkelig ikke kreve mye tankegang, for det er det tydeligvis lite av hos deg. Stakkars sjef! Anonymous poster hash: 39657...af7
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #41 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995 Man setter seg opp, og alle får godkjent så sant det ikke er andre på ferie. (maks to) Er vanlig og aldri blitt sagt noe på iløpet av mine 13 år i bedriften. Er også 2 andre kollegaer som bestilte seg tur uken før meg. Ingen problem for de. Anonymous poster hash: ea160...e45 Men du skriver jo selv at det bli lilla når det er godkjent. Du har bestilt tur før det er godkjent, det spiller liten rolle hvordan det pleier å være. Det som spiller noen riolle er at du skal vente på godkjenning. Ventet de andre kollegene på godkjenning? Anonymous poster hash: f053d...995 Nei, vi har fått beskjed om at det blir godkjent så lenge ingen andre eller kun en til har satt seg opp på fri. Så de gav også beskjed etter turen deres var bestilt, og det var helt iorden. Ingen sure meldinger. Anonymous poster hash: ea160...e45 Da er han vel lei av arbeidstagere som tar seg til rette da, og da gikk det utover deg Anonymous poster hash: f053d...995
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #42 Skrevet 24. februar 2015 Kan det hende at sjefen din merker at du synes han er en dust, at du signaliserer en del av det du skriver i denne tråden? Da blir han kanskje opptatt av å markere seg ekstra overfor deg? Strategien din om å "ta igjen" ved å spørre ham om alt mulig er uansett litt barnslig synes jeg. Det er selvfølgelig ikke greit hvis han gjør forskjell på arbeidstakere, men det er heller ikke greit å være ansatt og ha så lite respekt for lederen din som det du signaliserer. Da må du enten håndtere det selv eller gjennom tillitsvalgt/verneombud eller du må se deg om etter en annen jobb. Respekt må man vel fortjene tenke jeg. Jeg snakker til han på en normal måte, men skygger nok litt banen siden han er en person som må "tråkke" andre ned. Er flere som har en sak gående på han, for han har gjort mye feil i jobben sin. Og personal er ikke hans sterke side. Ellers trivestjeg veldig godt i jobben min, og koselige kolegaer. Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #43 Skrevet 24. februar 2015 Ja for det er jo helt vanlig å ta ferie akkurat når det passer seg. Nek! Anonymous poster hash: 39657...af7 Pass munnen din! Håper ikke du snakker slik foran barna dine. Kan du ikke svare ordentlig så tier du stille. Anonymous poster hash: ea160...e45 Oi sann. Så sinna da gitt.Dumme innlegg fortjener dumme svar serru Og jeg er ganske sikker på at sjefen din ser på deg nettopp som det - et nek. Anonymous poster hash: 39657...af7 Nei, jeg er sett ikke sint Synes bare det er merkelig hvor mange uoppdragne folk rundt omkring. Trist. Anonymous poster hash: ea160...e45 Veit ikke hvem som er mest uoppdragen jeg... JEG kunne ikke kommet på å bestille meg ferietur dør ferien var avklart med arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 39657...af7 Fint det. Er ikke jeg som går rundt å kaller folk jeg ikke kjenner nek iallfall Anonymous poster hash: ea160...e45 Nei, men du baksnakker sjefen din. Men det er kanskje helt greit det? Er det noen kollegaer av deg her inne, vil det nok ikke være så vanskelig å kjenne deg igjen Anonymous poster hash: 39657...af7 Synes ikke noe om forskjellsbehandling. Hverken på jobb eller ellers i livet. Og det står jeg for Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er nok heller du som ikke skjønner at de andre har fått godkjent ferien sin før de har satt seg opp i kalenderen på ferie... Nei, her setter man seg opp slik man ønsker. (så sant ingen har satt seg opp) Så er sjefen inne og godkjenner etterhvert. Godkjent ferie blir merket med lilla farge. Anonymous poster hash: ea160...e45 Og hvorfor bestiller du da før han har godkjent? Anonymous poster hash: f053d...995 Man setter seg opp, og alle får godkjent så sant det ikke er andre på ferie. (maks to) Er vanlig og aldri blitt sagt noe på iløpet av mine 13 år i bedriften. Er også 2 andre kollegaer som bestilte seg tur uken før meg. Ingen problem for de. Anonymous poster hash: ea160...e45 Men du skriver jo selv at det bli lilla når det er godkjent. Du har bestilt tur før det er godkjent, det spiller liten rolle hvordan det pleier å være. Det som spiller noen riolle er at du skal vente på godkjenning. Ventet de andre kollegene på godkjenning? Anonymous poster hash: f053d...995 Nei, vi har fått beskjed om at det blir godkjent så lenge ingen andre eller kun en til har satt seg opp på fri. Så de gav også beskjed etter turen deres var bestilt, og det var helt iorden. Ingen sure meldinger. Anonymous poster hash: ea160...e45 Da er han vel lei av arbeidstagere som tar seg til rette da, og da gikk det utover deg Anonymous poster hash: f053d...995 Kanskje det, men blir feil måte å gjøre det på da. Likt for alle. Anonymous poster hash: ea160...e45
Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #44 Skrevet 24. februar 2015 Det er helt vanlig å spørre sjefen om det passer å ta ferie da og da. Jeg skjønner godt at sjefen din blei oppgitt. Sjefen kunne i tillegg sagt at den ferieturen kan du bare glemme fordi du trengs på jobb. Noe sjefen kanskje burde gjort bare for å statuere et poeng. Høres ut som dere har dårlige rutiner i bedriften. Anonymous poster hash: 87862...477 Det skal selvfølgelig være saklig grunn til å avslå ferie. En sjef som hadde avslått ferie kun for å statuere et poeng, hadde bevegd seg på svært gyngende grunn.
Virginia. Skrevet 24. februar 2015 #45 Skrevet 24. februar 2015 Det riktige er å få godkjennt ferien først, men helt feil å bli rasende på deg og ikke alle de andre som har gjort det samme før deg. Han skulle blitt rasende på de også. Ja, føler det blir litt feil. Ordnet seg heldigvis, men kommer til å ringe han hver gang jeg skal noe fremover. Om nærmere 70 stykker skal gjøre det hver gang, så får han nok å gjøre Anonymous poster hash: ea160...e45 Det er faktisk helt normalt å sende en leder en kort mail i forkant med info om at man skal til tannlegen, fysioterapeut eller liknende.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #46 Skrevet 24. februar 2015 Greit at arbeidsgiver har styringsrett på ferien, men noen steder er det faktisk sånn at en får ferie når en selv ønsker. Som f.eks på min jobb. Jeg spør derfor aldri før jeg bestiller ferie. Hadde sjefen plutselig blitt sur for det (uten å informere om evt endringer i ferieavviklingen), hadde nok jeg blitt ganske gretten også. Anonymous poster hash: 0d075...c80
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #47 Skrevet 24. februar 2015 Greit at arbeidsgiver har styringsrett på ferien, men noen steder er det faktisk sånn at en får ferie når en selv ønsker. Som f.eks på min jobb. Jeg spør derfor aldri før jeg bestiller ferie. Hadde sjefen plutselig blitt sur for det (uten å informere om evt endringer i ferieavviklingen), hadde nok jeg blitt ganske gretten også. Anonymous poster hash: 0d075...c80 Ja, skjønner dette ikke er likt alle steder. Men, her vi jobber er det veldig fleksibelt med ferie. Nå ordnet det seg heldigvis, men synes ikke noe om forskjellsbehandling. Men, heretter ringer jeg uansett hva jeg skal Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #48 Skrevet 24. februar 2015 Greit at arbeidsgiver har styringsrett på ferien, men noen steder er det faktisk sånn at en får ferie når en selv ønsker. Som f.eks på min jobb. Jeg spør derfor aldri før jeg bestiller ferie. Hadde sjefen plutselig blitt sur for det (uten å informere om evt endringer i ferieavviklingen), hadde nok jeg blitt ganske gretten også. Anonymous poster hash: 0d075...c80 Men hi skriver jo at han skal godkjenne, da er det vel normalt å vente på det Anonymous poster hash: f053d...995
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #49 Skrevet 24. februar 2015 Greit at arbeidsgiver har styringsrett på ferien, men noen steder er det faktisk sånn at en får ferie når en selv ønsker. Som f.eks på min jobb. Jeg spør derfor aldri før jeg bestiller ferie. Hadde sjefen plutselig blitt sur for det (uten å informere om evt endringer i ferieavviklingen), hadde nok jeg blitt ganske gretten også. Anonymous poster hash: 0d075...c80 Men hi skriver jo at han skal godkjenne, da er det vel normalt å vente på det Anonymous poster hash: f053d...995 Ja, og han godkjenner så lenge det KUN er 2 som har ferie samtidig. Les innegget. Anonymous poster hash: ea160...e45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #50 Skrevet 24. februar 2015 Greit at arbeidsgiver har styringsrett på ferien, men noen steder er det faktisk sånn at en får ferie når en selv ønsker. Som f.eks på min jobb. Jeg spør derfor aldri før jeg bestiller ferie. Hadde sjefen plutselig blitt sur for det (uten å informere om evt endringer i ferieavviklingen), hadde nok jeg blitt ganske gretten også. Anonymous poster hash: 0d075...c80 Men hi skriver jo at han skal godkjenne, da er det vel normalt å vente på det Anonymous poster hash: f053d...995 Ja, og han godkjenner så lenge det KUN er 2 som har ferie samtidig. Les innegget. Anonymous poster hash: ea160...e45 Har lest Anonymous poster hash: f053d...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå