Gå til innhold

gravid og spiser 100 ganger om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten... Jeg spiser frokost 06.30 og holder på å dø av sult 1,5 timer senere.

Er jeg ikke gravid spiser jeg hver 3-4 time.

Normalt? Var ikke sånn de to første svangerskapene, da spiste jeg normalt fram til uke 37, da kom sulten.

Anonymous poster hash: fae29...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt for de som legger på seg 40 kg.

Idiotisk spørsmål.

Anonymous poster hash: 50488...560

Skrevet

Spis mat med proteiner, det mettet! Hold blodsukkeret stabilt ved å unngå sukkerfellene. Drikk te, det å få noe varmt i magen metter. Dumt å spise seg opp i vekt, vektøkningen bør komme av graviditeten, ikke fråtsing. Snakker av erfaring.. Var overvektig, og gikk opp 16 kilo i svangerskapet. Tok grep da jordmor kommenterte det, og klarte å holde meg stabil siste del. En uke etter fødsel var jeg tilbake til startvekt (82 kilo, så uansett for tung, men iallfall ikke verre enn før).

Lykke til!

Anonymous poster hash: e0cc3...ee8

Skrevet

Idiotisk spørsmål.

Idiotisk svar. Stakkars deg.

Skrevet

Spis mat med proteiner, det mettet! Hold blodsukkeret stabilt ved å unngå sukkerfellene. Drikk te, det å få noe varmt i magen metter. Dumt å spise seg opp i vekt, vektøkningen bør komme av graviditeten, ikke fråtsing. Snakker av erfaring.. Var overvektig, og gikk opp 16 kilo i svangerskapet. Tok grep da jordmor kommenterte det, og klarte å holde meg stabil siste del. En uke etter fødsel var jeg tilbake til startvekt (82 kilo, så uansett for tung, men iallfall ikke verre enn før).

Lykke til!

Anonymous poster hash: e0cc3...ee8

Takk for gode råd :) Ja legger gladelig på meg i svangerskapet, men helst ikke 100 kg pga fråtsing og potetgull ;)

Skrevet

Minn deg selv på at barnet trenger god næring fremfor sukker og kaloribomber.

Graviditet er ingen unnskyldning for å spise hva man vil.

Så lenge du spiser sunt og variert, så skal det nok gå bra 😊

Anonymous poster hash: e8b32...000

Skrevet

Jeg sliter med det samme, blir sulten 1,5 time etter at jeg har spist. Synes det er enormt vanskelig å begrense meg når kroppen bare higer etter mer mat. Spiser kun sund mat, men vet at jeg får i meg alt for mange kalorier. Har ikke noen gode råd, dessverre...

Anonymous poster hash: 6ba61...daa
Skrevet

Jeg blir fort sulten jeg også, men prøver å f.eks. få i meg en proteinrik frokost, f.eks. brødskive med egg eller eggerøre, det metter lenge. Prøv å få i deg det tidlig på kvelden også så unngår du å småspise alt mulig annet. Lag f.eks. fruktsalat til kvelden i tilfelle du får lyst på noe godt.

Anonymous poster hash: 385d1...f5d
Skrevet

Jeg sliter med det samme, blir sulten 1,5 time etter at jeg har spist. Synes det er enormt vanskelig å begrense meg når kroppen bare higer etter mer mat. Spiser kun sund mat, men vet at jeg får i meg alt for mange kalorier. Har ikke noen gode råd, dessverre...

Anonymous poster hash: 6ba61...daa

Du spiser sunt da, veldig bra :) jeg spiser sunt generelt, men de mange mellommåltidene blir ofte usunne. Må ha noe raskt for å stille kvalme.

Skrevet

Var sånn fram til ca uke 13 denne gangen. Gikk opp fra 1 skive i matpakken på jobb til fem... og opp og spiste på natta til og med. La på meg 3-4 kg i 1. Tri. Nå er jeg 16 uker og både vekt og matinntak har stabilisert seg (gav seg ca samtidig med kvalmen).

Jeg spiste endel epler, satte fram et fat med oppskjærte båter og småspiste. Sikkert ikke optimalt, men jeg tenker at det er bedre enn potetgull. Og førti brødskiver på en dag er ikke bra det heller :-P

Skrevet

Jeg spiser også i ett sett. Sliter med kvalme og må ha mat ofte for å holde formen stabil. Spiser lite om gangen da, så jeg blir vel ikke helt mett. Har for øvrig bare gått opp 2 kg og er i uke 25, men jeg var ikke akkurat tynn i utgangspunktet. Forrige gang gikk jeg opp 12 kg de siste 4 mnd, håper ikke det skjer igjen!

Anonymous poster hash: e0061...de9

Skrevet

Idiotisk spørsmål.

Ikke meg det er synd på.

Er deg som ikke forstår hva kroppen trenger.

Skrevet

Jg har den store hungeren, allerede i .trimester. Man må bre stålsette seg.

Anonymous poster hash: 83d3e...fb7

Skrevet

Idiotisk spørsmål.

Ikke meg det er synd på.

Kroppen trenger mat. Å gå rundt sulten og svimmel når man bærer på et foster er ikke sunt. Det her er ikke snakk om å dynke seg i sjokolade, men generelt spise oftere enn vanlig.

Anonymous poster hash: 98c53...1e3

Gjest Runforit
Skrevet

Kjør på med masse proteiner og godt med fett. Det metter fort og leeeenge :) Havregrøt med peanøttsmør er f.eks en god frokost.

Og wraps med masse kylling og egg med hjemmelaget rømmedressing, salsa og salat er en super lunsj.

Frukt med gresk yoghurt og nøtter som mellommåltd

Middag 

Alltid 200 gram med kjøtt, gode sauser med kokosmelk/fløte etc og ikke mer enn en knytteneve ferdigkokt fullkornirs/pasa og masse grønnsaker

Kvelds

Skinkeomelett med fløte og avokado

Etc etc

Skrevet

Jeg er konstant sulten. Det går sjeldent mer enn 30 min før jeg er sulten igjen. Spiser derfor ca hver time. Spiser ikke lite heller, går mye i brød (2 skiver, ca) da formen ellers er dårlig - jeg orker ikke lage til noe særlig annet. 

Det ikke bety at en legger på seg mye. Jeg er i uke 26 og har gått opp 2 kg. 

Jeg var likedan i første svangerskap. Spiste hele tiden. Gikk opp totalt 5 kg. Og raste ned 15 kg i løpet av to uker etter fødsel (jeg var et skikkelig beinrangel, usj)... Jeg aner ikke hvor kaloriene og karbohydratene tok veien. Jeg er nemlig normalslank til vanlig (55 kg og 171 cm), ikke en dundre på 120 som gjerne legger på seg mindre...

Anonymous poster hash: 28870...a2a
Skrevet

Kjør på med masse proteiner og godt med fett. Det metter fort og leeeenge :) Havregrøt med peanøttsmør er f.eks en god frokost.

Og wraps med masse kylling og egg med hjemmelaget rømmedressing, salsa og salat er en super lunsj.

Middag 

Alltid 200 gram med kjøtt, gode sauser med kokosmelk/fløte etc og ikke mer enn en knytteneve ferdigkokt fullkornirs/pasa og masse grønnsaker

Kvelds

Etc etc

Du vet at man ikke skal gå på streng lavkarbo eller slanke seg under svangerskapet? På grunn av giftstoffer som frigjøres? I din meny er det mye fett og nesten ingen karbohydrater, dvs. en LCHF-meny. Ikke bra.

Skrevet

Idiotisk spørsmål.

Ikke meg det er synd på.

Fi**e

Gjest Runforit
Skrevet

Middag 

Kvelds

Etc etc

Du vet at man ikke skal gå på streng lavkarbo eller slanke seg under svangerskapet? På grunn av giftstoffer som frigjøres? I din meny er det mye fett og nesten ingen karbohydrater, dvs. en LCHF-meny. Ikke bra.

Eh, havregrøt, wraps og ris/pasta er lavkarbo i hvilken verden?

Skrevet

Idiotisk spørsmål. Anonymous poster hash: 50488...560

Idiotisk svar. Stakkars deg.Anonymous poster hash: fae29...1fe

Ikke meg det er synd på.

Er deg som ikke forstår hva kroppen trenger. Anonymous poster hash: 50488...560

tulling er du! Så man skal la være å spise når man er gravid og sulten? Helt sikkert bra for barnet i magen at mor er uvel, svimmel og sulten! Og man legger ikke på seg 40 kg ved å spise fornuftig mat lite og ofte!

Anonymous poster hash: 6cf5d...a0c

Skrevet

Sånn var jeg også i første tri. I alle 3 svangerskapene mine. Sulten konstant. La på meg 3-4 kg, men så stagnerte det.

Spiste normalt etter 1.tri.

Det er vondt å være så sulten hele tiden. Jeg tror at kroppen reguleret det selv, den sier ifra om at nå trenger den mye mat.

Mange prosesser og finesser som blir laget i 1.tri.

Jeg sier lytt til kroppen og spis sunn mat!

Anonymous poster hash: a4425...995

Skrevet

Jeg var kjempesulten hele første trimester, spiste på noe konstant for å ikke bli kvalm. Spiste ikke snop og søtt, for dette gjorde meg kvalmere, men "vanlig" sunn mat. Jeg opplevde ikke å gå opp i vekt av dette, tror kroppen rett og slett trengte energien. Spiste mer i svangerskapet enn jeg normalt ville gjort, og blåste i om det ble en skive eller to ekstra så lenge jeg ikke proppet i meg usunne ting. Gikk opp ni kilo tilsammen, så mer mat er ikke ensbetydende med stor vektoppgang:-) skal sies at jeg trente endel da, men likevel... Så spis sunt pg ofte hvis det er det kroppen trenger! Ingen dauer eller blir ei dundre i svangerskapet av en ekstra skive/salat/frukt når kroppen signaliserer at den trenger påfyll. Synes det er horribelt hvis man ikke spiser når kroppen trenger mat i svangerskapet.

Anonymous poster hash: 818a8...023

Skrevet

Nesten... Jeg spiser frokost 06.30 og holder på å dø av sult 1,5 timer senere.

Er jeg ikke gravid spiser jeg hver 3-4 time.

Normalt? Var ikke sånn de to første svangerskapene, da spiste jeg normalt fram til uke 37, da kom sulten.

Ja og la på meg 25kg

Anonymous poster hash: c98e6...111

Skrevet

Jeg bruker å tenke at hvis man er så voldsomt sulten kan det være et tegn på at det er noe som man mangler i kroppen. Kanskje en blodprøve kan hjelpe deg :)

Anonymous poster hash: d90b4...055
Skrevet

Er du stressa og eller sliten? Mange får sultfølelse ved stress/slitenhet.

Anonymous poster hash: e0367...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...