Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke vaksinere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan si det samme om mine to vaksinerte også 😊 tilfeldig?😉

Mine også, + meg selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skeptisk til vaksiner. Har lest alt for mye negativt om di. Kjøpte flere bøker når barna var små og kom frem til at vi ville avvente. Når minste barnet var blitt 3,5 år og imunforsvaret var mer utviklet, vaksinerte vi. Selv om jeg er skeptisk så ser jeg også nødvendigheten av vaksinene. Vi har ikke gitt noen av boostervaksinene som inngår i vaksinasjonsprogrammet, men vurderer nå om vi bør gi 2. dose av MMR vaksinen. HPV vaksinen er jeg fortsatt i tenkeboksen med.

Anonymous poster hash: e5ade...d79

Ja, du er vel mere belest enn resten av samfunnet du da. Også ovenfor de som jobber med og står for anbefalingene av når en bør vaksinere.

Slike mennesker som deg ler jeg av..

Anonymous poster hash: 26f95...d59

Helt utrolig hvordan ufaglærte vet mer om vaksiner enn de som jobber med det.

Anonymous poster hash: 4dc62...783

Den store forskjellen er at "de" som jobber med det må ta hensyn til "flokken" og hva som er lønnsomt for samfunnet, sykedager osv. Vi som foreldre kan ta hensyn kun til enkelt individet og gjøre våres valg der etter.

Skummelt med lettpåvirkelige foreldre som leser litt her og der og konkluderer med at dette er farlig. Den største vaksinemotstander som har stått for mye av "dokumentasjonen" er fratatt sin lisens, straffet og strippet for troverdighet. Likevel tror foreldre verden rundt på dette.

Jeg mener at foreldre som ikke vaksineres ikke er skikket til å være forelder.

Det er så rart at etter at vaksinen kom så er disse sykdommene noe folk frykter mer enn noe annet. Har snakket med både mine foreldre og mannens, og alle har hatt meslinger blant annet. Det var omtrent like ubehagelig som vannkopper. 

Ja, det KAN være farlig, men jøye meg det kan det aller meste. Er man uheldig kan man dø av omgangssyke og. Meslinger har en dødelighet på 0,03%, mye lavere enn f.eks influensa, men det ser så mye skumlere ut. I følge folkehelsa er det om lag 1 av 1000 som får alvorlige bivirkninger. Bortimot 30% får følgesykdommer, men det er snakk om ørebetennelse ol. Alvorlige følgesykdommer, som hjernehinnebetennelse, forekommer drastisk mye sjeldnere, som tidligere nevnt. Og det eneste som gir livslang immunitet er faktisk å ha gjennomgått sykdommen. Vaksine gir ikke 100% sikkerhet mot sykdommen.

Det er stor forskjell på å få meslinger i dag og for 50 år siden, og ikke minst er det stor forskjell på å få meslinger her til lands og i f.eks Afrika. Media er den største synderen her som hauser opp befolkningen. Og selvsagt er legene partiske i dag, det er de store medisinske selskapene (de som også produserer vaksinene) som står for en del av undervisningmateriellet. Aktiv reklame i medisinstudiet/-yrket er dessverre veldig pågående, forkledd som seminarer ol med påtrykk av spesifikke produkter og merker. Jeg har studert medisin og vet hva jeg snakker om.

Vi har etter mye fram og tilbake bestemt oss for å vaksinere, men venter til barna er 3-4 år og har fått utvikle immunforsvar på egenhånd først. Da får vi både tilfredsstilt flokkansvaret, men samtidig får vi gjort det vi mener er best for barna våre, nemlig å la de jobbe opp et eget solid immunforsvar som ikke er påvirket av legemidler. 

Anonymous poster hash: 40e29...487

Skrevet

Kan si det samme om mine to vaksinerte også tilfeldig?

Mine også, + meg selv!

Og mine to barn er vaksinerte, og begge har falt på sykkel. Tilfeldig?

Sier ikke at vaksiner er ufarlige, men herregud for en argumentasjon på hun med de uvaksinerte barna. Tror man må forske på litt mer enn 3 barn for å kunne påvise noen sammenheng.

Men at forskningen burde gjøres, det kan jeg være enig i. Jo mer vi vet, jo bedre.

Anonymous poster hash: 94d61...fcf

Skrevet

Jeg er skeptisk til vaksiner. Har lest alt for mye negativt om di. Kjøpte flere bøker når barna var små og kom frem til at vi ville avvente. Når minste barnet var blitt 3,5 år og imunforsvaret var mer utviklet, vaksinerte vi. Selv om jeg er skeptisk så ser jeg også nødvendigheten av vaksinene. Vi har ikke gitt noen av boostervaksinene som inngår i vaksinasjonsprogrammet, men vurderer nå om vi bør gi 2. dose av MMR vaksinen. HPV vaksinen er jeg fortsatt i tenkeboksen med.

Ja, du er vel mere belest enn resten av samfunnet du da. Også ovenfor de som jobber med og står for anbefalingene av når en bør vaksinere.

Slike mennesker som deg ler jeg av..

Anonymous poster hash: 26f95...d59

Helt utrolig hvordan ufaglærte vet mer om vaksiner enn de som jobber med det. 😁

De som jobber med vakSiner,får den servert og vet lite om produksjon,til og meD bieffekter. Dere setter vaksinen på et friskt barn og da Går de hjem.

Anonymous poster hash: 79eca...6ce

Skrevet

Mine også, + meg selv!

Sier ikke at vaksiner er ufarlige, men herregud for en argumentasjon på hun med de uvaksinerte barna. Tror man må forske på litt mer enn 3 barn for å kunne påvise noen sammenheng.

Men at forskningen burde gjøres, det kan jeg være enig i. Jo mer vi vet, jo bedre.

Kanskje,men hun hadde grunn til å ikke vaksinere. hvem kan fastslå med sikkerhet hvorfor hennes barn ikke fikk allergi? Flaks eller ikke.

Skrevet

Mine også, + meg selv!

Kanskje,men hun hadde grunn til å ikke vaksinere. hvem kan fastslå med sikkerhet hvorfor hennes barn ikke fikk allergi? Flaks eller ikke.

Ingen, ikke hun heller, det var nettopp mitt poeng...

Skrevet

Mine også, + meg selv!

Forstår argumentasjonen for hvorfor hun valgte å ikke vaksinere, men alt annet ble svært slett svogerforskning.

Ellers er jeg enig i at mer forskning må til, man kan aldri slutte å forske på slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...