Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke vaksinere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjipt for de som får bivirkninger. Men konsekvensene av sykdommene det vaksineres mot er mye værre

Anonymous poster hash: 98396...ea1

Bivirkningene som barna lever med, er reelle. Vi andre kan leve med disse bivirkningene fordi det er ikke snakk om oss. Og det er ikke verre med sykdommene viruser gir. For det første, det er ikke gitt at barna ville fått de sykdommer de ble ikke vaksinert mot. For det andre,om de ville fått det,er det ikke gitt at sykdommen ville utartet seg så alvorlig hver gang. Begge deler er bedre enn å våre paralysert hele livet (feks). Poenget er vel foreldrene visste ikke at akkurat deres barn ville fått bivirkninger. Ikke helsepersonell heller. Om de visste det,ville de ikke anbefalt vaksine for barnet. Det er risiko alle foreldrene tar og barna må leve med konsekvenser.

Anonymous poster hash: 79eca...6ce

Dette her er noe av det verste vrøvlet jeg har lest her inne.

Anonymous poster hash: 19506...187

Lett for deg å si. Barna dine er friske.

Ikke vet du om jeg har friske barn eller om jeg i det hele tatt har barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt for de som får bivirkninger. Men konsekvensene av sykdommene det vaksineres mot er mye værre

Bivirkningene som barna lever med, er reelle. Vi andre kan leve med disse bivirkningene fordi det er ikke snakk om oss. Og det er ikke verre med sykdommene viruser gir. For det første, det er ikke gitt at barna ville fått de sykdommer de ble ikke vaksinert mot. For det andre,om de ville fått det,er det ikke gitt at sykdommen ville utartet seg så alvorlig hver gang. Begge deler er bedre enn å våre paralysert hele livet (feks). Poenget er vel foreldrene visste ikke at akkurat deres barn ville fått bivirkninger. Ikke helsepersonell heller. Om de visste det,ville de ikke anbefalt vaksine for barnet. Det er risiko alle foreldrene tar og barna må leve med konsekvenser.

Dersom flere begynner å tenke som deg, vil barna mest sannsynlig bli smittet. Meslinger er ekstremt smittsomt!! Du surfer på at andre tenker stort, en nødvendighet for å unngå at veldig mange barn skal dø helt uten grunn. 

Husk også at folk reiser og kan lett ta med seg sykdommer til barnehagen når de kommer hjem igjen. De som ikke er vaksinert stiller da veldig dårlig. 

Anonymous poster hash: 3c16b...ee2

Skrevet

De som ikke vaksinerer ungene sine burde meldes til barnevernet. (Med mindre barna ikke kan vaksineres, selvsagt.)

Det finnes det jo absolutt inget grunnlag for, når vaksiner er frivillige. Vi lever ikke i et diktatur, men du står jo fritt til å flytte til et land som overstyrer sin befolkning, om det er det du ønsker. 

Anonymous poster hash: 8dd9b...7ff

Skrevet

De som ikke vaksinerer ungene sine burde meldes til barnevernet. (Med mindre barna ikke kan vaksineres, selvsagt.)

Det finnes det jo absolutt inget grunnlag for, når vaksiner er frivillige. Vi lever ikke i et diktatur, men du står jo fritt til å flytte til et land som overstyrer sin befolkning, om det er det du ønsker. 

Nå er det snakk om at vaksiner burde være obligatoriske, da, siden fler og fler blir hjernevasket av idiotiske internettsider laget av konspirasjonsteoretikere som ikke aner hva de snakker om. 

Vaksiner redder barn. Når flere dropper vaksinene kommer mange av disse sykdommene (som vi nesten var kvitt) tilbake, slik man ser i bl.a USA nå.

Min eldest hold på å dø av kikhoste, vi fikk beskjed om at det ikke var mer å gjøre og at vi burde døpe han dersom vi var troende. Jeg har SETT hva kikhoste gjør med et barn, og derfor mener jeg at de som, med viten og vilje, utsetter sitt eget barn for noe som er fullstendig unødvendig burde anmeldes til barnevernet!

Skrevet

Dersom flere begynner å tenke som deg, vil barna mest sannsynlig bli smittet. Meslinger er ekstremt smittsomt!! Du surfer på at andre tenker stort, en nødvendighet for å unngå at veldig mange barn skal dø helt uten grunn. 

Husk også at folk reiser og kan lett ta med seg sykdommer til barnehagen når de kommer hjem igjen. De som ikke er vaksinert stiller da veldig dårlig. 

Anonymous poster hash: 3c16b...ee2

Dette er i tilfellet de barna som skulle ikke ha blitt smittet. Vi har ikke noen måte å finne ut hvilke barna det er snakk om. Vi kan luke ut de som allerede har dårlig immunforsvar, har sykdom men det finnes også barna som er friske men som reagerer på vaksine uansett. Poenget mitt er at disse barna ville likevel hatt det bedre uten vaksine enn å leve med skader pga vaksine. Kommentaren er rettet mot det anonym skrev over og som mener at det er verre å bli smittet og ha denne sykdommen enn å være vaksinert(med bivirkninger). Det er det ikke for barna som har bivirkninger. Men for alle andre kan man si at det er bedre å være vaksinert og ikke være smittet enn å ikke være vaksinert og bli smittet.

Skrevet

En ting er sikkert, du vet ikke hvordan du ville reagere om barnet ditt reagerte på vaksine. Å være 1 av 1000 000 som reagerte.

Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa som tar livet av 1000 mennesker, flest syke, men også friske, hvert år? Vaksine er jo "helt trygg" faktisk den tryggeste vaksinen vi har med tanke på bivirkninger.

Anonymous poster hash: e5ade...d79
Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa som tar livet av 1000 mennesker, flest syke, men også friske, hvert år? Vaksine er jo "helt trygg" faktisk den tryggeste vaksinen vi har med tanke på bivirkninger.

Hva vet du om hvem som gjør det og ikke? Vi tar influensavaksinen, bare så det er sagt. Vi tar også påfyll av vaksiner når de ikke virker mer. Jeg vet om to som har fått kikhoste siste året, og de har vært grisedårlige. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bli syk når det kan unngås.

Anonymous poster hash: e6045...17c

Skrevet

En ting er sikkert, du vet ikke hvordan du ville reagere om barnet ditt reagerte på vaksine. Å være 1 av 1000 000 som reagerte.

Men jeg vet hvordan det er å se et barn med nedsatt immunforsvar og kronisk sykdom kjempe for livet pga en sykdom vaksiner beskytter mot! Og det pga idioter som ikke vaksiner på helt høl i huet grunnlag! Jeg har ingen respekt for den gjengse vaksinemitstander. De er generelt dumme i hodet.

Skrevet

Hva vet du om hvem som gjør det og ikke? Vi tar influensavaksinen, bare så det er sagt. Vi tar også påfyll av vaksiner når de ikke virker mer. Jeg vet om to som har fått kikhoste siste året, og de har vært grisedårlige. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bli syk når det kan unngås.

Anonymous poster hash: e6045...17c

Jeg vet at de fleste ikke vaksinerer seg mot influensa. Jeg leser statistikk.

Skrevet

Influensavaksine er anbefalt for eldre og folk med kroniske sykdommer. 

Å følge barnevaksinasjonsprogrammet er anbefalt for alle barn. 

Det er ingen forskning som har kunnet bevise sammenheng mellom vaksiner og bivirkningene som vaksinemotstanderne roper ut om. 

De som ikke følger vaksineprogrammet er ikke de mest opplyste og jeg tror ikke de er spesielt kildekritiske på informasjonen de leser. 

Anonymous poster hash: 58241...82c
Skrevet

Under 1% av de som får vaksinen får alvorlige bivirkninger, 10% av de som får meslinger får alvorlige komplikasjoner. I samfunn uten vaksine blir de aller fleste smittet i løpet av livet.

Da er det ikke tvil om hva som er farligst!

Foreløbig surfer barna dine på at størstedelen av oss er vaksinert, men om flere begynner tenke som deg surfer de ikke så sikkert lenger...

Anonymous poster hash: 6201a...cb9

Skrevet

Nå er det snakk om at vaksiner burde være obligatoriske, da, siden fler og fler blir hjernevasket av idiotiske internettsider laget av konspirasjonsteoretikere som ikke aner hva de snakker om. 

Vaksiner redder barn. Når flere dropper vaksinene kommer mange av disse sykdommene (som vi nesten var kvitt) tilbake, slik man ser i bl.a USA nå.

Min eldest hold på å dø av kikhoste, vi fikk beskjed om at det ikke var mer å gjøre og at vi burde døpe han dersom vi var troende. Jeg har SETT hva kikhoste gjør med et barn, og derfor mener jeg at de som, med viten og vilje, utsetter sitt eget barn for noe som er fullstendig unødvendig burde anmeldes til barnevernet!

Men de er ikke obligatoriske enda, og din egen erfaring til tross, barnevernet har ingenting med valg av vaksinering å gjøre. 

Og du trenger ikke overbevise meg, jeg skal vaksinere - med forbehold om å utelate Hepatitt vaksinen.

Tror også staten Norge, og verden forøvrig, kan skylde på seg selv når de nå sliter med vaksine-vegring blandt folket, etter den store flausen som svineinfluensa var...

Skrevet

Under 1% av de som får vaksinen får alvorlige bivirkninger, 10% av de som får meslinger får alvorlige komplikasjoner. I samfunn uten vaksine blir de aller fleste smittet i løpet av livet.

Da er det ikke tvil om hva som er farligst!

Foreløbig surfer barna dine på at størstedelen av oss er vaksinert, men om flere begynner tenke som deg surfer de ikke så sikkert lenger...

Anonymous poster hash: 6201a...cb9

Det er liten trøst for de som kommer under 1%. For dem er det bedre at de ikke ble vaksinert og det er noe som dere pro-vaxere ikke vil ta innover dere i det hele tatt. Dere er villige til å ofre andres barn for å redde barn med nedsatt immunforsvar feks. Det finnes faktisk barn som pr i dag er helt friske men etter vaksine vil være merket for livet. Jeg er den som sluttet å puste etter dtper vaksine. Du er villig til å vaksinere meg med enda ett dtper,og da trolig ofre mitt liv,trekke på skuldrene å si javel,det skjer,det viktigste er at alle er vaksinert og at Per med nedsatt immunforsvar har 10% sjanse for å få alvorlige konsekvenser,men Marte døde jo.

Forøvrig tar du feil,mine barn er vaksinert men vi får se litt på andre mmr vaksinen. Lillemann tålte den ikke i det hele tatt. Og jeg er ikke villig til å ofre mitt barn pga 5% shitty sjanse for at han var ikke immunisert første gangen.

Skrevet

Men de er ikke obligatoriske enda, og din egen erfaring til tross, barnevernet har ingenting med valg av vaksinering å gjøre. 

Og du trenger ikke overbevise meg, jeg skal vaksinere - med forbehold om å utelate Hepatitt vaksinen.

Tror også staten Norge, og verden forøvrig, kan skylde på seg selv når de nå sliter med vaksine-vegring blandt folket, etter den store flausen som svineinfluensa var...

Er du så dum at du ikke ser forskjellen på vaksineprogrammet vi har hatt for småbarn så lenge og en helt ny vaksine som de ikke rakk å prøve ut?

Anonymous poster hash: 6cbb6...c62

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Er mor til tre 100% uvaksinerte gutter. Hvorfor vi ikke vaksinerte? Det begynte med mistanke om at det var en sammenheng mellom utvikling av allergier og vaksiner. Vi har tunge allergier, astma og eksem på begge sider (min manns og min) i vår nære familie. Alle i familien rundt oss er fullvaksinerte etter programmet. Vi bestemte oss for å lese mer om vaksiner innen vi valgte å vaksinere våre gutter. Dess mer vi leste, dess mer ble vi skeptiske. Valgte å takke nei.

Guttene er i dag 21, 19 og 11 år. Robuste, friske og sunne. Alle har gått fulltid i barnehage. Vi ble advart om barneepidemiene og "snue"årene - at unger smittet hverandre i småbarnsalderen. At vi måtte regne med mange hjemmedager med syke barn. Men - våre gutter var jo aldri syke!!? Ble ikke smittet av "epidemiene". Gikk alltid klare. Og viktig for oss å erfare: De utviklet ikke allergier, noen av dem.  Og de få gangene de har hatt feber, har det hele gått

over på 1-2 dager max. Fokjølelser har de ikke slitt med i det hele tatt. Mange har kommentert guttenes helse opp gjennom skoleårene. Lurt på dietter eller hva vi gjorde. Svar: Vi gjør ingenting annet enn folk flest! Spiser normal sunn mat, ingen tilskudd, vitaminpiller etc. Ingen dietter eller ekstreme synspunkter. Vel, vi har en bolle frisk frukt på stuebordet - året rundt... Ellers gode råvarer og vanlig livstil. Bor i by. Jeg er etter alle årene sikker. De er uvaksinerte, derfor har de gått klare alle alt vi opplever dagens norske barn sliter med. Trenger jeg nevne at ingen av guttene noen gang har fått antibiotika. Har ikke behøvd det. De få gangene vi har vært på legekontoret har det vært pga et par forstuelser + en brukket finger.  TIlfeldigheter x 3? Så lenge ingen vil forske på 100% vaksinerte vs 100% uvaksinerte over en lang periode (+-20 år) - og i vår ende av verden - ikke Afrika) - holder vi tilbake og sier nei takk til alle vaksiner. Vi ser jo selv hvordan et normalt sunt immunforsvar takler brasene. 100% vaksinefritt. Mediene hauser opp foreldres frykt for sykdom. Vi tror vi ikke tåler noen ting. Har selv hatt alle barnesykdommene (alle ungene fikk jo disse på 70-tallet. Ingen hysteriske mødre å se noe sted).  Noen som husker bøkene om Emma - en bok handlet om sykdommen meslinger. Legen sa: Det er jo bare meslinger! Tankekors i fleng... Vi er utrolig glade for at vaksiner er et valg - ikke en tvang! Vårt valg står støtt. Nei takk.

Endret av mamma-x-3
Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa som tar livet av 1000 mennesker, flest syke, men også friske, hvert år? Vaksine er jo "helt trygg" faktisk den tryggeste vaksinen vi har med tanke på bivirkninger.Anonymous poster hash: e5ade...d79

Hva vet du om hvem som gjør det og ikke? Vi tar influensavaksinen, bare så det er sagt. Vi tar også påfyll av vaksiner når de ikke virker mer. Jeg vet om to som har fått kikhoste siste året, og de har vært grisedårlige. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bli syk når det kan unngås.Anonymous poster hash: e6045...17c

Jeg vet at de fleste ikke vaksinerer seg mot influensa. Jeg leser statistikk. Anonymous poster hash: e5ade...d79

Fordi influensa ikke kan sammenlignes med kikhoste, meslinger osv. Nå lurer jeg virkelig på om du har peiling på hva du snakker om? Normale friske barn dør ikke av influensa, men det kan deromot hjelpe tol med å bygge opp et godt imunforsvar! Vek kikhoste hoster barna til de kveles, meslinger kan også FRISKE barn dø av. Jeg leker ikke russisk rulett med mine barn.

Skrevet

Er mor til tre 100% uvaksinerte gutter. Hvorfor vi ikke vaksinerte? Det begynte med mistanke om at det var en sammenheng mellom utvikling av allergier og vaksiner. Vi har tunge allergier, astma og eksem på begge sider (min manns og min) i vår nære familie. Alle i familien rundt oss er fullvaksinerte etter programmet. Vi bestemte oss for å lese mer om vaksiner innen vi valgte å vaksinere våre gutter. Dess mer vi leste, dess mer ble vi skeptiske. Valgte å takke nei.

Guttene er i dag 21, 19 og 11 år. Robuste, friske og sunne. Alle har gått fulltid i barnehage. Vi ble advart om barneepidemiene og "snue"årene - at unger smittet hverandre i småbarnsalderen. At vi måtte regne med mange hjemmedager med syke barn. Men - våre gutter var jo aldri syke!!? Ble ikke smittet av "epidemiene". Gikk alltid klare. Og viktig for oss å erfare: De utviklet ikke allergier, noen av dem.  Og de få gangene de har hatt feber, har det hele gått

over på 1-2 dager max. Fokjølelser har de ikke slitt med i det hele tatt. Mange har kommentert guttenes helse opp gjennom skoleårene. Lurt på dietter eller hva vi gjorde. Svar: Vi gjør ingenting annet enn folk flest! Spiser normal sunn mat, ingen tilskudd, vitaminpiller etc. Ingen dietter eller ekstreme synspunkter. Vel, vi har en bolle frisk frukt på stuebordet - året rundt... Ellers gode råvarer og vanlig livstil. Bor i by. Jeg er etter alle årene sikker. De er uvaksinerte, derfor har de gått klare alle alt vi opplever dagens norske barn sliter med. Trenger jeg nevne at ingen av guttene noen gang har fått antibiotika. Har ikke behøvd det. De få gangene vi har vært på legekontoret har det vært pga et par forstuelser + en brukket finger.  TIlfeldigheter x 3? Så lenge ingen vil forske på 100% vaksinerte vs 100% uvaksinerte over en lang periode (+-20 år) - og i vår ende av verden - ikke Afrika) - holder vi tilbake og sier nei takk til alle vaksiner. Vi ser jo selv hvordan et normalt sunt immunforsvar takler brasene. 100% vaksinefritt. Mediene hauser opp foreldres frykt for sykdom. Vi tror vi ikke tåler noen ting. Har selv hatt alle barnesykdommene (alle ungene fikk jo disse på 70-tallet. Ingen hysteriske mødre å se noe sted).  Noen som husker bøkene om Emma - en bok handlet om sykdommen meslinger. Legen sa: Det er jo bare meslinger! Tankekors i fleng... Vi er utrolig glade for at vaksiner er et valg - ikke en tvang! Vårt valg står støtt. Nei takk.

Det kalles ikke godt immunforsvar. Det kalles flaks!

Skrevet

Guttene er i dag 21, 19 og 11 år. Robuste, friske og sunne. Alle har gått fulltid i barnehage. Vi ble advart om barneepidemiene og "snue"årene - at unger smittet hverandre i småbarnsalderen. At vi måtte regne med mange hjemmedager med syke barn. Men - våre gutter var jo aldri syke!!? Ble ikke smittet av "epidemiene". Gikk alltid klare. Og viktig for oss å erfare: De utviklet ikke allergier, noen av dem. Og de få gangene de har hatt feber, har det hele gått

over på 1-2 dager max. Fokjølelser har de ikke slitt med i det hele tatt. Mange har kommentert guttenes helse opp gjennom skoleårene. Lurt på dietter eller hva vi gjorde. Svar: Vi gjør ingenting annet enn folk flest! Spiser normal sunn mat, ingen tilskudd, vitaminpiller etc. Ingen dietter eller ekstreme synspunkter. Vel, vi har en bolle frisk frukt på stuebordet - året rundt... Ellers gode råvarer og vanlig livstil. Bor i by. Jeg er etter alle årene sikker. De er uvaksinerte, derfor har de gått klare alle alt vi opplever dagens norske barn sliter med. Trenger jeg nevne at ingen av guttene noen gang har fått antibiotika. Har ikke behøvd det. De få gangene vi har vært på legekontoret har det vært pga et par forstuelser + en brukket finger. TIlfeldigheter x 3? Så lenge ingen vil forske på 100% vaksinerte vs 100% uvaksinerte over en lang periode (+-20 år) - og i vår ende av verden - ikke Afrika) - holder vi tilbake og sier nei takk til alle vaksiner. Vi ser jo selv hvordan et normalt sunt immunforsvar takler brasene. 100% vaksinefritt. Mediene hauser opp foreldres frykt for sykdom. Vi tror vi ikke tåler noen ting. Har selv hatt alle barnesykdommene (alle ungene fikk jo disse på 70-tallet. Ingen hysteriske mødre å se noe sted). Noen som husker bøkene om Emma - en bok handlet om sykdommen meslinger. Legen sa: Det er jo bare meslinger! Tankekors i fleng... Vi er utrolig glade for at vaksiner er et valg - ikke en tvang! Vårt valg står støtt. Nei takk.

Det kalles ikke godt immunforsvar. Det kalles flaks!

Kan si det samme om de to minste uvaksinerte, ikke eldste som er full vaksinert ,men nå fått vaksine nekt fra riksen.

Anonymous poster hash: 26390...79f

Skrevet

Kan si det samme om mine to vaksinerte også 😊 tilfeldig?😉

Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner hvorfor vaksinerer dere ikke mot influensa som tar livet av 1000 mennesker, flest syke, men også friske, hvert år? Vaksine er jo "helt trygg" faktisk den tryggeste vaksinen vi har med tanke på bivirkninger.Anonymous poster hash: e5ade...d79

Hva vet du om hvem som gjør det og ikke? Vi tar influensavaksinen, bare så det er sagt. Vi tar også påfyll av vaksiner når de ikke virker mer. Jeg vet om to som har fått kikhoste siste året, og de har vært grisedårlige. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bli syk når det kan unngås.Anonymous poster hash: e6045...17c
Jeg vet at de fleste ikke vaksinerer seg mot influensa. Jeg leser statistikk. Anonymous poster hash: e5ade...d79

Fordi influensa ikke kan sammenlignes med kikhoste, meslinger osv. Nå lurer jeg virkelig på om du har peiling på hva du snakker om? Normale friske barn dør ikke av influensa, men det kan deromot hjelpe tol med å bygge opp et godt imunforsvar! Vek kikhoste hoster barna til de kveles, meslinger kan også FRISKE barn dø av. Jeg leker ikke russisk rulett med mine barn.

Jo, noen normale friske barn dør av influensa, men det er heldigvis sjeldent. Jeg var nabo og kjente et av de. De var hos legevakten bare timer før, men legen mente barnet ikke var så sykt. Etter det har vi alltid tatt influensavaksinen.

Skrevet

Jeg er skeptisk til vaksiner. Har lest alt for mye negativt om di. Kjøpte flere bøker når barna var små og kom frem til at vi ville avvente. Når minste barnet var blitt 3,5 år og imunforsvaret var mer utviklet, vaksinerte vi. Selv om jeg er skeptisk så ser jeg også nødvendigheten av vaksinene. Vi har ikke gitt noen av boostervaksinene som inngår i vaksinasjonsprogrammet, men vurderer nå om vi bør gi 2. dose av MMR vaksinen. HPV vaksinen er jeg fortsatt i tenkeboksen med.

Ja, du er vel mere belest enn resten av samfunnet du da. Også ovenfor de som jobber med og står for anbefalingene av når en bør vaksinere.

Slike mennesker som deg ler jeg av..

Anonymous poster hash: 26f95...d59

Helt utrolig hvordan ufaglærte vet mer om vaksiner enn de som jobber med det. 😁

Anonymous poster hash: 4dc62...783

Skrevet

Jeg er skeptisk til vaksiner. Har lest alt for mye negativt om di. Kjøpte flere bøker når barna var små og kom frem til at vi ville avvente. Når minste barnet var blitt 3,5 år og imunforsvaret var mer utviklet, vaksinerte vi. Selv om jeg er skeptisk så ser jeg også nødvendigheten av vaksinene. Vi har ikke gitt noen av boostervaksinene som inngår i vaksinasjonsprogrammet, men vurderer nå om vi bør gi 2. dose av MMR vaksinen. HPV vaksinen er jeg fortsatt i tenkeboksen med.

Ja, du er vel mere belest enn resten av samfunnet du da. Også ovenfor de som jobber med og står for anbefalingene av når en bør vaksinere.

Helt utrolig hvordan ufaglærte vet mer om vaksiner enn de som jobber med det.

Den store forskjellen er at "de" som jobber med det må ta hensyn til "flokken" og hva som er lønnsomt for samfunnet, sykedager osv. Vi som foreldre kan ta hensyn kun til enkelt individet og gjøre våres valg der etter.

Skrevet

Den store forskjellen er at "de" som jobber med det må ta hensyn til "flokken" og hva som er lønnsomt for samfunnet, sykedager osv. Vi som foreldre kan ta hensyn kun til enkelt individet og gjøre våres valg der etter.

Skummelt med lettpåvirkelige foreldre som leser litt her og der og konkluderer med at dette er farlig. Den største vaksinemotstander som har stått for mye av "dokumentasjonen" er fratatt sin lisens, straffet og strippet for troverdighet. Likevel tror foreldre verden rundt på dette.

Jeg mener at foreldre som ikke vaksineres ikke er skikket til å være forelder.

Skrevet

Skummelt med lettpåvirkelige foreldre som leser litt her og der og konkluderer med at dette er farlig. Den største vaksinemotstander som har stått for mye av "dokumentasjonen" er fratatt sin lisens, straffet og strippet for troverdighet. Likevel tror foreldre verden rundt på dette.

Jeg mener at foreldre som ikke vaksineres ikke er skikket til å være forelder.

Selvsagt skal en ikke ta alt for god fisk. Men å tro at vaksiner er helt uten bivirkninger blir også feil. For eksempel bivirkninger for MMR vaksinen:

Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...